Idapida567 Skrevet 16. mars 2020 #1141 Del Skrevet 16. mars 2020 Egguttak overstått. De fikk ut 11 egg - så blir innsett på onsdag uansett utvikling (grunnet situasjonen med CoronaVirus). Veldig glad for at vi fikk tatt ut i hele tatt mtp det som skjer i verden. Sykepleieren nevnte at flere som gikk offentlig hadde fått plass hos dem (klinikk Hausken) grunnet avbrutt offentlig som flere nevner over. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 17. mars 2020 #1142 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) Hei, prøver å forstå hvilke blodprøver som ble tatt før første ivf. Fastlegen har selvsagt kopi av alle rekvisisjon, men det er naturligvis ikke noe jeg kommer til å kontakte han for akkurat nå i disse tider. Fra papirene ser det ut som at det er tatt blodprøve syklusdag 3 og syklusdag 22. Dette er for å stadfeste eggløsning og måle peogesteron regner jeg med. Det er også tatt prøver for hiv, hepatitt osv. Er dette de "standard" prøvene eller brukes det å ta flere prøver? Edit: har journalen vår fra st Olav, men siden prøvene ble analyst på et annet kontor har ikke de prøvesvarene i journal. Jippi for digitale Norge.. Endret 17. mars 2020 av Neutral90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brigid Skrevet 17. mars 2020 #1143 Del Skrevet 17. mars 2020 11 minutter siden, Neutral90 skrev: Hei, prøver å forstå hvilke blodprøver som ble tatt før første ivf. Fastlegen har selvsagt kopi av alle rekvisisjon, men det er naturligvis ikke noe jeg kommer til å kontakte han for akkurat nå i disse tider. Fra papirene ser det ut som at det er tatt blodprøve syklusdag 3 og syklusdag 22. Dette er for å stadfeste eggløsning og måle peogesteron regner jeg med. Det er også tatt prøver for hiv, hepatitt osv. Er dette de "standard" prøvene eller brukes det å ta flere prøver? Edit: har journalen vår fra st Olav, men siden prøvene ble analyst på et annet kontor har ikke de prøvesvarene i journal. Jippi for digitale Norge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brigid Skrevet 17. mars 2020 #1144 Del Skrevet 17. mars 2020 15 minutter siden, Neutral90 skrev: Hei, prøver å forstå hvilke blodprøver som ble tatt før første ivf. Fastlegen har selvsagt kopi av alle rekvisisjon, men det er naturligvis ikke noe jeg kommer til å kontakte han for akkurat nå i disse tider. Fra papirene ser det ut som at det er tatt blodprøve syklusdag 3 og syklusdag 22. Dette er for å stadfeste eggløsning og måle peogesteron regner jeg med. Det er også tatt prøver for hiv, hepatitt osv. Er dette de "standard" prøvene eller brukes det å ta flere prøver? Edit: har journalen vår fra st Olav, men siden prøvene ble analyst på et annet kontor har ikke de prøvesvarene i journal. Jippi for digitale Norge.. Leggee ved to screenshot jeg har tatt i høst, ene fra legeforeningen og den andre er en kommentar fra en lege på medicus under et blogginnlegg. Håper de gjør deg litt klokere😊 hepatitt og hiv må man ta ca årlig ved offentlig, vet ikke om det er samme krav privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 17. mars 2020 #1145 Del Skrevet 17. mars 2020 16 minutter siden, rekavillsvin skrev: Leggee ved to screenshot jeg har tatt i høst, ene fra legeforeningen og den andre er en kommentar fra en lege på medicus under et blogginnlegg. Håper de gjør deg litt klokere😊 hepatitt og hiv må man ta ca årlig ved offentlig, vet ikke om det er samme krav privat. Herlig. Tusen hjertelig takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1146 Del Skrevet 17. mars 2020 59 minutter siden, Neutral90 skrev: Hei, prøver å forstå hvilke blodprøver som ble tatt før første ivf. Fastlegen har selvsagt kopi av alle rekvisisjon, men det er naturligvis ikke noe jeg kommer til å kontakte han for akkurat nå i disse tider. Fra papirene ser det ut som at det er tatt blodprøve syklusdag 3 og syklusdag 22. Dette er for å stadfeste eggløsning og måle peogesteron regner jeg med. Det er også tatt prøver for hiv, hepatitt osv. Er dette de "standard" prøvene eller brukes det å ta flere prøver? Edit: har journalen vår fra st Olav, men siden prøvene ble analyst på et annet kontor har ikke de prøvesvarene i journal. Jippi for digitale Norge.. Kanskje de ligger inne på furstpasient.no? Anonymkode: fb1e2...3b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 17. mars 2020 #1147 Del Skrevet 17. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje de ligger inne på furstpasient.no? Anonymkode: fb1e2...3b3 Nei, dessverre 😓 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1148 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, Neutral90 skrev: Hei, prøver å forstå hvilke blodprøver som ble tatt før første ivf. Fastlegen har selvsagt kopi av alle rekvisisjon, men det er naturligvis ikke noe jeg kommer til å kontakte han for akkurat nå i disse tider. Fra papirene ser det ut som at det er tatt blodprøve syklusdag 3 og syklusdag 22. Dette er for å stadfeste eggløsning og måle peogesteron regner jeg med. Det er også tatt prøver for hiv, hepatitt osv. Er dette de "standard" prøvene eller brukes det å ta flere prøver? Edit: har journalen vår fra st Olav, men siden prøvene ble analyst på et annet kontor har ikke de prøvesvarene i journal. Jippi for digitale Norge.. Det høres ut som helt standard prøver. I disse ligger det også kontroll av stoffskiftet. Jeg har gått fra offentlig til privat, og privat tok de disse prøvene om igjen. Ingenting ekstra, mest sannsynlig fordi det ikkje gir noe ekstra informasjon. Men jeg tok dem flere ganger og fikk litt ulike resultater, og bruker derfor en form for lang protokoll også i det private. Anonymkode: 96ecd...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 17. mars 2020 #1149 Del Skrevet 17. mars 2020 Er det normalt at symptomer forsvinner når ovitrellen går ut av kroppen? Jeg hadde ømme bryst, men det forsvant samtidig som ovitrellen.. Noen andre som har opplevd liknende? (er nå på rugedag 11 med 2-dagers egg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 17. mars 2020 #1150 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som helt standard prøver. I disse ligger det også kontroll av stoffskiftet. Jeg har gått fra offentlig til privat, og privat tok de disse prøvene om igjen. Ingenting ekstra, mest sannsynlig fordi det ikkje gir noe ekstra informasjon. Men jeg tok dem flere ganger og fikk litt ulike resultater, og bruker derfor en form for lang protokoll også i det private. Anonymkode: 96ecd...71e Godt å vite, takk 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 17. mars 2020 #1151 Del Skrevet 17. mars 2020 8 minutter siden, Pillowtalk skrev: Er det normalt at symptomer forsvinner når ovitrellen går ut av kroppen? Jeg hadde ømme bryst, men det forsvant samtidig som ovitrellen.. Noen andre som har opplevd liknende? (er nå på rugedag 11 med 2-dagers egg). Ja, men jeg personlig får også symptomer av progesteron, så jeg har egentlig alltid følt meg gravid selv når jeg ikke var det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 17. mars 2020 #1152 Del Skrevet 17. mars 2020 Sitter nå på tampen av midt 4. innsett med ganske mange tanker... Tror ikke det ender positivt denne gangen heller. Innsettene har gått slik: - 1.innsett: frysesforsøk i styrt syklus - Gravid, mistet 5+6 (tror dog utviklingen stoppet mye tidligere, da alt av symptomer forsvant rundt 4+2 ish) -2.innsett: Fryseforsøk i naturlig syklus-<, lutinus som støtte: Gravid, mistet 4+6 (symptomer forsvant også denne gang rundt 4+2 ish) -3.innsett: Fryseforsøk i naturlig syklus, HCG og lutinus som støttemedisin: Ikke gravid -4.innsett: Fryseforsøk i naturlig syklus, HCG og lutinus som støttemedisin: (ikke tatt test enda, men tror det er negativt da alt av symptomer forsvant for et par dager siden) - Alle gangene har jeg fått mye "symptomer", særlig oppblåst mage og stikkinger/ilinger. De to første gangene forsvant de som nevnt rimelig samtidig, og er da jeg vil tro embryoet sluttet å utvikle seg. De to siste gangene har det også vært flust av symptomer, men forsvunnet før det er tid for test. (rundt rugedag 6-7). Tenkte i starten at symptomene kom pga HCG støtten, men nå sitter jeg dagen etter å ta tatt HCG uten et snev av symptomer. Det på tross av at jeg var så preget av det for noen dager siden at jeg nærmest følte jeg gikk i zombietilstand. Det føles altså ikke pga medisiner at jeg har hatt dette. Har andre lik erfaring? Får dere de veldig tydelige stikkingene også de gangene dere ikke er gravide? Jeg "føler" på meg at egget også disse gangene har festet seg, men "dør" før det rekker å produsere hcg, men mulig jeg bare overanalyserer egen kropp. Eller handler det kanskje om at kroppen min blir "vandt" til medisinene? Jeg synes og det er påfallende at resultatet er dårligst de gangene det er hcg-støtte, på tross av at det ble prøvd siden de andre ikke gikk. Hvilken erfaring har andre på det? Er det noen som har negativ erfaring med det? Har hatt hysteroskopi uten funn, og er ellers uforklarlige barnløse. Fortsatt 2 egg igjen på frys, men er mildt sagt veldig frustrert og pessimistisk akkurat nå. Lege sa at vi skulle ta en samtale for veien videre om det viser seg at dette ikke gikk, for da å vurdere lapraskopi, bl.a. Men i disse tidene må man vel vente lenge på det. Ellers tenker jeg mensprøve i Hellas. Går det ikke på de siste to eggene tenker jeg det er veldig aktuelt å bruke de to siste forsøkene i utlandet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1153 Del Skrevet 17. mars 2020 4 timer siden, bondekone skrev: Sitter nå på tampen av midt 4. innsett med ganske mange tanker... Tror ikke det ender positivt denne gangen heller. Innsettene har gått slik: - 1.innsett: frysesforsøk i styrt syklus - Gravid, mistet 5+6 (tror dog utviklingen stoppet mye tidligere, da alt av symptomer forsvant rundt 4+2 ish) -2.innsett: Fryseforsøk i naturlig syklus-<, lutinus som støtte: Gravid, mistet 4+6 (symptomer forsvant også denne gang rundt 4+2 ish) -3.innsett: Fryseforsøk i naturlig syklus, HCG og lutinus som støttemedisin: Ikke gravid -4.innsett: Fryseforsøk i naturlig syklus, HCG og lutinus som støttemedisin: (ikke tatt test enda, men tror det er negativt da alt av symptomer forsvant for et par dager siden) - Alle gangene har jeg fått mye "symptomer", særlig oppblåst mage og stikkinger/ilinger. De to første gangene forsvant de som nevnt rimelig samtidig, og er da jeg vil tro embryoet sluttet å utvikle seg. De to siste gangene har det også vært flust av symptomer, men forsvunnet før det er tid for test. (rundt rugedag 6-7). Tenkte i starten at symptomene kom pga HCG støtten, men nå sitter jeg dagen etter å ta tatt HCG uten et snev av symptomer. Det på tross av at jeg var så preget av det for noen dager siden at jeg nærmest følte jeg gikk i zombietilstand. Det føles altså ikke pga medisiner at jeg har hatt dette. Har andre lik erfaring? Får dere de veldig tydelige stikkingene også de gangene dere ikke er gravide? Jeg "føler" på meg at egget også disse gangene har festet seg, men "dør" før det rekker å produsere hcg, men mulig jeg bare overanalyserer egen kropp. Eller handler det kanskje om at kroppen min blir "vandt" til medisinene? Jeg synes og det er påfallende at resultatet er dårligst de gangene det er hcg-støtte, på tross av at det ble prøvd siden de andre ikke gikk. Hvilken erfaring har andre på det? Er det noen som har negativ erfaring med det? Har hatt hysteroskopi uten funn, og er ellers uforklarlige barnløse. Fortsatt 2 egg igjen på frys, men er mildt sagt veldig frustrert og pessimistisk akkurat nå. Lege sa at vi skulle ta en samtale for veien videre om det viser seg at dette ikke gikk, for da å vurdere lapraskopi, bl.a. Men i disse tidene må man vel vente lenge på det. Ellers tenker jeg mensprøve i Hellas. Går det ikke på de siste to eggene tenker jeg det er veldig aktuelt å bruke de to siste forsøkene i utlandet... Interessant! Har også fire fryseforsøk bak meg, alle i naturlig syklus. Ble gravid på de to første forsøkene, men mistet. De to siste forsøkene har jeg fått otrivelle som hcg-støtte, men ingen graviditet. Påfallende likt med oss! Hvilken klinikk hører du til? Porsgrunn her. IdaK Anonymkode: 432e7...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 17. mars 2020 #1154 Del Skrevet 17. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interessant! Har også fire fryseforsøk bak meg, alle i naturlig syklus. Ble gravid på de to første forsøkene, men mistet. De to siste forsøkene har jeg fått otrivelle som hcg-støtte, men ingen graviditet. Påfallende likt med oss! Hvilken klinikk hører du til? Porsgrunn her. IdaK Anonymkode: 432e7...7a5 Porsgrunn her og! Har bare hørt positivt om hcg, men gir jo ikke effekt her. Kan kroppen tro at den ikke trenger å produsere selv, siden det allerede er der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idapida567 Skrevet 18. mars 2020 #1155 Del Skrevet 18. mars 2020 Da var spiren satt inn. av 11 ut klarte 4 stk seg videre til i dag (dag2), 1 egg ble satt in, resten skal på frys (de såg veldig fine og bra ut). Skummel tid i vente, kjenner jeg grubler mye å ønsker ikke bli for ivrig for så å få en stor skuffelse dersom negativ test. For ikke å snakke om de neste 3 mnd med angst dersom positiv. Flere som har satt inn / skal sette inn nå i Mars? Noen som har gått fra offentlig til Privat pga viruset som går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1156 Del Skrevet 18. mars 2020 3 minutter siden, Idapida567 skrev: Da var spiren satt inn. av 11 ut klarte 4 stk seg videre til i dag (dag2), 1 egg ble satt in, resten skal på frys (de såg veldig fine og bra ut). Skummel tid i vente, kjenner jeg grubler mye å ønsker ikke bli for ivrig for så å få en stor skuffelse dersom negativ test. For ikke å snakke om de neste 3 mnd med angst dersom positiv. Flere som har satt inn / skal sette inn nå i Mars? Noen som har gått fra offentlig til Privat pga viruset som går? Skal ta ut i morgen, og satser på innsett på tirsdag. Går privat, og har gjort det gjennom hele uttaket. Anonymkode: 96ecd...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #1157 Del Skrevet 18. mars 2020 Jeg er spent på behandlingstiden på Riksen etter lockdown. Ser for meg lange ventelister 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 18. mars 2020 #1158 Del Skrevet 18. mars 2020 22 minutter siden, TiiBii skrev: Jeg er spent på behandlingstiden på Riksen etter lockdown. Ser for meg lange ventelister 🤔 Jeg og 😣 uff. Aner dere om seksjonene er på jobb, bare at de er stengt for besøk? Altså at det kanskje er mulig å få telefonkonsultasjon med lege nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carisus Skrevet 18. mars 2020 #1159 Del Skrevet 18. mars 2020 Jeg har time 15.04 i Porsgrunn. Jeg skrev med dem her om dagen, og dem sa alle avtaler etter påske er enda aktuelle. Skulle få beskjed om annet.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brigid Skrevet 18. mars 2020 #1160 Del Skrevet 18. mars 2020 16 minutter siden, Carisus skrev: Jeg har time 15.04 i Porsgrunn. Jeg skrev med dem her om dagen, og dem sa alle avtaler etter påske er enda aktuelle. Skulle få beskjed om annet.. Åh håper det holder seg .. er og bekymret for ventelister etter dette 😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå