Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anneli
Skrevet

Takk, Anneli!

Når flytter du tilbake? Det blir sikkert bra, og du får nok jobb også! Jeg er stor tilhenger av alt løser seg  Hva slags jobb er du ute etter, forresten?

Ja, feriebøker er så moro å kjøpe. Kjøper alltid med meg to eller tre pocketer når jeg skal ut på tur. Har allerede kjøpt inn årets feriebøker, og gleder meg til å kaste meg over dem. Skal du noe spennende i ferien?

-----------

I dag har jeg tatt livet litt med ro. Har fått hodet over vannet mht oppgaven. Må bare klare å skrive to sider på tre dager, og det burde gå som smurt. Jeg kjøpte meg en USB-penn i dag etter diskett-fadesen. Fatter ikke at jeg ikke har gjort det før, men det er jo lett å være etterpåklok. Det blir jo mer skriving på meg, så skikkelige lagringsmuligheter må jeg jo ha.

Jeg velger også å tro alt ordner seg! :) Flytter tilbake i midten av juli en gang. Jeg er utdannet markedsfører, så det er jo helst innen det fagområdet jeg ønsker jobb, men er ikke så kravstor sånn i starten! Man må jo ha penger for å overleve...

Ferie ja, reiser til Kroatia neste helg! :hoppe: Hva med deg, skal du på ferie i år?

USB er forresten en genial oppfinnelse! ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hvitvinsdunken roper på meg også...

Selvbruning til kropp, ja. Jeg er ganske mørk i huden fra før og er veldig fornøyd med Sublime Bronze Gel fra L'Oreal. Den er lett å legge jevn og tørker raskt, men gir ganske mye farge. Det er mange som er fornøyd med den nye bodylotionen fra L'Oreal som gir gradvis selvbruningseffekt. Du kunne kanskje prøve den? Den koster ca. 50 kr.

Når det gjelder ansikt så bruker jeg Clarins Liquid Bronze. Den gir lite og naturlig farge. Jeg liker ikke å være knallbrun i ansiktet og denne gir bare en naturlig glød.

Skrevet

Markedsføring - så spennende. Da kan du jobbe innenfor hva som helst, nærmest? Da må jo sjansene for jobb være gode :)

Jeg drar også på ferie neste uke - reiser på torsdag og er borte en uke. Så skal jeg jobbe en stund, før jeg tar en drøy uke til i august. Skal bli fint å slappe av litt :)

Skrevet

Takk for tips, Blanca! :) Kira tipset meg om en Natusan-selvbruner som visstnok var veldig bra. Da går jeg nok for den eller den fra L'Oreal som du nevner. Jeg er ganske blek, og er redd brunfarger fort ser ganske falske ut på meg. Vil heller være gylden enn direkte brun.

Skrevet

Takk, La Traviata! :klem:

Skrevet

God morgen! Det er en nydelig lørdag der ute! :)

Nå satser jeg på et par timers intenst skolearbeid, og håper oppgaven min blir ferdig da. Hadde vært deilig å kunne ta ordentlig fri i morgen og mandag! :hoppe:

Skrevet

Håper du er ferdig med oppgaven - og at du sitter i sofaen og slapper av med et glass deilig hvitvin i hånden og bare nyyyyter livet, Ciara!! :) :)

Ha en virkelig flott Pinsehelg!!

:klem:

A.

Skrevet

Hei!

Har ikke lest i boken din før, men tittelen var interessant! ;) Bokhjørne? Jeg er "bokoman", og leser alt jeg kommer over, så et bokhjørne hørtes fint ut syns jeg! :)

Ha en fin helg!

Skrevet
Håper du er ferdig med oppgaven - og at du sitter i sofaen og slapper av med et glass deilig hvitvin i hånden og bare nyyyyter livet, Ciara!! :) :)

Ha en virkelig flott Pinsehelg!!

A.

Hei Anette! :)

Pinsehelgen har vært veldig bra så langt! Og ja, det har blitt en del hvitvin! ;) Deilig å slappe av, gå ut en tur eller tilbringe dagen på sofaen. Føler meg lat! :sjarmor:

Håper du også nyter helgen! :) Skrevet noen dikt i det siste? Savner noen diktinnslag i dagboken :sjenert:

Hei!

Har ikke lest i boken din før, men tittelen var interessant!  ;)  Bokhjørne? Jeg er "bokoman", og leser alt jeg kommer over, så et bokhjørne hørtes fint ut syns jeg!  :)

Ha en fin helg!

:velkommen:

Hei Eleni! :)

Så koselig med et nytt ansikt. Du er hjertelig velkommen hit - alle boktips og innspill tas i mot med takk!

:vinke:

Skrevet

I dag gjør jeg ingenting. Deilig! Har så smått planer om å komme meg ut på en rusletur, men skal se an om jeg gidder. Skal surfe litt på KG og legge meg på sofaen med en bok :)

Skrevet
I dag gjør jeg ingenting. Deilig! Har så smått planer om å komme meg ut på en rusletur, men skal se an om jeg gidder. Skal surfe litt på KG og legge meg på sofaen med en bok :)

Høres deilig ut! :)

Håper du får en fin dag :)

Jeg har skrevet veldig mye de siste månedene faktisk. De siste ukene har det blitt litt mindre da. Du skal ikke se bort i fra at jeg poster litt her igjen med tiden hehe ;) Hyggelig at du vil lese! :)

Ha det godt og hils pusekattene :)

Skrevet

Ser fram til å lese! :hoppe:

Har hilst pusene masse fra deg, og hilser til Alfa og Pi, søøøøte kattene :)

I dag har jeg vært mer nyttig enn jeg hadde tenkt - det er gjerne sånn for meg. Når jeg ikke må gjøre noe nyttig, kommer gjerne ånden over meg likevel. I dag kom jeg på et par momenter som ville forbedre min egentlig-ferdige oppgave, så det har jeg brukt noen timer på. Og jeg er veldig fornøyd, det utgjorde virkelig en forskjell. Det er så selvfølgelig nå når det står på papiret, men så vanskelig å komme fram til likevel!

Ha en flott kveld, Anette :klem:

Skrevet

Det er så deilig følelse når man plutselig ser lyset, og finner akkurat de poengene som må forandres, flyttes og endres i en oppgave for at den skal falle på plass. Så bra at du er fornøyd, jeg ser sikker på at oppgaven er løst på en god måte!

Ha en fortsatt fin langhelg :klem:

Skrevet
Det er så deilig følelse når man plutselig ser lyset, og finner akkurat de poengene som må forandres, flyttes og endres i en oppgave for at den skal falle på plass. Så bra at du er fornøyd, jeg ser sikker på at oppgaven er løst på en god måte!

Ha en fortsatt fin langhelg :klem:

Ja, det er veldig tilfredsstillende! :) Har ikke store forhåpninger når det gjelder karakterer, men det har ikke noe å si heller, heldigvis.

Ha en fortsatt fin langhelg du også! :klem:

-----

Nå skal sambo og jeg snart ta bilen og komme oss til marka for å gå tur. Vi har hatt planer om det lenge, men først nå får vi det tydeligvis til :) Skal bli deilig å få masse frisk luft! :)

Skrevet

Nå sitter sambo og jeg og følger med på fotball, faktisk. Jeg er direkte uinteressert i fotball i seg selv, men i dag har vi tippet hver vår kupong og jeg følger med av rent konkurranseinstinkt :ler: Dessuten blir det meste morsommere med hvitvin :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Alt blir morsommere med hvitvin :ler:

Håper du har tid til å kose deg i det fine været, og ha en flott uke :klem:

Skrevet (endret)

I dag har jeg fri, FRIIII! Bortsett fra at jeg skal levere eksamen klokka to. I kveld skal jeg på fest med de jeg studerer med, og det gleder jeg meg til! :hoppe:

Nå er det litt travelt framover, drar på ferie i morgen kveld. Så jeg rekker å poste anmeldelsen av Balansekunst før jeg stikker. Skal ha ferie en uke, men det er mulig vi besøker noen slektninger etterpå slik at jeg ikke er her igjen før mot slutten av neste uke. Skal bli deilig med noen dager total avslapning, det blir en del jobbing i sommer også.

Ha en fortsatt flott uke, Kira! :klem:

Endret av Ciara
Gjest gjest1
Skrevet

Ny dagbok herved åpnet. Greit å nullstille seg av og til :)

Ha det morsomt på festen da :ler: Og ha en fin ferie. Jeg må også skrive min anmeldelse av Balansekunst

Skrevet (endret)

Hei og hopp! :)

Siden ingen har skrevet noe om Balansekunst ennå, begynner like godt jeg med en kort oppsummering:

A Fine Balance av Rohinton Mistry

Dette er fortellingen om en enke, to skreddere og en student som ved å dele leilighet over en periode påvirker hverandres liv stort. Handlingen er lagt til India på 70- tallet. Dette er en ganske politisk bok som godt skildrer hvordan miljøet var på den tiden, og dette er til tider rimelig sterk kost!

I begynnelsen synes jeg boken virket tung og litt vanskelig å komme inn i, og jeg angret litt på at jeg hadde valgt engelsk versjon. Men, heldigvis ble historien lettere å følge og bare bedre og bedre etter som ting utviklet seg og jeg kom litt mer under huden på karakterene. Dette en nær og varm fortelling, full av både tragiske og komiske hendelser, som sier mye om menneskers evne til å tilpasse seg de mest utrolige situasjoner. Detaljerte beskrivelser av dagliglivet og relasjonene de fire hovedkarakterene seg i mellom gjør dette til en svært troverdig historie.

Ja, jeg likte med andre ord boken veldig godt! ;)

Som sagt synes jeg den var noe vanskelig å komme inn i - men etter som historien utviklet seg ble jeg bare mer og mer fengslet - og jeg synes det var leit å lese siste side og forlate dette universet for godt.

Det er ikke mye jeg reagerte negativt på her. Om jeg skal plukke frem noe må det være overraskelsen over at så pass store hendelser som feks. det grusomme drapet på Om's familie ble skildret så kort og knapt (i forhold til hvordan små detaljer kunne få vanvittig mye plass). Men, tja jeg vet ikke - det var vel en mening med det også...

Det slo meg mange ganger da jeg leste boken at den virkelig hadde en perfekt tittel! Det er sjelden jeg tenker mye på slikt, men det gjorde jeg jammen denne gangen :)

Gleder meg til å høre hva dere andre som har lest den synes! :)

Endret av nostalgia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...