Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hurra @Molly_ krysser fingre for eggene 🥚🤞

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
58 minutter siden, Molly_ skrev:

5 egg er hentet ut på Porsgrunn i dag. Nå skal de ruges, krysser så alt jeg eier å har for at jeg slipper ny runde. Selve uttaket gikk greit, ikke vondt men litt ubehagelig. Men så var det jo litt ironisk at jeg i etterkant besvimte pga enten bedøvelsen eller morfinpreparatet jeg fikk, som jeg jo hadde fått ekstra mye av 🤭  Men herregud, for noen hyggelige og flinke folk som jobber der! Var tre sykepleiere og en overlege som sjekke til meg omtrent hele tiden 😍

Herlig!! 🎉 

Måtte alle klare seg til innsett og frys 🤞❤️

• Liker 2
Skrevet
På 1.3.2020 den 18.57, Neutral90 skrev:

Har noen erfaring med østrogen og fryseforsøk? 

Hvis dette forsøket ikke går, så rekker vi akkurat nytt fryseforsøk før påske, men der er bare akkurat. Så si at jeg er på ul og kroppen ikke er klar og vi må avbryte, vil jeg få en blødning hvis jeg slutter på østrogen da, selv om jeg ville være på cd 13-14? 

Jeg fikk avbrutt forsøk mandag 17, fortsatt ikke fått mensen og den er nå to dager  over forventet mens. Helt ulidelig irriterende og frustrerende. Jeg TROR (Ikke fått det bekreftet av riksen) du får mensen med en gang/ganske raskt etter du slutter med støttebehandling. Men når du bare går på østrogen og ikke har begynt på støttebehandling enda så bruker kroppen  lengre tid på å hente seg inn til normal syklus igjen.  Igjen; ikke fått det bekreftet bare tenkt at det er greia hos meg. 

Skrevet
4 minutter siden, Påmfritt skrev:

Jeg fikk avbrutt forsøk mandag 17, fortsatt ikke fått mensen og den er nå to dager  over forventet mens. Helt ulidelig irriterende og frustrerende. Jeg TROR (Ikke fått det bekreftet av riksen) du får mensen med en gang/ganske raskt etter du slutter med støttebehandling. Men når du bare går på østrogen og ikke har begynt på støttebehandling enda så bruker kroppen  lengre tid på å hente seg inn til normal syklus igjen.  Igjen; ikke fått det bekreftet bare tenkt at det er greia hos meg. 

Uff det er jo lenge 😣 fryktelig frustrerende når det i tillegg er pga avbrutt forsøk 😤

Takk for svar! Gjerne oppdater når du får ditt svar. 

Skrevet

Første gang på forum. Fant lite informasjon på Google egentlig. 

Jeg er 32 og han er 38. 

Ble I dag henvist fra gyn spesialist til fertilitetsklinikken sør. Jeg og samboer har prøvd å blitt gravide i ca 4 år. Nå fikk vi svar på hvorfor det ikke har gått. Han har svært lavt antall spermier og di svømmer dårlig. 

Jeg er veldig spent på hvordan dem går frem på utredningen på fertilitetsklinikken, hvor lang tid før man får vite om man f. Eks kan få ivf? 

Har tusen tanker som suser gjennom hodet, er lei meg, mest fordi han tok det veldig tungt. Jeg tenker vi er heldig som kan få hjelp, men e rog livredd for at det ikke skal gå. 

Skrevet
5 minutter siden, Carisus skrev:

Første gang på forum. Fant lite informasjon på Google egentlig. 

Jeg er 32 og han er 38. 

Ble I dag henvist fra gyn spesialist til fertilitetsklinikken sør. Jeg og samboer har prøvd å blitt gravide i ca 4 år. Nå fikk vi svar på hvorfor det ikke har gått. Han har svært lavt antall spermier og di svømmer dårlig. 

Jeg er veldig spent på hvordan dem går frem på utredningen på fertilitetsklinikken, hvor lang tid før man får vite om man f. Eks kan få ivf? 

Har tusen tanker som suser gjennom hodet, er lei meg, mest fordi han tok det veldig tungt. Jeg tenker vi er heldig som kan få hjelp, men e rog livredd for at det ikke skal gå. 

Hei, 

Det er naturlig å være redd og usikker, og det er en prosess dere går inn i som kan ta lang tid og være skummel. Forhåpentligvis lykkes dere raskt ❤️

Du går inn på helsenorge.no og søker etter behandlingstider, hvor lang ventetid det er. Min erfaring er at det ofte er litt kortere ventetid enn hva som står der. 

Det er bra dere har en diagnose, så kan de gi behandling ut ifra det. Du må likevel ta blodprøver gjennom en syklus før dere får starte opp. Lykke til! 

Skrevet
5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hei, 

Det er naturlig å være redd og usikker, og det er en prosess dere går inn i som kan ta lang tid og være skummel. Forhåpentligvis lykkes dere raskt ❤️

Du går inn på helsenorge.no og søker etter behandlingstider, hvor lang ventetid det er. Min erfaring er at det ofte er litt kortere ventetid enn hva som står der. 

Det er bra dere har en diagnose, så kan de gi behandling ut ifra det. Du må likevel ta blodprøver gjennom en syklus før dere får starte opp. Lykke til! 

Tusen takk! Det stod at det var ca 7 uker ventetid, og det er jo ikke lenge. 

Jeg har alltid regelmessig menstruasjon og jeg hadde over gjennomsnittet med egg, så jeg håper jo at det er et pluss. Årene går jo, og man vet det blir lavere sjangse hos oss kvinner. Hvordan du går frem med han er jeg spent på, og hvordan han vil ta det. Han ble ekstremt lei seg i dag og det var fryktelig vondt å se på. 

Men nå har vi en spenende tid forann oss, og vi krysser alt vi har for at dem kan hjelpe oss frem til å få vårt ønske barn ❤️🙏 

Lurer og veldig på priser, jeg ser at man får dekket utover 18 000. Gun sa det var hormonenebehandlingen som kostet, men kunne ikke si noe pris. Ikke at pris har noe å si, dette skal vi gjøre uansett. Men man kan jo planlegge litt. 

Ja, det var alle disse tankene... 

Skrevet
1 minutt siden, Carisus skrev:

Tusen takk! Det stod at det var ca 7 uker ventetid, og det er jo ikke lenge. 

Jeg har alltid regelmessig menstruasjon og jeg hadde over gjennomsnittet med egg, så jeg håper jo at det er et pluss. Årene går jo, og man vet det blir lavere sjangse hos oss kvinner. Hvordan du går frem med han er jeg spent på, og hvordan han vil ta det. Han ble ekstremt lei seg i dag og det var fryktelig vondt å se på. 

Men nå har vi en spenende tid forann oss, og vi krysser alt vi har for at dem kan hjelpe oss frem til å få vårt ønske barn ❤️🙏 

Lurer og veldig på priser, jeg ser at man får dekket utover 18 000. Gun sa det var hormonenebehandlingen som kostet, men kunne ikke si noe pris. Ikke at pris har noe å si, dette skal vi gjøre uansett. Men man kan jo planlegge litt. 

Ja, det var alle disse tankene... 

Alle medisiner over 18000ish kr er dekt, men du må legge ut og får refusjon i ettertid mot kvitteringer :)

Det er sikkert et hardt slag mot baugen og han føler kanskje at det går på manndommen løs. Husker selv når jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha ivf, det var endel tårer da, ja 😏

Skrevet
På 1.3.2020 den 11.19, Deseo skrev:

Fortsatt tidlig, men dagens resultat. 10 000 tanker som går nå.. 

Er det for tidlig? 

Er det skyggestrek?

Er det kjemisk?

Blir det ny SA? 

Skjer det rundt samme tid som de andre gangene? 

Uff.. Trodde jeg skulle bli mer glad, men merker at jeg er mer bekymret. 😥

IMG_20200301_085016.jpg

Å sååå spennende 😊 hvordan går det, testet noe mer?

Skrevet
1 time siden, ak89 skrev:

Å sååå spennende 😊 hvordan går det, testet noe mer?

Jaaa veldig! 😊 Tok en en test dagen etter 😂🙈 kunne ikke se så mye forskjell, men tenkte at det var kanskje litt for kort tid etter. Så skal ta en imorgen tidlig. 😁👌

Skrevet
31 minutter siden, Deseo skrev:

Jaaa veldig! 😊 Tok en en test dagen etter 😂🙈 kunne ikke se så mye forskjell, men tenkte at det var kanskje litt for kort tid etter. Så skal ta en imorgen tidlig. 😁👌

Ja det var litt kort tid. Spennende med ny test i morgen. Krysser fingrene for deg 🤞

• Liker 1
Skrevet

Dagens morgentest 😊 den har blitt sterkere iallefall,mem burde den ha vært Sterkere mon tro 🤔

Blir blodprøve imorgen tidlig så får vi se hcg nivået. 😉🤞❤️

IMG_20200304_053455.jpg

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Deseo skrev:

Dagens morgentest 😊 den har blitt sterkere iallefall,mem burde den ha vært Sterkere mon tro 🤔

IMG_20200304_053455.jpg

Det var jo en kjempe fin strek 🙂 gratulerer så mye 😍

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk @ak89 🥰

Håper virkelig at det går denne gangen. Merker at jeg er veldig nervøs, men får prøve å tenke positivt ❤️🤞

Skrevet

Ååh, dette fortjener du @Deseo 💫 Krysser alt jeg har for HCG i blodprøven i morgen🙌🏼 

Skrevet
2 timer siden, Deseo skrev:

IMG_20200304_053455.jpg

Superfin test! 😍

Skrevet

Så, dagens innsett er utsatt til i morgen. Cellene i de to eggene som har blitt befruktet deler seg ikke raskt nok. De har nå delt seg til to istede for 4. Noen som har vært borti det samme? Om de ikke har delt seg til 8 i morgen blir dette avbrutt.. Virkelig ikke det jeg ville høre 😩

Skrevet

Å være positiv i denne prosessen er en prøvelse når nedturene kommer på rekke og rad. Etter å ha fått beskjed om at alle 6 eggene lot seg befrukte begynte jeg derimot å få litt håp om at dette faktisk kunne gå. Klumpen i magen var derfor stor når jeg så hvem som ringte i dag morges, og jeg visste det jo før jeg tok telefonen. Ingenting å sette tilbake i dag og forsøk avbrutt 😭😭 

• Liker 1
Skrevet

Uff det er store kontraster her :( veldig kjipt @Melie og håper eggene bare er trege til å komme igang @Molly_ 🤞

Så kjekt for @Deseoda 🥰

her testet jeg negativt i morges på 10 dpo, håpet er ikke ute, men vanskelig å se at det skal snu og bli positiv nå... 

Skrevet
14 hours ago, Deseo said:

IMG_20200304_053455.jpg

Det ser bra ut da 🙂 lykke til ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...