Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Hun ville øke dosen til 225, men så snakket hun med en annen lege på telefon og fant ut at jeg skulle ha samme dosering likevel.. Hun snakket ekstremt fort, så det var vanskelig å få med seg alt. Men venstre side hadde vel et par eggposer på rundt 15mm, men høyre hadde bare mange små. Hun virket så stresset og jeg ble litt satt ut av det dårlige svaret, så jeg klarte ikke spørre om noe som helst 🙈

Kjempefrustrerende 😞 krysser fingre for at mange av de små skyter fart og blir store og fine 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Neutral90 skrev:

Kjempefrustrerende 😞 krysser fingre for at mange av de små skyter fart og blir store og fine 🤞

Det håper jeg også skjer, hvis det i det hele tatt er mulig 🤞 Men hvis det er samme resultat på onsdag, ville dere valgt å avbryte forsøket? Eller velge egguthenting med så få egg? Og hvorfor kan man ikke bare stimulere lengre, er det pga de to eggposene som hadde begynt å få størrelse? Jeg kan jo ingenting om dette føler jeg, og vanskelig å google seg fram til noe svar :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Det håper jeg også skjer, hvis det i det hele tatt er mulig 🤞 Men hvis det er samme resultat på onsdag, ville dere valgt å avbryte forsøket? Eller velge egguthenting med så få egg? Og hvorfor kan man ikke bare stimulere lengre, er det pga de to eggposene som hadde begynt å få størrelse? Jeg kan jo ingenting om dette føler jeg, og vanskelig å google seg fram til noe svar :vetikke:

Uff vanskelig spørsmål... Siden det er ditt første forsøk så vet du jo heller ikke noe om kvaliteten på eggene du får ut og hvor god sjansen er for å dyrke til gode embryo... Jeg tolker det sånn at du kan velge å ikke gå til uttak, men betale medisiner selv? 

Jeg tror jeg ville vært kynisk og bedt om uttak og heller håpt på at ingen greier seg til blasto. Uten innsett telles det ikke som forsøk. Det er med forbehold om at de faktisk dyrker til blasto (5 dagers) og ikke pusher på innsett på dag 2 f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Uff vanskelig spørsmål... Siden det er ditt første forsøk så vet du jo heller ikke noe om kvaliteten på eggene du får ut og hvor god sjansen er for å dyrke til gode embryo... Jeg tolker det sånn at du kan velge å ikke gå til uttak, men betale medisiner selv? 

Jeg tror jeg ville vært kynisk og bedt om uttak og heller håpt på at ingen greier seg til blasto. Uten innsett telles det ikke som forsøk. Det er med forbehold om at de faktisk dyrker til blasto (5 dagers) og ikke pusher på innsett på dag 2 f.eks. 

Nå dukker det opp nye spørmål her. Hvis jeg velger å avbryte forsøket før uttak så telles ikke disse 7000 kr med i det som etterhvert blir dekket av Helfo? 😨 Hvis vi velger å "prøve selv" i denne runden, som legen sa?

De setter vel inn 2 dagers ved uttak mandag, tirsdag og onsdag som jeg har forstått, og 5 dagers ved uttak torsdag? Fredag ble jeg usikker på? Dette gjelder St Olav, vet ikke om det stemmer det jeg skriver engang 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Nå dukker det opp nye spørmål her. Hvis jeg velger å avbryte forsøket før uttak så telles ikke disse 7000 kr med i det som etterhvert blir dekket av Helfo? 😨 Hvis vi velger å "prøve selv" i denne runden, som legen sa?

De setter vel inn 2 dagers ved uttak mandag, tirsdag og onsdag som jeg har forstått, og 5 dagers ved uttak torsdag? Fredag ble jeg usikker på? Dette gjelder St Olav, vet ikke om det stemmer det jeg skriver engang 😅

Åja, glemte du også er ved st Olavs :) da er det 3 dagers ved uttak man/tirs, blasto om det er uttak resten av uka. 

Korrekt, vil jeg tro - gjerne rett på meg noen! Sånn jeg tolker det er det opp til deg selv å avbryte? Hvis st Olavs selv velger å avbryte så telles det som ikke fullført forsøk (du får en helfoerklæring på det), utgiftene til medisiner går inn i egenandelen og du har fortsatt tre forsøk på uttak OG innsett igjen. Velger du selv å si stopp, så får du heller ikke en erklæring fra klinikken om at de tok ut egg, men ikke satte inn igjen = summen går ikke mot egenandelen. Tenker bare høyt her, kanskje noen har fasit? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Åja, glemte du også er ved st Olavs :) da er det 3 dagers ved uttak man/tirs, blasto om det er uttak resten av uka. 

Korrekt, vil jeg tro - gjerne rett på meg noen! Sånn jeg tolker det er det opp til deg selv å avbryte? Hvis st Olavs selv velger å avbryte så telles det som ikke fullført forsøk (du får en helfoerklæring på det), utgiftene til medisiner går inn i egenandelen og du har fortsatt tre forsøk på uttak OG innsett igjen. Velger du selv å si stopp, så får du heller ikke en erklæring fra klinikken om at de tok ut egg, men ikke satte inn igjen = summen går ikke mot egenandelen. Tenker bare høyt her, kanskje noen har fasit? 

 

 

Da ligger det isåfall an til blasto, for hun forespeilet uttak fredag hvis jeg velger det. Hvorfor gi meg valget da? Jeg er helt ny i gamet og har ikke peiling, hvis det ligger an til ekstremt dårlig uttak, så burde jo de si stopp for meg?  Haha, blir nesten irritert jeg nå 😅 Tenkte vi nærmet oss halvveis mtp egenandelen. Opp til meg selv å avbryte ja, tydeligvis.

Så det er aldri 2 dagers på St Olav altså, det er jo bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Da ligger det isåfall an til blasto, for hun forespeilet uttak fredag hvis jeg velger det. Hvorfor gi meg valget da? Jeg er helt ny i gamet og har ikke peiling, hvis det ligger an til ekstremt dårlig uttak, så burde jo de si stopp for meg?  Haha, blir nesten irritert jeg nå 😅 Tenkte vi nærmet oss halvveis mtp egenandelen. Opp til meg selv å avbryte ja, tydeligvis.

Så det er aldri 2 dagers på St Olav altså, det er jo bra :) 

Du bør sikkert spør for å være sikker, det kan godt være jeg har misforstått :) De er nok ikke akkurat nominert til årets kpmmunikasjonspris på fertilitetsseksjonen der 🥴

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fiiol skrev:

Så fantastisk @Aaa08 Nydelige streker 😍

Var du hos serum ivf? Dersom jeg ikke har brukt opp offentlige forsøk her, får jeg dekket kostnadene for forsøket i Athen? Eller misforsto jeg? 

Ja! 

Jeg fikk tilbake litt over 13 000 kr da jeg valgte å ta mitt siste i Danmark. 

Du kan søke om forhåndstilsagn for å være sikker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aaa08 skrev:

Ja! 

Jeg fikk tilbake litt over 13 000 kr da jeg valgte å ta mitt siste i Danmark. 

Du kan søke om forhåndstilsagn for å være sikker 

Takk! Leste litt om det om det å søke på forhånd. 13000 kr i refusjon var da for selve behandlingen i Hellas? Eller er refusjon for medisinutgiftene inkludert i den summen? 

Selv har jeg brukt opp mine refusjoner for medisinutgifter (over 3 forsøk privat). Hvis det er refusjon for selve behandlingen, synes jeg det er merkelig at man kan få privat behandling i utlandet, og få det refundert, men at man betaler når man går privat i Norge (i stedet for offentlig). 😅

Hvor mange turer til Hellas ble det? En med hysteroskopi (++) og en tur til uttak/innsett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fiiol skrev:

Takk! Leste litt om det om det å søke på forhånd. 13000 kr i refusjon var da for selve behandlingen i Hellas? Eller er refusjon for medisinutgiftene inkludert i den summen? 

Selv har jeg brukt opp mine refusjoner for medisinutgifter (over 3 forsøk privat). Hvis det er refusjon for selve behandlingen, synes jeg det er merkelig at man kan få privat behandling i utlandet, og få det refundert, men at man betaler når man går privat i Norge (i stedet for offentlig). 😅

Hvor mange turer til Hellas ble det? En med hysteroskopi (++) og en tur til uttak/innsett? 

Det var i Danmark jeg fikk refundert for. 

13 000 var for selve behandlingen, medisinene ble dekket i tilleg til det. 

Anner ikke hvorfor det gjelder bare utlandet... Men sikkert fordi norske private klinikker vil tjene penger på oss. 

Jeg hadde 2 forsøk i Hellas. 

Først syklus med clomid (clomid banking cycle), hvor eggene ble satt på frys,  så ingen innsett. Gjorde histeroskopi 5 dager etter uttak. 

Insett av 2 blasto før jul, negativ test. 

Og nå i januar, ny runde (natural supported cycle) og fersk innsett på dag 3. 

Så var der 3 ganger. 

For å ta prøver før man starter så vil de at man skal være der i 2 dager først. 

Jeg gjorde alt i Polen, så sendte det bare på mail til de

Endret av Aaa08
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på hcg prøven. 

Jeg er 14 dager etter innsett av 2 embryo som ble satt inn på dag 3. 

Hca er på 544. 

Ser det greit ut? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Aaa08 skrev:

Fikk svar på hcg prøven. 

Jeg er 14 dager etter innsett av 2 embryo som ble satt inn på dag 3. 

Hca er på 544. 

Ser det greit ut? 

Synes det høres bra ut, du er vel 17 DPO om man hadde regnet et vanlig svangerskap :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Fikk svar på hcg prøven. 

Jeg er 14 dager etter innsett av 2 embryo som ble satt inn på dag 3. 

Hca er på 544. 

Ser det greit ut? 

Så spennende om det er to som har festet seg eller om det bare er den ene 🙊 Spennende tid fremover!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, @Aaa08👍👏💗😊!! Det var strålende nyheter og fin HCG! Veldig glad på dine vegne, du har vært gjennom mye. Skriver ikke så ofte i det siste, men nå måtte jeg. Hurra 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aaa08 gratulerer så mye!! Er støtt og stadig innom her for å se hvordan der går med folk, ble såå glad for å se testene dine😊 

Endret av Betta123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

_endelig_ telefon fra Trondheim. 6 blastoer på frys, vi er helt ekstatiske 😍 

Det interessante er at mannen min måtte levere to sædprøver. Biologen hadde en teori om at grunnen til at utviklingen av embryoene stoppet på forsøk nr to, var DNA skader på sædcellene. Hun ville derfor befrukte halvparten av eggene fra sæprøven gitt til vanlig tidspunkt (som jo er i 8 tiden, for så å befrukte egget kl 14),og den andre halve med en mye ferskere sædprøve avlagt litt etter egguttak. 

Alle embryoene er fra den siste prøven! Føler det er interessant og veldig viktig oppdagelse for oss mtp evnt fremtidige egguttak. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Neutral90 skrev:

_endelig_ telefon fra Trondheim. 6 blastoer på frys, vi er helt ekstatiske 😍 

Det interessante er at mannen min måtte levere to sædprøver. Biologen hadde en teori om at grunnen til at utviklingen av embryoene stoppet på forsøk nr to, var DNA skader på sædcellene. Hun ville derfor befrukte halvparten av eggene fra sæprøven gitt til vanlig tidspunkt (som jo er i 8 tiden, for så å befrukte egget kl 14),og den andre halve med en mye ferskere sædprøve avlagt litt etter egguttak. 

Alle embryoene er fra den siste prøven! Føler det er interessant og veldig viktig oppdagelse for oss mtp evnt fremtidige egguttak. 

Gratulerer!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål ang progesteron støtte. Begynte med crinone onsdag forrige uke. Hadde innsett av blasto idag. Jeg begynner å lure på om hun legen sa feil til meg, at jeg begynte for tidlig. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...