Gå til innhold

Hun tvinger meg opp tidlig hver helg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er det motsatt. Han legger seg tidlig, våkner tidlig. Jeg legger meg seint, og står opp seint. Aldri har han tvunget meg opp tidlig. Vi har vært gift i 20 år......

Anonymkode: 48313...7c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Snefriid said:

Fordi at man som regel ikke gjør så mye fornuftig på kveld/nattestid kontra morgen/formiddag. Større sjanse for at jeg går ut på formiddagen på tur enn kl. 22 på kvelden. 

Dette er noe mange A mennesker ikke forstår.

Som.B menneske selv, er det på kveldstid jeg har mest energi.

Så jeg trener alltid etter kl 22.00. 

Jeg kan fint dra ut på joggetur ved midnatt. Dette har jeg gjort i årevis.

Siden vi B mennesker da i tillegg må tidlig opp på jobb, får vi ofte veldig få timer med søvn.

Derfor brukes fridager og helger til å sove lenger. 

Ikke i timer, men mer normal søvn.

Jeg hadde heller sovet alene, enn å bli vekket av ett menneske som ikke evner være effektiv på kveldstid.

Anonymkode: 114d4...607

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri orket et forhold med et b-menneske. Skrekken er jo å få barn med et b-menneske, da er man enten alenemor første halvdel av dagen i helgene, eller man er den sure kjærringa som drar han opp. 

Anonymkode: fec48...87c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står opp 5-6, uka rundt.

Mannen sover gjerne til 8-9 i helgene. Vi legger oss samtidig. 

Jeg lister meg forsiktig ut av soverommet, og tar hensyn med tanke på lyder i nærheten av soverommet.

Ville han sovet til 11-12 hver eneste fridag ville det vært et stort problem i forholdet. 

Anonymkode: be6f9...008

11-12 er vel greit nok det. Hans valg.

Men søvnhygiene er viktig, i uken står man opp kanskje kl 6-7. Da bør man legge seg mellom 22 og 22:30, etter en stund blir det rutine. I helgene kan man legge på 1-2timer, men ikke noe mer.

Uansett så bør de som kan sove her for seg, for mange hjelper det mye. Man sover bedre.

Samboerskap er ikke noe for meg pga det med søvn, er avhengig av å sove alene.

Anonymkode: c89bb...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sånn at A-mennesker skal tas hensyn til og respekteres? Mens B-mennesker de får gjennomgå, er ikke måte på hvor "late" de er. 🤦‍♀️

Anonymkode: b7de4...5b6

Ja merkelig det der. Og provoserende for oss B-mennesker. Kan det ha noe med at vi tidligere levde i et jordbrukssamfunn? Og at det ikke var elektrisk lys? 
Slik folk levde da, var det jo lite produktivt du fikk gjort etter mørkets frembrudd (litt avhengig av når det var på året seff).

Mens de som kom seg opp tidlig og tok seg av dyr og melking var ettertraktet. Disse kunne også   (Etter fjøsstellet) ta seg av andre nødvendige oppgaver ute og inne som var slitsomme og krevde lys, alt fra skogsarbeid til å foredle mat. 
 

Våre B-forfedre våknet utpå dagen, da brorparten av slitet var unnagjort. Riktignok la de seg sent, men det var jo ikke stort de fikk gjort i skinnet fra oljelampe og grua. Håndarbeid og reparering av redskap var vel det eneste...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min legger seg tidlig stort sett hver dag, inkludert i helgene. Dette medfører at hun står opp grytidlig også på lørdag og søndag. Problemet jeg har med dette her, er at hun tvinger meg også opp tidlig, selv om vi ikke har noen spesielle planer. Hun sier alltid: "Nå må du stå opp så du får noe ut av dagen." Jeg liker å være lenge våken, og sove lenge i helgene. Frokost klokka 8:30 med en energifyllt kjærest på søndagsmorgen, etter 4-5 timers søvn er ikke "helgekos". Jeg har prøvd å ta dette opp med henne, men det ser ikke ut til å hjelpe, hva skal jeg gjøre? Kun seriøse henvendelser. 

Anonymkode: 2d78d...1e4

Der har du funnet ei ordentlig domina. Det er lett å se hvem som er sjefen i dette forholdet. Hun har deg i sin hule hand, og knasker sånne pingle menn som deg (og meg) til frokost. 

Hun styrer livet ditt, og du må bare innfinne deg med at slik er det. Du kan ikke gjøre noe med det. Om du prøver å snakke med henne om det får du ingen respons. Om du prøver å være motstridig blir hun bare sint, og kanskje banker deg.

Hvis du begynner å legge deg tidlig vil hun føle det som en seier, som den narcissist hun er. 

Jeg kjenner til dette. Håper for din del at hun er helt utrolig deilig i senga, ellers er det bortkastet. 

Anonymkode: ebc76...82d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

11-12 er vel greit nok det. Hans valg.

 

Anonymkode: c89bb...4d7

Ingenting i mot at enkelte velger å sove til 11-12, og heller er produktive på kveldstid. 

Jeg sa bare det ikke var kompatibelt med et samliv med meg. 

Kl 11 har jeg trent, tatt over huset, vasket tre maskiner med klær, shinet kjøkkenet, bakt brød, tatt unna en del jobbmail, vært på butikken og ukeshandlet, tatt meg av dyr. 

Da ønsker jeg gjerne en lang og god lunsj i byen, besøk, en fjelltur, og at fridagen kan begynne. 

Anonymkode: be6f9...008

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står opp med barna i syvtiden, i ni-titiden er frokosten klar og da forventer jeg at dagen begynner. Hadde han klaget får vi stå opp annenhver dag (Jeg står opp uansett, men da får han komme seg opp og passe barna) Han fungere mye bedre i både helger og i ukene når han kommer seg opp, ellers snur han døgnet i helgen og bruker uka på å snu tilbake.

Om han skal sove til tolv/ett vil det si at han prioriterer  alenetid på kvelden, og krever alenetid på morgenen fordi han er så trøtt, usjarmerende. Da faller erfaringsmessig også uforholdsmessig mye av husarbeid og barn på meg, jeg har i alle fall til gode å se natterangling utnyttet på å sette på en ekstra vaskemaskin eller rydde i gangen. 

En uforstyrret morgen for meg med kaffe uten å løpe etter barna og kanskje gå en liten tur alene er fantastisk. (Selv om de som sover lenge ofte ser ut til å mene at å ligge lenge i sengen trumfer det meste). 

Jeg er motsatt og må tvinge meg til å være våken om kvelden, ellers legger jeg meg tidligere og tidligere og står opp tidligere og tidligere. 

Anonymkode: c8267...a9c

Mannen her derimot er ofte oppe til 3 om natta og så står jeg opp til nyvasket og shinet hus. Digg! 

I tillegg tar vi annenhver morgen i helger og ferier. Han bruker sin frimorgen til å sove mange timer, jeg bruker min til å kanskje sove en time lenger, og så dra og trene eller være hos hesten min.

 

 

Anonymkode: 461d2...e97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snefriid skrev:

Fordi at man som regel ikke gjør så mye fornuftig på kveld/nattestid kontra morgen/formiddag. Større sjanse for at jeg går ut på formiddagen på tur enn kl. 22 på kvelden. 

Hvorfor må man alltid gjøre noe fornuftig? og hvorfor må man gå masse tur? Er det det eneste man kan gjøre som har verdi? 
 

Det er da vel også veldig hyggelig å sitte sammen om kveldene med en god samtale, god mat, god vin, god film eller spille noe sammen, planlegge noe sammen, eller bare ha masse deilig sex..? Masse som ofte ikke skjer før skumringen har lagt seg som vel er like mye verdt som en tur i skog og mark..? Sier ikke at man ikke har godt av en tur ut, men det er så merkelig med dere A mennesker og de turene deres. Hva med å skape noe? Er ikke det vel så bra? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne noen som matcher deg bedre, endre deg, endre henne. Det er dine valg. 

Siden vi står opp tidlig begge to og legger oss ca likt så får vi mye mer ut av dagene og helgene blir lettere å planlegge.

Anonymkode: 9a98d...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe mange A mennesker ikke forstår.

Som.B menneske selv, er det på kveldstid jeg har mest energi.

Så jeg trener alltid etter kl 22.00. 

Jeg kan fint dra ut på joggetur ved midnatt. Dette har jeg gjort i årevis.

Siden vi B mennesker da i tillegg må tidlig opp på jobb, får vi ofte veldig få timer med søvn.

Derfor brukes fridager og helger til å sove lenger. 

Ikke i timer, men mer normal søvn.

Jeg hadde heller sovet alene, enn å bli vekket av ett menneske som ikke evner være effektiv på kveldstid.

Anonymkode: 114d4...607

Helt enig i det. Jeg har så mye energi på kvelden at når jeg bodde alene kunne jeg godt finne på å vaske huset i 22-23-tida. Problemet er jo da at dette ikke er mulig når man bor sammen med folk som vil ha ro og fred på kvelden.

Jeg greier ikke å legge meg tidlig, selv om jeg er oppe kl 06. Det hender ofte at jeg legger meg sammen med mannen før tolv, men må stå opp og sette meg på stua. Leser, håndarbeid ol. Etter at vi fikk barn har jeg blitt verre. Tror behovet for egentid spiller inn. 
 

Sover ut i helgene, men er aldri oppe senere enn 0930. En partner som sover til 12 skjønner jeg er et problem. Det er noe jeg forbinder med tenåringer, og hadde tenkt meg om før jeg fikk barn med en sånn person. 
 

Synes vi har fordelt det greit. Han rydder på morgenen, og har som regel tatt seg av barn som står opp. Om kvelden er han trøtt, så det er som regel jeg som har tatt kveldsstell og lesing på barn. Pluss at jeg har taklet spedbarn som ikke sover på natt bedre enn ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der har du funnet ei ordentlig domina. Det er lett å se hvem som er sjefen i dette forholdet. Hun har deg i sin hule hand, og knasker sånne pingle menn som deg (og meg) til frokost. 

Hun styrer livet ditt, og du må bare innfinne deg med at slik er det. Du kan ikke gjøre noe med det. Om du prøver å snakke med henne om det får du ingen respons. Om du prøver å være motstridig blir hun bare sint, og kanskje banker deg.

Hvis du begynner å legge deg tidlig vil hun føle det som en seier, som den narcissist hun er. 

Jeg kjenner til dette. Håper for din del at hun er helt utrolig deilig i senga, ellers er det bortkastet. 

Anonymkode: ebc76...82d

Mest sannsynlig er det bortkastet allerede, dersom man ikke har avklart at hun virkelig ønsker å være en domina. 

Bare lese på KG forum, om alle de mennene som lar dama ta styringen, og som nyter at hun bestemmer, nyter å være tøffelhelt...

...og så fatter de ikke hva som skjer den dagen hun kaster han ut. 

 

Og det var en som skrev om å lokke henne tilbake til senga med sex. Det er nå i hvert fall barnslig måte å ordne opp.

Kvinner tenner jevnt over ikke på barn. De går dermed også lei av menn som oppfører seg som barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen her derimot er ofte oppe til 3 om natta og så står jeg opp til nyvasket og shinet hus. Digg! 

I tillegg tar vi annenhver morgen i helger og ferier. Han bruker sin frimorgen til å sove mange timer, jeg bruker min til å kanskje sove en time lenger, og så dra og trene eller være hos hesten min.

 

 

Anonymkode: 461d2...e97

Høres fantastisk ut, begynner min å shine huset når han rangler må han gjerne sove til tolv både lørdag og søndag om han har ønske om det, så kan jeg spise frokost med barna og ta dem med ut på aktiviteter. 

Anonymkode: c8267...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snefriid skrev:

Fordi at man som regel ikke gjør så mye fornuftig på kveld/nattestid kontra morgen/formiddag. Større sjanse for at jeg går ut på formiddagen på tur enn kl. 22 på kvelden. 

Kveldstur er jo så koslig😍

Anonymkode: 1abfd...e95

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting i mot at enkelte velger å sove til 11-12, og heller er produktive på kveldstid. 

Jeg sa bare det ikke var kompatibelt med et samliv med meg. 

Kl 11 har jeg trent, tatt over huset, vasket tre maskiner med klær, shinet kjøkkenet, bakt brød, tatt unna en del jobbmail, vært på butikken og ukeshandlet, tatt meg av dyr. 

Da ønsker jeg gjerne en lang og god lunsj i byen, besøk, en fjelltur, og at fridagen kan begynne. 

Anonymkode: be6f9...008

Da må du finne en mann som godtar din levestil.

Er jo det alt handler om, å godta hverandre som man er.

Anonymkode: c89bb...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du finne en mann som godtar din levestil.

Er jo det alt handler om, å godta hverandre som man er.

Anonymkode: c89bb...4d7

Helt til man får barn og begge «må» være a mennesker i helgene. Kjipt å få barn med et b-menneske. 

Anonymkode: fec48...87c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting i mot at enkelte velger å sove til 11-12, og heller er produktive på kveldstid. 

Jeg sa bare det ikke var kompatibelt med et samliv med meg. 

Kl 11 har jeg trent, tatt over huset, vasket tre maskiner med klær, shinet kjøkkenet, bakt brød, tatt unna en del jobbmail, vært på butikken og ukeshandlet, tatt meg av dyr. 

Da ønsker jeg gjerne en lang og god lunsj i byen, besøk, en fjelltur, og at fridagen kan begynne. 

Anonymkode: be6f9...008

Men er ikke det hele problemet her? At man må være kompatible, eller evt. komme til et kompromiss? For det hadde vært helt uaktuelt for meg å i det hele tatt dele bolig med noen med dine rutiner på fridagen. Helt ærlig synes jeg faktisk det er mer egoistisk å lage så mye bråk en lørdagsmorgen i et hus med andre mennesker til stede, enn å ligge et par ekstra timer i senga.

Anonymkode: cb5de...258

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du finne en mann som godtar din levestil.

Er jo det alt handler om, å godta hverandre som man er.

Anonymkode: c89bb...4d7

 

Hvis et forhold utelukkende handler om å godta hva som helst er det ikke rart så mange forhold ender med brudd etterhvert. 

Mitt eneste poeng: finn noen som er kompatible i utgangspunktet. Så slipper du slikt tull TS her opplever. Og kan i stedet for være lykkelig gift i 15 år, med samme døgnrytme ;) 

Anonymkode: be6f9...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt til man får barn og begge «må» være a mennesker i helgene. Kjipt å få barn med et b-menneske. 

Anonymkode: fec48...87c

Heldigvis må man ikke få barn 🙂 Det pleier ofte å drepe forholdet fullstendig.

Ser det rundt meg.

Anonymkode: c89bb...4d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke det hele problemet her? At man må være kompatible, eller evt. komme til et kompromiss? For det hadde vært helt uaktuelt for meg å i det hele tatt dele bolig med noen med dine rutiner på fridagen. Helt ærlig synes jeg faktisk det er mer egoistisk å lage så mye bråk en lørdagsmorgen i et hus med andre mennesker til stede, enn å ligge et par ekstra timer i senga.

Anonymkode: cb5de...258

Vi er enige.

Velg noen som er kompatible. Å forandre den andre er ikke ok. Det er verken rett eller feil å være a- eller b-menneske. 

Preferanser når det gjelder søvn og fridager er en viktig del av et lykkelig forhold. Det å ha samme energinivå morgen. Samme energinivå kveld. Kunne legge seg nær hverandre og småsnakke på kvelden (evt tidlig morgen). Våkne samtidig og kose på morgenen (evt sen ettermiddag). 

 

Anonymkode: be6f9...008

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...