Gå til innhold

Prøverør 2020

TiiBii

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg fikk prøve bemfola sammen med menopur på mitt siste uttak. Det ga flere og bedre egg for min del. Legen forklarte det med at noen få (ca 10%) får forbedret kvalitet av testosteron, som er i menopur. Hvilken medisin har du brukt og hva sier klinikken? 

Takk for svar!

Denne gangen brukte jeg menopur 450, men har prøvd gonal-f og fostimon også. Klinikken begynner å snakke om donorsæd, men det synes vi er rart å ta stilling til når det faktisk er liv i hans sæd. Jeg får jo en del egg, men funker dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Eggløsningssprøyte kan gi falsk positiv i 10 dager etter du satte den. Så en positiv test 7 dager etter innsett av et 5 dagers egg gir et resultat du kan stole på. 

Tusen takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Neutral90 skrev:

Hvilke tiltak ble gjort? 

Spise masse antioksidanter, gå over til løse boxere og helst commando i joggebukse hjemme, trene cardio (utenom sykling) fremfor styrketrening for å få fettprosenten veldig lav, kutte snus, kaffe og alkohol... Ikke uoverkommelig altså, og i mine øyne absolutt verdt det :) Mannen sier også at han ikke tenker at det er synd på han all tid jeg har vært gjennom mellom annet fem uttak med påfølgende overstimulering på to av de..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Slitenprøver skrev:

Takk for svar!

Denne gangen brukte jeg menopur 450, men har prøvd gonal-f og fostimon også. Klinikken begynner å snakke om donorsæd, men det synes vi er rart å ta stilling til når det faktisk er liv i hans sæd. Jeg får jo en del egg, men funker dårlig...

Jeg har skrevet om dette før inne her, men aner ikke hvor aktuelt det er for dere. Det ble snakket om DNA feil med mannens sæd før siste uttak. På st Olavs leverer man sædprøve i 8 tiden, uttak litt etter det og så skjer befruktningen rundt kl 14. Denne gangen leverte mannen en prøve som vanlig kl 8, men han leverte også en prøve etter egguttak. Så to prøver på en dag. Halvparten av eggene ble befruktet med prøve 1,andre med prøve 2. Fikk 6 egg på frys, alle befruktet fra sædprøve 2. 

Tilfeldig? Kanskje. Om embryologen hadde vitenskapelig grunn til å gjøre det? Ikke som vi vet, men det ga oss mange på frys... 

Nå skal det sies at første innsett var negativ da, så for alt jeg vet ha de t like crappy kvalitet, bare at de utviklet seg lenge nok til å fryses. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, prøverpåny skrev:

Spise masse antioksidanter, gå over til løse boxere og helst commando i joggebukse hjemme, trene cardio (utenom sykling) fremfor styrketrening for å få fettprosenten veldig lav, kutte snus, kaffe og alkohol... Ikke uoverkommelig altså, og i mine øyne absolutt verdt det :) Mannen sier også at han ikke tenker at det er synd på han all tid jeg har vært gjennom mellom annet fem uttak med påfølgende overstimulering på to av de..

Spennende å se om det bærer frukt (hehe) av det 🤞🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Spennende å se om det bærer frukt (hehe) av det 🤞🤞

Ja 💕💕

Endret av prøverpåny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbereder meg til fryseforsøk. Startet med Progynova på mandag. Kontroll den 13/3.  Håper begge to overlever som er på frys. 🌸

Men magefølelse sier at det blir runde tre med sprøyter 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, beklager men jeg har ikke fulgt tråden her på en stund, syntes det var alt litt for mye med negative tester igjen og igjen 😥 Men jeg føler nå at jeg trenger litt råd fra dere, siden jeg føler denne gruppen her er den eneste som kan forstå meg av og til ❤️

Vi har vært forlovet i ett år nå, og hadde planlagt å gifte oss i år. Dette gikk ikke pga penger.
Nå at vi har bare 1 forsøk med ICSI igjen på offentlig, har vi lagt opp et estimert budsjett for å fortsette med privat etter dette forsøket. 
Estimeringen viser at vi KAN betale for privat IVF hvis vi holder oss til et ekstremt stramt budsjett, dvs. ingen ferie, sparing på mat osv.
Jeg vil fortsatt gifte meg, men barneønsket er selvfølgelig prioriteten.

Vi tenker det er mulig å betale for alt bortsatt fra maten og drikker (kirke, lokal, antrekk, pynt, foto osv.) med gaver fra foreldrene. Men vi bare klarer ikke å inkludere mat og drikker for alle. Vi vet at det er mulig å invitere færre personer, men vi vil veldig gjerne tilby alle å komme.

Spørsmålet er: Tror dere at det er mulig å forklare denne situasjonen til gjestene, og spør dem om de kan betale for deres egen mat og drikker på bryllupsfesten? Hvordan ville dere forklart at dere ikke kan betale for bryllupet siden dere må ut med 100 000 kr hver 6 måneder eller noe sånt for IVF i fremtiden for et ukjent antall år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Avianna skrev:

Hei alle sammen, beklager men jeg har ikke fulgt tråden her på en stund, syntes det var alt litt for mye med negative tester igjen og igjen 😥 Men jeg føler nå at jeg trenger litt råd fra dere, siden jeg føler denne gruppen her er den eneste som kan forstå meg av og til ❤️

Vi har vært forlovet i ett år nå, og hadde planlagt å gifte oss i år. Dette gikk ikke pga penger.
Nå at vi har bare 1 forsøk med ICSI igjen på offentlig, har vi lagt opp et estimert budsjett for å fortsette med privat etter dette forsøket. 
Estimeringen viser at vi KAN betale for privat IVF hvis vi holder oss til et ekstremt stramt budsjett, dvs. ingen ferie, sparing på mat osv.

Vi tenker det er mulig å betale for alt bortsatt fra maten og drikker (kirke, lokal, antrekk, pynt, foto osv.) med gaver fra foreldrene. Men vi bare klarer ikke å inkludere mat og drikker for alle. Vi vet at det er mulig å invitere færre personer, men vi vil veldig gjerne tilby alle å komme.

Spørsmålet er: Tror dere at det er mulig å forklare denne situasjonen til gjestene, og spør dem om de kan betale for deres egen mat og drikker på bryllupsfesten? Hvordan ville dere forklart at dere ikke kan betale for bryllupet siden dere må ut med 100 000 kr hver 6 måneder eller noe sånt for IVF i fremtiden for et ukjent antall år?

Vi giftet oss i hjemmeland og i invitasjon vi skrev at i stedet for gaver vi ønsker og oppfylle vår drøm om egen hus. Kanskje du kan prøve noe lignende? 
Vi hadde plan først hus etterpå barn...men vi visste ikke at den veien til barn blir så vanskelig og lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Avianna

Vi ble overrasket over hvor mange pengegaver vi fikk fra gjester og andre som ikke var bedt (typ søskenbarn og naboer). Kanskje det er en mulighet å gjøre det rimeligere, men inkludere mat og drikke? Ikke leie hotell og treretters, men bestille i bakker og leie samlingslokale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

@Avianna

Vi ble overrasket over hvor mange pengegaver vi fikk fra gjester og andre som ikke var bedt (typ søskenbarn og naboer). Kanskje det er en mulighet å gjøre det rimeligere, men inkludere mat og drikke? Ikke leie hotell og treretters, men bestille i bakker og leie samlingslokale?

Takk, men budsjettet er allerede det laveste det kan være. Koldtbord og uten hotell og en lokal som vi får med masse rabatt.

Tenker at vi ikke har noe valg bortsatt fra å forklare hvorfor vi mangler penger. Eller ikke invitere flere enn 20 😕

Tenker kanskje vi må lage en nettside og skrive historien vår der og sende en lenke til gjestene eller noe sånt.

Forresten, fikk vite i dag at jeg skal ha insett neste fredag med 2 blasto 😊 ikke høyest kvalitet men jeg har fingre krysset 🤞

3 timer siden, Dii skrev:

Vi giftet oss i hjemmeland og i invitasjon vi skrev at i stedet for gaver vi ønsker og oppfylle vår drøm om egen hus. Kanskje du kan prøve noe lignende? 
Vi hadde plan først hus etterpå barn...men vi visste ikke at den veien til barn blir så vanskelig og lang...

Ja det er jo det vi tenker å gjøre på en måte 😊 spørre om penger for bryllupet (deres egen mat & drikke). Men synes det er litt viktig å forklare hvorfor vi trenger det på forhånd.

Virker bare litt skummelt å være åpen med IVF temaet med så mange folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak på mandagen som var, og sluttet på lutinus onsdag kveld. Fortsatt er det kramper og vondt i eggstokkene og livmor(helt overlevelig, men slitsomt). Hvor lenge etter uttak og sånt kjente dere det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Molly_ skrev:

Uttak på mandagen som var, og sluttet på lutinus onsdag kveld. Fortsatt er det kramper og vondt i eggstokkene og livmor(helt overlevelig, men slitsomt). Hvor lenge etter uttak og sånt kjente dere det? 

For meg var det omtrent i 1.5 uker etter uttak forrige gang, men kjente det lengre på den ene siden som gjorde mye mer vondt direkte etter uttak.

Ved første forsøket hadde jeg nesten ingen smerter fra uttak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nå begynt på Cyclogest. Brukte bare Lutinus og crinone før.

Er det sånt at man må være i bevegelse etter man setter den inn også som med crinone? Legen sa ingenting om dette.

Eller kan jeg bare ta den om morgenen til riktig klokkeslett og legge meg igjen? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Avianna skrev:

Har nå begynt på Cyclogest. Brukte bare Lutinus og crinone før.

Er det sånt at man må være i bevegelse etter man setter den inn også som med crinone? Legen sa ingenting om dette.

Eller kan jeg bare ta den om morgenen til riktig klokkeslett og legge meg igjen? 😁

Legg deg i en halvtime etter du tar cyclogest 👍 mye mindre rot enn de andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Avianna skrev:

Nei, dette synes jeg absolutt ikke dere burde gjøre. Å spørre om gjestene selv kan betale maten er noe man bare ikke gjør, uansett situasjon. Tenker dere må kutte ned andre steder. Antrekk, har ikke mannen en dress fra før og så finner du en enkel hvit kjole? Fotograf er ikke nødvendig, få en dere kjenner til å ta noen flotte bilder av dere. Dere kan droppe åpen bar og heller be gjestene kjøpe drikke selv etter maten, det er innafor. Ønsk dere pengegave og forklar gjerne hva det går til, dere vil nok få inn penger som kan dekke litt av bryllupet, men dere kan ikke be om det på forhånd! 

Ellers så er alternativet å utsette bryllupet eller ha et mindre bryllup med færre gjester. Masse lykke til uansett hva dere går for 😊

Anonymkode: 812e5...7b7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker ikke hvem som skrev innlegget men det var noe om å kjøpe inn baby utstyr osv. i begynnelsen av prøvingen fordi man antok at det skulle bli en enkel jobb å lage en baby... 😬 

Denne kjøpte jeg før julen 2017. Det var en gave til min mamma og pappa som de skulle få på julaften og den store overraskelse om at de skulle bli besteforeldre skulle fortelles.. Så langt kom vi aldri (og heller ikke siden) men vi gir ikke opp 💪🏼

AC61B604-F95E-41DE-9C54-77D9E459608B.jpeg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen @TiiBii, jeg kjøpte en søt «tantekopp» til søsteren min som hun skulle få til jul når jeg var gravid i november 2017🤷🏻‍♀️ Lykken var kortvarig da jeg mistet i uke 7, og nå er koppen gitt bort til loppemarked. Jeg orket bare ikke se på den mer, den ble bare en påminnelse om hva vi ikke har fått til 🙈🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@TiiBii

Har fått denne koppen av samboeren min til bursdagen når jeg testet positiv i fjor før vi mistet.

Jeg bruker den fortsatt fordi jeg synes det minner meg på å ikke gi opp håpet. Må bare håpe vi lykkes før bokstavene er fullstendig vasket av fra oppvaskmaskin 😅

20200307_130345.thumb.jpg.2b47d523fc55edd3272c259c201676af.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Avianna skrev:

Vent med bryllup eller gift dere med nærmeste familie og ta en stor fest med alle andre om et år eller to. Mange som gjør det slik. Og det er ok å ha litt buffer når dere skal ut i et privat forsøk. 

Anonymkode: 96ecd...71e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...