AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #221 Skrevet 24. oktober 2020 12 minutter siden, Nutz skrev: Det er ikke pålagt å få barn, derfor bør det heller ikke lønnes. Å få barn er helt frivillig, så å belønne dette med pensjonspoeng er jo helt hinsides. Den hjemmeværende har jo ikke bidratt med NOE til samfunnet, annet enn å benytte seg av skattebetalernes frynsegoder som skole, sykehus og tannlege for både seg selv og barnet. Dette stemmer vel ikke helt, man får pensjonspoeng for omsorg for små barn https://www.nav.no/no/person/pensjon/pensjonsopptjening-for-omsorgsarbeid Jeg fant det ut fordi en gang jeg var mellom to jobber fikk jeg plutselig et brev fra NAV om at jeg hadde fått pensjonspoeng på grunn av dette. Jeg hadde ikke søkt fordi jeg ikke visste om ordningen og dessuten var det tilfeldigheter som var grunnen til at jeg ikke var i arbeid. Anonymkode: fad4d...348 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #222 Skrevet 24. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men pensjonen da? Anonymkode: 16f4c...f65 Pensjon er ikke så nøye. Da er huset verdt så mye og vi er gjeldfri før den tid, så da låner vi opp på huset hvis det blir behov. Anonymkode: 42631...de4 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #223 Skrevet 24. oktober 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må da ikke tjene "best", men nesten dobbelt av gjennomsnittlig lønn. Ellers kan man glemme huslån og andre ting som gir trygghet også når barna er små. Anonymkode: 16d97...055 Nei. Du velger det som er viktig for deg.Dyre nye biler og store dyre hus eller vanlig hus og vanlig bil. Prioriteringer.Men de fleste mødre vil bare fortsest mulig i jobb.Slitsomt å være hjemme. Anonymkode: 6aab4...0b2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #224 Skrevet 24. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du velger det som er viktig for deg.Dyre nye biler og store dyre hus eller vanlig hus og vanlig bil. Prioriteringer. Anonymkode: 6aab4...0b2 Snakker ikke om dyre biler eller stort hus. Mange av oss som bor i storby bor i leilighet og bruker bare buss uansett. Men vi får ikke lån til familiebolig uten to inntekter, eller ihverfall 1,5. Anonymkode: 16d97...055
Gjest Alterego666 Skrevet 24. oktober 2020 #225 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg hadde blitt koko om jeg hadde partner som hadde gått hjemme og stullet.
Tanuki Skrevet 25. oktober 2020 #226 Skrevet 25. oktober 2020 1 hour ago, Alterego666 said: Jeg hadde blitt koko om jeg hadde partner som hadde gått hjemme og stullet. Jeg var hjemmeværende nesten 1 år, ikke akkurat frivillig, men pga situasjonen der og da så var det best. Aldri følt meg så usynlig og isolert før. Tror det hadde gått ut over psyken om jeg fortsatte, aldri i livet om jeg gjør det igjen. Kan bare ikke fatte at noen velger det frivillig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå