AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #201 Del Skrevet 25. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ekte vestlendinger gjør det, jo. Anonymkode: a400e...579 Det, nei, er ikke alle ekte vestlendinger som gjør det nei! Anonymkode: dc598...ea9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #202 Del Skrevet 25. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det, nei, er ikke alle ekte vestlendinger som gjør det nei! Anonymkode: dc598...ea9 Ekte vestlending =/= Liker ikke pinnekjøtt Anonymkode: a400e...579 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #203 Del Skrevet 25. desember 2019 Jeg er så glad jeg er veganer, da har jeg alltid ansvar for min egen mat og mengde😂 Anonymkode: a6807...70d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 25. desember 2019 #204 Del Skrevet 25. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ekte vestlendinger gjør det, jo. Anonymkode: a400e...579 La folk få like det de vil. Jeg likte ikke pinnekjøtt som barn, jeg elsker det som voksen. Du kan ikke tvinge folk til å like noe med å si at de ikke er "ekte" vestlending hvis de ikke gjør det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 25. desember 2019 #205 Del Skrevet 25. desember 2019 47 minutter siden, Blondie65 skrev: Enkelte er sånn laget. De blir aldri bedre. Jeg har en venninne som virkelig er den perfekte vertinne på alle vis. Hun disker opp med flotte retter mange ganger i året. Riktignok spleiser vi på noe av dette og vi tar med drikke. Likevel ser vi på nært hold at de samme alltid kommer for sent, uten å gi beskjed. De har med seg akkurat nok drikke til seg selv, og deler ikke, og de kommer ikke de gangene det skal spleises. Når dette først er påpekt, så er det vanskelig å ikke se det og sist vi var samlet satt vi nok en gang og ventet på de vanlige sinkene hvorpå jeg sa at maten er varm, det akademiske kvarter er passert med glans, vi venter ikke lenger kjære vertinne. Og slik ble det. Etternølerne kom når vi andre var nesten ferdige å spise. En ting er å komme sent, men det går da an å sende en SMS? Sånn at vertinnen vet når folk kan forventes. Jeg har forøvrig også hørt om folk som kommer dagen etter for å hente panteflaskene og resten av drikken sin. Det er frekt. Jeg syns sånt er så ufattelig leit.. . Det er mulig at jeg er en dumsnill person, men jeg klarer ikke sånn "egosentrisme". Hvis vi skal noe, f.eks i middag til andre - så tar jeg med noe alle kan dele. Før når vi festet så delte jeg gladelig av "mitt", og i vårt samboerskap har vi ikke noe sånn "mitt eller ditt" eller at vi må betale hverandre hvis den ene har kjøpt en cola til den andre. Dette er så fjernt fra hva jeg vokste opp med som normalen. Mora mi har overført en hel haug med svært dårlige egenskaper over på oss barna, men akkurat det der med både delingskultur og innlemming av andre, samt å overholde avtaler er kultur jeg anser som gode verdier. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #206 Del Skrevet 25. desember 2019 18 minutter siden, Chiyo said: La folk få like det de vil. Jeg likte ikke pinnekjøtt som barn, jeg elsker det som voksen. Du kan ikke tvinge folk til å like noe med å si at de ikke er "ekte" vestlending hvis de ikke gjør det. Det er få ting som provoserer mer enn julemat og tilhørighet skjønner jeg! Gledelig pinnekjøttjul Anonymkode: a400e...579 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver18 Skrevet 25. desember 2019 #207 Del Skrevet 25. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I fjor inviterte svigermoren min på julefrokost. Det var hun og mannen, oss fem, min svoger, svigerinne og to barn + en svoger til. 12 stk. Hun hadde kjøpt 1 brød 🤪 Spiste frokost da vi kom hjem vi... Anonymkode: b0a63...af0 Kødder du 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #208 Del Skrevet 25. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi de ikke har tradisjon for det? Spiller vel ingen rolle for andre om du må ha poteter, så lenge du ikke feirer jul hos dem. Anonymkode: a400e...579 Ha,ha Veldig bra svar, noen ganger blir man helt svett av hva andre legger seg bort i 😄 Anonymkode: dfd35...e5a 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #209 Del Skrevet 25. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Barn liker da ikke pinnekjøtt. Anonymkode: d59f1...a2c Det er da bare tull. Mange barn som liker pinnekjøtt. Og om så disse barna i selskapet var av typen som IKKE liker pinnekjøtt, hva spiste de da? Det var jo ikke så mange andre alternativer. Det JEG reagerte på er at ingen av gjestene klagde, og har vanskelig for å se for meg at barn som var skrubbsultne ikke sa fra... Anonymkode: 44ce4...00e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 Populært innlegg #210 Del Skrevet 25. desember 2019 2 timer siden, Batteri skrev: Greit at du fikk for lite mat, men å påstå at du var mer sulten etter at du hadde spist er jo bare tull. Dette trenger absolutt ikke være tull! Jeg er også skrudd sammen slik at jeg blir mer sulten hvis jeg kun spiser en lite mengde mat! Anonymkode: 96732...408 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bygdedyret Skrevet 25. desember 2019 #211 Del Skrevet 25. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Barn liker da ikke pinnekjøtt. Anonymkode: d59f1...a2c Tull. Vi var 9 barn i går under 8 år, og alle spiste pinnekjøtt så det sang etter. Samtlige spise kun kjøtt, uten tilbehør 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 Populært innlegg #212 Del Skrevet 25. desember 2019 2 minutter siden, Bygdedyret said: Tull. Vi var 9 barn i går under 8 år, og alle spiste pinnekjøtt så det sang etter. Samtlige spise kun kjøtt, uten tilbehør Kan ikke dere slutte å spore av tråden og heller lage en egen tråd om hva barn liler eller ikke liker basert på hvor i landet de er født og hvor «matkule» foreldre og dertil matkultur er. ..... Anonymkode: dfdc5...197 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #213 Del Skrevet 25. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke dere slutte å spore av tråden og heller lage en egen tråd om hva barn liler eller ikke liker basert på hvor i landet de er født og hvor «matkule» foreldre og dertil matkultur er. ..... Anonymkode: dfdc5...197 Hva er det egentlig som skal diskuteres i tråden mener du da? Ts og gjestene har spist litt julemiddag og julaften er forbi. Anonymkode: 22de7...ca7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #214 Del Skrevet 25. desember 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Julen beste trolletråd Anonymkode: 44f45...e44 Jeg er alltid skeptisk på sanne ting, men må si at jeg kan nesten tro litt på dette, spesielt etter å ha lest hele den "grådig/gjerrig" tråden. Håper om dette er sant har den jente lært seg noe, men tipper utifra måten hun svarte at hun ser seg som ofre i denne historien. Anonymkode: 7d7e3...773 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #215 Del Skrevet 25. desember 2019 Vi klager over for lite mat, og så har vi de som nesten ikke har mat. Kanskje hun ville at dere skulle føle på sult? Nordmenn triller etter ett måltid i jula, og på nyåret må de slanke seg for å komme inn i buksene. Jeg spiser meg aldri mett, fordi jeg syns det er ubehagelig. Spiser sånn at jeg ikke er sulten. Det er ikke så mye mat som skal til da Anonymkode: 00e7b...1a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #216 Del Skrevet 25. desember 2019 3 hours ago, sommermor said: Hvorfor har du ikke poteter til pinnekjøtt ? For meg er det noe som mangler hvis det ikke er potet til pinnekjøtt. Fordi vertinnen ikke spiser poteter, så da skal ingen andre heller. Utrolig mange folk som har null sosial antenner. Anonymkode: 7d7e3...773 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #217 Del Skrevet 25. desember 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: 🤣🤣🤣🤣 Helt utrolig. Den rødvinen røyk nok på neste fest 🤣 noen er faktisk så gjerrige. Anonymkode: c55c6...ea4 Neppe---sann folk leverer tilbake til polet for å få penge. Gjerrigkjerringer. Anonymkode: 7d7e3...773 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 Populært innlegg #218 Del Skrevet 25. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vi klager over for lite mat, og så har vi de som nesten ikke har mat. Kanskje hun ville at dere skulle føle på sult? Nordmenn triller etter ett måltid i jula, og på nyåret må de slanke seg for å komme inn i buksene. Jeg spiser meg aldri mett, fordi jeg syns det er ubehagelig. Spiser sånn at jeg ikke er sulten. Det er ikke så mye mat som skal til da Anonymkode: 00e7b...1a0 Og dette der kan du spare deg for! Er så lei dere som må alltid inn med " men andre har ikke mat, og dere har det for godt so hvorfor egentlig skal du klage!??" Ta deg en bolle. Anonymkode: 7d7e3...773 67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 Populært innlegg #219 Del Skrevet 25. desember 2019 Har null problem med å tro på TS. Jeg har vært på julebesøk hvor vertskapet ikke serverte kjøtt. Altså, ikke en vegetarmiddag, men en ribbemiddag uten kjøtt. Av årsaker jeg ikke kjenner til hadde de ikke ribbe eller medister eller annet vanlig kjøtttilbehør (jeg kommer fra pinnekjøttfamilie så har ikke 100% kål på ribbetilbehør). Var bare kokte poteter, torosaus ("saus til steik"), grønnsaker og surkål. Det var en ganske rar opplevelse. Vi var vel rundt 14 mennesker totalt som vertskapet hadde bedt inn til julemiddag på julaften. Vertskapet snakket om at de "hadde glemt" å kjøpe ribbe/medister/pølser, men samtidig snakket de masse om hvor "dyrt det er å feire jul". Alle ble mette på potet og saus for det var nok til alle (mystisk mye tilbehør var kjøpt inn, med tanke på at de hadde "glemt" å kjøpe kjøttet), men det var jo skikkelig rart å sitte der på julaften og spise saus og potet som en annen matvrang fireåring. Anonymkode: 821ff...fbb 102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #220 Del Skrevet 25. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har null problem med å tro på TS. Jeg har vært på julebesøk hvor vertskapet ikke serverte kjøtt. Altså, ikke en vegetarmiddag, men en ribbemiddag uten kjøtt. Av årsaker jeg ikke kjenner til hadde de ikke ribbe eller medister eller annet vanlig kjøtttilbehør (jeg kommer fra pinnekjøttfamilie så har ikke 100% kål på ribbetilbehør). Var bare kokte poteter, torosaus ("saus til steik"), grønnsaker og surkål. Det var en ganske rar opplevelse. Vi var vel rundt 14 mennesker totalt som vertskapet hadde bedt inn til julemiddag på julaften. Vertskapet snakket om at de "hadde glemt" å kjøpe ribbe/medister/pølser, men samtidig snakket de masse om hvor "dyrt det er å feire jul". Alle ble mette på potet og saus for det var nok til alle (mystisk mye tilbehør var kjøpt inn, med tanke på at de hadde "glemt" å kjøpe kjøttet), men det var jo skikkelig rart å sitte der på julaften og spise saus og potet som en annen matvrang fireåring. Anonymkode: 821ff...fbb Herregud. De kunne jo i det minste kjøpt inn noen pølser. Og ribbe er jo faktisk ikke så dyrt.. Anonymkode: 89e5c...42e 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå