Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vent med bryllup eller gift dere med nærmeste familie og ta en stor fest med alle andre om et år eller to. Mange som gjør det slik. Og det er ok å ha litt buffer når dere skal ut i et privat forsøk. 

Anonymkode: 96ecd...71e

Takk for svar. Jeg er takknemlig for alle svar om saken fordi det er så vanskelig å bestemme.
Problemet er at vi ikke kan spare i det hele tatt med IVF utgiftene, så å vente et år vil ikke hjelpe, bortsatt fra hvis jeg blir gravid.
Jeg har hørt om mange som holder på med IVF i 6-7 år eller mer, og vil ikke satse på at det skjer i løpet av det neste året.

Akkurat nå er valget enten å ha et mindre bryllup med færre gjester (har allerede budsjettert bare 1000kr for kjolen, og samboeren min skal bruke sin gamle dress osv, ikke mye å spare der), eller forklare situasjonen til folk og si at vi vil gjerne feire med dem, men da må de betale selv. Er ikke helt sikker hva vi skal gjøre, men hvis vi velger et mindre bryllup, tenker jeg at jeg vil gjerne gi valget til de som ikke er invitert å komme og betale. Da får de velge selv istedenfor å bare ikke bli invitert.

Jeg trodde at andre som går gjennom IVF og vet om kostnaden kunne sikkert forstå saken. Men siden selv dere mener at man ikke gjør slik, skal jeg tenke litt mer om saken før vi bestemmer oss. 

Må si at den økonomiske siden med IVF er den vanskeligste delen av alt for oss. Jeg klarer meg fint med alle prosedyrene og psyken, men å ha nesten ingen liv pga sparing til IVF synes jeg er ekstremt slitende...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Avianna skrev:

Takk for svar. Jeg er takknemlig for alle svar om saken fordi det er så vanskelig å bestemme.
Problemet er at vi ikke kan spare i det hele tatt med IVF utgiftene, så å vente et år vil ikke hjelpe, bortsatt fra hvis jeg blir gravid.
Jeg har hørt om mange som holder på med IVF i 6-7 år eller mer, og vil ikke satse på at det skjer i løpet av det neste året.

Akkurat nå er valget enten å ha et mindre bryllup med færre gjester (har allerede budsjettert bare 1000kr for kjolen, og samboeren min skal bruke sin gamle dress osv, ikke mye å spare der), eller forklare situasjonen til folk og si at vi vil gjerne feire med dem, men da må de betale selv. Er ikke helt sikker hva vi skal gjøre, men hvis vi velger et mindre bryllup, tenker jeg at jeg vil gjerne gi valget til de som ikke er invitert å komme og betale. Da får de velge selv istedenfor å bare ikke bli invitert.

Jeg trodde at andre som går gjennom IVF og vet om kostnaden kunne sikkert forstå saken. Men siden selv dere mener at man ikke gjør slik, skal jeg tenke litt mer om saken før vi bestemmer oss. 

Må si at den økonomiske siden med IVF er den vanskeligste delen av alt for oss. Jeg klarer meg fint med alle prosedyrene og psyken, men å ha nesten ingen liv pga sparing til IVF synes jeg er ekstremt slitende...

Eventuelt kan dere invitere til et slags spleiselag, hvor alle tar med en rett hver istedenfor gave. Det kan fungere 🙂 Det blir noe feil med å be gjester betale for maten de blir servert. 

Anonymkode: 61d73...4a7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Avianna skrev:

Jeg tror ikke det finnes noen fasit for hvordan gjøre det, og du kjenner dine gjester bedre enn noen andre her. Det er fryktelig dyrt å holde på med ivf, og helt ærlig vet jeg ikke om jeg ville brukt penger på noe sånt som bryllup selv om du gjør det billig hvis det såvidt går rundt med selve forsøket. Å gifte seg er fantastisk, men hvis man gjør det med en følelse av å egentlig ikke ha helt råd til det, kan det fort bli litt kjipt. Det er selvfølgelig mulig å spare litt her og der, men til syvende og sist handler det om å få til en feiring av kjærligheten med venner og familie som man bare gjennomfører en gang. Og da er det fint at den feiringen får den formen og rammen man ønsker. Å være gift eller ikke har fint lite å si for fertiliteten, men mye å si for lommeboka. 

Jeg er selv midt i et privat forsøk. Foreløpig har vi gitt 75k for pakken, 5k for ekstra testing og 16k for medisiner vi ikke får dekket. Vi har fortsatt 1 forsøk igjen etter dette med påfølgende 15k i medisiner, og foreløpig en på frys som vil koste 15k å sette inn utenom pakken. En runde i privat kan med andre ord fort koste langt over 100.000, så spar det dere kan og vent med ekstra kostnader.

Anonymkode: 96ecd...71e

• Liker 3
Skrevet

Har dere noen erfaring om lutinus v cyclogest? 

Jeg har blitt gravid på det ene forsøket vi har brukt lutinus. Negative forsøk på de tre med cyclogest. Hodet mitt tenker at cyclogest jo er best, fordi det er mer progesteron i den, men kanskje kroppen min liker lutinus bedre...? 

Skrevet
4 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg har blitt gravid på det ene forsøket vi har brukt lutinus. Negative forsøk på de tre med cyclogest. Hodet mitt tenker at cyclogest jo er best, fordi det er mer progesteron i den, men kanskje kroppen min liker lutinus bedre...? 

Hm.. har blitt gravid etter 3 innsett (to fersk et frys) med lutinus. Har ikke blitt gravid på 5 resterende (to fersk tre frys) 3 av disse var lutinus, 1 dufaston og 1 cyclogest.

Har ikke tenkt det har noe med progesteron å gjøre, bortsett fra dufaston, for spottet da bare 4 dager etter innsett. 

Skrevet
2 minutter siden, Fiiol skrev:

Hm.. har blitt gravid etter 3 innsett (to fersk et frys) med lutinus. Har ikke blitt gravid på 5 resterende (to fersk tre frys) 3 av disse var lutinus, 1 dufaston og 1 cyclogest.

Har ikke tenkt det har noe med progesteron å gjøre, bortsett fra dufaston, for spottet da bare 4 dager etter innsett. 

Nei, det har helt sikkert ikke noe med hvorvidt man lykkes eller ei. Krafser bare etter noe håp som kan forklare alt hehe. 

Skrevet
5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Nei, det har helt sikkert ikke noe med hvorvidt man lykkes eller ei. Krafser bare etter noe håp som kan forklare alt hehe. 

Det skjønner jeg. Du hadde vel også innsett nettopp? Ble det negativt? 😔

Skrevet
2 minutter siden, Fiiol skrev:

Det skjønner jeg. Du hadde vel også innsett nettopp? Ble det negativt? 😔

Negativt ja 😭

Skrevet
15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Negativt ja 😭

❤️

Samme her 😢 og tomt i fryseboksen nå. Vi skal sikkert prøve nytt uttak med pesa/tesa, for å se om det minimerer dna-skadene på sperm. Får dere nytt innsett snart? 

Skrevet
34 minutter siden, Neutral90 said:

Jeg har nevnt det tidligere. Har ikke blitt gravid med cyclogest men blitt gravid med crinone, men mistet. Ikke hatt noe bivirkninger fra cyclogest, men kanskje det er en dårlig ting at jeg ikke har merket noe særlig fra cyclogesten. Nå har jeg hatt evig lang syklus når jeg prøvde cyclogest igjen. Så kommer nok aldri til å bruke den igjen. Tenkte å prøve lutinus på neste forsøk. Snakket med riksen og de fleste fortrukket den. Pga. Flere har fått soppinfeksjon av crinone fordi d noen ganger sitter igjen rester. 

Leit å høre om forsøket ditt forresten ❤️ Blir neste innsett for deg i mai? Synes d er så kjip at jeg antagelig ikke får satt inn før mai hvis jeg ikke får mens før påske (21 mars). :(

Skrevet
4 minutter siden, Fiiol skrev:

❤️

Samme her 😢 og tomt i fryseboksen nå. Vi skal sikkert prøve nytt uttak med pesa/tesa, for å se om det minimerer dna-skadene på sperm. Får dere nytt innsett snart? 

Uff det er kjempeleit og så umotiverende 😭 men jeg har heldigvis ennå på frys, så sånn sett skal jeg ikke klage. 

I teorien kan vi gå rett på nytt innsett, men gyn nevnte i forbifarten på forrige innsett at hun tvilte vi rakk det før påske. Jeg er uenig og tror/håper vi akkurat når det før påske - så lenge de har kapasitet. 

1 minutt siden, Maja92 skrev:

Jeg har nevnt det tidligere. Har ikke blitt gravid med cyclogest men blitt gravid med crinone, men mistet. Ikke hatt noe bivirkninger fra cyclogest, men kanskje det er en dårlig ting at jeg ikke har merket noe særlig fra cyclogesten. Nå har jeg hatt evig lang syklus når jeg prøvde cyclogest igjen. Så kommer nok aldri til å bruke den igjen. Tenkte å prøve lutinus på neste forsøk. Snakket med riksen og de fleste fortrukket den. Pga. Flere har fått soppinfeksjon av crinone fordi d noen ganger sitter igjen rester. 

Leit å høre om forsøket ditt forresten ❤️ Blir neste innsett for deg i mai? Synes d er så kjip at jeg antagelig ikke får satt inn før mai hvis jeg ikke får mens før påske (21 mars). :(

Kommer til å be om lutinus på neste innsett ja 👍

Æsj, hater å ha en sånn frist der kroppen må raske seg 😩 håper du rekker det! Jeg håper og tror vi rekker et innsett til før påske :)

Skrevet (endret)
11 minutter siden, Maja92 skrev:

Ikke for å blande meg, men synes bare det er litt intresssnt med ulike erfaringer. Jeg fikk ikke lang syklus på cyclogest. Helt likt som ved lutinus. Ca. 30 dager. Men, har aldri fått så voldsom menstrasjon som nå etter cyclogest. Noen andre? Kan jo være tilfeldig. 

Har forresten fått soppinfeksjon av lutinus, eller jeg gir den skylden, for jeg har aldri hatt plager med det før. Synes lutinus er mye verre enn cyclogest. Crione har jeg ikke prøvd. 

Glem det siste her , jeg tenkte feil... sorry.

Jeg regner med å ta primolut for å utsette mens litt, slik at jeg ikke må vente til neste syklus som blir i mai. Kunne det vært noe for deg også? ☺️

Endret av Fiiol
Skrevet
3 minutter siden, Neutral90 said:

Uff det er kjempeleit og så umotiverende 😭 men jeg har heldigvis ennå på frys, så sånn sett skal jeg ikke klage. 

I teorien kan vi gå rett på nytt innsett, men gyn nevnte i forbifarten på forrige innsett at hun tvilte vi rakk det før påske. Jeg er uenig og tror/håper vi akkurat når det før påske - så lenge de har kapasitet. 

Kommer til å be om lutinus på neste innsett ja 👍

Æsj, hater å ha en sånn frist der kroppen må raske seg 😩 håper du rekker det! Jeg håper og tror vi rekker et innsett til før påske :)

Huff ja stressende 🙈Takk ❤️ Krysser fingrene og tær for at vi rekker det 🤞

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Fiiol said:

Ikke for å blande meg, men synes bare det er litt intresssnt med ulike erfaringer. Jeg fikk ikke lang syklus på cyclogest. Helt likt som ved lutinus. Ca. 30 dager. Men, har aldri fått så voldsom menstrasjon som nå etter cyclogest. Noen andre? Kan jo være tilfeldig. 

Har forresten fått soppinfeksjon av lutinus, eller jeg gir den skylden, for jeg har aldri hatt plager med det før. Synes lutinus er mye verre enn cyclogest. Crione har jeg ikke prøvd. 

Jeg regner med å ta primolut for å utsette mens litt, slik at jeg ikke må vente til neste syklus som blir i mai. Kunne det vært noe for deg også? ☺️

D går helt fint 🙂 Greit å sammenligne erfaringer.

Det er ikke sikkert cyclogesten er årsak til lang syklus. Men hormoner generelt kan utsette eggløsning. Men tørr ikke prøve den igjen siden d bare har ført til negativt test. 

Aldri prøvd lutinus så tenkte å teste det. Kanskje lutnius gir lik bivirkninger som crinone. Hvis d ikke funker så går jeg tilbake til crinone igjen selvom jeg får bivirkninger. 🙈 Har ikke fått soppinfeksjon selv av crinone. Mer kløe, tørrhet og sår i underlivet, og hodepine. 

Mener du primolutt for å sette igang mens? Aldri prøvd det før. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Maja92 skrev:

Det er ikke sikkert cyclogesten er årsak til lang syklus. Men hormoner generelt kan utsette eggløsning. Men tørr ikke prøve den igjen siden d bare har ført til negativt test. 

Aldri prøvd lutinus så tenkte å teste det. Kanskje lutnius gir lik bivirkninger som crinone. Hvis d ikke funker så går jeg tilbake til crinone igjen selvom jeg får bivirkninger. 🙈 Har ikke fått soppinfeksjon selv av crinone. Mer kløe, tørrhet og sår i underlivet, og hodepine. 

Hei! Jeg vet ganske lite om ivf, men er innom å snoker litt da det kan se ut som vi må ha ivf for å lykkes. Jeg har pcos og får ikke eggløsning av meg selv, så når letrozol ikke fungerer tar jeg primolut for å få mens og kunne starte på ny syklus, hvis jeg ikke tar primolut har jeg sykluser på langt over 100 dager. Kan man bruke det når man tar ivf også kanskje? Så får man timet syklusene? 

Anonymkode: fb1e2...3b3

Skrevet
3 timer siden, Maja92 skrev:

Ja, tenker at tilførsel av hormoner generelt kan krølle det til. Mine sykluser har merkelig nok vært like stabile som alltid i ivf-kjøret, bortsett fra når jeg har blitt gravid i mer eller mindre korte perioder (såklart). Høres litt ut som det jeg fikk. Sår og sprakk litt. Ikke noe annet enn det, og jeg testet positivt på fremvekst av candida. Var lett å behandle og gikk over på få dager. :) 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg vet ganske lite om ivf, men er innom å snoker litt da det kan se ut som vi må ha ivf for å lykkes. Jeg har pcos og får ikke eggløsning av meg selv, så når letrozol ikke fungerer tar jeg primolut for å få mens og kunne starte på ny syklus, hvis jeg ikke tar primolut har jeg sykluser på langt over 100 dager. Kan man bruke det når man tar ivf også kanskje? Så får man timet syklusene? 

Anonymkode: fb1e2...3b3

Jeg har tatt primolut for utsette mens, for å time oppstart med stimulering (kort protokoll). Har hørt det kan brukes til å framskynde mens ved lange sykluser, som du skriver. Kanskje andre her har erfaring med det relatert til ivf? 

Skrevet

Noen som har fått mensen uten å hatt positiv utslag på eggløsningstest? 

Skrevet

Negativt resultat på meg... tar blodprøve i morgen, men testene er blendahvite. Kun 1 forsøk igjen, og merker at håpet ikke akkurat er der... uff...

Skrevet
20 minutter siden, Popkorn skrev:

Negativt resultat på meg... tar blodprøve i morgen, men testene er blendahvite. Kun 1 forsøk igjen, og merker at håpet ikke akkurat er der... uff...

❤️😓 Føler med deg, er så leit med neg tester. Håper det er et gullegg i siste forsøk 🥚

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i startgropa og sender henvisning før påske. Både mannen og jeg har tatt blodprøver, og det neste på lista er sædprøve fra mannen, som vi skal levere denne uka. Han må ta prøven hjemme, også må vi levere den på sykehuset. I dag "tørrtrente" han, og det var mildt sagt en merkelig stemning i hjemme mens og rett etter at han tok seg en runk. 🤣

Men det er en ny epoke vi beveger oss inn i. Det skal bli godt å få hjelp. :)

Anonymkode: 1e583...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...