Gå til innhold

Daten min er homofob og transfobisk. Dealbreaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt daten min nå over 2 uker til sammen 6 ganger. Har begynt å like han godt. I går var jeg hos han og vi begynte å snakke om litt forskjellige temaer. Deriblandt homofili og transkjønnede.

Han var ikke så fan av homofile, men han respekterte de. Transkjønnede derimot var han totalt i mot og mer eller mindre hatet dem. Det er ganske sårt for min del fordi min lillesøster er transkjønnet (mann til kvinne), så jeg kjenner at å gå inn i et forhold med en mann med slike holdninger er en dealbreaker. Han har møtt søsteren min sammen med meg engang da han møtte meg spontant på byen, men han aner ingenting.
 

Jeg snakket ikke så mye med han om det i hensyn til min søster og jeg vil ikke oute henne, men hva skal jeg gjøre? Kan det være han endrer tankegang om jeg snakker med han og evt møter min søster uten at han vet noe, men får vite etterpå hvis hun ønsker? Fordi tankene han har om transkjønnede er veldig ignorante og stemmer ikke overens med min søster og generelt. Ble veldig lei meg i hvertfall, men for meg blir dette problematisk.

Flere som er enige med meg?

Anonymkode: b1d5b...a4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste som har slike holdninger nekter å snu dem. De ønsker det rett og slett ikke. Dette gjelder dog ikke alle. Hans tanker er nok ignorante, men han vil ikke endre på de kun fordi søsteren til ei han dater er trans. Beklager å måtte si det, men jeg hadde dumpa fyren tvert. Homofob og imot transkjønnede? Hell no.... Vitner om dårlig menneskesyn etter min mening. Jeg syns det høres rart ut at han "ikke er så fan av homofile" (det vil nok si at han plages av deres seksualitet), men respekterer de? Hvordan fungerer det? Nei finn deg en ordentlig mann. :) Sier ikke at egne meninger ikke er greit, men slike meninger er ikke greit, syns jeg. 

Anonymkode: 319f4...c86

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mangel på kunnskap. Men så er det det med folk som blir fordømmende på grunn av kunnskapsmangel, da - det er ytterst lite sjarmerende. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dealbreaker ja! 
kunne vært interessant å finne ut hvilke andre snevre tanker han sitter med også, men uff... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man være "ikke så fan av homofile"? Ikke så fan av at de forelsker seg i samme kjønn, selv om de ikke har valgt det selv? Okei.. 🙄 Og han hater transkjønnede? og i tillegg er søsteren din er trans? jeg hadde droppet han. Tyder både på lite intelligens og lite empati for andre.

Anonymkode: adc31...520

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike holdninger hadde ikke vært et problem for meg. Heller et pluss. :) 

Anonymkode: 182a5...c6f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slike holdninger hadde ikke vært et problem for meg. Heller et pluss. :) 

Anonymkode: 182a5...c6f

Kødder du?

Anonymkode: b1d5b...a4d

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at han kommer til å endre mening selv om han for vite om søstera di. Selv kunne jeg aldri ha vært med noen som hadde hatet en av søsknene mine, uansett grunn...

Anonymkode: 27397...94b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kødder du?

Anonymkode: b1d5b...a4d

Nei. Da hadde jeg ikke sagt noe. Som du ser er andre enige med meg 😈

Anonymkode: 182a5...c6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kødder du?

Anonymkode: b1d5b...a4d

Overrasker det deg at mennesker har individuelle meninger, blottet for politisk korrekthet..?

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Hater meg selv for at det skal være så vanskelig å droppe han nå når jeg har begynt å like han 😕 Faen!..... Men de holdningene hans funker bare ikke. Må verdsette søsteren min såpass

Anonymkode: b1d5b...a4d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at han kommer til å endre mening selv om han for vite om søstera di. Selv kunne jeg aldri ha vært med noen som hadde hatet en av søsknene mine, uansett grunn...

Anonymkode: 27397...94b

Å mislike eller være uenig i hvordan andre lever livene sine blir automatisk hat for folk som ikke tåler å høre det. Det er forskjell på å mislike andres valg, og på å hate noen. Milevis.

Anonymkode: 182a5...c6f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Da hadde jeg ikke sagt noe. Som du ser er andre enige med meg 😈

Anonymkode: 182a5...c6f

Ja det ser jeg, men heldigvis få og godt er det! :) 

1 minutt siden, Oppgitt78 skrev:

Overrasker det deg at mennesker har individuelle meninger, blottet for politisk korrekthet..?

 

 

Nei, men at folk kan være i mot eller så grufullt som å hate en gruppe mennesker som ikke har gjort en noe overrasker meg veldig! Du vet det kunne vært din bror som var homofil? Kanskje din søster som var trans? O.l. 

Anonymkode: b1d5b...a4d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Overrasker det deg at mennesker har individuelle meninger, blottet for politisk korrekthet..?

 

 

Deg liker jeg :) 

Anonymkode: 182a5...c6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike holdninger vitner bare om lave intelligens. De fleste jeg har møtt med sånne meninger har vært ganske dumme ellers. Turn off. 

Anonymkode: a436c...c64

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det ser jeg, men heldigvis få og godt er det! :) 

Nei, men at folk kan være i mot eller så grufullt som å hate en gruppe mennesker som ikke har gjort en noe overrasker meg veldig! Du vet det kunne vært din bror som var homofil? Kanskje din søster som var trans? O.l. 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Nå nevnte vel ikke jeg noe som helst om MINE meninger, da..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Oppgitt78 skrev:

Nå nevnte vel ikke jeg noe som helst om MINE meninger, da..

 

Les igjen hva jeg skrev. Uttalte meg aldri om dine holdninger

Anonymkode: b1d5b...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg liker jeg :) 

Anonymkode: 182a5...c6f

Selv om jeg ikke nødvendigvis deler alle meningene dine, så finner jeg det befriende at mennesker tør å si det de mener, uavhengig av hva som er «riktig».

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Les igjen hva jeg skrev. Uttalte meg aldri om dine holdninger

Anonymkode: b1d5b...a4d

I praksis, så er det jo det du antydet, ved å dra inn mine hypotetiske søsken i debatten..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Selv om jeg ikke nødvendigvis deler alle meningene dine, så finner jeg det befriende at mennesker tør å si det de mener, uavhengig av hva som er «riktig».

 

Ja. Det er vi i hvert fall enige om.

Anonymkode: 182a5...c6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...