Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Vin_fruen skrev:

Kan være så mangt kan det være luft eller forstoppelse , har slitt med begge deler å det er ekstremt vondt. Går du på Lutinus? Jeg fikk ekstreme bivirkninger av det også.

Ingen medisiner etter Ovitrelle. Det var IUI😊

Anonymkode: 73ee7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen medisiner etter Ovitrelle. Det var IUI😊

Anonymkode: 73ee7...8a3

Hm..da har jeg ingen erfaring 😅

Endret av Vin_fruen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen medisiner etter Ovitrelle. Det var IUI😊

Anonymkode: 73ee7...8a3

Kanskje unødig å spør om, men... Har du sjekket om du er gravid? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Neutral90 skrev:

Kanskje unødig å spør om, men... Har du sjekket om du er gravid? 😅

Hehe, ja problemet er at Ovitrellen kanskje fortsatt sitter i.. Men håper jo at det er et godt tegn da:) 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, ja problemet er at Ovitrellen kanskje fortsatt sitter i.. Men håper jo at det er et godt tegn da:) 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Hvor lenge siden satte du ovitrelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊

Har noen av dere testet ovitrelle "ut av kroppen" med graviditetstester for å se når hcg forsvinner? Hvor mange dager tok det i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hvor lenge siden satte du ovitrelle? 

Det var for 10 dager siden i dag! 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alvida skrev:

Hei😊

Har noen av dere testet ovitrelle "ut av kroppen" med graviditetstester for å se når hcg forsvinner? Hvor mange dager tok det i så fall?

Ja, den ble aldri helt blenda, men kunne først se at streken økte før 10 dpo (12 dager etter sprøyten). Om jeg ikke var gravid ville den nok vært negativ 8 dpo ca,ut ifra styrken på testene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var for 10 dager siden i dag! 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Da kan du teste i morgen og stole på resultatet 👍 lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville dere forberedt kroppen 1 mnd før siste inseminasjonsforsøk? 

Kan jeg drikke en stor boks med redbull om dagen om jeg ikke drikker noe kaffe? Er ca 150mg koffein i en boks. 

Anonymkode: 1df65...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Neutral90 skrev:

Da kan du teste i morgen og stole på resultatet 👍 lykke til. 

Tusen takk:) 

Anonymkode: 73ee7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Vi skal henvises neste uke, da vi skal på kontroll hos gynekolog. Hun tenkte Porsgrunn, da det er nærmest. Men det er 22 uker ventetid for utredning og 4 uker til for å sette i gang 😵. Ser at Ullevål har 6 uker. Kan dette stemme? Og hvor mange uker er det fra utredning til man er i gang 🤔Er det noen som vet? Og er det noen som har erfaring fra Porsgrunn eller Ullevål? 

Tusen takk på forhånd for svar 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Førstegangsprøvene skrev:

Hei damer. Vi skal henvises neste uke, da vi skal på kontroll hos gynekolog. Hun tenkte Porsgrunn, da det er nærmest. Men det er 22 uker ventetid for utredning og 4 uker til for å sette i gang 😵. Ser at Ullevål har 6 uker. Kan dette stemme? Og hvor mange uker er det fra utredning til man er i gang 🤔Er det noen som vet? Og er det noen som har erfaring fra Porsgrunn eller Ullevål? 

Tusen takk på forhånd for svar 🙃

Da vi søkte oss inn var det omvendt i Porsgrunn og Ullevål(Riksen). Men det gikk raskere enn det stod på helsenorge. Det tok lengst tid fra henvisning ble sendt til vi var på forsamtale. (Henvist Juli, forsamtale November, i gang med forsøk i februar). Dette var riktignok i 2017 så situasjon er sikkert en helt annen nå. Jeg måtte vente lenge(5mnd) på mitt seneste ferskforsøk nå i Oktober på Riksen, men det var pga Corona så vil tro ventetider er litt preget av dette også. 
 

Masse lykke til💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Påmfritt skrev:

Da vi søkte oss inn var det omvendt i Porsgrunn og Ullevål(Riksen). Men det gikk raskere enn det stod på helsenorge. Det tok lengst tid fra henvisning ble sendt til vi var på forsamtale. (Henvist Juli, forsamtale November, i gang med forsøk i februar). Dette var riktignok i 2017 så situasjon er sikkert en helt annen nå. Jeg måtte vente lenge(5mnd) på mitt seneste ferskforsøk nå i Oktober på Riksen, men det var pga Corona så vil tro ventetider er litt preget av dette også. 
 

Masse lykke til💪🏻

Takk for svar. Riksen står det 16 uker på, så mulig dette også er gjeldene for Ullevål 🤷‍♀️. Veldig i tvil på hva vi skal velge 🤔. Blir det mange måneder venteliste, vil vi trolig uansett gå privat i mellomtiden 🙃. Og heller ha dette tilgode om det ikke klaffer der 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Førstegangsprøvene skrev:

Takk for svar. Riksen står det 16 uker på, så mulig dette også er gjeldene for Ullevål 🤷‍♀️. Veldig i tvil på hva vi skal velge 🤔. Blir det mange måneder venteliste, vil vi trolig uansett gå privat i mellomtiden 🙃. Og heller ha dette tilgode om det ikke klaffer der 🥴

Ukene skal være nokså korrekt da de skal oppdateres hver måned. Du har fritt sykehusvalg så velg den som passer. 
 

 

Endret av Vin_fruen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.10.2020 den 8.58, HoDer skrev:

Jeg er veldig fornøyd med Porsgrunn ihvertfall. Veldig hyggelige folk og god hjelp.

Så bra. Vi endte opp med Porsgrunn vi også. Ringte Ullevål, og ja 6 uker for utredning +3-4måneder med å bli satt i gang, så da er det omtrent det samme som Porsgrunn totalt. Mange som er fornøyd i Porsgrunn virker det som, i tillegg til at det er nærmere oss, så det betyr jo litt det også om ventelisten er lik 😉 Vi har tatt blodprøver og skrevet på skjemaene, samt lagt med politiattest nå. Så håper søknaden sendes fort av gynekologen, og at vi får beskjed om dato i løpet av november. 🙃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Førstegangsprøvene skrev:

Så bra. Vi endte opp med Porsgrunn vi også. Ringte Ullevål, og ja 6 uker for utredning +3-4måneder med å bli satt i gang, så da er det omtrent det samme som Porsgrunn totalt. Mange som er fornøyd i Porsgrunn virker det som, i tillegg til at det er nærmere oss, så det betyr jo litt det også om ventelisten er lik 😉 Vi har tatt blodprøver og skrevet på skjemaene, samt lagt med politiattest nå. Så håper søknaden sendes fort av gynekologen, og at vi får beskjed om dato i løpet av november. 🙃 

Krysser fingrene 😊🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeenge siden jeg har postet noe her nå.

I uke 4+ 5 tok jeg en test som viste GRAVID.
Magen vokste i ukene som kom og graviditetssymptomer kom på løpende bånd.

Vi skulle vært på tidlig ultralyd i uke 8,men da jeg var syk uken før måtte vi desverre avlyse ultralyden.

Ukene gikk og magen/symptomene fortsatte å vise seg ;)

I går var vi på 10 ukers kontroll på KK.

Der ble lykken slutt og sjokket kom.

De kunne ikke se noe foster i livmoren min, de kunne kanskje se noe som har vært et lite embryo i begynnelsen av graviditeten,men som jeg har mistet kanskje mellom uke 5-6.

Kroppen min har ikke støtet det vekk med en så kalt spontanabort :(...Den har bare fortsatt som at den var gravid!!!!!

Jeg har jo ikke hatt noen som helst symptomer på at noe har vært galt i hele disse ukene som har gått.

Alt vokste,magen ble rundere,brystene ble større osv.

Nå må jeg få behandling på KK for å fremprovosere en spontanabort.

De vill følge med på når dette skjer så derfor blir jeg innlagt.

 

HVORDAN ER DET MULIG Å MISTE SÅ TIDLIG OG ALIKEVELL VILL IKKE KROPPEN KVITTE DET MED SEG????

Noen andre som har opplevd dette før?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...