Gå til innhold

Folk som ikke dusjer i svømmehallen bør ikke få svømme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.1.2020 den 10.47, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

Anonymkode: 30b7d...57c

Under forutsetning at en har egne båser en kan dusje i så er jeg enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.1.2020 den 11.25, Diana skrev:

Jeg forstår ikke at det er så vanskelig å dusje naken før man går i bassenget. Ser ofte folk ta på seg badetøy i garderoben og "løper" gjennom dusjen før de går ut. Det er så ekkelt. Når jeg jobbet som badevakt var jeg veldig streng på det der. Gikk folk inn i dusjen med bikini/badedrakt, sto jeg i dusjen og såg på at de tok den av seg, brukte såpe og skylte skikkelig før jeg gikk ut. 

En annen ting jeg ikke forstår, er de som bader med klær. Sist jeg var å svømte kom det ei dame inn i dusjen med trenings tights og topp. Hun løfta plaggene ut fra koppen, "vasket" rask over mus og pupper og gikk ut i svømmehallen.... 🤦‍♀️

😳 Enda verre enn folk som ikke dusjer er badevakter med peeping tom tendenser...

Anonymkode: 61ced...d0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hvis det er overkommelig for meg å få til. På babysvømming gjorde ingen av mødrene det. 8-9 babyer som skal holdes styr på samtidig som folk dusjer, nei, da droppet jeg det. 

Anonymkode: ccb27...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, DarKnight skrev:

Man kan ikke bortvises fra et offentlig svømmebasseng fordi man ikke har vasket seg tilstrekkelig. Da må nemlig svømmehallen kunne bevise det, og det er ulovlig å overvåke noen i dusj og garderober.

Jeg skjønner ikke helt perspektivet ditt. Du skriver at du ikke skjønner hvorfor det er vanskelig for folk å dusje nakne, du sier du alltid har dusjet naken selv og du skrev bl.a at man skal dusje naken og at jeg ikke er noe mer ‘spesiell’ eller bør få spesialbehandling. Samtidig reagerer du veldig på at en badevakt påser at reglene om dusjing blir fulgt? 

Hva er det du egentlig mener? Dette ble veldig selvmotsigende.

Selv mener jeg at man bør få velge selv om man vil dusje naken eller ikke. Ingen skal presse eller tvinge til noen til å kle av seg. Så jeg hadde også reagert på en badevakt som kom og sa folk skulle kle av seg. Men hvorfor hadde du reagert på det hvis du oppriktig mener at man MÅ dusje naken uansett? Da er du vel for at noen sjekker at reglene blir fulgt hvis disse er så viktige å følge? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2020 den 17.10, AnonymBruker skrev:

Here we go again. Var jo en sånn trå for litt siden også!

finnes mange GODE grunner til at enkelte ikke står naken og dusjer med andre mennesker. Basta! 
og de har like mye rett til å dusje. Da får alle badesteder se å få til båser sånn som mange av de nye badelandene har fått.

de som ikke dusjer med de andre er jo nydusjet hjemme. 

Anonymkode: 1347d...f70

Disse som ikke vil dusje naken får holde seg hjemme. Svømmebasseng bør forbeholdes de som ivaretar de hygieniske reglene som gjelder. 

Endret av I Grosny
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje løsningen burde vært at noen svømmehaller er forbeholdt de som vasker seg ordentlig i dusjen før de bader, og så kan noen haller være for de som ikke dusjer/dusje hjemme/dusjer med klær?

Jeg har astma og til tider eksem, og må noen ganger snu inne i svømmehallen pga for uhygieniske svømmere/for mye klor. Utrolig irriterende å stå der nysdusjet og ren, uten å kunne gå ut i bassenget pga grisete folk.

Anonymkode: 748de...4ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar en rask dusj MED badetøy på. Bruker såpe. Går an å løfte litt på bikinitrusen uten å blotte seg helt. Hårvasken tar jeg etter at jeg har vært i bassenget. Jeg synes det er godt nok. Dusjer ellers hver dag, så begrenset hvor skitten jeg er 

Anonymkode: 6b546...8fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar en rask dusj MED badetøy på. Bruker såpe. Går an å løfte litt på bikinitrusen uten å blotte seg helt. Hårvasken tar jeg etter at jeg har vært i bassenget. Jeg synes det er godt nok. Dusjer ellers hver dag, så begrenset hvor skitten jeg er 

Anonymkode: 6b546...8fe

Jeg tar en litt lengre og ordentlig dusj (trykker ganske mange ganger på den dusjen som stopper av seg selv), uten klær, bruker head n shoulder shamposåpe. Det er nok mer grundig enn en rask dusj, relativt påkledd.  Jo bedre vi rengjør oss, desto mindre blir klorbehovet. Jeg har ingen grunn til å gå i mot eller nedvurdere de gjeldende regler. Klor er farligere enn mange tror, særlig for aktive svømmere som trener en til to ganger hver eneste dag.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Diana said:

Du får mene hva du vil. Jeg har ingenting å skamme meg over, og hadde både daglig leder og bademester på min side. Som sagt tidligere, å drive hygiene opplæring på voksne mennesker burde vært unødvendig

Bare fordi mange mennesker har gått sammen om et lovbrudd gjør ikke praksisen lovlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Gorilla said:

Jeg skjønner ikke helt perspektivet ditt. Du skriver at du ikke skjønner hvorfor det er vanskelig for folk å dusje nakne, du sier du alltid har dusjet naken selv og du skrev bl.a at man skal dusje naken og at jeg ikke er noe mer ‘spesiell’ eller bør få spesialbehandling. Samtidig reagerer du veldig på at en badevakt påser at reglene om dusjing blir fulgt? 

Hva er det du egentlig mener? Dette ble veldig selvmotsigende.

Selv mener jeg at man bør få velge selv om man vil dusje naken eller ikke. Ingen skal presse eller tvinge til noen til å kle av seg. Så jeg hadde også reagert på en badevakt som kom og sa folk skulle kle av seg. Men hvorfor hadde du reagert på det hvis du oppriktig mener at man MÅ dusje naken uansett? Da er du vel for at noen sjekker at reglene blir fulgt hvis disse er så viktige å følge? 

Perspektivet mitt er at overvåking av mennesker i en sårbar situasjon (naken) er ulovlig, og det er hvertfall ulovlig å tvinge folk til å kle av seg mens man ser på.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk har så problem med å dusje nakne, det er helt latterlig i mine øyne, men det legitimerer likevel ikke misbruk av sin stilling.

Det går ann å ha to tanker i hodet samtidig. Bare fordi man har er synspunkt, så trenger man ikke ofre alt av verdier for å bygge opp under det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, DarKnight skrev:

Perspektivet mitt er at overvåking av mennesker i en sårbar situasjon (naken) er ulovlig, og det er hvertfall ulovlig å tvinge folk til å kle av seg mens man ser på.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk har så problem med å dusje nakne, det er helt latterlig i mine øyne, men det legitimerer likevel ikke misbruk av sin stilling.

Det går ann å ha to tanker i hodet samtidig. Bare fordi man har er synspunkt, så trenger man ikke ofre alt av verdier for å bygge opp under det.

Jeg er også enig i at man ikke kan tvinge folk til å dusje nakne. Derfor tenker jeg at dette er noe hver og en må få bestemme selv. Vil en ikke dusje naken, så vil en ikke det. Det bør respekteres uansett grunn.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg er også enig i at man ikke kan tvinge folk til å dusje nakne. Derfor tenker jeg at dette er noe hver og en må få bestemme selv. Vil en ikke dusje naken, så vil en ikke det. Det bør respekteres uansett grunn.

 

Ingen skal tvinges til  dusje nakne, men da skal de heller ikke nedi bassenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DarKnight skrev:

Perspektivet mitt er at overvåking av mennesker i en sårbar situasjon (naken) er ulovlig, og det er hvertfall ulovlig å tvinge folk til å kle av seg mens man ser på.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk har så problem med å dusje nakne, det er helt latterlig i mine øyne, men det legitimerer likevel ikke misbruk av sin stilling.

Det går ann å ha to tanker i hodet samtidig. Bare fordi man har er synspunkt, så trenger man ikke ofre alt av verdier for å bygge opp under det.

Nei, det er ikke ulovlig, så du kan gi f i å komme med det tullet. Og ingen TVINGER noen til noe. Man får et valg Enten så dusjer man naken og ordentlig, ellers kan man dra hjem igjen. Alt dette er fullt lovlig, og svømmehallene har GARANTERT undersøkt hva de har lov til og ikke lov til før dem gjør det. Skjerp deg

Anonymkode: c1b43...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...