Gå til innhold

Folk som ikke dusjer i svømmehallen bør ikke få svømme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt enig. Derfor bruker jeg sjeldent badeanlegg fordi jeg ikke er komfortabel med å dusje sammen med andre. Det er derimot et valg JEG tar og det skal ikke gå utover de andre i bassenget at jeg ikke liker det. Leser nå at flere skriver at det er blitt mer normalt med båser? Er det normalt de fleste steder? Da er det jo håp for meg også :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest UglerIMosen

Helt enig! Jeg har nå vært så «frekk» at jeg har sagt i fra om dette til ukjente også. Gikk på babysvømming med førstemann, og opplevde OFTE at mødre kom inn i dusjene med badedrakten på. Så skylte de liksom litt raskt over håret, og gikk inn i hallen 👀 Så da sa jeg i fra, og pekte i mot skiltet hvor det faktisk står at alle skal vaske seg godt før de går inn til bassengområdet. 
Jeg mener, er du SÅ himla redd for å vise litt mus, hengepupper, strekkmerker, muffinsmage, eller hva søren det nå er du tror andre bryr seg om, så må du heller gå ett annet sted å jobbe med selvfølelsen. Kropp er kropp, og skal du bade må den være ren☝🏼

Endret av UglerIMosen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Man er da ren, da.

Anonymkode: 4dc77...029

Hvis folk jukser med dusjing, så øker behovet for å tilsette klor i vannet. Jeg lover deg, klorallergi er noe du ikke ønsker å utvikle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ironiske er at mange av de også hater klor. Hvis de bare hadde dusja skikkelig før de går i bassenget går de hjem med vesentlig mindre klor på kroppen.

Anonymkode: e1e5c...62c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Jeg tenker at folk må få velge selv om de vil kle seg nakne foran andre eller ikke. Det er bedre å dusje seg grundig med rent badetøy på enn å ta en kattevask naken. 
 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Diana skrev:

Jeg forstår ikke at det er så vanskelig å dusje naken før man går i bassenget. Ser ofte folk ta på seg badetøy i garderoben og "løper" gjennom dusjen før de går ut. Det er så ekkelt. Når jeg jobbet som badevakt var jeg veldig streng på det der. Gikk folk inn i dusjen med bikini/badedrakt, sto jeg i dusjen og såg på at de tok den av seg, brukte såpe og skylte skikkelig før jeg gikk ut. 

En annen ting jeg ikke forstår, er de som bader med klær. Sist jeg var å svømte kom det ei dame inn i dusjen med trenings tights og topp. Hun løfta plaggene ut fra koppen, "vasket" rask over mus og pupper og gikk ut i svømmehallen.... 🤦‍♀️

Jobben din var å passe på at ingen drukner, ikke å se på hvordan folk dusjer.

Anonymkode: c7f57...9e0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jobben din var å passe på at ingen drukner, ikke å se på hvordan folk dusjer.

Anonymkode: c7f57...9e0

Begge deler er faktisk jobben. Jeg savner nok folk til at dusjen overvåkes altfor mange som dusjer med badebuksen på.

Anonymkode: 04224...c57

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again. Var jo en sånn trå for litt siden også!

finnes mange GODE grunner til at enkelte ikke står naken og dusjer med andre mennesker. Basta! 
og de har like mye rett til å dusje. Da får alle badesteder se å få til båser sånn som mange av de nye badelandene har fått.

de som ikke dusjer med de andre er jo nydusjet hjemme. 

Anonymkode: 1347d...f70

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Here we go again. Var jo en sånn trå for litt siden også!

finnes mange GODE grunner til at enkelte ikke står naken og dusjer med andre mennesker. Basta! 
og de har like mye rett til å dusje. Da får alle badesteder se å få til båser sånn som mange av de nye badelandene har fått.

de som ikke dusjer med de andre er jo nydusjet hjemme. 

Anonymkode: 1347d...f70

En regel for alle basseng jeg har vært i er at du skal dusje og vaske deg uten badetøy. Det er en regel. - om du bryter regelen har du ikke rett til å bade..

Anonymkode: 69995...abe

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Here we go again. Var jo en sånn trå for litt siden også!

finnes mange GODE grunner til at enkelte ikke står naken og dusjer med andre mennesker. Basta! 
og de har like mye rett til å dusje. Da får alle badesteder se å få til båser sånn som mange av de nye badelandene har fått.

de som ikke dusjer med de andre er jo nydusjet hjemme. 

Anonymkode: 1347d...f70

Enig. Helt utrolig at folk ikke forstår det. Jeg er ikke redd for edderkopper, men jeg legger ikke en edderkopp i hendene på en med araknofobi fordi jeg tenker at den andre bør tåle noe som bare for meg er ubehagelig. For selv om jeg ikke er redd så har folk ulikt utgangspunkt, og det må jeg respektere. Jeg kan ikke si at fordi det bare er ubehagelig for meg å holde en edderkopp så skal én med alvorlig angst klare det samme. 

Endret av Gorilla
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En regel for alle basseng jeg har vært i er at du skal dusje og vaske deg uten badetøy. Det er en regel. - om du bryter regelen har du ikke rett til å bade..

Anonymkode: 69995...abe

Jada, og man gjør det! Bare ikke foran deg og de tjue andre.

 

Anonymkode: 1347d...f70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig dusjer man seg skikkelig, UTEN badedrakt. Om du ikke tørr/vil være naken foran andre så får du være hjemme da vel. Men jeg syns nok kanskje at det burde være tilgang på båser, bare fordi du har noe på kroppen du ønsker å skjule (Hva nå en det skulle være) så betyr ikke det at du burde bli utestengt fra svømmehaller. Men jeg ønsker ikke å utsette kroppen for klorangrep, så jeg står kliss naken og vasker meg både forran å bak, kanskje det trygger andre å se at noen ikke er så sjenerte? 😅

Anonymkode: 8c85a...00b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Gorilla skrev:

Enig. Helt utrolig at folk ikke forstår det. Jeg er ikke redd for edderkopper, men jeg legger ikke en edderkopp i hendene på en med araknofobi fordi det bare er et ubehag personen må tåle. Selv om jeg ikke er redd, så må jeg respektere at andre er det og ikke tvinge folk til å holde edderkopper bare fordi jeg ikke selv hadde brydd meg om å holde en edderkopp. Det blir akkurat på samme måte. For å dusje med andre er like unødvendig om man har angst som det å absolutt måtte holde en edderkopp om man har edderkoppfobi.

Ikke sammenlignbart. Å dusje naken er noe du godtar når du går inn i en offentlig svømmehall. I motsatt fall får du bli hjemme. Regner med at de som ikke liker edderkopper oppsøker jungelen der slike lever.

Anonymkode: 04224...c57

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er å installere en slags "bilvask" stastjon på vei inn i bassengetm med høytrykkspyler og såpespray. Og private av og påkledningsrom på begge sider. Eneste løsning...🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Spesielt med tanke på at mange nordmenn er griser og tror de blir ren i ræva etter at de har tørket seg med papir i ræva etter at de har vært på dritern. 
En litt morsom historie. Jeg kjenner ei som jobber for en internasjonal hotellkjede. Hun jobber i sørøst Asia. Hun sa at de måtte bruke adskillig mer klor i hotellbasseng/jacuzzi i hotellene de hadde i Europa kontra de i sørøst Asia. Fordi europeere tydeligvis går rundt med mer bæsj i ræva.. I sørøst Asia er det som sagt mer vanlig å bruke rumpevasker. Mye renere der. 

Anonymkode: e409c...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sammenlignbart. Å dusje naken er noe du godtar når du går inn i en offentlig svømmehall. I motsatt fall får du bli hjemme. Regner med at de som ikke liker edderkopper oppsøker jungelen der slike lever.

Anonymkode: 04224...c57

Jo, det er sammenlignbart. Jeg kan ikke tvinge folk til å holde edderkopper og så si at det må de tåle fordi det for meg bare er ubehagelig. Fordi vi alle har ulike utgangspunkt. Det som er ubehagelig for én kan gi lammende angst hos en annen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Og uten badetøy. 

 

I vår svømmeklubb har vi endt opp med å stikke innom garderoben titt og ofte bare for å si ifra og se til at folk dusjer uten badetøy. Det er helt pinlig. Så blir de sure, skyller seg litt uten vann også må jeg si til de at nei, du må faktisk bruke såpe også.. Nei, det har de ikke med en gang. 

Vi sender ut skriv til alle som går på svømming før hvert halvår om hvorfor de må dusje ordentlig - både fordi det er uhygienisk men også fordi det forårsaker mye klor i vannet som deres barn puster inn. Om alle dusjer skikkelig blir det lite klor i vannet og frisk luft å puste. Fatter ikke at det skal være så vanskelig. 

Og sorry, hvis du av personlige grunner ikke tørr/klarer dusje naken foran andre så har du ingenting på svømming å gjøre

Anonymkode: e1e5c...62c

Jo. Men det bør være en handicapdusj man kan bruke i slike tilfeller. Ikke fordi man nødvendigvis er funksjonshemmet men det er en mulighet for å ikke vise seg naken foran andre 

Anonymkode: c8821...a95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Men det bør være en handicapdusj man kan bruke i slike tilfeller. Ikke fordi man nødvendigvis er funksjonshemmet men det er en mulighet for å ikke vise seg naken foran andre 

Anonymkode: c8821...a95

Enig. Når ståa er som den er med fellesdusjer så bør de hvertfall ha noen ekstra rom tilgjengelige for de som ikke er i stand til å kle av seg foran andre. Det kan være alt fra overgrep til anoreksi som gjør at folk ikke takler å kle av seg foran andre. 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gorilla skrev:

Jo, det er sammenlignbart. Jeg kan ikke tvinge folk til å holde edderkopper og så si at det må de tåle fordi det for meg bare er ubehagelig. Fordi vi alle har ulike utgangspunkt. Det som er ubehagelig for én kan gi lammende angst hos en annen. 

Ja, men det er ingen som tvinger noen til å gå i offentlig svømmehall. Det er detre som er forskjellen. Er det barn i skolepliktig alder er det andre argumenter som gjør seg gjeldende, men der har vi en annen tråd.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...