AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #121 Del Skrevet 24. desember 2019 Omg fortell. ❤️ Anonymkode: 1807d...1f1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 24. desember 2019 #122 Del Skrevet 24. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud TS, du må fortelle hvordan det gikk. Nå har keg sittet her gjennom hele julekvelden og tenkt på alle de stakkars menneskene som skulle spise et halvt ribben på deling julaften..... og jeg tror deg. For jeg har en svigersøster som pisker 3 dl fløte til en liten bolle «fruktsalat» til 20 stykker hver eneste jul, mens hun proklamerer at hun jo vet at «dette er en familie som er så glad i krem...» 🙈😂 Anonymkode: dfdc5...197 Fantastisk😂😂😂 Jeg er nysgjerrig jeg også ts. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #123 Del Skrevet 24. desember 2019 Ts har besvimt av sult? 😟 Anonymkode: 09a3e...daa 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåleputa Skrevet 24. desember 2019 #124 Del Skrevet 24. desember 2019 Hun fikser julemiddag hjemme nå. 😀👍🏻 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 24. desember 2019 #125 Del Skrevet 24. desember 2019 18 timer siden, MarianneE skrev: Jeg har invitert til brunch 2. Juledag, vi blir 16 totalt, men nå begynner jeg å bli nervøs for at jeg har beregnet lite mat selv. (Men erfaring tilsier at jeg er alltid redd på forhånd, men har mer enn nok når alt kommer til alt. ) TS, lykke til! Hold oss oppdatert! Jeg tror også ALLTID at jeg har beregnet for lite, så jeg lager litt ekstra bare for å være sikker og ender alltid med en haug med rester😂 Men det gjør ingenting, vi har familieselskap 2.dagen og bruker opp restene da. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 24. desember 2019 #126 Del Skrevet 24. desember 2019 Håper dere overlevde sulten. 🌹 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #127 Del Skrevet 24. desember 2019 Her fikk vi en ekstra gjest, mannen sin gamle onkel. Har alltid hatt klart til han og, men i år hadde vi ikke det. Men fortsatt hadde vi en stor bolle med rensket pinnekjøtt igjen. Skal bli godt i lapskaus. Dessert hadde vi godt igjen, så da blir det dessert i morgen og. Ble ikke spist kaker, da gjestene ville hjem. Svigermor ville gå rett etter middagen. Hjemme er den trygge plassen hennes. Hun er dement. Så får vi håpe hun ikke vandrer ute i natt. Nå litt kake og hvitvin Anonymkode: 6d723...a47 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #128 Del Skrevet 25. desember 2019 Venter spent på oppdatering 😄 Anonymkode: e2840...de3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #129 Del Skrevet 25. desember 2019 Jeg har tenkt på dette hele kvelden... Fortell, TS😅🙈 Anonymkode: c3034...e88 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 25. desember 2019 #130 Del Skrevet 25. desember 2019 Jepp, flere spente her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #131 Del Skrevet 25. desember 2019 Henger meg på, skikkelig spent nå!! Anonymkode: 905ff...7c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 25. desember 2019 #132 Del Skrevet 25. desember 2019 Venter i spenning på oppdatering... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest YtreYtterst Skrevet 25. desember 2019 #133 Del Skrevet 25. desember 2019 Blir lei meg om dette bare var trolling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #134 Del Skrevet 25. desember 2019 6 minutter siden, YtreYtterst skrev: Blir lei meg om dette bare var trolling Herregud, selvfølgelig er det bare tull (med mindre vertinnen er utviklingshemmet eller dement da) Det skal liksom lages mat til 13 personer av: En pakke pinnekjøtt, en pose poteter osv til hennes familie på fem, vår familie på tre, mine svigerforeldre og hennes manns foreldre og hans søster...... Anonymkode: dfd35...e5a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest YtreYtterst Skrevet 25. desember 2019 #135 Del Skrevet 25. desember 2019 Just now, AnonymBruker said: Herregud, selvfølgelig er det bare tull (med mindre vertinnen er utviklingshemmet eller dement da) Det skal liksom lages mat til 13 personer av: En pakke pinnekjøtt, en pose poteter osv til hennes familie på fem, vår familie på tre, mine svigerforeldre og hennes manns foreldre og hans søster...... Anonymkode: dfd35...e5a Jeg har lest rarere ting på dette forumet som har vist seg å stemme, så jeg roper ikke troll før solen kommer og gjør greia si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 Populært innlegg #136 Del Skrevet 25. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, selvfølgelig er det bare tull (med mindre vertinnen er utviklingshemmet eller dement da) Det skal liksom lages mat til 13 personer av: En pakke pinnekjøtt, en pose poteter osv til hennes familie på fem, vår familie på tre, mine svigerforeldre og hennes manns foreldre og hans søster...... Anonymkode: dfd35...e5a Jeg har servert i flere konfirmasjoner og dåpsselskap, og jeg har opplevd flere tilfeller som det blir beskrevet her. (eks 1.5 kg svinestek og to kg poteter til 11 stykker) Det blir alltid nok mat, for gjestene tør ikke spise. Anonymkode: 33285...a06 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. desember 2019 #137 Del Skrevet 25. desember 2019 21 minutter siden, YtreYtterst skrev: Blir lei meg om dette bare var trolling Selv om det var, så var det moro. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #138 Del Skrevet 25. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, selvfølgelig er det bare tull (med mindre vertinnen er utviklingshemmet eller dement da) Det skal liksom lages mat til 13 personer av: En pakke pinnekjøtt, en pose poteter osv til hennes familie på fem, vår familie på tre, mine svigerforeldre og hennes manns foreldre og hans søster...... Anonymkode: dfd35...e5a Mulig du har rett, men jeg har sett flere eksempler på slike elendige verter. Anonymkode: 60e42...e65 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
|a9ta| Skrevet 25. desember 2019 #139 Del Skrevet 25. desember 2019 Nysgjerrig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 Populært innlegg #140 Del Skrevet 25. desember 2019 Ts her. Jo, nå skal dere høre 😅 Jeg tok til meg rådet flere kom med og disket opp litt mat før vi dro. Heldigvis! Dessverre hadde jeg ikke misforstått og hun hadde feilberegnet så til de grader. For på ett fat lå pinnekjøttet fra en pakke Henriettes pinnekjøtt som hun viste meg tidligere i desember. Poteter var fordelt på to skåler og en en litt større skål med kålrotstappe. Det ble også servert vossafår pølser og jeg telte faktisk bitene for å gi dere et antall til oppdateringen. Vil bare si at jeg aldri hadde telt opp slik ellers. Fire pølser mener jeg det var, delt i tre slik at alle fikk en bit- bortsett fra en person. Dette var alt som ble servert til middag. Ganske raskt etter at maten var servert, ble det tomt for pinnekjøtt og de fleste hadde enda ikke forsynt seg. Hennes svigerfar sier da lattermildt «Nei her må det fylles på, ellers sulter vi hele gjengen!» og han og gjestene ler litt, men jeg ønsker bare å synke ned i jorden på vegne av både han og svigerinnen min. Hun ser veldig brydd ut og sier at all maten ligger på bordet og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når gjestene ler godt av «spøken» hennes. Etterhvert forstår jo gjestene at hun mener det. De som forsynte seg av pinnekjøtt tok gjerne tre og fire biter først, og disse måtte sendes videre og fordeles på de som ikke fikk, men det rakk ikke helt rundt til alle. Alle fikk en mandelpotet eller to og kålrotstappen rakk akkurat rundt til alle når gjestene begrenset seg til en skje og vossafårpølsene rakk også til alle bortsett fra den ene personen som nevnt. Det skal sies at maten var veldig god, men middagstallerkene var unødvendig store, et tefat hadde vært mer passende. Det tok ikke lang tid før alle hadde spist opp og jeg har aldri sett renere tallerkner og serveringsfat før, kun bein, fett og pølseskinn lå igjen. Jeg var mer sulten etter maten enn jeg var før og det var tydelig at gjestene heller ikke var mette. Riskremen ble så servert og her hadde hun faktisk beregnet rett om gjestene hadde spist seg forsynt til maten. All riskremen ble spist opp. Stemningen er nå ganske klein og dempet. Ingen sier noe negativt i forhold til maten og at de fortsatt er sultne, men vi tenkte nok det samme alle sammen. Vi åpner gavene rekordtidlig og etterhvert spør min svigermor min svigerinne litt diskret om de ikke skal se om de kan diske opp med noe. Ferskt brød har de ikke, men fryst så de tiner det raskt opp i komfyren. Kantene på skivene blir litt harde og tørre, mens midten enda var halvfrosset. Svigermor lager litt eggerøre og pålegg som ost, skinke, servelat, makrell i tomat og leverpostei blir satt frem på bordet, så dette ble hovedretten vår til jul i år. Dette blir definitivt en jul jeg sent kommer til å glemme. Jeg tror vi er litt paffe hele gjengen, men vi vil nok snart le av hele greia men spørs om min svigerinne vil le av det i nærmeste fremtid. Jeg fikk litt vondt av henne faktisk, hun sa nesten ingenting hele kvelden men gikk rundt med røde kinn og kikket ned i gulvet. Anonymkode: 70c12...a27 216 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå