Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har netopp sendt prøve til hellas.  Kostet 300 euro (2900,- nok)

Har ikke fått svar på prøven enda. 

Anonymkode: 4e108...925

Ser det er mange som skriver at begge partene har stått på antibiotikakur, men er det nok at jeg sender inn prøve og mannen får automatisk kur hvis det skulle være noe? 
For en sædprøve holder seg jo ikke enn postgang til Athen? 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, Bell said:

Ser det er mange som skriver at begge partene har stått på antibiotikakur, men er det nok at jeg sender inn prøve og mannen får automatisk kur hvis det skulle være noe? 
For en sædprøve holder seg jo ikke enn postgang til Athen? 😏

Ja, for har dere sex uten kondom så kan han ha samme bakterie/infeksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innsett til uka. Kjenner jeg er litt små deprimert. Redd for å ikke lykkes igjen. Sover dårlig om nettene og vet ikke helt hva jeg skal gjøre av meg..."/ Gleder meg til å få satt inn, men samtidig så kommer jeg til gå rundt å være redd for å miste. Har spurt riksen om blodfortynnende for å ikke miste, men de er veldig strenge med å gi ut. Fikk derimot resept på blodfortynnende av fastlegen og usikker på om jeg skal gå på det eller ikke eller om jeg skal si ifra til Riksen slik at jeg kan gå på det 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Bell skrev:

Ser det er mange som skriver at begge partene har stått på antibiotikakur, men er det nok at jeg sender inn prøve og mannen får automatisk kur hvis det skulle være noe? 
For en sædprøve holder seg jo ikke enn postgang til Athen? 😏

Det virker som det ja

Anonymkode: 4e108...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på 2. forsøket. Har masse utflod før kontroll av eggposene på mandag som kommer. Går på hormonsprøyter, Menopur denne gang, Gonal-F sist gang.

 Noen som fikk mye utflod? Noe er slim også.. Kan ikke huske at jeg fikk det sist. Går også på Fyremadel. 
 

Redd det er noe galt, at kroppen har hatt eggløsning før sprøytene begynte virke/eller nå under forsøket. 

Anonymkode: 4af0d...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på 2. forsøket. Har masse utflod før kontroll av eggposene på mandag som kommer. Går på hormonsprøyter, Menopur denne gang, Gonal-F sist gang.

 Noen som fikk mye utflod? Noe er slim også.. Kan ikke huske at jeg fikk det sist. Går også på Fyremadel. 
 

Redd det er noe galt, at kroppen har hatt eggløsning før sprøytene begynte virke/eller nå under forsøket. 

Anonymkode: 4af0d...679

Det er helt vanlig :) så lenge du tar fyremadel så blir det ikke eggløsning. Kroppen reagerer bare på medisinene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er på 2. forsøket. Har masse utflod før kontroll av eggposene på mandag som kommer. Går på hormonsprøyter, Menopur denne gang, Gonal-F sist gang.

 Noen som fikk mye utflod? Noe er slim også.. Kan ikke huske at jeg fikk det sist. Går også på Fyremadel. 
 

Redd det er noe galt, at kroppen har hatt eggløsning før sprøytene begynte virke/eller nå under forsøket. 

Anonymkode: 4af0d...679

Dette er helt normalt. Jeg har hatt masse eggløsningsslim over en uke fær egguttak

Anonymkode: 4e108...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Aaa08 skrev:

8 ivf... 

Takk Hellas.... 

 

IMG_20200202_111002.jpg

Gratulerer så mye!! Åh, fantastisk😍

Har du dagbok eller skrevet noen steder før om hvordan dere har gått frem med klinikk i Hellas?

Vil gjerne vite alt! Fra hvordan dere tok kontakt med klinikken, til reisen, hvordan dere har gjort det med jobb osv osv.

Håper lille frø klamrer seg godt fast nå💞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, TiiBii skrev:

Gratulerer så mye!! Åh, fantastisk😍

Har du dagbok eller skrevet noen steder før om hvordan dere har gått frem med klinikk i Hellas?

Vil gjerne vite alt! Fra hvordan dere tok kontakt med klinikken, til reisen, hvordan dere har gjort det med jobb osv osv.

Håper lille frø klamrer seg godt fast nå💞

Har det, men bare på polsk hehe... 

Det er bare å sende mail til de og forklare situasjonen. Det koster ingenting. 

Jeg fikk liste med prøver som skulke tas (umulig i Norge....), tok disse I Polen så jeg slapp å dra til Hellas for å gjøre dette (og sparte noen tusen). 

Eller så fungerer alt som om du skulle til Danmark f. Eks, scann her i Norge, og dro før uttak til Athen og kunne komme hjem etter innsett 

Endret av Aaa08
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Aaa08 skrev:

Har det, men bare på polsk hehe... 

Det er bare å sende mail til de og forklare situasjonen. Det koster ingenting. 

Jeg fikk liste med prøver som skulke tas (umulig i Norge....), tok disse I Polen så jeg slapp å dra til Hellas for å gjøre dette (og sparte noen tusen). 

Eller så fungerer alt som om du skulle til Danmark f. Eks, scann her i Norge, og dro før uttak til Athen og kunne komme hjem etter innsett 

Hvilke typer prøver var det, husker du det? :) og var det noen andre medisiner eller annet opplegg rundt stimuleringen som gjorde utslag føler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hvilke typer prøver var det, husker du det? :) og var det noen andre medisiner eller annet opplegg rundt stimuleringen som gjorde utslag føler du?

Det var helt noe annet enn vi gjorde i Norge eller Danmark... 

Jeg har tatt prøver som nk, cytokins, og noen genetiske prøver. 

De har liste med prøvene som bør tas på nettsiden. 

De har andre navn på de, så vanskelig å skjønne hva det er. Min de forklarer alt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hvilke typer prøver var det, husker du det? :) og var det noen andre medisiner eller annet opplegg rundt stimuleringen som gjorde utslag føler du?

Og det var masse forskjellige medisiner hele veien.... Intralipids ved uttak /innsett, masse antibiotika. 

Hadde histeroskopi der nede også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye @Aaa08!! Dette var en veldig hyggelig nyhet å se 😍 Har tro på at det er mye underforliggende som ikke blir avdekket i Norge (i hvert fall på de offentlige sykehusene), og at det noen ganger ikke hjelper uansett hvor mange forsøk man prøver hvis man ikke behandler det som er galt. 

Ønsker deg masse lykke til, og håper ikke du forsvinner helt fra KG! ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk @Aaa08 Nydelige streker 😍

Var du hos serum ivf? Dersom jeg ikke har brukt opp offentlige forsøk her, får jeg dekket kostnadene for forsøket i Athen? Eller misforsto jeg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...