Brigid Skrevet 4. mars 2020 #1001 Skrevet 4. mars 2020 Veldig leit for dere det ikke har gått veien for.. 😔 Men veldig gode nyheter for andre! 💜Er som ble nevnt, store kontraster i det her! Får prøve å stole på prosessen, og at man når målet. Jeg har hatt noen tunge dager med null energi etter avbrutt forsøk forrige uke. Men prøver å ta en dag av gangen og være snill med meg selv oppi det her. Håper dere også er snille med dere selv 💜 4
prøverpåny Skrevet 5. mars 2020 #1002 Skrevet 5. mars 2020 11 timer siden, rekavillsvin skrev: Veldig leit for dere det ikke har gått veien for.. 😔 Men veldig gode nyheter for andre! 💜Er som ble nevnt, store kontraster i det her! Får prøve å stole på prosessen, og at man når målet. Jeg har hatt noen tunge dager med null energi etter avbrutt forsøk forrige uke. Men prøver å ta en dag av gangen og være snill med meg selv oppi det her. Håper dere også er snille med dere selv 💜 💕💕💕 2
Melie Skrevet 5. mars 2020 #1003 Skrevet 5. mars 2020 Hvordan gikk det med deg @Molly_, ble det innsett? Og så leit å høre @Neutral90😔 Når tenker du teste igjen? Kontrastene i dette er store ja, men det gir jo på en måte litt håp også, om at det er mulig! Selv var jeg oppløst i tårer i går, i dag mer avmålt. Er bare sååå lei av dårlig nytt, og irritert over at jeg lot meg rive med. Burde jo visst bedre 🙄😒
Aaa08 Skrevet 5. mars 2020 #1004 Skrevet 5. mars 2020 Er rundt 9 uker på vei Er det vanlig å ikke ha symptomer?
Molly_ Skrevet 5. mars 2020 #1005 Skrevet 5. mars 2020 3 timer siden, Melie skrev: Hvordan gikk det med deg @Molly_, ble det innsett? Og så leit å høre @Neutral90😔 Når tenker du teste igjen? Kontrastene i dette er store ja, men det gir jo på en måte litt håp også, om at det er mulig! Selv var jeg oppløst i tårer i går, i dag mer avmålt. Er bare sååå lei av dårlig nytt, og irritert over at jeg lot meg rive med. Burde jo visst bedre 🙄😒 Innsett ble avbrutt. Så da blir det mulig operasjon for å se om det faktisk er endometriose her, uten å være sikker så vil jeg jo tro at om det er det så vil det påvirke eggene mine. Får snakke med legen tidlig neste uke. Inntil neste runde eller operasjon er det tilbake på jobb og fortsette livet(let's fake it til we make it!) Dette er virkelig en berg og dalbane, alt vi går gjennom for så å ikke få uttelling for. I helgen skal jeg drikke vin! 3
Idapida567 Skrevet 5. mars 2020 #1006 Skrevet 5. mars 2020 Da starter jeg og samboer prosessen i dag, kjenner jeg er spent på første runde med prøverør (jepp, har innstilt meg på at mest sannsynlig så sitter ikke Spira første forsøk). Så, er noe jeg bør forberede meg på? Mtp Gonal F og andre medisiner? Bivirkninger? Andre erfaringer? Aner ikke hva jeg kan forvente. Vi går til privat klinikk
Piju Skrevet 5. mars 2020 #1007 Skrevet 5. mars 2020 14 minutter siden, Idapida567 skrev: Da starter jeg og samboer prosessen i dag, kjenner jeg er spent på første runde med prøverør (jepp, har innstilt meg på at mest sannsynlig så sitter ikke Spira første forsøk). Så, er noe jeg bør forberede meg på? Mtp Gonal F og andre medisiner? Bivirkninger? Andre erfaringer? Aner ikke hva jeg kan forvente. Vi går til privat klinikk Hei! Vi er også igang med første forsøk - gått på Gonal F ca en uke og skal inn til kontroll i morgen, veldig spennende 🤞🏻😊 Jeg har vært overrasket over hvor lite bivirkninger jeg har hatt av både nesespray (vet ikke om du skal gjennom lang protokoll med nedregulering?) og Gonal F. Gått overraskende greit å sette sprøytene også. Masse lykke til!! 1
Patriotpaula Skrevet 5. mars 2020 #1008 Skrevet 5. mars 2020 6 timer siden, Aaa08 skrev: Er rundt 9 uker på vei Er det vanlig å ikke ha symptomer? Jeg er nå 15 uker med en ICSI-spire. Tror det er like vanlig å ha bøttevis med symptomer som å ikke ha det 🤷♀️ Jeg har hatt et grusomt første trimester med null energi, dårlig matlyst og kvalme/oppkast. Vær glad for at du ikke har symptomer, jeg synes det til tider har vært nærmest uutholdelig... 😕
Slitenprøver Skrevet 5. mars 2020 #1009 Skrevet 5. mars 2020 (endret) 5 timer siden, Patriotpaula skrev: Jeg er nå 15 uker med en ICSI-spire. Tror det er like vanlig å ha bøttevis med symptomer som å ikke ha det 🤷♀️ Jeg har hatt et grusomt første trimester med null energi, dårlig matlyst og kvalme/oppkast. Vær glad for at du ikke har symptomer, jeg synes det til tider har vært nærmest uutholdelig... 😕 5 timer siden, Patriotpaula skrev: Jeg er nå 15 uker med en ICSI-spire. Tror det er like vanlig å ha bøttevis med symptomer som å ikke ha det 🤷♀️ Jeg har hatt et grusomt første trimester med null energi, dårlig matlyst og kvalme/oppkast. Vær glad for at du ikke har symptomer, jeg synes det til tider har vært nærmest uutholdelig... 😕 Endret 5. mars 2020 av Slitenprøver
Slitenprøver Skrevet 5. mars 2020 #1010 Skrevet 5. mars 2020 (endret) Hei! Melder meg inn her. Vi har vært gjennom noen runder med ICSI forsøk både ved UNN og Riksen, men alle blir avbrutt pga at de som blir befruktet ikke utvikler seg som de skal. Jeg har regelmessige sykluser, og hadde forrige runde 19 egg etter stimulering, lang protokoll. Prøvene mannen leverer er gode ICSI prøver. Har noen andre denne utfordringen? Utrolig frustrerende at det bare stopper opp😕 Endret 5. mars 2020 av Slitenprøver
RC2121 Skrevet 6. mars 2020 #1011 Skrevet 6. mars 2020 (endret) Testet Idag, rugedag 7 ! Testene er fra igår kveld og en i dag tidlig . Hva syns dere ? Endret 6. mars 2020 av Roxy03
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1012 Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, Roxy03 skrev: Testet Idag, rugedag 7 ! Testene er fra igår kveld og en i dag tidlig . Hva syns dere ? Ser du to streker? Ja = gravid. Nei = ikke gravid. Ikke noe å tolke her, skjønner ikke hvorfor du spør engang. Anonymkode: 046db...ef5
prøverpåny Skrevet 6. mars 2020 #1013 Skrevet 6. mars 2020 26 minutter siden, Roxy03 skrev: Testet Idag, rugedag 7 ! Testene er fra igår kveld og en i dag tidlig . Hva syns dere ? Hvor mange dagers egg satt du inn? Hvis det var 4-5-dagers burde HCG fra eggløsningssprøyta være ute av kroppen, men det kan være i grenseland med 2-dagers. Absolutt grunn til optimisme, og bare å teste igjen om noen dager 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser du to streker? Ja = gravid. Nei = ikke gravid. Ikke noe å tolke her, skjønner ikke hvorfor du spør engang. Anonymkode: 046db...ef5 Dette er ikke en vanlig tolke g-testtråd, den finnes klistret på fremsiden. For assistert befruktning kan man få falske positive pga eggløsningssprøyte, derfor kan man ønske råd fra andre med erfaring. 3
RC2121 Skrevet 6. mars 2020 #1014 Skrevet 6. mars 2020 20 minutter siden, prøverpåny skrev: Hvor mange dagers egg satt du inn? Hvis det var 4-5-dagers burde HCG fra eggløsningssprøyta være ute av kroppen, men det kan være i grenseland med 2-dagers. Absolutt grunn til optimisme, og bare å teste igjen om noen dager Dette er ikke en vanlig tolke g-testtråd, den finnes klistret på fremsiden. For assistert befruktning kan man få falske positive pga eggløsningssprøyte, derfor kan man ønske råd fra andre med erfaring. Den første var dag 6 og den andre var dag 7. Et egg ble innsatt fredag 28. februar.
Neutral90 Skrevet 6. mars 2020 #1015 Skrevet 6. mars 2020 10 timer siden, Slitenprøver skrev: Hei! Melder meg inn her. Vi har vært gjennom noen runder med ICSI forsøk både ved UNN og Riksen, men alle blir avbrutt pga at de som blir befruktet ikke utvikler seg som de skal. Jeg har regelmessige sykluser, og hadde forrige runde 19 egg etter stimulering, lang protokoll. Prøvene mannen leverer er gode ICSI prøver. Har noen andre denne utfordringen? Utrolig frustrerende at det bare stopper opp😕 Jeg fikk prøve bemfola sammen med menopur på mitt siste uttak. Det ga flere og bedre egg for min del. Legen forklarte det med at noen få (ca 10%) får forbedret kvalitet av testosteron, som er i menopur. Hvilken medisin har du brukt og hva sier klinikken?
Neutral90 Skrevet 6. mars 2020 #1016 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, Roxy03 skrev: Den første var dag 6 og den andre var dag 7. Et egg ble innsatt fredag 28. februar. Var det etter ferskforsøk eller fryseforsøk? Var det 5 eller 2 dager etter uttak?
RC2121 Skrevet 6. mars 2020 #1017 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, Neutral90 skrev: Var det etter ferskforsøk eller fryseforsøk? Var det 5 eller 2 dager etter uttak? Helt Ferskforskøk . 5 dager etter uttak 1
prøverpåny Skrevet 6. mars 2020 #1018 Skrevet 6. mars 2020 10 timer siden, Slitenprøver skrev: Hei! Melder meg inn her. Vi har vært gjennom noen runder med ICSI forsøk både ved UNN og Riksen, men alle blir avbrutt pga at de som blir befruktet ikke utvikler seg som de skal. Jeg har regelmessige sykluser, og hadde forrige runde 19 egg etter stimulering, lang protokoll. Prøvene mannen leverer er gode ICSI prøver. Har noen andre denne utfordringen? Utrolig frustrerende at det bare stopper opp😕 Ja, samme erfaring som deg dessverre. Prøver nå å endre sædkvalitet etter analyse for DNA-skader gjort gjennom Medicus. Har ikke re-testet sæden enda, så vet ikke om tiltakene har hjulpet enda da... Veldig frustrerende situasjon! Tror det blir mer forskning på sæd etterhvert, mitt inntrykk har vært at så lenge de finner noe levende så har ikke mannen vært i fokus..
Neutral90 Skrevet 6. mars 2020 #1019 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, Roxy03 skrev: Helt Ferskforskøk . 5 dager etter uttak Eggløsningssprøyte kan gi falsk positiv i 10 dager etter du satte den. Så en positiv test 7 dager etter innsett av et 5 dagers egg gir et resultat du kan stole på.
Neutral90 Skrevet 6. mars 2020 #1020 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, prøverpåny skrev: Ja, samme erfaring som deg dessverre. Prøver nå å endre sædkvalitet etter analyse for DNA-skader gjort gjennom Medicus. Har ikke re-testet sæden enda, så vet ikke om tiltakene har hjulpet enda da... Veldig frustrerende situasjon! Tror det blir mer forskning på sæd etterhvert, mitt inntrykk har vært at så lenge de finner noe levende så har ikke mannen vært i fokus.. Hvilke tiltak ble gjort?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå