Gå til innhold

Kjæresten kaller gaven han fikk ifjor for drittgave!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ifjor var det første året vi var sammen og jeg kjøpte en kjempefin Willow tree figur som skulle forestille oss. Den var av et par som stod og holdt rundt hverandre. ( https://www.haugesundbok.no/produkt/promise/?gclid=EAIaIQobChMIl7GXxYG55gIVRJSyCh2kgQw5EAkYISABEgLaJvD_BwE ) Trodde han kom til å bli glad for den, men i år sier han hva han egentlig mente om den. At han ikke er jente, det var en skuffelse og han holdt på å dette av stolen da han åpnet den! 
Han ler av gaven og legge til og med ut film på min historie på messenger hvor han latterliggjør gaven! «Dette fikk jeg av kjæresten ifjor!») 

Syntes dette er veldig usympatisk og får ikke lyst til å gi han noe i år! 

Anonymkode: 0a5a8...826

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

 Kjipt av han å ta det opp, er kanskje for å sikre seg at han ikke får noe(lignende) i år? 

Det finnes sikkert menn som hadde satt pris på å få noe slikt, men jeg tror faktisk det er unntaket og ikke regelen. 

Hva med å kjøpe noe han vil ha, fremfor noe som du syns er fint?

Anonymkode: e6f52...7df

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga en slik figur til mannen min da vi hadde jubileum, og han ble både rørt og veldig glad for den. Den står i stua som et symbol på vår sterke kjærlighet til hverandre❤️
 

Anonymkode: 46a50...f9a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er dust som latterliggjør gaven, spesielt siden han vet at du trodde det var noe han satt pris på. Han kunne sagt i fra på en penere måte at slike gaver ikke helt hans stil, på måten han gjorde det nå så føler jo du deg såret og ganske dritt.

Vet at kjæresten min ikke liker slikt nips, men har gjort noen bomkjøp på andre ting opp gjennom tidene. Men han er alltid takknemlig og snill, selv om jeg skulle ønske at han av og til byttet gaven om den ikke faller helt i smak, men han prøver alltid å få bruk av det. F.eks ett år for mange år siden fikk han filmkamera. Og selv om han hadde nevnt i forbifarten at det hadde vært gøy med ett, så tror jeg det var meningen at det skulle være en felles investering og ikke det være hans gave. Og det var en gave som bare har gitt han arbeidsoppgaver til konfirmasjoner til familier og sånt. Men utenom det så lekte han ikke mye med det, så selv om han aldri har sagt noe negativt, så var det lett å se at han var ekstremt lettet når kameraene på telefonene fikk god kvalitet og folk sluttet å be han ta med kameraet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ifjor var det første året vi var sammen og jeg kjøpte en kjempefin Willow tree figur som skulle forestille oss. Den var av et par som stod og holdt rundt hverandre. ( https://www.haugesundbok.no/produkt/promise/?gclid=EAIaIQobChMIl7GXxYG55gIVRJSyCh2kgQw5EAkYISABEgLaJvD_BwE ) Trodde han kom til å bli glad for den, men i år sier han hva han egentlig mente om den. At han ikke er jente, det var en skuffelse og han holdt på å dette av stolen da han åpnet den! 
Han ler av gaven og legge til og med ut film på min historie på messenger hvor han latterliggjør gaven! «Dette fikk jeg av kjæresten ifjor!») 

Syntes dette er veldig usympatisk og får ikke lyst til å gi han noe i år! 

Anonymkode: 0a5a8...826

Min hadde ikke likt den (ikke jeg heller) men han hadde aldri funnet på å latterliggjøre den på lik linje med at jeg heller ikke ville gjort det om han hadde funnet på å gi meg nips

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kjøpt en slik trefigurer i gave til mannen.. han hadde ikke likt den. 

Du må kjøpe noe han trenger eller noe han ønsker seg. Ingen menn ønsker seg trefigurer tro meg 

Anonymkode: 1585e...88e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råtten oppførsel av ham. Kanskje ikke den beste gaven til menn flest, men uansett uakseptabelt å oppføre seg sånn. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker med et snev av empati forstår at en gave kan bomme, men at ofte kan den være viktig for giveren og det er derfor veldig kaldt å mobbe gaven! Det er derfor mange sliter med å si fra om at de ikke liker en gave, fordi de er redd for å såre giver! Mannen din derimot, har skrudd på turbomodus og går inn for å knuse deg, noe jeg syntes er veldig betenkelig. Enten har han så skjørt ego som ikke tåler å få "feminine" gaver og han utagerer for å bevise at han er en mannemann som ikke liker nips (🙄), eller så liker han å tråkke på deg. Om det er sistnevnte vil du nok ha merket det før. Da vil du gjerne ofte sitte med en følelse av at du er den teite eller dramatiske i forholdet, at du gjør ofte feil som kjæresten misliker og at det er lett for mannen din å kritisere deg. Du har kanskje ikke tenkt over det, fordi du har blitt vant til det. Men du vet at du ofte har såre følelser i forholdet og at du føler at du gjør mye feil. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi han en annen variant av den dette året. :laugh: Da får han virkelig smake på det, og du kan sitte der med en liten skadefryd. 

Anonymkode: c5f86...e08

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gitt noe sånn. Mannen får playstation classic i år. Og vil fortsette å gi ting han kan bruke. 

Men om jeg ga en gave som ikke falt i smak, så hadde jeg likt om han sa fra med en gang så vi kunne bytte. Jeg tok tilogmed ut byttelapp på årets gave sånn i tilfelle han ikke ønsker den likevel. 

Kjæresten din er ufyselig😲

Og jeg må jo bare til slutt si at tanken din var jo god, og du høres ut som en romantisk kjæreste. Få deg noe bedre❤️

Anonymkode: f0dad...76f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde også blitt skuffet over en sånn gave, men man oppfører seg virkelig ikke sånn av den grunn.

Anonymkode: e0fa5...83c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler mere om personlig smak, enn å kalle det for kvinne/mannsgaver. Personlig hadde jeg heller ikke
hoppet opp i jubel over å få en trefigur, pyntefigur eller nips, for jeg har interessene rettet mot praktiske ting.
Har man en kjæreste som en skal gi gave, så må en jobbe litt for å finne ut hva denne ønsker seg
og hva interessene er. Da kan resultatet bli bra.  :) 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame og hadde gjemt en sånn figur nederst, bortest, innerst i boden. Syns de er helt vanvittig kleine! 
Men jeg hadde sagt i fra til deg på en ordentlig måte i fjor. «Tusen takk for gaven du tydeligvis har kjøpt i beste mening, jeg setter pris på tanken bak. Dessverre er den ikke helt min stil».

Jeg hadde ikke sagt i fra om at gaven ikke var innertier om det ikke var en kjæreste. Men en kjæreste skal man forhåpentligvis dele livet sammen med, og da må man være ærlig. Det forventes også da at den andre parten (du) faktisk gjør en innsats for å sette seg inn i hva den andre liker og vil bli glad for.

Usympatisk å gjøre narr av deg. 
 

Endret av Maude
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å gi han gave i år og hvis han spør hvorfor han ikke har fått gave så kan du fortelle han at du var redd for at han skulle latterliggjøre deg i år igjen hvis han ikke likte gaven, så du tok ikke sjansen på det igjen.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...