Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Dovendyr1 said:

De pausesyklusene føles sikkert helt ekstremt lange :(  

 

Hvordan gjør dere det med kaffedrikking under IVF? Drikker like mye som før, kuttet ut helt eller kutter ned på mengden? Leser diverse steder at man ikke burde drikke kaffe/koffein generelt, men finner ikke forskning som støtter påstanden om å kutte det helt ut..

Sier klinikkene deres noe om sex med/uten kondom under IVF? Leser såå mye forskjellig der også. Noen mener man må bruke kondom fra sprøytestart, mens andre sier kondom fra ovitrelle er satt. St Olav har iallefall ikke informert noe om dette i informasjonsskrivet sitt.

Man kan drikke 2-3 kopp med kaffe hver dag. Det finnes koffein fri kaffe å. Den fra evergood er god 👌

Vi har fått beskjed å ikke ha sex nærme innsett. Men med kondom går sikkert fint. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.1.2020 den 19.19, Deseo skrev:

Å? Dette var jeg ikke klar over. Gjør de noe annerledes i Danmark? 

Egentlig ikke. Så angrer på at jeg ikke dro til Hellas med en gang 

Jeg fikk tilbake over 13 000 for siste forsøket jeg hadde i det offentlige, som jeg da brukte i utlandet 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd blødning etter oppstart av gonal f? Jeg startet opp med gonal f på onsdag og nå hadde jeg en blødning ved toalettbesøk 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TiiBii skrev:

Negativt blodprøve.

Skal ved neste menstasjonsdag begynne på medisiner.
Innsett i uke 12💞

Samme for meg i dag. Negativ blodprøve og insett uke 12 på riksen. Skal på styrt syklus neste gang fordi jeg orker ikke å ha risikoen at forsøket må utsettes pga helg.

Endret av Avianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Avianna skrev:

Samme for meg i dag. Negativ blodprøve og insett uke 12 på riksen. Skal på styrt syklus i dag fordi jeg orker ikke å ha risikoen at forsøket må utsettes pga helg.

Trodde de jobbet på lørdager også på Riksen. Det skrøt hvertfall legen vi snakket med av? 

Anonymkode: 1df65...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde de jobbet på lørdager også på Riksen. Det skrøt hvertfall legen vi snakket med av? 

Anonymkode: 1df65...784

Har hatt kontroll på søndag og innsetting på lørdag på Riksen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Fiiol skrev:

Håper de ringer med positivt svar ❤️

 

4 timer siden, Neutral90 skrev:

Gode klemmer ❤️ bra du kommer raskt igang, håper det går bra med deg. 

 

4 timer siden, Deseo skrev:

😢

Men så bra at du kommer fort igang igjen!,❤️

Håper det går bra med deg ❤️

Takk,søte dere! Hva skulle jeg gjort uten dere🤷🏼‍♀️💞
Tårene har trillet og rødvinsflasken er kjøpt inn, samt urinsglass+bobleplast+konvolutt-nå vil jeg sende mensblod til Hellas!
Jeg føler jeg må gjøre noe, bidra for å lykkes. Nå har vi vært inn og ut av Riksen med samme behandling på 5 innsett og alle har vært negative. Har dere gjort det?
God klem 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Avianna skrev:

Samme for meg i dag. Negativ blodprøve og insett uke 12 på riksen. Skal på styrt syklus i dag fordi jeg orker ikke å ha risikoen at forsøket må utsettes pga helg.

Æsj :( januar har ikke vært en god måned for oss her inne. Trist lesing, håper det går bra med deg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TiiBii skrev:

 

 

Takk,søte dere! Hva skulle jeg gjort uten dere🤷🏼‍♀️💞
Tårene har trillet og rødvinsflasken er kjøpt inn, samt urinsglass+bobleplast+konvolutt-nå vil jeg sende mensblod til Hellas!
Jeg føler jeg må gjøre noe, bidra for å lykkes. Nå har vi vært inn og ut av Riksen med samme behandling på 5 innsett og alle har vært negative. Har dere gjort det?
God klem 🥰

Har ikke gjort det, men er nysgjerrig og vil vurdere det selv snart. Hvordan går du frem? Pris? Er det bare den serum klinikken som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trodde de jobbet på lørdager også på Riksen. Det skrøt hvertfall legen vi snakket med av? 

Anonymkode: 1df65...784

Ja de jobber lørdager og søndager men hvis det havner på en søndag så må de utsette sa de til meg. Det er derfor jeg velger styrt nå for mars.

Har også vært der på en søndag for kontroll før når det gjelder fersk forsøk og de sa at de kan gjøre egguthenting på søndager og.

Men fryseforsøk i naturlig syklus er lett for de å bare utsette en måned så da gjør de det (ivertfall etter hva jeg fikk beskjed om).

Endret av Avianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Neutral90 skrev:

Æsj :( januar har ikke vært en god måned for oss her inne. Trist lesing, håper det går bra med deg ❤️

Tusen takk. Skal drukne meg i vin som @TiiBii gjør 🙄

@TiiBii - klem til deg og håper tårene stopper snart ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Neutral90 skrev:

Har ikke gjort det, men er nysgjerrig og vil vurdere det selv snart. Hvordan går du frem? Pris? Er det bare den serum klinikken som gjør det?

Beklager hvis jeg spør domt, men hva er det di gjør i Hellas? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Neutral90 skrev:

Har ikke gjort det, men er nysgjerrig og vil vurdere det selv snart. Hvordan går du frem? Pris? Er det bare den serum klinikken som gjør det?

Om det bare er den klinikken vet jeg ikke. Jeg har kjøpt inn uringlassbeholder med skrulukk, bobleplast og konvolutt.

Jeg har aldri gjort noe som dette før men har lest meg opp og planen  er å sette inn en tampong under menstrasjon, squeeze ut blodet slik at det drypper i glasset, ha i kokt vann (avkjølt vann. Dette skal hindre at blodet tørker ut under sending) legge prøveglass i en zipbag, pakke det hele inn i bobleplast og legge en lapp med navn,adresse, fødselsdato og hvilken test vi ønsker utført (Vi ønsker full sjekk), så legge det i en konvolutt og sende det avgårde. Deretter står det på nettsiden at man skal sende mail til klinikken og melde fra at prøven er på vei, betale 2000 kr og få svar om 14 dager ish🥰

Jeg hååååååper dette blir like enkelt ut som det høres ut til. Det må da kunne være noe ukomplisert i denne prosessen vi går igjennom🤷🏼‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, TiiBii said:

 

 

Takk,søte dere! Hva skulle jeg gjort uten dere🤷🏼‍♀️💞
Tårene har trillet og rødvinsflasken er kjøpt inn, samt urinsglass+bobleplast+konvolutt-nå vil jeg sende mensblod til Hellas!
Jeg føler jeg må gjøre noe, bidra for å lykkes. Nå har vi vært inn og ut av Riksen med samme behandling på 5 innsett og alle har vært negative. Har dere gjort det?
God klem 🥰

Så leit at det ikke gikk. 

Jeg sendte til Hellas. Alt var normalt hos meg. Anbefaler å ta vare på et uringlass med blod i kjøleskapet i tillegg til den du sender. Min ble ødelagt på vei til Hellas selvom jeg hadde bobleplast og dvs 😅 Og teipe godt rundt lokket 👌

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Bell skrev:

Beklager hvis jeg spør domt, men hva er det di gjør i Hellas? 

De tar en prøve av menstrasjonsblodet ditt som vi ikke har tilgang til å få i Norge (Etter hva jeg har forstått eller man kan få det men da skal det være pga spesielle greier). De undersøker bakteriefloraen og kan påvise evt infeksjoner som hindrer embryo å trives i miljøet i livmor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, TiiBii skrev:

De tar en prøve av menstrasjonsblodet ditt som vi ikke har tilgang til å få i Norge (Etter hva jeg har forstått eller man kan få det men da skal det være pga spesielle greier). De undersøker bakteriefloraen og kan påvise evt infeksjoner som hindrer embryo å trives i miljøet i livmor.

Åh dette viste jeg ikke. Tusen takk for svar😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TiiBii skrev:

Om det bare er den klinikken vet jeg ikke. Jeg har kjøpt inn uringlassbeholder med skrulukk, bobleplast og konvolutt.

Jeg har aldri gjort noe som dette før men har lest meg opp og planen  er å sette inn en tampong under menstrasjon, squeeze ut blodet slik at det drypper i glasset, ha i kokt vann (avkjølt vann. Dette skal hindre at blodet tørker ut under sending) legge prøveglass i en zipbag, pakke det hele inn i bobleplast og legge en lapp med navn,adresse, fødselsdato og hvilken test vi ønsker utført (Vi ønsker full sjekk), så legge det i en konvolutt og sende det avgårde. Deretter står det på nettsiden at man skal sende mail til klinikken og melde fra at prøven er på vei, betale 2000 kr og få svar om 14 dager ish🥰

Jeg hååååååper dette blir like enkelt ut som det høres ut til. Det må da kunne være noe ukomplisert i denne prosessen vi går igjennom🤷🏼‍♀️ 

Jeg har netopp sendt prøve til hellas.  Kostet 300 euro (2900,- nok)

Har ikke fått svar på prøven enda. 

Anonymkode: 4e108...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som skriver at begge partene har stått på antibiotikakur, men er det nok at jeg sender inn prøve og mannen får automatisk kur hvis det skulle være noe? 
For en sædprøve holder seg jo ikke enn postgang til Athen? 😏

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...