Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :)

Jeg er på første forsøk med IVF/ICSI som endte med totalfrys grunnet overstimulering og fikk ikke innsett denne runden. Måtte sette Gonapeptyl som eggløsningssprøyte. Dere som har brukt Gonapeptyl, hvor lang tid tok det før dere fikk mensen tilbake? Er det noen som har fått fryseforsøk på første menstruasjon etter avbrutt forsøk? Visst ikke vil det kollidere med juleferien og jeg må vente 3 menstruasjoner. Ekstra kjipt etter avbrutt forsøk:(. Ved fryseforsøk skal de forsøke med Femar tabletter som del av "naturlig" syklus. Noen som vet hvor lang syklusen blir da? 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg planla å få barn før min venninne, hun ble gravid i september i fjor og fikk en gutt nå i mai....jeg prøver fortsatt og innser at IVF kanskje nå er veien....livet er urettferdig 💔

Anonymkode: 2f9fe...6dc

Alle i min omgangskrets har fått barn før vi har fått. Den siste trøsten var i år at søsteren min hvertfall ikke var gravid, for da hadde jeg gått i kjelleren. Gikk ikke lang tid før det ikke var tilfellet lenger, og jeg har blitt tante. Det er fryktelig vanskelig.  🤷🏻‍♀️ Så forstår deg så alt for godt❤️

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Melie skrev:

Alle i min omgangskrets har fått barn før vi har fått. Den siste trøsten var i år at søsteren min hvertfall ikke var gravid, for da hadde jeg gått i kjelleren. Gikk ikke lang tid før det ikke var tilfellet lenger, og jeg har blitt tante. Det er fryktelig vanskelig.  🤷🏻‍♀️ Så forstår deg så alt for godt❤️

Jeg roper i kor på dette også 😥 nå har det gått så lang tid at jeg frykter at de som har fått nr 1 etter vi begynte også skal annonsere nr 2 før vi engang har fått 1 😰

• Liker 1
Skrevet

Noen som vet om man kan oppleve svette og hetetokter samt en slags uvelfølelse etter å ha kun tatt 2 tbl med letrozol ? 

Anonymkode: 1df65...784

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om man kan oppleve svette og hetetokter samt en slags uvelfølelse etter å ha kun tatt 2 tbl med letrozol ? 

Tror ikke jeg har fått hetetokter, men har kanskje blitt litt uvel ja, og slapp 🤷🏼‍♀️ Ellers står det om bivirkninger i bruksanvisningen 😄

Anonymkode: a3e97...111

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg har fått hetetokter, men har kanskje blitt litt uvel ja, og slapp 🤷🏼‍♀️ Ellers står det om bivirkninger i bruksanvisningen 😄

Leste bivirkninger og det står på lista, men tenkte det var rart etter kun å tatt en i går (det begynte i går) og en i dag.. men bivirkninger kan kanskje komme så fort 🤷‍♀️

Skrevet

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste bivirkninger og det står på lista, men tenkte det var rart etter kun å tatt en i går (det begynte i går) og en i dag.. men bivirkninger kan kanskje komme så fort 🤷‍♀️

Kan hende noen er ekstra følsomme på sånne ting, ikke godt å vite 🤷🏼‍♀️ Ellers kan det kanskje være en slags placeboeffekt? Som når vi får symptomer leenge før IKM selv om vi ikke er gravide?

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende noen er ekstra følsomme på sånne ting, ikke godt å vite 🤷🏼‍♀️ Ellers kan det kanskje være en slags placeboeffekt? Som når vi får symptomer leenge før IKM selv om vi ikke er gravide?

Jeg har gått på leterozol før og ikke reagert slik. Var alldeles våt av svette i natt og i går i går kveld. Og plutselig frøs jeg. Målte temperatur, men ingen feber. Så ingen placeboeffekt 😊

kan jo ha vært noe helt annet, men har det litt slik i dag også. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde noe hodepine og en del hetetokter i de 5 dagene jeg tok 1 tablett og i noen dager etterpå også 😅. Første runden vår med det, så et lite håp for at det skal klaffe, selv om jeg tror IVF er det som må til 🙃

Skrevet
37 minutter siden, Førstegangsprøvene skrev:

Jeg hadde noe hodepine og en del hetetokter i de 5 dagene jeg tok 1 tablett og i noen dager etterpå også 😅. Første runden vår med det, så et lite håp for at det skal klaffe, selv om jeg tror IVF er det som må til 🙃

Da håper jeg at det er de tablettene som gjør det😊

jeg skal i gang med 3 . Forsøket inseminasjon privat før det blir ivf offentlig. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da håper jeg at det er de tablettene som gjør det😊

jeg skal i gang med 3 . Forsøket inseminasjon privat før det blir ivf offentlig. 

Okey. Hvor er det utfordringen ligger hos dere? 🙃

Skrevet
2 timer siden, Førstegangsprøvene skrev:

Okey. Hvor er det utfordringen ligger hos dere? 🙃

Mannlig faktor. Ikke funnet noe galt med meg , har satt inn egg 2 ganger også som visstnok var perfekte, men som ikke festa seg. Aldri fått en positiv test, så begynner å lure på om det er galt med meg også. 

Skrevet

Vet noen om gyn som er åpen i romjulen? 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannlig faktor. Ikke funnet noe galt med meg , har satt inn egg 2 ganger også som visstnok var perfekte, men som ikke festa seg. Aldri fått en positiv test, så begynner å lure på om det er galt med meg også. 

Ja, mannlig faktor hos oss også 🙃. Men prøvde letrozol likevel 😅. Så tydeligvis øker det sjansen uansett 🤷‍♀️. Har heller ikke fått positiv test med nåværende kjæreste jeg heller. Spontanabortert ved to ulike ekskjærester, og da veldig tidlig (under uke 10 med begge, og ikke planlagt) men det er årevis siden. Så hadde jo trodd det var den utfordringen vi stod over. Men nå blir vi jo ikke gravide engang 🤦‍♀️ føles håpløst! 

Skrevet
2 minutter siden, Førstegangsprøvene skrev:

Ja, mannlig faktor hos oss også 🙃. Men prøvde letrozol likevel 😅. Så tydeligvis øker det sjansen uansett 🤷‍♀️. Har heller ikke fått positiv test med nåværende kjæreste jeg heller. Spontanabortert ved to ulike ekskjærester, og da veldig tidlig (under uke 10 med begge, og ikke planlagt) men det er årevis siden. Så hadde jo trodd det var den utfordringen vi stod over. Men nå blir vi jo ikke gravide engang 🤦‍♀️ føles håpløst! 

Ja veldig håpløst føles det 😞 

Tror det framskynder eggløsning litt eller noe, litt usikker på hvorfor jeg bruker letrozol, men syklusene mine blir kortere av det. Rundt 28 dager i stedet for de 30-32 dagene. Og noe med at det bare utvikler seg 1 egg og ikke mange.. må ærlig si jeg tar det jeg får beskjed om og håper de gjør det de kan for meg. Stresser likevel da. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja veldig håpløst føles det 😞 

Tror det framskynder eggløsning litt eller noe, litt usikker på hvorfor jeg bruker letrozol, men syklusene mine blir kortere av det. Rundt 28 dager i stedet for de 30-32 dagene. Og noe med at det bare utvikler seg 1 egg og ikke mange.. må ærlig si jeg tar det jeg får beskjed om og håper de gjør det de kan for meg. Stresser likevel da. 

Synes det har vært vanskelig å finne eggløsning generelt jeg.🤷‍♀️ Så var godt å se at gynekologen kunne klart se tydelige egg, og at det nærmet seg eggløsning 😅. Så håper jeg det skjer et lite under denne måneden 🤞. Må jo bare håpe! 

Skrevet
7 minutter siden, Førstegangsprøvene skrev:

Synes det har vært vanskelig å finne eggløsning generelt jeg.🤷‍♀️ Så var godt å se at gynekologen kunne klart se tydelige egg, og at det nærmet seg eggløsning 😅. Så håper jeg det skjer et lite under denne måneden 🤞. Må jo bare håpe! 

Ja! Lykke til 🥰 

Skrevet

Noen som vet hvor tykk endometriet må være? Var på UL, og da var den kun 6mm. Dette var syklusdag 9. Har ikke fått svar fra sykehuset enda, men frykter at ikke blir tilbakesett denne gangen.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor tykk endometriet må være? Var på UL, og da var den kun 6mm. Dette var syklusdag 9. Har ikke fått svar fra sykehuset enda, men frykter at ikke blir tilbakesett denne gangen.

De ber deg nok tilbake til ny ul, siden du bare er på Cd9 og slimhinnen må være 7 mm eller mer :)

Skrevet

@Neutral90, jeg har tatt ERA test, så du spurte om det. Hva lurer du på? De fant bare at mitt «window of receptivity» for å motta embryo var normalt, tidsmessig sett. Klinikken jeg er på nå mener ERA test bare er tull, at det ikke har noen betydning. Så delte meninger om det! Selv har jeg litt følelsen at det er litt humbug, i likhet med en del annen ivf-tilleggsbehandling, men hva gjør man ikke i denne prosessen. Håper det går greit med deg! 💗 håper dere lykkes snart! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...