Gå til innhold

Daten min er homofob og transfobisk. Dealbreaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Oppgitt78 skrev:

I praksis, så er det jo det du antydet, ved å dra inn mine hypotetiske søsken i debatten..

 

Du må lære deg å ikke ta ting så bokstavelig, det er eksempler i en diskusjon, men nok om det

Anonymkode: b1d5b...a4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg var i samme situasjon så hadde jeg aldri sett han igjen. Jeg tåler ikke mennesker som ikke respekterer andre for hvem de er. Det er snakk om minoriteter som blir drept, diskriminert og mobbet hver dag fordi ingen grunn utenom at de er forskjellig. Og du som har en søster som er trans, så burde du respektere henne med å ikke se han. Det kan hende han aldri skifter mening, det spørs hvor gammel han er. Jeg startet å lære om alt når jeg var ung (er 22 nå) og jeg er ganske åpen og respekterer alle og står opp for minoriteter. Hvis han er 20+ og har sånn tankegang så er jeg sikker på at det ikke kommer til å forandre seg.

Anonymkode: d067c...ef0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må lære deg å ikke ta ting så bokstavelig, det er eksempler i en diskusjon, men nok om det

Anonymkode: b1d5b...a4d

I en skriftlig diskusjon, så må en kunne forholde seg til det som står skrevet.. Noe annet ville vært merkelig! 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Oppgitt78 skrev:

I en skriftlig diskusjon, så må en kunne forholde seg til det som står skrevet.. Noe annet ville vært merkelig! 😉

Ja ok, men da er vi ferdig. Så da vet du det ikke var deg jeg mente :))

Anonymkode: b1d5b...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofob eller negativ til transpersoner blir fort en dealbreaker, men det må være lov å si at søsteren din egentlig er broren din, bare man ikke sier det til vedkommende eller må nevne det i tide og utide. Hvilket kjønn man er handler om hvilket kjønn man var ved fødselen, og så står man fritt til å "bytte", men en som er født som gutt vil aldri bli jente/kvinne imo. Jeg kan riktignok være grei og si "hun" og "henne", og akseptere vedkommende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg var i samme situasjon så hadde jeg aldri sett han igjen. Jeg tåler ikke mennesker som ikke respekterer andre for hvem de er. Det er snakk om minoriteter som blir drept, diskriminert og mobbet hver dag fordi ingen grunn utenom at de er forskjellig. Og du som har en søster som er trans, så burde du respektere henne med å ikke se han. Det kan hende han aldri skifter mening, det spørs hvor gammel han er. Jeg startet å lære om alt når jeg var ung (er 22 nå) og jeg er ganske åpen og respekterer alle og står opp for minoriteter. Hvis han er 20+ og har sånn tankegang så er jeg sikker på at det ikke kommer til å forandre seg.

Anonymkode: d067c...ef0

TS her

Han er 24 år, jeg er 23

Anonymkode: b1d5b...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å mislike eller være uenig i hvordan andre lever livene sine blir automatisk hat for folk som ikke tåler å høre det. Det er forskjell på å mislike andres valg, og på å hate noen. Milevis.

Anonymkode: 182a5...c6f

Men han sa jo rett ut han hater transkjønnede. Han kunne vært uenig i det for min del, men det han sa derimot var så langt bak og jeg fikk avsmak. 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men han sa jo rett ut han hater transkjønnede. Han kunne vært uenig i det for min del, men det han sa derimot var så langt bak og jeg fikk avsmak. 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Og at du btw bruker den djevel emojien i din mening har en litt ekkel bismak i seg... ehe 🙄🥺

Anonymkode: b1d5b...a4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men han sa jo rett ut han hater transkjønnede. Han kunne vært uenig i det for min del, men det han sa derimot var så langt bak og jeg fikk avsmak. 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Kanskje han har blitt traumatisert av en ladyboy sist han var i Thailand..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han sa jo rett ut han hater transkjønnede. Han kunne vært uenig i det for min del, men det han sa derimot var så langt bak og jeg fikk avsmak. 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Aha. Ja, det å si rett ut at man hater, blir jo noe annet. Men om Ts bare tolket det som hat, så er det faktisk en forskjell.

Anonymkode: 182a5...c6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Oppgitt78 skrev:

Kanskje han har blitt traumatisert av en ladyboy sist han var i Thailand..? 

Jeg spurte han hvorfor og det sa han ikke. Men om det var tilfellet hvorfor skal hva én person gjorde gjøre at en hel folkegruppe er skyldig i det? 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aha. Ja, det å si rett ut at man hater, blir jo noe annet. Men om Ts bare tolket det som hat, så er det faktisk en forskjell.

Anonymkode: 182a5...c6f

Du vet jeg er TS? Les kodene

Anonymkode: b1d5b...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og at du btw bruker den djevel emojien i din mening har en litt ekkel bismak i seg... ehe 🙄🥺

Anonymkode: b1d5b...a4d

Skulle kanskje brukt en annen ja. 

Anonymkode: 182a5...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet jeg er TS? Les kodene

Anonymkode: b1d5b...a4d

Er vant med at det blir opplyst, så koblet ikke det. Vet det nå da.

Anonymkode: 182a5...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et rødt flagg at han snakker så nedsettende om andre mennesker. Jeg hadde nok ikke fortsatt med han, og jeg hadde nok tenkt at han holdt skjult mange andre skremmende holdninger jeg selv ikke kunne stått inne for. 
 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte han hvorfor og det sa han ikke. Men om det var tilfellet hvorfor skal hva én person gjorde gjøre at en hel folkegruppe er skyldig i det? 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Det må nesten han svare på.. 

Men, det er ikke heeelt uvanlig at enkelte dømmer hele grupper, for noe enkeltindivider har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Oppgitt78 skrev:

Det må nesten han svare på.. 

Men, det er ikke heeelt uvanlig at enkelte dømmer hele grupper, for noe enkeltindivider har gjort.

Det er jo bare tragisk. Jeg ser på folk som individer uansett gruppe da 

Anonymkode: b1d5b...a4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye hat han drasser på da. Ekkelt. Hørest ut som du har skutt gullfuglen TS: 🤣

Anonymkode: 476ec...f16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har møtt han seks ganger på to uker. Jeg har hatt melk i kjøleskapet, som jeg har hatt en lengre relasjon til. 

Skal du fortsette å date noen som ikke bare "ikke går sånn helt overens med søstra di", noe som ofte skjer når man dater og blir sammen. Men noen som beint ut hater henne for den hun er? 

Skjønner det er kjipt, men dette hadde jeg droppa. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg slo opp med min eks gjennom 1,5 år når jeg fant ut han var homofob og transfob. Det er et menneskesyn jeg ikke under noen omstendigheter vil ha med å gjøre og som mine fremtidige barn ikke skal oppdras med! 

Anonymkode: ce4bf...af8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...