Gå til innhold

Prøverør 2020

TiiBii

Anbefalte innlegg

Hei. Vi vurderer å gå privat nå. Siden riksen har stengt. Noen anbefalinger i Oslo området? Vet dere om alle tar inn folk fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Kone92 skrev:

Hei. Vi vurderer å gå privat nå. Siden riksen har stengt. Noen anbefalinger i Oslo området? Vet dere om alle tar inn folk fortsatt?

Jeg kan virkelig anbefale Klinikk Hausken ❤️ 

Anonymkode: eb413...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Idapida567 skrev:

Å herrefred.... 

Satt inn egg onsdag - har hatt følelsen av å være oppblåst siden, men nå kom det akkurat veldig smerter helt nede i mage / ved «bikinilinjen» 

Har aldri opplevd lignende... Klarer så vidt reise meg fra sofaen å er helt skjelven... 

Hm, det hørtes ut som rare greier🤔 Jeg hadde smerter en gang og da var det ved mistanke om væskeansamling men de fant ikke noe på ultralyden🤷🏼‍♀️ Så man vet liksom aldri hva som er «rett eller galt». Håper det er forbigående, kroppen er ikke helt seg selv vettu❤️ Pass på deg selv og ta heller en telefon til sykehuset/klinikken for mye enn lite🤗

Endret av TiiBii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Avianna skrev:

😮 visste ikke at det var en mulighet en gang! Hvis jeg visste dette før, ville jeg spurt om det på Riksen. Hvorfor i alle verden må vi alle ta ubehagelige ting som crinone osv. om det finnes mye mer behagelige orale tabletter? Er det kanskje pga byvirkninger eller noe sånt?

Aner ikke hvorfor de andre ikke bruker det. Medicus er veldig nøye på at det i ferskforsøk viser like god evidens som å bruke de andre prepatene, men de bruker det visstnok ikke ved fryseforsøk. I hvertfall det jeg leste da jeg sjekket opp etter å ha fått det forskrevet. Billig er det også. Tror jeg ga 200 for en eske. Man får ikke refusjon for det da, for Helfo har ikke godkjent det til ivf, men siden prisen er så lav spiller det ingen rolle. Har ikke merket noen spesielle bivirkninger ved det heller. 

Anonymkode: 96ecd...71e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hvorfor de andre ikke bruker det. Medicus er veldig nøye på at det i ferskforsøk viser like god evidens som å bruke de andre prepatene, men de bruker det visstnok ikke ved fryseforsøk. I hvertfall det jeg leste da jeg sjekket opp etter å ha fått det forskrevet. Billig er det også. Tror jeg ga 200 for en eske. Man får ikke refusjon for det da, for Helfo har ikke godkjent det til ivf, men siden prisen er så lav spiller det ingen rolle. Har ikke merket noen spesielle bivirkninger ved det heller. 

Jeg har fått igjen for Crinone og alle andre IVF medisiner av Helfo☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, TiiBii skrev:

Jeg har fått igjen for Crinone og alle andre IVF medisiner av Helfo☺️

Ja, det har vel alle som har betalt egenandelen gjort. Dette gjelder preparatet duphaston som ikke er ivf godkjent av Helfo i motsetning til blant annet Crinone.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har vel alle som har betalt egenandelen gjort. Dette gjelder preparatet duphaston som ikke er ivf godkjent av Helfo i motsetning til blant annet Crinone.

Åh, beklager da misforsto jeg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker andres erfaringer. Sist syklus hadde jeg negativt innsett av fryst blasto, styrt syklus med estradot. Følte ikke noe spesielt i magen da, ikke som jeg husker. 

Nå er jo alt stoppet, så har en vanlig syklus uten medisiner. Jeg føler meg så stinn i magen skulle tro det var 15 eggposer der inne. Jeg greier ikke helt å lokalisere ømheten/ubehaget, men det minner veldig om den "fullhet" følelsen jeg har de siste dagene før egguttak. 

Andre som har opplevd dette? Synes det er litt ubehagelig for å være ærlig. Hadde sameie i går og det var smertefullt, så det støtter under denne "fullhet" følelsen. Tok eltest både i går og i dag, har ikke lh stigning så det er ikke eggløsningssmerte jeg kjenner på heller 🤔 

Kan ikke huske det har vært slik de andre syklusene uten medisin, men så har jeg jo nesten ikke hatt sykluser uten medisin siden april 2019 da... 

Noen andre erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2020 den 4.41, Idapida567 skrev:

Så fantastisk og spennende <3. 

Så heldig du var mtp timen din! 
Hvordan er formen din / psyken? :) 

Vi valgte privat denne første gangen, litt pga venting å litt pga folkene som jobbet der. 

sykepleieren der nevnte at de hadde fått inn flere pasienter som hørte til offentlig (som var klare for egguttak osv). 

Planen videre dersom test var positiv Sksl jeg inn på UL i uke 7. Men hun nevnte jo at både sykepleiere og leger privat er i beredskap dersom det ikke er nok offentlig. 
Så det blir spennende og se... Kan tenke meg det sikkert er mye samme for deg? Dersom kapasitet får du komme inn? 

Formen og psyken er bra til tross for litt for mye spenning i hverdagen om dagen. Vet ikke hva som skjer videre om jeg skulle ha positiv test nå, må teste hjemme også ringe de. Så krysser fingrene og regner med at jeg får vite mer til uka. Skulle det ikke gå blir det vel en god stund til neste forsøk. Fikk vite at de satte ikke opp nye avtaler på Riksen nå i allefall. Også svarte de det samme til meg når jeg spurte vedr å prøve på egenhånd, at dette bør man kanskje unngå pga Corona. Vet ikke helt om jeg skal lytte til det eller ikke... 🤔 Masse lykke til!! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2020 den 9.56, AnonymBruker skrev:

Hvis du var på forsamtale i januar så har du ikke fått tilbud om forsøk enda.  Du vil få brev i posten når det er deres tur, og fra den datoen fra du mottar brevet begynner nedtellingen på når dere må benytte dere av tilbudet.

Anonymkode: 4e108...925

Vi fikk bare beskjed om å ringe på første dag i neste syklus, men valgte av ulike årsaker ikke ringe på første dag i forrige syklus. Skulle da egentlig ringe på første dag i inneværende syklus. Har det noe å si? Dvs, etter at vi har ringt for å avtale behandling, får vi da et brev som formelt er et tilbud om forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

jeg jobber i helsevesenet, og har ventet på mitt forsøk i 6 mnd. Endelig var det min tur nå i mai, og jeg hadde gledet meg enormt til det. Jeg valgte å fortelle dette til sjefen (det kostet meg mye å fortelle). Men akkurat nå kjenner jeg at jeg angrer litt. Jeg prøver å forberede meg på at det blir avlyst pga dagsituasjonen, men håper jo inderlig ikke det.... Men mitt spørsmål er derfor: kan sjefen min nekte meg å gjennomføre dette pga krisen vi er oppi nå? Og er jeg «pliktig» til å fortelle det til henne om vi drar, og jeg bytter vaktene mine selv?

Anonymkode: 98671...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

jeg jobber i helsevesenet, og har ventet på mitt forsøk i 6 mnd. Endelig var det min tur nå i mai, og jeg hadde gledet meg enormt til det. Jeg valgte å fortelle dette til sjefen (det kostet meg mye å fortelle). Men akkurat nå kjenner jeg at jeg angrer litt. Jeg prøver å forberede meg på at det blir avlyst pga dagsituasjonen, men håper jo inderlig ikke det.... Men mitt spørsmål er derfor: kan sjefen min nekte meg å gjennomføre dette pga krisen vi er oppi nå? Og er jeg «pliktig» til å fortelle det til henne om vi drar, og jeg bytter vaktene mine selv?

Anonymkode: 98671...353

Ingen arbeidsgiver kan nekte deg å lage barn, så langt nekter jeg å tro arbeidsgiver styringsrett kan gå. Er du medlem av et forbund? Det jeg hadde sjekket opp er mulgheten for arbeidsgiver å nekte deg permisjon, lønnet eller ulønnet, på bakgrunn av situasjonen som er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar folk pause fra å lage barn nå? Vi har en måned nå hvor vi kan forsøke selv, men er så usikker på hvor lurt det er mtp situasjonen nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Molly_ skrev:

Tar folk pause fra å lage barn nå? Vi har en måned nå hvor vi kan forsøke selv, men er så usikker på hvor lurt det er mtp situasjonen nå 😅

Niks! Fikk ny resept på Femar av gynekologen min i forrige uke. Jeg regner med hun hadde sagt i fra dersom det ble frarådet å prøve. 

Anonymkode: 1e583...ff6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Niks! Fikk ny resept på Femar av gynekologen min i forrige uke. Jeg regner med hun hadde sagt i fra dersom det ble frarådet å prøve. 

Mye ny informasjon har kommet siden den gang,vel? Tidligere nevnt oppover tråden her, har Rikshospitalet frarådet å prøve selv.  

Anonymkode: decce...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye ny informasjon har kommet siden den gang,vel? Tidligere nevnt oppover tråden her, har Rikshospitalet frarådet å prøve selv.  

Man forholder seg til helsedirektoratet, og de har ingen råd om å ikke lage barn nå. Hva en person på Rikshospitalet har sagt kan være helt tilfeldig. Så lenge helsedirektoratet spesifikt har laget unntak for fertilitetsklinikker og gynekologer er det helt greit å fortsette å prøve. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Njei, det er én person som har fått beskjed fra én ansatt på Rikshospitalet om å ikke prøve, ikke akkurat offisielle råd det. Det står ingen ting på nettsidene til verken FHI eller div. Reproduksjonsmedisinske avdelinger rundtomkring. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2020 den 19.00, Neutral90 skrev:

Jeg søker andres erfaringer. Sist syklus hadde jeg negativt innsett av fryst blasto, styrt syklus med estradot. Følte ikke noe spesielt i magen da, ikke som jeg husker. 

Nå er jo alt stoppet, så har en vanlig syklus uten medisiner. Jeg føler meg så stinn i magen skulle tro det var 15 eggposer der inne. Jeg greier ikke helt å lokalisere ømheten/ubehaget, men det minner veldig om den "fullhet" følelsen jeg har de siste dagene før egguttak. 

Andre som har opplevd dette? Synes det er litt ubehagelig for å være ærlig. Hadde sameie i går og det var smertefullt, så det støtter under denne "fullhet" følelsen. Tok eltest både i går og i dag, har ikke lh stigning så det er ikke eggløsningssmerte jeg kjenner på heller 🤔 

Kan ikke huske det har vært slik de andre syklusene uten medisin, men så har jeg jo nesten ikke hatt sykluser uten medisin siden april 2019 da... 

Noen andre erfaringer? 

Kan desverre ikke hjelpe mye bortsett fra å si at hver gang jeg hadde en syklus uten medisiner, så følte jeg meg mye bedre totalt sett (mindre hodepine, mindre oppblåst, osv.). Alltid litt ømm/fullhet rundt eggløsningstiden, men ikke noe som er veldig irriterende. 

Håper at du klarer å finne ut om hva det er som plager deg, eller at det forsvinner 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Molly_ skrev:

Ingen arbeidsgiver kan nekte deg å lage barn, så langt nekter jeg å tro arbeidsgiver styringsrett kan gå. Er du medlem av et forbund? Det jeg hadde sjekket opp er mulgheten for arbeidsgiver å nekte deg permisjon, lønnet eller ulønnet, på bakgrunn av situasjonen som er nå. 

Ja er medlem av et forbund, så ikke dumt å sjekke ut der 😊👍🏽 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spm ift ovitrelle sprøyta. Tar dette som hcg støtte nå. I sprøyts er det 25 klikk. Jeg tar 5 klikk hver 3. Dag, noe som bør si at det er nok til 5 doser der. Likevel sjekket jeg nå, og det er nok til en 6. Dose. Noen som har en forklaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...