Gå til innhold

Folk som ikke dusjer i svømmehallen bør ikke få svømme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser virkelig ikke problemet hvis man dusjer skikkelig godt hjemme og tar på rene klær rett før man drar i svømmehallen. Da er man faktisk renere enn mange av de som dusjer uten klær på svømmehallen, for der kan det gå fort i svingene med de fleste, har jeg sett.

Anonymkode: ec5af...bed

På den turen det tar deg å komme fra der du bor til svømmehallen så er du allerede "skitten".   Du ser ikke problemet, men det gjør jeg og mange andre. Du er en av de som er årsaken til at det brukes mer klor . SKjerp deg!

Anonymkode: c1b43...89e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På den turen det tar deg å komme fra der du bor til svømmehallen så er du allerede "skitten".   Du ser ikke problemet, men det gjør jeg og mange andre. Du er en av de som er årsaken til at det brukes mer klor . SKjerp deg!

Anonymkode: c1b43...89e

Grunnen til at det brukes mer klor og det svir i øynene av å ha dem under vann er fordi bl.a unger tisser i vannet. Det er hvertfall helt ekstremt ekkelt og uhygienisk. Det hjelper lite å dusje naken når folk likevel tisser eller bæsjer i vannet. 

Anonymkode: 6d128...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På den turen det tar deg å komme fra der du bor til svømmehallen så er du allerede "skitten".   Du ser ikke problemet, men det gjør jeg og mange andre. Du er en av de som er årsaken til at det brukes mer klor . SKjerp deg!

Anonymkode: c1b43...89e

Det tar meg 3 minutter å komme til svømmehallen, så jeg hadde nok vært mye renere enn mange av de som dusjer naken på svømmehallen. Men bare slapp av, jeg er en av de som ikke klarer å dusje offentlig, så jeg har ikke vært på svømmehallen på minst 20 år, selv om jeg elsker å svømme. 

Anonymkode: ec5af...bed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er så merkelig.. De fleste nordmenn (ja, jeg er norsk selv) tørker seg bak med kun dopapir etter å ha bæsja pg syntes tydeligvis de blir rene nok. Drar på seg reisa og ferdig.. Men når dere skal bade i en svømmehall, ja DA må dere være rene. Hvorfor ikke være rene ellers også? NEI, dere blir aldri rene nok av gni tør papir i rassen etter å ha driti! 

Anonymkode: 5aaa8...e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at folk synes det er så skummelt å være naken foran andre mennesker av samme kjønn. Latterlig retning vi som mennesker har gått i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser virkelig ikke problemet hvis man dusjer skikkelig godt hjemme og tar på rene klær rett før man drar i svømmehallen. Da er man faktisk renere enn mange av de som dusjer uten klær på svømmehallen, for der kan det gå fort i svingene med de fleste, har jeg sett.

Anonymkode: ec5af...bed

Det er ingen som kan vite om du dusjet før du gikk hjemmefra eller sist for to uker siden. Derfor er det best med like regler for alle. 

Jeg har vært i hammam og spa mange steder i verden. Man vasker seg naken overalt. Dette minner meg om nakenhysteriet i USA. Jeg ønsker virkelig ikke at det kommer hit. Der får ikke små (1-2 år) barn gå nakne på stranden, en gang. 

Ikke ødelegg slik vi har det med egne issues, vær så snill. For det er følgene av hysteriet: 1 år gamle babyer må ha bikini på stranden. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det her er så merkelig.. De fleste nordmenn (ja, jeg er norsk selv) tørker seg bak med kun dopapir etter å ha bæsja pg syntes tydeligvis de blir rene nok. Drar på seg reisa og ferdig.. Men når dere skal bade i en svømmehall, ja DA må dere være rene. Hvorfor ikke være rene ellers også? NEI, dere blir aldri rene nok av gni tør papir i rassen etter å ha driti! 

Anonymkode: 5aaa8...e87

Vel, de kulturene som vasker seg med vann etter å driti er de samme kulturene som generelt har helt forjævlig kroppslukt. Det henger jo ikke på greip det helle. Og NEI, dere blir ikke luktende godt av å spraye masse billig parfyme over svetten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar meg 3 minutter å komme til svømmehallen, så jeg hadde nok vært mye renere enn mange av de som dusjer naken på svømmehallen. Men bare slapp av, jeg er en av de som ikke klarer å dusje offentlig, så jeg har ikke vært på svømmehallen på minst 20 år, selv om jeg elsker å svømme. 

Anonymkode: ec5af...bed

Du får svømme i innsjøer og i havet og i bassenger utendørs om sommeren da vet du. Ikke akkurat krise. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er ingen som kan vite om du dusjet før du gikk hjemmefra eller sist for to uker siden. Derfor er det best med like regler for alle. 

Jeg har vært i hammam og spa mange steder i verden. Man vasker seg naken overalt. Dette minner meg om nakenhysteriet i USA. Jeg ønsker virkelig ikke at det kommer hit. Der får ikke små (1-2 år) barn gå nakne på stranden, en gang. 

Ikke ødelegg slik vi har det med egne issues, vær så snill. For det er følgene av hysteriet: 1 år gamle babyer må ha bikini på stranden. 

Ett år gamle babyer må ha bikini på strendene i USA? Må de dekke brystene også liksom? For de fleste barn på ett år bruker jo bleier uansett, så jeg ser ikke behovet for å la dem gå rundt kliss nakne uansett. Skal de krabbe rundt å tisse og bæsje på stranda liksom? 

Anonymkode: 5aaa8...e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ett år gamle babyer må ha bikini på strendene i USA? Må de dekke brystene også liksom? For de fleste barn på ett år bruker jo bleier uansett, så jeg ser ikke behovet for å la dem gå rundt kliss nakne uansett. Skal de krabbe rundt å tisse og bæsje på stranda liksom? 

Anonymkode: 5aaa8...e87

Var helt vanlig med nakne babyer på stranda tidligere.

Ja, i USA er nakenhet livsfarlig. Fyllekjøring og bæring av våpen er dog stuerent.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, dainty skrev:

får jeg ha busk eller må jeg fjerne hår slik dere her inne insisterer? 

Hva har hår med renslighet å gjøre?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ett år gamle babyer må ha bikini på strendene i USA? Må de dekke brystene også liksom? For de fleste barn på ett år bruker jo bleier uansett, så jeg ser ikke behovet for å la dem gå rundt kliss nakne uansett. Skal de krabbe rundt å tisse og bæsje på stranda liksom? 

Anonymkode: 5aaa8...e87

Selvfølgelig skal barn være nakne på stranda. 

Og ja, 1-2 årgamle babyer blir bedt om å ha på seg bikinitopp i USA. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, DarKnight skrev:

Jeg forstår ikke at folk synes det er så skummelt å være naken foran andre mennesker av samme kjønn. Latterlig retning vi som mennesker har gått i.

Hvorfor forstår du ikke det? Hva er det som er vanskelig å forstå? 

Det kan være så utrolig mange grunner til at folk sliter med akkurat dette. F.eks traumer, seksuelt misbruk/voldtekt, mobbing, psykiske lidelser (som f.eks spiseforstyrrelser eller dysmorfofobi), skamfølelse, behov for å gjemme seg og beskytte seg, komplekser for eget utseende, manglende kontroll i garderoben, behov for privatliv, følelse av at kropp er privat og ikke noe alle trenger å se, behov for å markere en grense mellom seg selv og verden, manglende tillit til andre, følelse av utrygghet og f.eks. tidligere negative erfaringer i garderobesituasjoner. 

 

Endret av Gorilla
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gorilla skrev:

Hvorfor forstår du ikke det? Hva er det som er vanskelig å forstå? 

Det kan være så utrolig mange grunner til at folk sliter med akkurat dette. F.eks traumer, seksuelt misbruk/voldtekt, mobbing, psykiske lidelser (som f.eks spiseforstyrrelser eller dysmorfofobi), skamfølelse, behov for å gjemme seg og beskytte seg, komplekser for eget utseende, manglende kontroll i garderoben, behov for privatliv, følelse av at kropp er privat og ikke noe alle trenger å se, behov for å markere grenser en grense mellom seg selv og verden, følelse av utrygghet og f.eks. tidligere negative erfaringer i garderobesituasjoner. 

 

Og hva virker? Eksponering. ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er så viktig, så antar jeg at man har mange nok dusjbåser også da? Eller?

Anonymkode: 7545c...8dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev:

Og hva virker? Eksponering. ;) 

Joa, men det er kanskje ikke der man starter om man har alvorlige psykiske problemer. For noen er det slik at det har vært en overlevelsesstrategi å pakke seg inn å klær for å beskytte seg mot verden. Det er slik de har overlevd, ved å beskytte seg og søke trygghet i klær som skjuler det de har inni seg av f.eks smertefulle opplevelser. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så viktig, så antar jeg at man har mange nok dusjbåser også da? Eller?

Anonymkode: 7545c...8dc

Hvorfor skulle man det? Dusj, svøm, dusj, ferdig. Vit at alle føler seg en smule ukomfortable ved å vise seg naken. Du er ikke zpeziell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DarKnight skrev:

Tror du noen har dødd av å være naken foran andre?

Nei, men det finnes de som har så sterk angst at de heller vil dø enn å kle seg naken foran andre. Da sier det seg selv at det ligger masse under ‘isfjellet’ og at det er mye som må tas tak i før man evt begynner med eksponering.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...