Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, Maja92 skrev:

Hei, er det noen som har spurt om å få sette inn to blastocyster og fått det innvilget? :)  Jeg og samboeren maste litt om å få sette inn to og kunne skrive ønske om det til labben, men legen mente at de antagelig ikke kom til å gjøre det. 

Første ferskforsøk ble det kun satt inn et. - negativt

Spurte så på første frys om jeg kunne dette inn 2 og det var ikke noe problem (Riksen.) - gravid sa uke 6

2.frys- 2 egg inn (ingen problem da heller) - gravid med tvillinger - sa uke 7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt testdag i dag, @Fiiol

Min var negativ men ingen mens. Egentlig syns jeg det er veldig tidlig å teste? Er jo bare rugedag 9🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen som har gått på Albyl E ? når starter man med det under prosessen? Fra positiv gravidtest eller før innsett? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TiiBii skrev:

Har du hatt testdag i dag, @Fiiol

Min var negativ men ingen mens. Egentlig syns jeg det er veldig tidlig å teste? Er jo bare rugedag 9🤷🏼‍♀️

Må avvente pga hcg-støtte. Hadde det ikke vært for det skulle jeg hatt testdag i morgen. Vet ikke om strek er falsk positiv eller ekte. Ingen mens eller spotting her heller. 

Du satt inn blasto? Jeg krysser fingrene 🤞🏻! Vi får vel bare prøve å være glade enn så lenge, siden mens ikke har dukket opp. ❤️

Endret av Fiiol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maja92 skrev:

Hei, er det noen som har gått på Albyl E ? når starter man med det under prosessen? Fra positiv gravidtest eller før innsett? 

 

Jeg har gått på klexane. Ved ferskforsøk satt jeg første stikk dagen etter uttak, ca. Ved fryseforsøk i naturlig syklus, rett etter eggløsning. Har lest at andre ikke starter før de har fått positiv test. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Fiiol skrev:

Må avvente pga hcg-støtte. Hadde det ikke vært for det skulle jeg hatt testdag i morgen. Vet ikke om strek er falsk positiv eller ekte. Ingen mens eller spotting her heller. 

Du satt inn blasto? Jeg krysser fingrene 🤞🏻! Vi får vel bare prøve å være glade enn så lenge, siden mens ikke har dukket opp. ❤️

Jeg skulle vært å tatt blodprøven i dag men passet ikke med jobb så tenker jeg drar å tar den i morgen. Når de ringer for å forteller om det negative svaret kan jeg hvertfall si at jeg skal bli med på ny runde så fort som mulig💞🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TiiBii skrev:

Har du hatt testdag i dag, @Fiiol

Min var negativ men ingen mens. Egentlig syns jeg det er veldig tidlig å teste? Er jo bare rugedag 9🤷🏼‍♀️

Min klinikk hadde testdag på rugedag 10 ved innsett av blastocyst. 

Anonymkode: 61d73...4a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig hos alle klinikker å ha en pauseysklus mellom uttak uten innsett, og fryseforsøk?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TiiBii skrev:

Jeg skulle vært å tatt blodprøven i dag men passet ikke med jobb så tenker jeg drar å tar den i morgen. Når de ringer for å forteller om det negative svaret kan jeg hvertfall si at jeg skal bli med på ny runde så fort som mulig💞🥰 

Håper de ringer med positivt svar ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Er det vanlig hos alle klinikker å ha en pauseysklus mellom uttak uten innsett, og fryseforsøk?

 

 

Tror jeg fikk blødning etter avbrutt ferskforsøk (uttak, ohss, avbrutt), så fikk jeg starte opp med medisiner på blødningen deretter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Er det vanlig hos alle klinikker å ha en pauseysklus mellom uttak uten innsett, og fryseforsøk?

 

 

Samme som @Patriotpaula; uttak med totalfrys, en ventesyklus og deretter klarsignal for innsett (i naturlig syklus for min del, noe som førte til at det innsettet ble utsatt pga ferie).. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De pausesyklusene føles sikkert helt ekstremt lange :(  

 

Hvordan gjør dere det med kaffedrikking under IVF? Drikker like mye som før, kuttet ut helt eller kutter ned på mengden? Leser diverse steder at man ikke burde drikke kaffe/koffein generelt, men finner ikke forskning som støtter påstanden om å kutte det helt ut..

Sier klinikkene deres noe om sex med/uten kondom under IVF? Leser såå mye forskjellig der også. Noen mener man må bruke kondom fra sprøytestart, mens andre sier kondom fra ovitrelle er satt. St Olav har iallefall ikke informert noe om dette i informasjonsskrivet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

De pausesyklusene føles sikkert helt ekstremt lange :(  

 

Hvordan gjør dere det med kaffedrikking under IVF? Drikker like mye som før, kuttet ut helt eller kutter ned på mengden? Leser diverse steder at man ikke burde drikke kaffe/koffein generelt, men finner ikke forskning som støtter påstanden om å kutte det helt ut..

Sier klinikkene deres noe om sex med/uten kondom under IVF? Leser såå mye forskjellig der også. Noen mener man må bruke kondom fra sprøytestart, mens andre sier kondom fra ovitrelle er satt. St Olav har iallefall ikke informert noe om dette i informasjonsskrivet sitt.

Har redusert kaffedrikking til 1-2 kopper pr dag, etter beskjed fra porsgrunn. Har gått mer og mer over til te istedet😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

De pausesyklusene føles sikkert helt ekstremt lange :(  

 

Hvordan gjør dere det med kaffedrikking under IVF? Drikker like mye som før, kuttet ut helt eller kutter ned på mengden? Leser diverse steder at man ikke burde drikke kaffe/koffein generelt, men finner ikke forskning som støtter påstanden om å kutte det helt ut..

Sier klinikkene deres noe om sex med/uten kondom under IVF? Leser såå mye forskjellig der også. Noen mener man må bruke kondom fra sprøytestart, mens andre sier kondom fra ovitrelle er satt. St Olav har iallefall ikke informert noe om dette i informasjonsskrivet sitt.

Sluttet helt med kaffe ett års tid, nå er jeg der at jeg vet det kan ta lang tid og nyter derfor et par kopper daglig med god samvittighet :)

St Olavs sier til oss ikke ubeskyttet sex etter ovitrelle, ikke sex på 5 dager etter uttak. Men helt ærlig så frister det for meg lite med sex når man begynner å kjenne at det blir fullt nede der 🥴

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativt blodprøve.

Skal ved neste menstasjonsdag begynne på medisiner.
Innsett i uke 12💞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TiiBii skrev:

Negativt blodprøve.

Skal ved neste menstasjonsdag begynne på medisiner.
Innsett i uke 12💞

😢

Men så bra at du kommer fort igang igjen!,❤️

Håper det går bra med deg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, TiiBii skrev:

Negativt blodprøve.

Skal ved neste menstasjonsdag begynne på medisiner.
Innsett i uke 12💞

Gode klemmer ❤️ bra du kommer raskt igang, håper det går bra med deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...