Gå til innhold

71 grader nord kjendis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Og så skal vi huske på at i finalen må du ha kontroll på høydeskrekken OG være god på teoretiske oppgaver. Det er bare en av dem som er god på teoretiske oppgaver og det er Jon. 

Jeg tror likevel alle disse har en fair sjanse til å vinne og jeg heier egentlig på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel sjeldent vært en mer fortjent seier hvis Øystein tar dette. For en mann, for en maskin. Virker som en oppriktig hyggelig og sympatisk mann. Ja, noen fikser sikkert ikke å bli skrytt av når de begynner å bli slitne, men jeg er sikker på at mange av årets deltagere hadde lagt seg ned for å dø hvis ikke han hadde vært der og hjulpet de gjennom.

Virker som første del av finalen kommer til å bli relativt fysisk, så holder en knapp på Pettersen'e i finalen. Men samtidig kan Atle fort navigere seg bort og Jon kan ta en 2.plass.

Første sesongen min med 71 grader nord på mange år, glad jeg tok sjansen på det i år, veldig fin gjeng (etter at daukjøttet forsvant tidlig...)

Anonymkode: d2ac3...841

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende! Hadde håpet at Jon og erik skulle ta de igjen pga kart-tabben.

Det er litt vanskelig å se hvor langt bak de andre er underveis. Vi får se kart og antall km i blant, men vi vet jo ikke hvor lang tid det tar for de enkelte lagene, siden både marsjetempo, pauser og terreng spiller inn.  Og jeg tenker nok at de "redigerer inn" litt spenning,  Jon og Erik var jo over en time bak i mål, selv om Pettersens syklet 6 km ekstra. 

Jeg får jo bare lyst på tur selv, for en nydelig natur! Norge altså!! 

Så lurer jeg på hva de egentlig har i sekkene sine, når de er så store og tunge.... 😂 jeg går mye i fjellet selv, men det er jo voldsom til oppakking de har. 

De deler ett telt, de har et tynt liggeunderlag, de deler en eller to jetboil..Vet de hadde  ekstra vekt i semifinalen da.  Ekstra tørre sokker og ullundertøy.

Og nytt tøy får de jo "sponset" underveis. De har vel ikke med seg så mange forskjellige  luer, fleece og dunjakker i sekken?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vel sjeldent vært en mer fortjent seier hvis Øystein tar dette. For en mann, for en maskin. Virker som en oppriktig hyggelig og sympatisk mann.  

Anonymkode: d2ac3...841

Følger Øystein Pettersen i sosiale medier og han har jo også vært mye i media gjennom sin sportskarriere - han virker genuint å være en positiv og blid person - ikke en som bare er påtatt positiv særdeles da når de er "i media" 

Ikke uten grunn at han ofte ble intervjuet i diverse sammenhenger - han er jo også utrolig morsom i tillegg til å være blid. 

Han er jo aktiv skiløper enda (hvertfall 95%) så jeg tror vel ikke han har slitt så mye fysisk som de andre har - og derfor er jo det kanskje en medvirkende årsak til at han stortsett er blid og fornøyd. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, punkyB skrev:

Han er jo aktiv skiløper enda (hvertfall 95%) så jeg tror vel ikke han har slitt så mye fysisk som de andre har - og derfor er jo det kanskje en medvirkende årsak til at han stortsett er blid og fornøyd. 

Veldig enig i dette😊 Jeg er imponert over Øystein, altså, både i forhold til fysiske prestasjoner og hans evne til å rose og motivere andre, men jeg synes det er enda mer imponerende av Atle å klare å henge med på tempoet til Øystein - og attpåtil mobilisere krefter til syklingen da de trodde de var kommet i mål😳

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter humor høyere enn positivitet, og dermed heiet jeg på Jon og Eirik - de er morommere å se på rett og slett. Tror Jon sin tur kommer til å bli mest underholdende å se på sammenliknet med Atle og Øystein, fordi han har mange morsomme kommentarer, håper Jon vinnner.

Anonymkode: e28b7...a66

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år er første gangen på lenge jeg føler det er litt spenning rundt hvem som vinner.  Øystein er fremdeles favoritt (idrettsutøverne vinner jo "alltid"), men alle tre kan faktisk vinne. Jon er nok avhengig av at en av de andre surrer seg litt bort med orienteringen og at han klarer omtrent alle finalespørsmålene på første forsøk og unngår flere turer ut i nettet, men han har absolutt muligheten, han også.

Anonymkode: 6bef8...633

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig sesong, og tre verdige finalister. Må si jeg heier på Øystein, virker så genuint snill og omsorgsfull.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei oppriktig lei meg da Erik trakk seg. Jeg har full forståelse for at han måtte trekke seg, men fy søren for en fin fyr han er! Morsom og god ❤

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre verdige finalister og en morsom sesong. Mye pga Jon og jeg heier på ham 😊

Anonymkode: 11916...ee1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mykemule skrev:

Herlig sesong, og tre verdige finalister. Må si jeg heier på Øystein, virker så genuint snill og omsorgsfull.

Haha, sønnen hans hadde forsnakka seg og sa hvilken plass han kom på.vi er noen knippe folk som vet det nå  😅 veeent å se og bli overrasket

Anonymkode: e8d32...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline91
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, sønnen hans hadde forsnakka seg og sa hvilken plass han kom på.vi er noen knippe folk som vet det nå  😅 veeent å se og bli overrasket

Anonymkode: e8d32...23f

Når du skriver sånn er det vel ganske tydelig at Øystein ikke vinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, sønnen hans hadde forsnakka seg og sa hvilken plass han kom på.vi er noen knippe folk som vet det nå  😅 veeent å se og bli overrasket

Anonymkode: e8d32...23f

Unødvendig å skrive

Anonymkode: 4a9b8...88b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Marriet skrev:

Blei oppriktig lei meg da Erik trakk seg. Jeg har full forståelse for at han måtte trekke seg, men fy søren for en fin fyr han er! Morsom og god ❤

Jaaa, digger ham! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, sønnen hans hadde forsnakka seg og sa hvilken plass han kom på.vi er noen knippe folk som vet det nå  😅 veeent å se og bli overrasket

Anonymkode: e8d32...23f

Dette tror jeg bare er tull. Men jeg ville blitt glad hvis Jon vant altså 😊

Anonymkode: 11916...ee1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er rart hvordan «alle» trekker frem Øystein. Han er jo en toppidrettsutøver. Mye mer imponert over de andre i semifinalen.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irja skrev:

Synes det er rart hvordan «alle» trekker frem Øystein. Han er jo en toppidrettsutøver. Mye mer imponert over de andre i semifinalen.. 

Joda, men sporten hans innebærer det å være utholden, men det er lederskapen, kunnskap og godheten som kommer så godt frem. 

Anonymkode: e83ee...9bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men sporten hans innebærer det å være utholden, men det er lederskapen, kunnskap og godheten som kommer så godt frem. 

Anonymkode: e83ee...9bd

Sporten innebærer flere fordeler enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Skulle gjerne sett at Øystein vant og ikke Jon. Synes Jon har vært en pain in the ass hele veien.

 

Anonymkode: 6ae34...d8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...