Gå til innhold

Han var utti fordi jeg har hatt flere partnere enn han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg sa, når man blir voksen. Sex var bare en liten del av livet før også 🙂 Nå er jeg for gammel til å løpe på byen og skaffe meg en imponerende merittliste uansett, så om jeg lever sammen med A som har ti ganger flere enn meg, eller B som har ni ganger flere enn meg, er egentlig likegyldig. Det jeg kanskje skulle ønske, var å finne en partner på mitt nivå, men siden jeg går etter kvinner på min egen alder, er nok det ganske umulig i Norge. Her dyrkes friheten kvinner har til å ligge med så mange som mulig, og heies frem pga det, til fulle. Selvsagt kan jeg være alene, men det må bli opp til den personen som ikke kan leve med dagens situasjon. Jeg kan det. Det er 20 år siden jeg trodde at drømmer gikk i oppfyllelse. 😄

Anonymkode: f3838...be0

...og det er jo ikke gitt at partner synes situasjonen er uholdbar. Det er ingen initiativ, og har heller ikke vært det i noen særlig grad. Noensinne. Det kan jo hende hun er ferdigpult, og nå synes at ro og økonomisk trygghet er viktigere. Det blir ikke nevnt noe om at vi lever i sølibat (eller, jeg gjør det. Om hun får sitt fra andre kanter vet jeg jo ikke. Men jeg ville ikke blitt overrasket. Jeg vet hvor jeg bor)

Anonymkode: f3838...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, commeilfaut skrev:

Det var en noe merkelig take.

Alt var bra mellom dem til han fant ut antallet. Da velger han å gå i seksuelt og følelsesmessig sølibat. Hvis alt var bra inntil dette , at dette ANTALLET er den store saken, sier det seg selv at hans fokus ligger på sin egen krenkede mannlige stolthet, eller følelsen av å være underlegen i attraktivitet, eller kanskje enda verre, den puritanske "hun er skitten, eller løs", mitt poeng var kun å vise hvor totalt ulogisk det er å la et antall partnere, gjerne når man er ung og søkende, skal være et hinder for et forhold som allerede fungerer. Man kan like gjerne snu på mynten og se fordelene med hennes aktive seksualliv.

 

Dette høres ut som et valg hver enkelt gjør for seg selv? Og det er jo supert at man har valgfriheten? Eller skal den kun gjelde når man ønsker å ta for seg? Stoltheten er kanskje rar sånn. Hver enkelt har en maksgrense for hva man klarer å svelge. Jeg nådde min for mange år siden. Du har kanskje plass til hundre kameler til, men det er jo DEG. Du kan ikke la ditt magemål styre noe annet enn ditt eget liv. 🙂

Anonymkode: f3838...be0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2020 den 13.05, AnonymBruker skrev:

Må legge til at han var utro med sin eks som har hatt mange fler enn meg.

Anonymkode: e7ff2...65a

Da var han ikke så god til å komme på en unnskyldning. Dette jevner jo ikke ut noen ting. 

På 3.1.2020 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Ja er mer enn det. Føler at det er hans unnskyldning for å være utro.

Anonymkode: e7ff2...65a

Jepp, det er bare i panikk for å ha blitt tatt. Og dersom han ikke ble tatt, men fortalte selv, er det bare fordi han ikke tør å gjøre det slutt og ønsker at du skal gjøre det. 

Anonymkode: 27187...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FruRaeder skrev:

Det er ikke å starte forhold med en løgn. Forteller du absolutt hver minste lille detalj om livet ditt, hvor og når, når du går inn i et forhold med noen? I så fall, stakkars dem. Om ikke: nei, hvorfor skulle du? Enkelte detaljer er uvesentlig. Sexpartnere går inn under den kategorien, og bidrar kun til usikkerhet hos motparten i flere tilfeller. 

Jeg bryr meg ikke hvor mange sexpartnere min partner har hatt, og har heller ikke behov for å vite det. Det viktige på det planet er at han ikke har seksuelt overførbare sykdommer, gjør jobben i senga, og er lojal mot meg.

Netopp. Vi er alle forskjellige. Og med tiden så vil jo enkelte ting snakkes om og de fleste vil ha en som har felles verdier og syn på ting. Spesielt om man skal stifte familie. 

Anonymkode: cd2b2...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Netopp. Vi er alle forskjellige. Og med tiden så vil jo enkelte ting snakkes om og de fleste vil ha en som har felles verdier og syn på ting. Spesielt om man skal stifte familie. 

Anonymkode: cd2b2...944

Og man skal prøve å enes om hvordan man skal gå frem mtp verdier etc... 

Man kan jo se for seg en samtale😂

Far: Man kan godt være selektiv, og involvere seg i en person før man har sex.

Mor: Bare bruk kondom så du ikke får noen sykdommer, så er det bare å kjøre på.

Så møter man den tredje «frieren» på tre helger på tur ned trappa fra 17-åringens rom på søndag morgen:

Mor: “I done well - datteren min vet å kose seg.” 😂

Anonymkode: f3838...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Hvis du har ha hatt over 32 partnere selv og krever at dama har hatt max 10 så sier det mye om deg, og intet positivt.

Man kan ikke kreve mer enn man selv kan tilby. En dame som aksepterer noe annet syns jeg rett og slett synd på. Det å kreve at en dame skal ha hatt færre sexpartnere enn seg selv syns jeg er flaut og patetisk.


Hvorfor er det flaut og patetisk? Jeg ser ikke noe problem med å kreve at en kjæreste har hatt færre partnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, FruRaeder skrev:

Så det ville vært et problem for deg om hun hadde hatt 11 sexpartnete når du har vært på 3 ganger så mange? Horebukker er ikke attraktivt det heller akkurat. Det er ikke noe som vitner til trygghet og lojalitet, selv om du kanskje ville vært aldri så lojal. 

Det sies at kvinner har det så mye enklere enn menn på markedet, men fy fader så gale det er om vi faktisk utnytter markedet litt, men mannfolk må jo selvfølgelig få dele ut edeldråpene sine så mye dem vil.

Regelen er klar: ikke fortell antallet, ingen andre har noe med det å gjøre.


Jeg tror nok at jeg kan date en som har hatt 11 partnere, ja. Syntes det er mange, men hvis alt annet stemte, så ja. Nulltoleranse for noen med over 15 partnere though. Det er den absolutte grensen.

Jeg blir kalt for patetisk, barnslig, dobbelmoralsk når jeg sier at jeg ikke vil date en partner med mange partnere. Nå sitter du her og skriver at menn som er "horebukker er ikke attraktivt akkurat" og at "det ikke vitner om trygghet og lojalitet". Så jeg kan ikke skrive at et høyt antall partnere er uattraktivt for meg, men du kan skrive det om meg og menn generelt? Forstå det den som kan.

Det at kvinner har det enklere enn menn på markedet går på sexmuligheter, men også det å finne seg en partner. Det er tross alt langt flere menn som faller utenfor partnermarkedet sammenlignet med kvinner. Hvordan dere velger å bruke disse mulighetene, er opp til dere. Kvinnene har det også lettere enn menn på datingmarkedet, men det frem til dere blir ca 30. Da snur bordet.

Hvis jeg spør en dame om antallet og hun sier noe ala "vel, det er jo fortid nå. De tingene der skjedde jo før din tid og jeg tenker at vi bare lar det være fortid. Antallet er en privatsak". Hva tror du jeg tenker da? Ved neste date så er det plutselig veldig mye å gjøre på jobb, så jeg kan ikke stille. 

Endret av Stylish24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Stylish24 said:


Hvorfor er det flaut og patetisk? Jeg ser ikke noe problem med å kreve at en kjæreste har hatt færre partnere?

Hva om en mulig kjæreste dumper deg fordi hun mener du har hatt for mange partnere?

Anonymkode: 0f95c...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om en mulig kjæreste dumper deg fordi hun mener du har hatt for mange partnere?

Anonymkode: 0f95c...d9b

Tror at menn og kvinner bedømmer antallet seksualpartnere annerledes. Dersom en kvinne syntes at 32 er for mange og ikke vil date meg på grunn av det, kjør på. Jeg tror imidlertid ikke at en kvinne avskriver en mann på grunn av at han har hatt mange partnere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stylish24 skrev:

Tror at menn og kvinner bedømmer antallet seksualpartnere annerledes. Dersom en kvinne syntes at 32 er for mange og ikke vil date meg på grunn av det, kjør på. Jeg tror imidlertid ikke at en kvinne avskriver en mann på grunn av at han har hatt mange partnere :) 

Det er såpass få menn som har så mange, sammenliknet med kvinner. Det er mer «normalt» at kvinner har det antallet som du har, enn at menn har det. Det er nok en av årsakene til den forskjellen i bedømming du beskriver.

Anonymkode: f3838...be0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er såpass få menn som har så mange, sammenliknet med kvinner. Det er mer «normalt» at kvinner har det antallet som du har, enn at menn har det. Det er nok en av årsakene til den forskjellen i bedømming du beskriver.

Anonymkode: f3838...be0

Godt innspill. Samtidig så tror jeg at kvinner innerst inne vet at en mann som ligger rundt er attraktiv. Han ville jo ikke hatt muligheten til å ligge rundt dersom han ikke var kjekk? En kvinne som ligger rundt trenger ikke være særlig attraktiv. Menn ligger med henne allikevel. De vil gjerne ikke ha forhold med dama, men å kun pule? Ingen problem.

Endret av Stylish24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner har vel hatt flere partnere enn menn? Min kjæreste regnet jo med jeg hadde flere enn han, og tok det helt fint. Man kan jo ikke gjøre noe med hva man har gjort tidligere, så lenge man ikke ligger med flere mens man er sammen. Merkelig reaksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mm456 skrev:

De fleste kvinner har vel hatt flere partnere enn menn? Min kjæreste regnet jo med jeg hadde flere enn han, og tok det helt fint. Man kan jo ikke gjøre noe med hva man har gjort tidligere, så lenge man ikke ligger med flere mens man er sammen. Merkelig reaksjon. 

Les deg opp på litt evolusjonspsykologi du, så ser du at reaksjonen min ikke er så merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Stylish24 skrev:

Les deg opp på litt evolusjonspsykologi du, så ser du at reaksjonen min ikke er så merkelig.

Bare å lese denne tråden? Menn med få og med mange synes ikke umiddelbart det er ok. Så er det noen som synes det er ok. Folk er forskjellige, men det å gå løs på folk som har ønsker for en partner som går på dette, virker nesten som en slags forsvarsmekanisme. Man får stå for det man gjør, og innse at man kanskje blir mer eller mindre attraktiv som partner på grunn av det. Men ikke spille overrasket. Da virker man litt uvitende om verden.

Anonymkode: f3838...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg kanskje skulle ønske, var å finne en partner på mitt nivå, men siden jeg går etter kvinner på min egen alder, er nok det ganske umulig i Norge... Det er 20 år siden jeg trodde at drømmer gikk i oppfyllelse. 😄

Anonymkode: f3838...be0

Selvsagt finnes det kvinner med få partnere i hvilken som helst alder i Norge. Det er flere miljøer der det tom er ganske sannsynlig å finne dem. Men hvis du ikke går etter det du vil ha, får du ingenting heller. Poenget med livet er ikke å drømme, men å handle. 

Anonymkode: 90f6b...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og man skal prøve å enes om hvordan man skal gå frem mtp verdier etc... 

Man kan jo se for seg en samtale😂

Far: Man kan godt være selektiv, og involvere seg i en person før man har sex.

Mor: Bare bruk kondom så du ikke får noen sykdommer, så er det bare å kjøre på.

Så møter man den tredje «frieren» på tre helger på tur ned trappa fra 17-åringens rom på søndag morgen:

Mor: “I done well - datteren min vet å kose seg.” 😂

Anonymkode: f3838...be0

I og med at 17 er debutalderen, og de fleste ungdom har sex med kjæresten, er ikke det veldig sannsynlig. Ons er mer typisk for studietida/ung voksen. Det er også sånn at ungdom varierer veldig- i noen miljø har de mye ons og trekker snittet opp, mens andre ikke har det.

Anonymkode: 90f6b...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

...og det er jo ikke gitt at partner synes situasjonen er uholdbar. Det er ingen initiativ, og har heller ikke vært det i noen særlig grad. Noensinne. Det kan jo hende hun er ferdigpult, og nå synes at ro og økonomisk trygghet er viktigere. Det blir ikke nevnt noe om at vi lever i sølibat (eller, jeg gjør det. Om hun får sitt fra andre kanter vet jeg jo ikke. Men jeg ville ikke blitt overrasket. Jeg vet hvor jeg bor)

Anonymkode: f3838...be0

For all del. Det kan jo være likegyldigheta er helt gjensidig. At hun ikke er så viktig fan av deg heller. Men hva gjør dere da sammen? Forhold skal være fine. 

Anonymkode: 90f6b...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt finnes det kvinner med få partnere i hvilken som helst alder i Norge. Det er flere miljøer der det tom er ganske sannsynlig å finne dem. Men hvis du ikke går etter det du vil ha, får du ingenting heller. Poenget med livet er ikke å drømme, men å handle. 

Anonymkode: 90f6b...7d4

...og hvis flere var ærlige med hvordan de levde livet sitt i BEGYNNELSEN av noe som kunne blitt til et forhold, kunne man tom handlet bare en gang. Når det kommer som drypp i løpet av en lengre periode, har man ikke den samme muligheten til effektivitet. 

Anonymkode: f3838...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I og med at 17 er debutalderen, og de fleste ungdom har sex med kjæresten, er ikke det veldig sannsynlig. Ons er mer typisk for studietida/ung voksen. Det er også sånn at ungdom varierer veldig- i noen miljø har de mye ons og trekker snittet opp, mens andre ikke har det.

Anonymkode: 90f6b...7d4

Jada, det du svarer på her, var mitt svar om verdigrunnlag med tanke på familie etc. Før eller siden blir det småstein i maskineriet hos to stykker med forskjellig livssyn 🙂

Anonymkode: f3838...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...og hvis flere var ærlige med hvordan de levde livet sitt i BEGYNNELSEN av noe som kunne blitt til et forhold, kunne man tom handlet bare en gang. Når det kommer som drypp i løpet av en lengre periode, har man ikke den samme muligheten til effektivitet. 

Anonymkode: f3838...be0

Så du mener hun løy? Eller du turte ikke spørre? 

Anonymkode: 90f6b...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...