Neutral90 Skrevet 20. november 2020 #3061 Del Skrevet 20. november 2020 @Alvida 6 egg første uttak er ikke så galt 😍 skjønner skuffelsen din. Fikk selv ut 7 og var usikker på hvor godt det er. En tommelfingerregel er at første uttak er en testomgang der de ser na hvordan du reagerer på medisin. De vil ikke starte med for mye medisin i tilfelle du blir syk og overstimulert. St Olavs sa til meg at som regel blir halvparten av eggene bli befruktet. Halvparten av de igjen ville bli blasto. Dette er selvsagt et gjennomsnitt. Av mine 7 ut første gang ble det 1 inn og og 1 i frys. Neste forsøk var 12 ut og 1 inn. 0 på frys. 6 ut første gang er bra. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvida Skrevet 20. november 2020 #3062 Del Skrevet 20. november 2020 24 minutter siden, Neutral90 skrev: @Alvida 6 egg første uttak er ikke så galt 😍 skjønner skuffelsen din. Fikk selv ut 7 og var usikker på hvor godt det er. En tommelfingerregel er at første uttak er en testomgang der de ser na hvordan du reagerer på medisin. De vil ikke starte med for mye medisin i tilfelle du blir syk og overstimulert. St Olavs sa til meg at som regel blir halvparten av eggene bli befruktet. Halvparten av de igjen ville bli blasto. Dette er selvsagt et gjennomsnitt. Av mine 7 ut første gang ble det 1 inn og og 1 i frys. Neste forsøk var 12 ut og 1 inn. 0 på frys. 6 ut første gang er bra. ❤️ Ja, 6 ut er kanskje ikke så gale, men at bare 2 ble befruktet er vel det som svir mest💔😪 Jeg ville jo putte begge tilbake imorgen, men de ville ha blasto siden jeg har mistet så mange ganger 😳 Det er vel liten sjanse for at de klarer seg over helgen😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alba85 Skrevet 20. november 2020 #3063 Del Skrevet 20. november 2020 @Alvida kvaliteten på det som er i eggposene vet ingen før de er tatt ut og noen av de kan rett og slett være tomme! Nå krysser jeg fingrene for at en av de to som ble befruktet er gullegget og akkurat det embryoet som blir deres baby❤️ Denne prosessen er en berg og dalbane!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellepelle Skrevet 21. november 2020 #3064 Del Skrevet 21. november 2020 Er det noen her som vet om de gjør frysforsøk i naturlig syklus på Riksen? Ser i appen, og der står det bare beskrevet gjennom styrt syklus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet 21. november 2020 #3065 Del Skrevet 21. november 2020 4 minutter siden, Ellepelle skrev: Er det noen her som vet om de gjør frysforsøk i naturlig syklus på Riksen? Ser i appen, og der står det bare beskrevet gjennom styrt syklus. Nei, jeg tror ikke de gjør det. Jeg spurte om det var mulig å gjøre, og det ville de ikke da hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 21. november 2020 #3066 Del Skrevet 21. november 2020 2 timer siden, Kone92 skrev: Nei, jeg tror ikke de gjør det. Jeg spurte om det var mulig å gjøre, og det ville de ikke da hvertfall.. 2 timer siden, Ellepelle skrev: Er det noen her som vet om de gjør frysforsøk i naturlig syklus på Riksen? Ser i appen, og der står det bare beskrevet gjennom styrt syklus. Er det sant? ☹️ Gud så dumt. Skjønner at det er fordi det er vanskeligere for de å planlegge, men det er jo aller best å slippe medisin om man kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 21. november 2020 #3067 Del Skrevet 21. november 2020 På 19.11.2020 den 14.29, Kone92 skrev: Tok digitaltest også nå. Det er helt sykt! Etter 4 år som prøver, 2 uttak og 9 innsett, har det endelig klaffet for oss 😭😍😍Tør ikke tro det helt, er jo forsatt fare for å miste og alt.. Men har uansett aldri kommet så langt før. Så fantastisk! Gratulerer så mye ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 21. november 2020 #3068 Del Skrevet 21. november 2020 Så gledelig @Kone92 😍😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet 21. november 2020 #3069 Del Skrevet 21. november 2020 @Førstegangsprøvene @Neutral90 Tusen takk ❤️ Jeg tør ikke helt å tro på det enda. Livredd for å miste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet 21. november 2020 #3070 Del Skrevet 21. november 2020 4 timer siden, Neutral90 skrev: Er det sant? ☹️ Gud så dumt. Skjønner at det er fordi det er vanskeligere for de å planlegge, men det er jo aller best å slippe medisin om man kan. Enig... Jeg hadde det denne gangen ved Hausken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellepelle Skrevet 22. november 2020 #3071 Del Skrevet 22. november 2020 19 timer siden, Kone92 skrev: Nei, jeg tror ikke de gjør det. Jeg spurte om det var mulig å gjøre, og det ville de ikke da hvertfall.. Det var det jeg var redd for ja.. Da ser jeg for meg at vi først får frysforsøk i januar, da jeg fikk mens på fredag og dermed ikke kommer i gang denne syklusen, og neste mens kommer rett før jul og den syklusen går bort i julestengt. 😢 I januar er det ett år siden vi var på forsamtale, og har kun hatt ett innsett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 22. november 2020 #3072 Del Skrevet 22. november 2020 1 time siden, Ellepelle skrev: Det var det jeg var redd for ja.. Da ser jeg for meg at vi først får frysforsøk i januar, da jeg fikk mens på fredag og dermed ikke kommer i gang denne syklusen, og neste mens kommer rett før jul og den syklusen går bort i julestengt. 😢 I januar er det ett år siden vi var på forsamtale, og har kun hatt ett innsett. Du kan jo foreslå å bruke mens som kommer i desember når det er styrt er de mye mer fri til både når innsett og kontroll må være. Da blir det evnt innsett i januar. Det eneste de kontrollerer da er at slimhinnen er tykk nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellepelle Skrevet 22. november 2020 #3073 Del Skrevet 22. november 2020 Akkurat nå, Neutral90 skrev: Du kan jo foreslå å bruke mens som kommer i desember når det er styrt er de mye mer fri til både når innsett og kontroll må være. Da blir det evnt innsett i januar. Det eneste de kontrollerer da er at slimhinnen er tykk nok. Ja, kan det gå? Iflg kalenderen skal jeg få mens 18. desember, da går det minimum 17 dager før de åpner igjen 4. januar. Jeg tenkte det ble for lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 22. november 2020 #3074 Del Skrevet 22. november 2020 5 minutter siden, Ellepelle skrev: Ja, kan det gå? Iflg kalenderen skal jeg få mens 18. desember, da går det minimum 17 dager før de åpner igjen 4. januar. Jeg tenkte det ble for lenge? 🤔 Jeg husker ikke helt hva st Olavs sier (og ta med forbehold at forskjellige klinikker kan ha forskjellige prinsipper), men jeg tror det er ultralyd ca dag 14. Så, jeg ville absolutt foreslått det det verste er at du får nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellepelle Skrevet 22. november 2020 #3075 Del Skrevet 22. november 2020 1 minutt siden, Neutral90 skrev: 🤔 Jeg husker ikke helt hva st Olavs sier (og ta med forbehold at forskjellige klinikker kan ha forskjellige prinsipper), men jeg tror det er ultralyd ca dag 14. Så, jeg ville absolutt foreslått det det verste er at du får nei. Ja, er spent på hva de sier. Skal ta blodprøve i morgen som helt sikkert er negativ siden jeg fikk mens på fredag, men de skal vel ringe med resultatet uansett og snakke om veien videre. Så greit å vite litt jeg kan spørre om, tusen takk! 😊 Kommer også til å spørre om ev. naturlig syklus bare for å ha gjort det også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 23. november 2020 #3076 Del Skrevet 23. november 2020 Hei damer! Her kommer litt oppgitthet! Første runde med letrozol enkelkul, og mensen kom som antatt i går. Ringte å hørte om jeg skulle forsette, fine egg på gang. Nå ligger ikke utfordringen vår i eggløsningen min, men mannlig faktor. Gynekologen mener likevel at vi bør vente med prøverør i to måneder til å fortsette på letrozol. Er det noen av dere som har gått på letrozol og blitt gravid da det ikke var eggløsningen som var utfordringen? Nå venter vi på svar på henvisning fra Porsgrunn, som er over tiden, og tenker i første omgang få en second opinion privat. Kontordama svarte også, om dere klarer å være litt tålmodig. Jeg tror jeg kunne ha slått henne om dette var live og ikke over telefon. Denne ungen er så planlagt pga medisiner og leddgikt hos meg, at jeg var i gang 9 måneder i forkant før vi kunne begynne å prøve på å bli gravid, og nå ca et år etter det igjen med aktiv prøving skal jeg være tålmodig 😓 Leddgikten går opp og ned, jeg går på AAP i påvente på å finne krefter og en jobb jeg kan klare. Og jeg står i det, men dette tærer mer enn noen annet, og ingen andre enn dere andre som står i det kan forstå. 💔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melie Skrevet 23. november 2020 #3077 Del Skrevet 23. november 2020 Etter kontroll i dag vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. 26 eggposer og sannsynligvis totalfrys nok en gang. Det vil si at vi nok ikke får innsett før nyttår, og at vi ila et år har hatt 2 innsett. Ikke rart dette tar en evighet.. men skal ikke være for negativ, det kunne jo vært verre og ikke noe er helt sikkert enda. Men altså. Sukk. Er så lei. Hadde håpet å få et ferskforsøk denne gangen 😞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvida Skrevet 23. november 2020 #3078 Del Skrevet 23. november 2020 Førstegangsprøvene skrev (5 timer siden): Hei damer! Her kommer litt oppgitthet! Første runde med letrozol enkelkul, og mensen kom som antatt i går. Ringte å hørte om jeg skulle forsette, fine egg på gang. Nå ligger ikke utfordringen vår i eggløsningen min, men mannlig faktor. Gynekologen mener likevel at vi bør vente med prøverør i to måneder til å fortsette på letrozol. Er det noen av dere som har gått på letrozol og blitt gravid da det ikke var eggløsningen som var utfordringen? Nå venter vi på svar på henvisning fra Porsgrunn, som er over tiden, og tenker i første omgang få en second opinion privat. Kontordama svarte også, om dere klarer å være litt tålmodig. Jeg tror jeg kunne ha slått henne om dette var live og ikke over telefon. Denne ungen er så planlagt pga medisiner og leddgikt hos meg, at jeg var i gang 9 måneder i forkant før vi kunne begynne å prøve på å bli gravid, og nå ca et år etter det igjen med aktiv prøving skal jeg være tålmodig 😓 Leddgikten går opp og ned, jeg går på AAP i påvente på å finne krefter og en jobb jeg kan klare. Og jeg står i det, men dette tærer mer enn noen annet, og ingen andre enn dere andre som står i det kan forstå. 💔 Off.. de aner ikke hva tålmodighet er💔🥺 vi har prøvd i over 2 år. Nå er i midt oppi 1. ivf forsøk og jeg kjenner at det tærer på tålmodighet mer enn psyken 🙄 Hater når folk sier, vist det ikke går denne gangen er det jo bare 12-14 dager til neste mens eller eggløsning så da kan du jo prøve igjen.... ja 14 dager er en evighet når du allerede har ventet tusenvis av 14 dager....😪😣 Vi orket ikke å vente lenger, så vi tar det privat på Klinikk Hausken i Bergen 👍 Har dessverre ikke noe å bidra med når det gjelder latrozol👎 Har innsett imorgen av 5 dagers vist egget overleve/blir blasto. Har bare 1 egg som fortsatt utvikler seg, så vi er mildt sakt nervøs for imorgen. 🙈🙄😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 23. november 2020 #3079 Del Skrevet 23. november 2020 Alvida skrev (37 minutter siden): Off.. de aner ikke hva tålmodighet er💔🥺 vi har prøvd i over 2 år. Nå er i midt oppi 1. ivf forsøk og jeg kjenner at det tærer på tålmodighet mer enn psyken 🙄 Hater når folk sier, vist det ikke går denne gangen er det jo bare 12-14 dager til neste mens eller eggløsning så da kan du jo prøve igjen.... ja 14 dager er en evighet når du allerede har ventet tusenvis av 14 dager....😪😣 Vi orket ikke å vente lenger, så vi tar det privat på Klinikk Hausken i Bergen 👍 Har dessverre ikke noe å bidra med når det gjelder latrozol👎 Har innsett imorgen av 5 dagers vist egget overleve/blir blasto. Har bare 1 egg som fortsatt utvikler seg, så vi er mildt sakt nervøs for imorgen. 🙈🙄😣 Å huff. Ja, det skjønner jeg. Det er så tøft å gå sånn å prøve og det er så få som skjønner noe som helst. Føler ukene føles som måneder når man ønsker så sterkt💔. Masse lykke til i morgen🤞. Kom dere rask inn på Hausken? Vi vuderer Medicus i Stavanger som et alternativ. Kom hjem nå, og der lå svaret fra Porsgrunn, 5 måneder ventetid. Tenker man kan rekke noe privat i mellomtiden der 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 23. november 2020 #3080 Del Skrevet 23. november 2020 Melie skrev (47 minutter siden): Etter kontroll i dag vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. 26 eggposer og sannsynligvis totalfrys nok en gang. Det vil si at vi nok ikke får innsett før nyttår, og at vi ila et år har hatt 2 innsett. Ikke rart dette tar en evighet.. men skal ikke være for negativ, det kunne jo vært verre og ikke noe er helt sikkert enda. Men altså. Sukk. Er så lei. Hadde håpet å få et ferskforsøk denne gangen 😞 Huff. Det er virkelig ikke bare bare dette her. Men masse egg da, det er da noe 🤷♀️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå