Gå til innhold

Folk som ikke dusjer i svømmehallen bør ikke få svømme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt enig. Og uten badetøy. 

 

I vår svømmeklubb har vi endt opp med å stikke innom garderoben titt og ofte bare for å si ifra og se til at folk dusjer uten badetøy. Det er helt pinlig. Så blir de sure, skyller seg litt uten vann også må jeg si til de at nei, du må faktisk bruke såpe også.. Nei, det har de ikke med en gang. 

Vi sender ut skriv til alle som går på svømming før hvert halvår om hvorfor de må dusje ordentlig - både fordi det er uhygienisk men også fordi det forårsaker mye klor i vannet som deres barn puster inn. Om alle dusjer skikkelig blir det lite klor i vannet og frisk luft å puste. Fatter ikke at det skal være så vanskelig. 

Og sorry, hvis du av personlige grunner ikke tørr/klarer dusje naken foran andre så har du ingenting på svømming å gjøre. 

Anonymkode: e1e5c...62c

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. 

Men man ikke akkurat ha noen som står å har inspeksjon i garderobene. Men siden flertallet ikke lengre er komfortabel med fellesdusj, så burde de heller lage dusjbåser, da er det nok flere som blir å følge reglene.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, FluffyJuggernaut said:

Enig. 

Men man ikke akkurat ha noen som står å har inspeksjon i garderobene. Men siden flertallet ikke lengre er komfortabel med fellesdusj, så burde de heller lage dusjbåser, da er det nok flere som blir å følge reglene.

Nei, det er det faktisk ikke. Etter timevis i garderoben ser jeg de som tvinner et håndkle rundt kroppen, lusker ut i en av båsene (det er 2 i vår garderobe) og kommer ut igjen 1 min etterpå, med halvfuktet hår og "liksom" har dusja. Folk gidder ikke. 

Anonymkode: e1e5c...62c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man dusjer hjemme rett før man går i svømmehallen, må man dusje da også ?

Anonymkode: 4dc77...029

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Og man må dusje naken.

Men er det ikke allerede slik i de fleste svømmehaller?

Anonymkode: 289e0...02c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Dusje naken, vaske seg grundig med såpe. Håret må vaskes, eller så bruker man badehette. Der jeg svømmer er badehette obligatorisk.

Har fjernet et bryst, så fellesdusj er litt ubehagelig for meg, men dusjer naken likevel. Foretrekker båser, men finnes det ikke så pytt-pytt.
 

 

Anonymkode: 6fba5...68f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Om man dusjer hjemme rett før man går i svømmehallen, må man dusje da også ?

Anonymkode: 4dc77...029

Ja, det må man.

Anonymkode: e1e5c...62c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Og man må dusje naken.

Men er det ikke allerede slik i de fleste svømmehaller?

Anonymkode: 289e0...02c

Joda, men folk driter jo i det.

Anonymkode: e1e5c...62c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del gutter/ menn som bader i shorts og trusa de kom i.......🤢

Anonymkode: a55a7...03e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Synes likevel båser med dører skal bli standard i alle offentlige fellesdusjer.

Anonymkode: 4e011...c7f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig, men vanskelig å kontrollere.

Det bør innføres flere båser til dusjing, da ikke alle er komfortable med å stå helt nakne foran andre.

Selv bruker jeg alltid en bås når jeg er i svømmehallen.

Heldigvis er det også sånn her at man har eget rom for de med "store" barn som ikke vil dusje/kle seg om alene. Jeg synes liksom ikke jeg som dame kan ha med meg min 10-årige sønn inn i dame/jentegarderoben. Gå inn i herregarderoben er uaktuelt.😂

Anonymkode: cf8ed...c81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det må man.

Anonymkode: e1e5c...62c

Hvorfor? Man er da ren, da.

Anonymkode: 4dc77...029

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor? Man er da ren, da.

Anonymkode: 4dc77...029

Nei, man er ikke det. Man svetter selv om man ikke umiddelbart lukter vondt. Og kanskje har du sminke i ansiktet, brukt noe i håret, tatt på deodorant. Man må faktisk dusje rett før man går i et basseng for å unngå skitt og klor i vannet.

Anonymkode: e1e5c...62c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at det er så vanskelig å dusje naken før man går i bassenget. Ser ofte folk ta på seg badetøy i garderoben og "løper" gjennom dusjen før de går ut. Det er så ekkelt. Når jeg jobbet som badevakt var jeg veldig streng på det der. Gikk folk inn i dusjen med bikini/badedrakt, sto jeg i dusjen og såg på at de tok den av seg, brukte såpe og skylte skikkelig før jeg gikk ut. 

En annen ting jeg ikke forstår, er de som bader med klær. Sist jeg var å svømte kom det ei dame inn i dusjen med trenings tights og topp. Hun løfta plaggene ut fra koppen, "vasket" rask over mus og pupper og gikk ut i svømmehallen.... 🤦‍♀️

Endret av Diana
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...