Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for gode tanker og lykkeønskninger fra alle sammen!😍 

I dag er jeg 5dpo, og dagene går såååååå sakte! Jeg kunne virkelig ikke tatt mer feil når jeg sa at jeg trodde den første uken ville gå fort😅 Jeg er veldig spent på de neste dagene, og hvordan utviklingen er da. Jeg er jo midt i tiden hvor egget kommer til livmoren fra egglederne, så nå håper jeg det fester seg. Jeg har begynt å kjenne på stikkingen i livmoren nå, og det ser jeg at jeg kjente forrige gang også, så kroppen er stabil på noe om ikke annet😁 Jeg er også veldig spent på om jeg begynner å spotte allerede i morgen. I sommer spottet jeg f.o.m. 6dpo helt til mensen.. Tar det som et veldig godt tegn hvis jeg ikke begynner å spotte denne gangen😁🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg syns også DPO-dagene virkelig kunne være leie iblant! 😂 Hvor fantastisk hadde det vel ikke vært om du fikk en positiv test om ikke så lenge? ❤️ Det hadde jo bare vært tidenes julegave 😍 Jeg håper så inderlig for dere 🤗 Har du tenkt noe mer på testingen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (2 timer siden):

Har du tenkt noe mer på testingen? 

Om jeg har ja😂 tenker nesten ikke på annet føler jeg, er vel derfor dagene går så utrolig sakte!😩 Nå har jeg kommet frem til at hvis jeg ikke spotter noe frem til 11dpo så kommer jeg til å teste da (altsa 14.des), men hvis jeg begynner å spotte i morgen eller om noen dager kommer jeg ikke til å teste før jeg eventuelt er 13dpo. Dersom jeg kommer meg til 13dpo uten mensen må jeg nesten ta en test for å sjekke ståa, ettersom mensen kom 12 dagen etter eggløsning sist. Det er planen enn så lenge, så får vi se om den endrer seg eller ikke😂😇 kan ikke garantere at jeg ikke ryker på en test selvom jeg opplever spotting, men jeg skal prøve å la vær, bare for å slippe skuffelsen for å være ærlig🙈 Magefølelsen sier at jeg takler det bedre å se at mensen kommer, enn å teste og få negativ test for så å måtte vente på mensen, men vi får se hva det blir til😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo

I dag er en tung dag. Psykisk og fysisk. I går var jeg full av håp, i dag føler jeg alt håp er ute. Hele denne endringen kommer av to relativt små ting. Mange kommer nok til å tenke at jeg overreagerer, og det kan det absolutt hende at jeg gjør. Egentlig håper jeg at jeg overreagerer. Jeg bare trenger å lufte det. Ikke sitte alene med det. Humørsvingninger og smerter i korsryggen dokumenterte jeg ned i sommer på dpo 7, og da kom mensen 5 dager senere. Disse to «symptomene» opplever jeg også i dag, på samme dag i dpo-land. Jeg håper det er ingenting, men jeg gikk rett i kjelleren av smertene i korsryggen. Det positive nå er at jeg enda ikke har begynt å spotte... Håper smertene i korsryggen går over, og at helgen går fort. Dpo-land er jaggu ikke bare enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er lurt og fint at du lufter tankene dine her, og jeg tenker at det du føler på er helt normalt. 💕 

Murringene du kjenner kan bety at mensen er på vei, men det trenger ikke bety det heller. De fleste som blir gravid har ingen spesielle symptomer på graviditet så tidlig, det er derimot veldig vanlig å få symptomer på at mensen  kommer - selv om den uteblir. 
 

Så kjære Noldi, håpet er absolutt ikke ute før mensen kommer, uansett hvor mange sikre tegn du får på at du skal få mensen. ❤️ Sender over masse babystøv og krysser alt jeg har for deg ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med vegasus, kjempebra at du lufter tankene dine. Tenk om du skulle sittet med alt inni deg - hvor koko hadde man ikke blitt da? Prøvetiden er vanskelig nok som den er :klem:

Jeg er veldig lik som deg på dette området - sammenligner lett. Noen ganger stemmer sammenligningene, og andre ganger ikke. Jeg har flere ganger kjent typiske mensen-symptomer, men likevel fått positiv test. Så jeg krysser fingrene for at dette skjer med deg nå 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, gode @Noldi ❤️  DPO-land er virkelig en berg- og dalbane uten like, så det er veeeeldig lov å lufte tankene - det er det kjempefint at du gjør. Sender deg noen gode, varme klemmer i håp om at morgendagen gir litt håp igjen ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg såå godt! Jeg også syns tiden går litt sakte nå og jeg har veldig lyst til å teste snart. Håper vi får positivt test begge to 😀 og husk det at det er mange som har vært bombesikker på at de skal få mensen, også viser det seg at de er gravide istedenfor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo

@vegasus @SUPERMIRI @Amatariel @Lily92❤️ Hva skulle jeg gjort uten alle dere fine folka her inne😢 Heldigvis gikk ryggmertene over etter en god hvil på sofaen, så jeg håper virkelig at ryggsmertene kom av en gåtur jeg var på rett før. Jeg pleier aldri å få vondt i korsryggen uansett om jeg sover feil, går lang tur eller hva det nå er, har kun registrert at jeg får det før mensen, så derfor gikk jeg rett i kjelleren. Men dere har fått reddet meg opp igjen😁 Gode ord fra dere, sammen med litt godis midt i uka og ikke minst at smertene gikk over gjør at jeg er tilbake til å være håpefull😍 Det jeg kanskje ser på som det største (fraværet av) symptomet og gode tegnet akkurat nå er at jeg er 8dpo og ikke har spottet noe som helst hele denne syklusen! Det betyr null sår i slimhinnen og gode forhold for at egget skal feste seg🤞🏼 Håper, håper, håper❤️ 3 dager igjen til testing 

Endret av Noldi
Skrev dette rett etter jeg våknet, og det ble visst en god del skrivefeil😂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå gleder meg så til du skal teste!! Jeg har virkelig trua nå😍😍 tenker setningen spotting er absolutt det sterkeste tegnet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillra skrev (9 minutter siden):

Åå gleder meg så til du skal teste!! Jeg har virkelig trua nå😍😍 tenker setningen spotting er absolutt det sterkeste tegnet!!

Tusen takk😍 Hjelper å høre at andre har trua! Da må jeg definitivt ha det selv også😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fravær av spotting - spesielt for deg - er et suuupert tegn ja!! Krysser alt jeg har nå 🤞 Må være en mening med at det tok så lang tid å få EL. Er gullegget som har ventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk dere! Det høres kanskje ut som jeg sier/skriver det samme hele tiden, men det betyr veldig mye å få lufte meg til dere og ikke minst lese lykkeønskningene deres😁❤️ Det blir sikkert 100 oppdateringer fra meg de neste tre dagene, enda da har jeg komprimert det ned sammenlignet med hvor mange ganger jeg tenker på det😂 jeg har blitt gal! Så er dere forberedt😅

Uansett, jeg ville bare innom her igjen for å fortelle at smertene i korsryggen definitivt er tilbake😶 Og det har gått opp et par nivåer fra i går for å si det mildt. Nå er det så vondt at mannen måtte ta helgehandelen og kveldsturen med hunden, jeg ligger rett ut på sofaen. Jeg prøver å tenke at håpet ikke er ute likevel. Det er jo faktisk sånn at akkurat nå i forløpet er ting ekstremt likt uansett om egget fester seg eller ikke. Også har jeg googlet.. MYE..😅 og det er mange der ute som opplever intense smerter i korsryggen 8 dpo, men det er vel 50/50 fordeling mellom hvem som ender opp med mensen og hvem som ender opp med en positiv graviditetstest. 

Tror forresten ikke tiden kommer til å gå noe fortere nå som jeg ikke orker annet enn å ligge på sofaen, det er nesten det verste😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (4 minutter siden):

Tusen takk dere! Det høres kanskje ut som jeg sier/skriver det samme hele tiden, men det betyr veldig mye å få lufte meg til dere og ikke minst lese lykkeønskningene deres😁❤️ Det blir sikkert 100 oppdateringer fra meg de neste tre dagene, enda da har jeg komprimert det ned sammenlignet med hvor mange ganger jeg tenker på det😂 jeg har blitt gal! Så er dere forberedt😅

Uansett, jeg ville bare innom her igjen for å fortelle at smertene i korsryggen definitivt er tilbake😶 Og det har gått opp et par nivåer fra i går for å si det mildt. Nå er det så vondt at mannen måtte ta helgehandelen og kveldsturen med hunden, jeg ligger rett ut på sofaen. Jeg prøver å tenke at håpet ikke er ute likevel. Det er jo faktisk sånn at akkurat nå i forløpet er ting ekstremt likt uansett om egget fester seg eller ikke. Også har jeg googlet.. MYE..😅 og det er mange der ute som opplever intense smerter i korsryggen 8 dpo, men det er vel 50/50 fordeling mellom hvem som ender opp med mensen og hvem som ender opp med en positiv graviditetstest. 

Tror forresten ikke tiden kommer til å gå noe fortere nå som jeg ikke orker annet enn å ligge på sofaen, det er nesten det verste😅 

Kan se for meg at helgen kommer til å gå saaaakte for deg nå 😋 

Håper smertene roer og at du får en fin helg som går for likevel 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...