Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare bare dette her. Og det er lov å være skuffet, trist og lei. Tillat deg selv å være det men prøv også å finne ting som gir deg glede og tar tankene bort. Det er viktig! Tipset fra Brigid om å ikke være prosjektleder støtter jeg ett hundre prosent🙌🏼
 

Jeg vet det er lett å henge seg opp i embryokvalitet og blastocyster og alle andre små marginer i denne bobla. Min venninne har fått begge sine barn med fryste todagers embryo, så det er ingen blueprint på hva som er riktig. Jeg har aldri fått en blastocyst på mine forsøk og jeg trøster meg med at legene ikke setter inn embryo de ikke har tro på at kan bli et barn.
 

Masse lykke til med ditt første fryseforsøk💪🏻💪🏻💪🏻  

Anonymkode: 89df3...84e

Tusen takk for fint svar til deg også😊 dette var en god idé å melde seg inn her kjenner jeg. Ååh så kjekt å høre om venninnen din. Krysser fingrene for at det går samme veien her. Hvordan går det med deg? Dere har hatt flere forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Heafyy skrev:

Hei dere. 

Jeg er 32 år og har akkurat startet ivf karusellen. Ironisk nok har jeg vært så naiv og godtroende at jeg tenkte at alt kom til å klaffe på første forsøk. Det gjorde det ikke, og skuffelsen var helt enorm. Så nå føler jeg at jeg har behov for å snakke med dere som forstår hvordan dette er. 

Heldigvis fikk vi 2 på frys, men de er bare 2 dagers så jeg er redd for at de ikke overlever siden de ikke har nådd blasto. 

Skal uansett igang med første fryseforsøk så snart jeg får mensen. Jeg føler at livet er snudd helt opp ned og at det nå handler om å vente. Det er godt å lese om andre som føler på det samme. Jeg ser også at jeg ikke har noe som helst å klage over når enkelte av dere har prøvd i hele 10 år. Sender dere alle gode tanker❤️

Jeg er gravid (11+2 i dag) på 2 dagers «egg» :) Første runde med ivf, fersk innsett. 

Anonymkode: eb413...162

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid (11+2 i dag) på 2 dagers «egg» :) Første runde med ivf, fersk innsett. 

Anonymkode: eb413...162

Så utrolig koselig å høre! Gratulerer så mye🥰🥰 kjekt om du holder meg/oss oppdatert etterhvert😊 har du gått offentlig eller privat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Heafyy skrev:

Så utrolig koselig å høre! Gratulerer så mye🥰🥰 kjekt om du holder meg/oss oppdatert etterhvert😊 har du gått offentlig eller privat? 

Vi gikk for et forsøk privat mens vi ventet på innkalling offentlig - Så lever fortsatt litt i ørska å har ikke helt troa på at det Skal gå bra - selv etter 2 ultralyder (uke 7 og uke 9) hvor vi så bankende hjerte. Skal på ny UL igjen i morgen før vi forteller nærmeste familie 😊 

Anonymkode: eb413...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så fantastisk! Skjønner deg godt! Krysser fingrene for at det går hele veien for dere🥰👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gikk for et forsøk privat mens vi ventet på innkalling offentlig - Så lever fortsatt litt i ørska å har ikke helt troa på at det Skal gå bra - selv etter 2 ultralyder (uke 7 og uke 9) hvor vi så bankende hjerte. Skal på ny UL igjen i morgen før vi forteller nærmeste familie 😊 

Anonymkode: eb413...162

Wow så fantastisk! Skjønner deg godt! Krysser fingrene for at det går hele veien for dere🥰👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Heafyy skrev:

Tusen takk for veldig fint svar. Jeg fikk innsett først ja. Hva med deg? Har dere hatt både fersk og frys tidligere? Utenom første forsøk da.. Synes du er kjempe flink som forsetter, det går jo tilslutt😊👍

Du har nok helt rett i det at å høre på hva legene sier er det viktigste. Jeg var bare så dum at jeg satt i hele går å leste om alle som ikke fikk det til🤣 sikkert ikke det lureste oppi denne fasen her. 

Hatt to innsett, er fersk og et frys. Hatt to avbrutte fersk forsøk, nå i gang med fjerde fersk. Veldig spent! 🤞

Jeg og har ofte øyeblikk og perioder der jeg mister trua, men prøver å tenke at det er ikke opp til meg, legene skal ha trua, for å si det litt dumt. Jeg ønsker å få barn og skal gjøre alt jeg kan for det, men prøver og å fatte at det ikke går for alle. Men som sagt, du er kun et forsøk inn, altfor tidlig å tenke at det kanskje ikke går for dere. 😊

I forhold til å lese har jeg perioder hvor jeg gafler i meg alt jeg kommer over, denne gangen fikk jeg råd om å la vær, igjen tilbake til at jeg skal stole på legene her, jeg betaler de for den jobben (dette forsøket er privat). Slippe den jobben/byrden selv. Viktig poeng er at ingen kropp er lik i dette gamet, derfor kan grunner til at noen ikke får det til, eller andre får det til ikke alltid være så relevant, siden det er kun du som har din kropp og den kan reagere på en annen måte. 

Denne gangen hjelper det meg å lene meg tilbake, ikke lese så mye, fokusere på andre ting, du må bare finne ut hva som funker for deg her og nå, det kan være noe annet senere, men som de sier "you do you", altså gjør det som føles rett for deg, og kanskje greit å tenke at det vi ønsker å gjøre ikke alltid er "riktig" for oss (feks lese masse masse om det kan være rett, men kan og være ekstra stress). Vær snill med deg selv! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Heafyy skrev:

Tusen takk for fint svar til deg også😊 dette var en god idé å melde seg inn her kjenner jeg. Ååh så kjekt å høre om venninnen din. Krysser fingrene for at det går samme veien her. Hvordan går det med deg? Dere har hatt flere forsøk? 

Jeg er på runde nr 9 nå, har hatt to ferskforsøk og 7 fryseforsøk, hvorav ett ble avbrudt. Men vi har fortsatt troa☺️ Vi er bare et av de parene som trenger litt flere forsøk. Satt inn på mandag så krysser fingrene for at den sitter🤞🏽

Anonymkode: 89df3...84e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Brigid skrev:

Hatt to innsett, er fersk og et frys. Hatt to avbrutte fersk forsøk, nå i gang med fjerde fersk. Veldig spent! 🤞

Jeg og har ofte øyeblikk og perioder der jeg mister trua, men prøver å tenke at det er ikke opp til meg, legene skal ha trua, for å si det litt dumt. Jeg ønsker å få barn og skal gjøre alt jeg kan for det, men prøver og å fatte at det ikke går for alle. Men som sagt, du er kun et forsøk inn, altfor tidlig å tenke at det kanskje ikke går for dere. 😊

I forhold til å lese har jeg perioder hvor jeg gafler i meg alt jeg kommer over, denne gangen fikk jeg råd om å la vær, igjen tilbake til at jeg skal stole på legene her, jeg betaler de for den jobben (dette forsøket er privat). Slippe den jobben/byrden selv. Viktig poeng er at ingen kropp er lik i dette gamet, derfor kan grunner til at noen ikke får det til, eller andre får det til ikke alltid være så relevant, siden det er kun du som har din kropp og den kan reagere på en annen måte. 

Denne gangen hjelper det meg å lene meg tilbake, ikke lese så mye, fokusere på andre ting, du må bare finne ut hva som funker for deg her og nå, det kan være noe annet senere, men som de sier "you do you", altså gjør det som føles rett for deg, og kanskje greit å tenke at det vi ønsker å gjøre ikke alltid er "riktig" for oss (feks lese masse masse om det kan være rett, men kan og være ekstra stress). Vær snill med deg selv! 😊 

Så spennende! Ønsker deg masse lykke til, og du må holde oss oppdaterte på forumet her. Jeg krysser fingrene for deg!! 🤞😊

Nå har jeg tatt til "fornuft" og gått til innkjøp av noen hobbyting. Så kan jeg holde på med det istedenfor å lese meg ihjel😅 Det er jo helt rett som du skriver at det er legene som skal ha kontroll på dette😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på runde nr 9 nå, har hatt to ferskforsøk og 7 fryseforsøk, hvorav ett ble avbrudt. Men vi har fortsatt troa☺️ Vi er bare et av de parene som trenger litt flere forsøk. Satt inn på mandag så krysser fingrene for at den sitter🤞🏽

Anonymkode: 89df3...84e

Wow så flink du er! Stå på! Ja. Jeg tror at det er slik at enkelte bare trenger lengre tid. Selvom det selvsagt er lettere sagt enn gjort å smøre meg med tålmodighet når man står oppi det. Sender deg masse gode tanker og krysser fingrene🤞☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har fått beskjed om at «livmoren ser rotete ut»? Gyn mente at min gjorde det og trodde det var noen sammenvoksninger.. aldri hørt om det før og fikk ikke helt forklart hva hun mente med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det noen som kan svare meg på mine spørsmål? 

Vi er i første runde ivf,  på dag 9 med menopur og fyremadel nå. Var på ul i går og sjekket, og fikk da beskjed om ny ul på lørdag. Det jeg lurer på, kan man ha sex under behandlingen? Vet de ikke anbefaler sex de to nærmeste dagene til egguttak,  men går det bra frem til da?🙈

Vi har til vanlig et ganske aktivt sexliv, men ikke turt mer enn 1 gang siden oppstart. Og dette syns vi er dumt, og vil ikke at dette skal gå utover vårt intime liv sammen.

 

Sikkert teit spørsmål, men lurer på erfaringene deres.

Anonymkode: 582c7...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er det noen som kan svare meg på mine spørsmål? 

Vi er i første runde ivf,  på dag 9 med menopur og fyremadel nå. Var på ul i går og sjekket, og fikk da beskjed om ny ul på lørdag. Det jeg lurer på, kan man ha sex under behandlingen? Vet de ikke anbefaler sex de to nærmeste dagene til egguttak,  men går det bra frem til da?🙈

Vi har til vanlig et ganske aktivt sexliv, men ikke turt mer enn 1 gang siden oppstart. Og dette syns vi er dumt, og vil ikke at dette skal gå utover vårt intime liv sammen.

 

Sikkert teit spørsmål, men lurer på erfaringene deres.

Anonymkode: 582c7...f12

Vi fikk ha sex frem til vi tok eggløsningssprøyten 😊 (tok jo sprøyte for å hindre eggløsning) 

Anonymkode: eb413...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at leser at noen offentlige klinikker nå har helgeåpent etter corona. Noen som vet om dette også gjelder Porsgrunn...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokokos skrev:

Ser at leser at noen offentlige klinikker nå har helgeåpent etter corona. Noen som vet om dette også gjelder Porsgrunn...?

Ikke hørt fra Porsgrunn siden de stengte ned. Ingen ny info på siden dems heller. Kjenner det må komme noe info fra dem siden sykehusene nå skal åpne til normal drift innen kort tid.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, Molly_ skrev:

Ikke hørt fra Porsgrunn siden de stengte ned. Ingen ny info på siden dems heller. Kjenner det må komme noe info fra dem siden sykehusene nå skal åpne til normal drift innen kort tid.. 

Jeg var en av dem som måtte avbryte og skulle ha fryseforsøk. Har forstått det som at de skulle prioritere avbrutte forsøk og fryseforsøk i nå oppstarten i alle fall. De kontaktet meg uka etter påske. Har du kontaktet dem på Crypho? Enig i at de har vært dårlige til å oppdatere nettsiden... Skal ha nytt fryseforsøk i (mai/)juni, men som vanlig redd for at jeg treffer helg... Derfor jeg lurte på om noen nå visse om Porsgrunn også hadde åpent i helger frem mot sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kokokos skrev:

Jeg var en av dem som måtte avbryte og skulle ha fryseforsøk. Har forstått det som at de skulle prioritere avbrutte forsøk og fryseforsøk i nå oppstarten i alle fall. De kontaktet meg uka etter påske. Har du kontaktet dem på Crypho? Enig i at de har vært dårlige til å oppdatere nettsiden... Skal ha nytt fryseforsøk i (mai/)juni, men som vanlig redd for at jeg treffer helg... Derfor jeg lurte på om noen nå visse om Porsgrunn også hadde åpent i helger frem mot sommeren.

Jeg var akkurat ferdig med avbrutt innsett egentlig. Så var på vei inn til samtale når alt ble stengt. Har kontaktet dem ja, men fått beskjed om at de ikke har åpnet for samtaler slik jeg skal ha, noe jeg synes er veldig frustrerende. Ventingen gjør meg gal, når man er i systemet så skjer det hvertfall ting. 

Håper du ikke treffer helg, evt at de har åpnet i helgene nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Molly_ skrev:

Jeg var akkurat ferdig med avbrutt innsett egentlig. Så var på vei inn til samtale når alt ble stengt. Har kontaktet dem ja, men fått beskjed om at de ikke har åpnet for samtaler slik jeg skal ha, noe jeg synes er veldig frustrerende. Ventingen gjør meg gal, når man er i systemet så skjer det hvertfall ting. 

Håper du ikke treffer helg, evt at de har åpnet i helgene nå! 

Takk! Håper de snart kontakter deg. Det tyngste med IVF er definitivt all denne ventingen, synes jeg... Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk ha sex frem til vi tok eggløsningssprøyten 😊 (tok jo sprøyte for å hindre eggløsning) 

Anonymkode: eb413...162

Da satser vi på at vi kan ha et normalt sexliv i hvertfall frem til eggløsning sprøyten settes. 😊 takk for svar

Anonymkode: 582c7...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...