Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

CD 6
Letrozol dag 4 av 5

Denne gangen gleder jeg meg til kuren er ferdig. Kjenner mye mer til bivirkninger denne gangen på dobbel dose. Har hatt konstant hodepine fra natt til i går som bare ikke gir seg uansett hva jeg prøver. Smertestillende, tur ute i frisk luft, koffein, vann, mat, søvn.. Det går bare ikke over.

Ellers blør jeg fortsatt og begynner å bli ganske lei det også😅 72 timer igjen før jeg kanskje begynner å bli meg selv igjen, og ja- akkurat nå teller jeg timer. Kanskje dette er det mannen mener med at jeg blir mer humørsyk enn jeg føler selv, merker jo at det er enklere å stå opp på feil ben mens jeg tar letrozol enn vanligvis🙈 Håper det er verdt det!🥚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen!

Det bare må bli verdt det🙏🏼 Letrozol er en heavy litta pille å gå på. Til å være så liten så kan den gjøre så mye🙈

De mennene våres kan få tru hva de vil om oss under en slik prosess. Tror ikke det hadde vært mindre klaging om det var de som skulle gått på medisiner 😆 

Ha en fin dag,Noldi🥰

Endret av TiiBii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå kjedelig med alle disse bivirkningene 😭Men som Amateriel sier så må jo det bety noe godt! ❤️Jeg tenker at det må jo bare funke, du fortjener det!!

Endret av Lillra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 11

Først av alt vil jeg bare få sagt god første søndag i advent til dere alle sammen!❤️ Håper desember og julen inneholder glede på et eller annet plan for oss alle nå😁

Det er nå fire dager siden siste dose med letrozol, og jeg kjenner pessimismen kommer snikende desverre. Det har vært skuffende lite murringer som jeg ser flere her inne opplever etter en runde med letrozol. Det var også det første spørsmålet gynekologen stilte meg sist jeg var der; «Har du kjent noen murringer?». De gangene jeg mener jeg har hatt eggløsning har jeg jo faktisk opplevd tydelige murringer og stikkinger, så jeg er litt skuffet over at jeg ikke kjenner det enda. Det er fortsatt 3 dager til jeg skal til kontroll hos gyn, så jeg har ikke mistet håpet helt enda. Fortsatt mye som kan skje! Akkurat nå er jeg mest spent på hva hun vil si om min teori om at jeg får mensen 2 dager etter eggløsning😅 Er litt redd hun vil tenke jeg er gal😅

Når vi først snakker om muligheten for at jeg er gal, så må jeg legge til at noen ganger tror jeg det selv. Det gikk helt rundt for meg på black friday, så nå er det en teddybjørn-overall til fremtidig baby og to bøker som handler om å bli foreldre på vei til meg i posten («god pappa» og «nytt liv»). Jeg har tenkt på dette lenge, og det er måten jeg ønsker å fortelle mannen om positiv test på😍 legge frem overall’en, boka «god pappa» og testen. Jeg har skjønt noen synes det er fyfy å kjøpe sånt før en positiv test, men jeg klarte ikke å la være😅 Kanskje synet av den lille overall’en setter i gang produksjonen i eggstokkene🤞🏼

Håper på et mirakel når det kommer til eggløsning hos meg snart!🥚

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god 1.søndag i advent til deg også, @Noldi ❤️  

Jeg håper så inderlig at du kjenner på litt murringer snart, og ikke minst (!) at eggløsning kommer. Nå MÅ det bare skje snart, du fortjener så absolutt alle oppturer i verden akkurat nå.  

Så utrolig koselig at du har bestilt noe som du kan gi til mannen når du får positiv test (og ja, det er absolutt lov!). Jeg kan ikke skryte på meg å være særlig kreativ, jeg bare la testen på skjenken i gangen og håpte mannen sku tenke over den på vei ut av badet i går. Haha! Den la han altså ikke merke til :PSynes det er veldig koselig det du har i tankene. 

Sender deg en god klem ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God første søndag i advent 🥰

Jeg synes ikke du er gal, synes det er helt innafor å bestille noe koselig som kan gi glede i en periode med mye frustrasjon og usikkerhet. Også synes jeg det var en skikkelig koselig plan å gi pappaen en slik overraskelse med en positiv test ❤️
Tenker på deg og krysser alle fingrer og tær for at det skal klaffe for deg snart. Det fortjener du. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (22 minutter siden):

Først av alt vil jeg bare få sagt god første søndag i advent til dere alle sammen!❤️ Håper desember og julen inneholder glede på et eller annet plan for oss alle nå😁

Kanskje synet av den lille overall’en setter i gang produksjonen i eggstokkene🤞🏼

Ønsker deg mye lykke til framover! 

Her har jeg hatt en kjemisk de siste dagene tydeligvis. Skal bli tante til tvillinger om ca 1 uke, så gleeeeder meg såååå masse! Håper også at å dulle med disse hjelper kroppen igang med å få sine egne 💖🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag i advent til deg også 💜 

Det blir veldig spennende å se hva gynekologen sier denne gangen da. Håper nå inderlig at du får eggløsning, og hvis ikke så håper jeg hun har en god plan for deg videre. 💕 

At du har handlet litt er da bare koselig. 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 timer siden):

Ønsker deg mye lykke til framover! 

Her har jeg hatt en kjemisk de siste dagene tydeligvis. Skal bli tante til tvillinger om ca 1 uke, så gleeeeder meg såååå masse! Håper også at å dulle med disse hjelper kroppen igang med å få sine egne 💖🥰

Uff, jeg så det akkurat nå.. Det er jo veldig kjedelig at du skal oppleve enda en kjemisk graviditet! Håper det klaffer for oss begge snart❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man er nødt til å kjenne noe murring for å få EL altså, så jeg håååper for deg. Syns du har ventet nok så altså! Tenker du å ta noe test, eller er det ikke vits for deg lenger?

Å kjøpe noe å gi til mannen ved positiv test er helt innafor! Jeg hadde en søt body som ventet da vi prøvde på nr.2. Og den morgenen da jeg endelig fikk positiv test etter over ett år prøving gikk det jo helt rundt for meg, og det var herlig å grave seg frem til denne som lå gjemt nederst i en skuff og vise mannen. Jeg gjemte testen under, så da han så bodyen og tok den opp fant han testen under.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at dere ikke tror jeg har blitt gal av all denne prøvingen😁😇 Da trenger jeg iallfall ikke å tenke det selv heller!

Amatariel skrev (9 timer siden):

Tenker du å ta noe test, eller er det ikke vits for deg lenger?

EL-testing har jeg gitt opp på ja😅 iallfall for en periode. Nå synes jeg det er deilig å slippe å tenke på det, spesielt siden jeg sannsynligvis ikke har hatt eggløsning på 5 måneder.. Blir så negativt å jakte på noe som ikke kommer. Kanskje jeg begynner igjen hvis jeg noen gang får stabile sykluser med eggløsning hver måned.

Nå det kommer til murringer følte jeg faktisk at jeg opplevde en økning av det i går etter å ha skrevet innlegget mitt her. Tror jeg kjente det nå for en halvtime siden også mens jeg lå i sengen i slappet av. Jeg er bare usikker på om det er murring fra eggstokkene eller om det er murring fra musklene fordi jeg har tatt opp løpetreningen i det siste😅 Time will tell. Nå håper jeg dagene går veldig fort, må innrømme at jeg begynner å bli veldig utålmodig nå😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler vi er så like! Jeg får også falske positive på EL-tester (og har nå gitt de helt opp) og symptomer (murringer og slim), men får ikke eggløsning på egenhånd. Nå ser det ikke ut til at jeg får eggløsning på dobbel dose Letrozol denne måneden heller. Men jeg håper håper at det går bedre for deg denne syklusen 💖 blir veldig spennende med timen din hos gynekologen 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (11 timer siden):

Jeg føler vi er så like! Jeg får også falske positive på EL-tester (og har nå gitt de helt opp) og symptomer (murringer og slim), men får ikke eggløsning på egenhånd. Nå ser det ikke ut til at jeg får eggløsning på dobbel dose Letrozol denne måneden heller. Men jeg håper håper at det går bedre for deg denne syklusen 💖 blir veldig spennende med timen din hos gynekologen 😄 

Vi er veldig like ja! Det har jeg tenkt mange ganger selv😂 Litt deilig at vi er så like også, for da vet jeg iallfall at kroppen min ikke er så på jordet at det ikke finnes flere som meg🙈 Håper vi finner ut av hva som fungerer for oss snart!❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 13

Herregud som jeg gleder meg til i morgen nå! Kjenner forhåpningene gikk fra ganske lave til skyhøye på 24 timer, som det egentlig alltid gjør rett før jeg får dommen😅 Har kjent på tappen denne syklusen også, i går var den litt sånn midt i mellom synes jeg. I dag er den myk og åpen, og jeg har eggløsningsslim!🥳 Eggløsningssmerter har jeg også hatt i natt. I går var sexlysten skyhøy også, og det har jeg notert meg at jeg har hatt dagen før/to dager før jeg har trodd det har vært eggløsning tidligere. Herregud som jeg håper det er eggløsning🤞🏼

Samtidig skulle jeg veldig gjerne ha vært hos gynekologen i dag. Kjenner jeg er redd for at mensen skal komme om to dager igjen denne gangen også, og at alt av hormoner er forgjeves fordi lutealfasen min er totalt defekt... Håper også at gynekologen tror på meg om dette, og at jeg kan få starte på progesteronstøtte dersom ultralyd bekrefter eggløsning.

Det er en annen ting jeg har kommet på de siste minuttene. Nå kan endelig ultralyd bekrefte eller avkrefte om symptomene jeg opplever er eggløsning! For et ‘make it or break it’ øyeblikk det blir i morgen😶 Tenk hvis det bare er kroppen som lurer meg trill rundt... Da gjør den det bra iallfall, ettersom jeg har eggløsningsslim, høy sexlyst, eggløsningssmerter  og hodepine hver gang jeg tror det er eggløsning.

Så mange tanker!😶...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent på dine vegne! Håper så veldig på at det er eggløsning på gang 💖🤞🏻 Og gleder meg til å høre hva gynekologen sier 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir utrolig spennende i morgen!! Har all tro på at du får beskjed om at det ligger et klart og modent egg til deg der da 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...