Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Påmfritt skrev:

Sorry dette blir et klage innlegg... Jeg har hele tiden vært positiv til Riksen. Jeg har hatt tillit til de og følt at de har gitt oss en individuell behandling. Ikke minst har jeg lagt min elsk på sykepleierne❤️ Det har riktignok vært samlebånd men jeg har trøstet meg med at det er bedre enn lang ventetid. I september fikk vi vite at de under våre to ferskforsøk har satt meg på en protokoll som tar utgangspunkt i pco og at de er redd for overstimulering. Det kom også frem at de ikke visste at jeg har endometriose. Jeg har ikke fått diagnosen pco men har fått beskjed om at det ved en UL undersøkelse er funnet antydning. Ved inntakssamtalen til Riksen avfeide legen pco.  Da vi konfronterte de med at jeg var på feil doser fikk vi til svar at «vi lærer av hvert forsøk». Men vi har bare tre forsøk. Det er ikke rom for å lære. Jeg sitter her å føler meg snytt og at våre to ferskforsøk er kastet bort på at de bare skal få pasienter gjennom 3 forsøk så fort som mulig så de kan skryte av korte køer og rask behandling. Jeg har møtt og blitt undersøkt av til sammen 6 leger ved Riksen det siste året. Ingen av de 6 legene har bestemt dosene jeg skal gå på eller hvilken protokoll jeg skal ha. Og ingen av de har reagert på at jeg har unormalt få egg for en med pco. 
 

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, bare tømme meg for gørr antageligvis. Sorry for negativ post... Jeg skal jobbe med å snu tankene og forberede meg mentalt til vårt 6. fryseforsøk! 

Hei. 

Jeg har dessverre bare dårlig erfaring med Riks... Ble sikkelig dårlig behandlet flere ganger.. Angrer veldig på at jeg ikke valgte å bruke disse 3 forsøk man får i utlandet.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Neutral90 skrev:

Så leit å lese 😞 ekstra kjipt med ventetid òg 💐 håper det går greit med deg. 

Takk, er skuffet som vanlig. Men blir nesten vant til å være skuffet hele tiden med denne prosessen 🙄

Tenker jeg skal bare ikke bry meg lengre, drikke meg full om helgen og fortsette med forsøkene når de kommer 😁 man blir jo helt gal av dette ellers 🤪. Jeg synes det er for slitsomt å prøve å finne måter å øke suksess sjansen når det ikke finnes noe bevis på hva som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Hei. 

Jeg har dessverre bare dårlig erfaring med Riks... Ble sikkelig dårlig behandlet flere ganger.. Angrer veldig på at jeg ikke valgte å bruke disse 3 forsøk man får i utlandet.... 

Samme her. Men har ikke penger til privat akkurat nå, så ikke noe valg enn å fortsette med Riksen (tror jeg?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Avianna skrev:

Takk, er skuffet som vanlig. Men blir nesten vant til å være skuffet hele tiden med denne prosessen 🙄

Tenker jeg skal bare ikke bry meg lengre, drikke meg full om helgen og fortsette med forsøkene når de kommer 😁 man blir jo helt gal av dette ellers 🤪. Jeg synes det er for slitsomt å prøve å finne måter å øke suksess sjansen når det ikke finnes noe bevis på hva som fungerer.

Herlig innstilling 😎😎🍾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hvor lenge har dere andre blødd etter uttak? 

Etter første uttak det roet seg på ettermiddag samme dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei😁

30 år fra Nordland, prøvere i 3 år - ivf på 2 året i Tromsø.

1 stimulering - 11 egg ut, 7 befruktet, 2 inn, 4 på frys.

Fryseforsøk 1- 2 egg inn - negativ

Fryseforsøk 2- 2 egg inn - negativ

2 stimulering 27 egg ut ( OVERSTIMULERT) 3 befruktet og videre på frys, ingen ferskforsøk.

Skal inn for fryseforsøk nå i begynnelsen av februar. Er på dag 2 på Letrozol 2,5 mg.

Noen som er prøvere på UNN?😁
 

Anonymkode: e9ae0...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Hvor lenge har dere andre blødd etter uttak? 

Bittelitt samme ettermiddag bare. Blør du i dag også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei😁

30 år fra Nordland, prøvere i 3 år - ivf på 2 året i Tromsø.

1 stimulering - 11 egg ut, 7 befruktet, 2 inn, 4 på frys. - negativ

Fryseforsøk 1- 2 egg inn - negativ

Fryseforsøk 2- 2 egg inn - negativ

2 stimulering 27 egg ut ( OVERSTIMULERT) 3 befruktet og videre på frys, ingen ferskforsøk.

Skal inn for fryseforsøk nå i begynnelsen av februar. Er på dag 2 på Letrozol 2,5 mg.

Noen som er prøvere på UNN?😁
 

Anonymkode: e9ae0...b5a

 

Endret av Bell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Hvor lenge har dere andre blødd etter uttak? 

Blødde bare lett et par timer etter uttak

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Bittelitt samme ettermiddag bare. Blør du i dag også?

Ja, ikke mye, men litt. Har også feber, selv om magen ikke er verre heldigvis 😷 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ja, ikke mye, men litt. Har også feber, selv om magen ikke er verre heldigvis 😷 

Kanskje du skulle hørt med klinikken? Jeg har hatt mange uttak, og blør bare bittelitt rett etterpå. God bedring! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fiiol skrev:

Kanskje du skulle hørt med klinikken? Jeg har hatt mange uttak, og blør bare bittelitt rett etterpå. God bedring! ❤️

Takk❤️ tar nok kontakt i morgen tidlig om ting ikke har bedret seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Avianna skrev:

Samme her. Men har ikke penger til privat akkurat nå, så ikke noe valg enn å fortsette med Riksen (tror jeg?).

Du kan bruke disse forsøkene en annen sted enn i Norge. 

Det har jeg gjort med mitt siste forsøk på Riks. Dro til Danmark og fikk pengene tilbake både for selve forsøket og medisiner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, TiiBii said:

 

Nei, har ikke testet. Har grått en skvett og samboer måtte ut å hente take-away i full fart. Det er liksom vår måte å håndtere dårlig nyheter på. 
Var det for tidlig å slippe sorgene på kanskje 🤔😂

Vi håndterer det på samme måte 😂 Men håper d ordner seg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Du kan bruke disse forsøkene en annen sted enn i Norge. 

Det har jeg gjort med mitt siste forsøk på Riks. Dro til Danmark og fikk pengene tilbake både for selve forsøket og medisiner 

Å? Dette var jeg ikke klar over. Gjør de noe annerledes i Danmark? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, er det noen som har spurt om å få sette inn to blastocyster og fått det innvilget? :)  Jeg og samboeren maste litt om å få sette inn to og kunne skrive ønske om det til labben, men legen mente at de antagelig ikke kom til å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maja92 skrev:

Hei, er det noen som har spurt om å få sette inn to blastocyster og fått det innvilget? :)  Jeg og samboeren maste litt om å få sette inn to og kunne skrive ønske om det til labben, men legen mente at de antagelig ikke kom til å gjøre det. 

Hei! Ved første forsøk jeg sa til legen at vil gjerne 2, men fikk svar at de setter kun en grunnet risiko i svangerskap.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Maja92 skrev:

Hei, er det noen som har spurt om å få sette inn to blastocyster og fått det innvilget? :)  Jeg og samboeren maste litt om å få sette inn to og kunne skrive ønske om det til labben, men legen mente at de antagelig ikke kom til å gjøre det. 

På vårt forige innsett satte dem inn to blastocyster uten at det var planlagt, men dem sa at ettersom vi hadde hatt så mange forsøk tidligere, tenkte dem at det var greit. Ble negativt forsøk

Anonymkode: 4e108...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Maja92 skrev:

Hei, er det noen som har spurt om å få sette inn to blastocyster og fått det innvilget? :)  Jeg og samboeren maste litt om å få sette inn to og kunne skrive ønske om det til labben, men legen mente at de antagelig ikke kom til å gjøre det. 

Hvis ikke vårt forsøk går nå, setter vi inn de to siste blastoene samtidig, fikk spørsmål om vi ønsket det ved dette innsettet også, men vi valgte å vente. Årsak er at vi i skrivende stund er på det 7. innsettet. Har ikke etterspurt det selv tidligere, har vært skeptisk til flerlingersvangerskap av frykt for bl.a. prematur fødsel og/eller andre komplikasjoner. Nå anser jeg sjansen for minimal, og gjør det for å øke sjansen. Hadde vi vært så heldige at vi fikk 2 barn samtidig, hadde jeg ansett tvillinger som en DIGER bonus, selv om det såklart er mer krevende. Legen sa at toeggede tvillinger har mindre risiko for komplikasjoner enn eneggede. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...