Gå til innhold

Kjæresten kaller gaven han fikk ifjor for drittgave!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde antageligvis sagt noe av det samme om mannen ga meg det. 

Anonymkode: cd2e6...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal være ærlig, det der var en skikkelig søppelgave. Aldri gi sånt skrot til noen som helst, og i hvert fall ikke en mann. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 2bfaf...133

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2019 den 17.35, AnonymBruker skrev:

Konklusjonen blir at du bør være glad for at han tør å være såpass ærlig med deg, samt at du virkelig må skjerpe deg og forsøke å gi folk gaver de ønsker seg, ikke ting du vil ha. 

Anonymkode: 49e8c...469

Glad for at han er såpass ærlig mot henne at han driter henne ut på sosiale medier? Jeg er ikke helt med på den, du.

Anonymkode: 07f3d...acc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde da kjenne kjæresten din godt nok til å vite at det IKKE ville falle i smak? Tanken er god den, men at den ikke vil falle i smak hos alle er ganske sikkert. Mistenker dette for å være en av de bedre trolletrådene nå i julen. 😄 

Anonymkode: 37d7f...b50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2019 den 4.42, Gran3 skrev:

Mennesker med et snev av empati forstår at en gave kan bomme, men at ofte kan den være viktig for giveren og det er derfor veldig kaldt å mobbe gaven! Det er derfor mange sliter med å si fra om at de ikke liker en gave, fordi de er redd for å såre giver! Mannen din derimot, har skrudd på turbomodus og går inn for å knuse deg, noe jeg syntes er veldig betenkelig. Enten har han så skjørt ego som ikke tåler å få "feminine" gaver og han utagerer for å bevise at han er en mannemann som ikke liker nips (🙄), eller så liker han å tråkke på deg. Om det er sistnevnte vil du nok ha merket det før. Da vil du gjerne ofte sitte med en følelse av at du er den teite eller dramatiske i forholdet, at du gjør ofte feil som kjæresten misliker og at det er lett for mannen din å kritisere deg. Du har kanskje ikke tenkt over det, fordi du har blitt vant til det. Men du vet at du ofte har såre følelser i forholdet og at du føler at du gjør mye feil. 

TS, jeg synes du bør tenke over det som står i dette innlegget. Kjenner du deg igjen i noe av dette? Hvordan får han deg til å føle deg? Føler du at han ser på deg som en likeverdig?

Anonymkode: 07f3d...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok vært implisitt at den ikke falt i smak. Dette er en gave som er forbeholdt ett mindretall.

Skjønner at det er gjort i beste mening, og måten det ble sagt er også idiotisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, min samboer hadde bevist veldig godt at han ikke kjenner meg i det hele tatt om han hadde gitt meg noe sånt, men aldri i verden om jeg hadde kalt det en drittgave og latterliggjort han 😳 

Anonymkode: 2d2af...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg kjøpte en kjempefin Willow tree figur som skulle forestille oss.

:fnise:  Altså... det er jo tanken som teller, og du kjøpte den sikkert fordi du ville gi han noe fint og romantisk, men...  Jeg hadde foretrukket noe annet i gave. Og jeg er ei dame, bare sånn at det er sagt. 

Anonymkode: af0ee...2c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forresten du burde gitt ham en ny figur i gave, TS. Film ham mens han åpner den, og legg reaksjonen hans ut på SoMe. 

Jeg må bare spørre - var det noen av vennene hans som kommenterte videoen? Synes vennene det var en grei reaksjon?

divorce-cake.jpg

Anonymkode: 07f3d...acc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan ikke klage på å få støvsuger i julegave av mannen når menn får slike trefigurer i gave av kona.

Man burde gi gave ut ifra hva man tror mottager blir glad for, ikke hva man ønsker seg selv.

Uansett rottent av han å reagere som han gjorde.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, loveli skrev:

Kvinner kan ikke klage på å få støvsuger i julegave av mannen når menn får slike trefigurer i gave av kona.

Man burde gi gave ut ifra hva man tror mottager blir glad for, ikke hva man ønsker seg selv.

Uansett rottent av han å reagere som han gjorde.

Jeg hadde jubla om jeg hadde fått en robotstøvsuger 😂😂😂 heldigvis veit samboer det! Det er lov å håpe på at den ligger under juletreet 🙈

Anonymkode: 2d2af...2bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde jubla om jeg hadde fått en robotstøvsuger 😂😂😂 heldigvis veit samboer det! Det er lov å håpe på at den ligger under juletreet 🙈

Anonymkode: 2d2af...2bd

Hehe, ikke alle kvinner liker praktiske og brukbare gaver. Men jeg gjør det sjæl, hater nips og drit (sorry TS).

Og en robotstøvsuger gir et litt annet signal enn å få en manuell støvsuger. 😛 Tanken bak, hvordan den brukes, hvor mye man trenger å ha med den å gjøre osv. Mange som hadde hatet å få en manuell støvsuger hadde nok elsket å få en som gjør 99% av jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, loveli skrev:

Hehe, ikke alle kvinner liker praktiske og brukbare gaver. Men jeg gjør det sjæl, hater nips og drit (sorry TS).

Og en robotstøvsuger gir et litt annet signal enn å få en manuell støvsuger. 😛 Tanken bak, hvordan den brukes, hvor mye man trenger å ha med den å gjøre osv. Mange som hadde hatet å få en manuell støvsuger hadde nok elsket å få en som gjør 99% av jobben!

Vil heller ha praktiske gaver enn ting som bare blir stående langt inni et skap jeg å 🙈 

hadde nok ikke satt like stor pris på en manuell støvsuger 😅 det sier liksom noe annet! 

Anonymkode: 2d2af...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn som jeg forstår kutymen skal være, så skal man altså ikke gi ting som kan oppfattes som felles i gave til partner😂 altså, støvsuger, kjøkkenmaskin osv.

 

I mitt hode bare tull. I år git vi hverandre ny entre😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke grei oppførsel, men hvis jeg hadde fått en gave av kjæresten som var noe jeg VIRKELIG IKKE likte, ville jeg blitt rimelig såra, så kanskje det er derfor han oppfører seg på den måten? Du såra han, han sårer deg tilbake. 

Anonymkode: 19bee...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det jeg hadde lest første setningen din, så skjønte jeg hvorfor han synes det er en drittgave. Ikke vondt ment, men mannfolk flest er ikke så veldig opptatt av pynteting og sånne saker som vi jenter er. En gave skal kjøpes med tanke på hva mottaker liker, ikke hva en selv ønsket å få. Å filme, drite ut og legge ut synes jeg ikke er innafor uansett. Men at han er ærlig, synes jeg ikke er noe problem.

Anonymkode: f7683...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt delt her. Jeg skjønner godt at han ikke likte gaven. Jeg synes ikke figurene der er fine, og jeg vet i alle fall at samboeren min ikke hadde satt pris på den. Men oppførselen hans nå var veldig unødvendig. Det går an å si det på en annen måte. For meg er uansett gaver såppas lite viktige at jeg ikke husker hva jeg fikk i fjor. Og jeg blir ikke fornærmet om jeg får noe jeg ikke ønsker meg. Aller helst ønsker jeg meg noe jeg trenger, og den figuren der hadde aldri i verden blitt satt frem hjemme hos meg, men jeg går ikke rundt og er sur ett år etterpå og gjør narr av giveren på sosiale media. Jeg synes du skal gi ham kull i år.

Anonymkode: c7aba...6da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke liker gaven man får, så kan man holde kjeft synes jeg, og iallefall ikke gjøre narr av den på sosiale medier og fandens oldemor. Jeg hadde iallefall ikke giddet å kjøpe flere gaver om det hadde vært meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er figurer man kjøper seg selv. Men gaven var jo gitt med beste mening slik at han kunne holdt dette inni seg. Det er jo absolutt tanken som teller, han burde være glad han fikk en gave.

Du kan jo kjøpe en slik figur i år også, se om han latterliggjør den igjen. Etterpå gir du han en gave han ønsker seg så skal du se at han ikke blir så høy i hatten.

Anonymkode: 94578...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...