Gå til innhold

Kjæresten kaller gaven han fikk ifjor for drittgave!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ifjor var det første året vi var sammen og jeg kjøpte en kjempefin Willow tree figur som skulle forestille oss. Den var av et par som stod og holdt rundt hverandre. ( https://www.haugesundbok.no/produkt/promise/?gclid=EAIaIQobChMIl7GXxYG55gIVRJSyCh2kgQw5EAkYISABEgLaJvD_BwE ) Trodde han kom til å bli glad for den, men i år sier han hva han egentlig mente om den. At han ikke er jente, det var en skuffelse og han holdt på å dette av stolen da han åpnet den! 
Han ler av gaven og legge til og med ut film på min historie på messenger hvor han latterliggjør gaven! «Dette fikk jeg av kjæresten ifjor!») 

Syntes dette er veldig usympatisk og får ikke lyst til å gi han noe i år! 

Anonymkode: 0a5a8...826

Jeg er enig. Det var veldig usympatisk gjort av ham. 

Anonymkode: df098...2b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg skal tilstå at jeg også hadde synes det var en «drittgave». Hater pyntegjenstander av den typen, og hadde nok også holdt på å dette av stolen hvis kjæresten hadde gitt meg noe slik (og jeg er jente altså). Det er liksom så langt fra min stil at jeg hadde lurt på om mannen kjente meg overhodet. Det er en sånn ting jeg kunne sett for meg å få fra en grandtante liksom, ikke fra kjæresten som tross alt burde kjenne meg. 

MEN det betyr ikke at det er greit å gjøre narr og latterliggjøre deg i sosiale medier 😳 Blir helt sjokkert over den slags usympatisk oppførsel!

Det er lov å si fra, men man kan gjøre det på en skikkelig måte! Altså: «Du vet den gaven jeg fikk... Jeg er kjempeglad i deg og setter pris på at du gir meg gave, og jeg vet du kjøpte den fordi du trodde jeg ville bli glad. Men sannheten er at jeg ikke liker slike figurer/pyntegjenstander/whatever. Beklager. Er det ok om jeg bytter den?». 

Ellers kan man jo bare gjøre som så mange av oss gjør når vi får gaver vi ikke vil ha - å holde kjeft og tenke at det er «tanken som teller». 

Anonymkode: 358bd...ca2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor dårlig gave man får: man er en enda dårligere person når man latterliggjør kjæresten sin offentlig. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner du var veldig forelsket da du kjøpte den,men fullstendig bomkjøp og ihvertfall til en mann.Skikkelig kliss.Jeg forstår at typen din ble skuffet ja.I år må du gi han en gave som er skreddersydd til han,ikkeno følelseskliss.Beklager men måtte bare si meningen min,og jeg er dame.Men skikkelig dårlig gjort av han å legge dette ut på nettet.Skikkelig umoden oppførsel!

Anonymkode: 5a7f5...109

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og hadde heller ikke blitt særlig begeistret for sånt nips. Det bare samler støv i hyllene og jeg hater å la hyller, benker og bord bli fylt opp av sånt tull. Hadde blitt skuffet om min kjæreste (om jeg hadde en) hadde gitt meg sånt skrot til jul.

Pyntefigurer er noe jeg ikke kan fordra. Og det er nok mange som synes likedan. SÆRLIG menn....!

De eneste jeg liker, er noen figurer av fugler i treverk fra den danske designeren Kai Bojesen. De er kule.

Endret av Million
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der hadde jeg takket pent for og satt den på hylla sammen med pyntetingene til kona. Så hadde jeg aldri sett på den igjen..

Anonymkode: 3b102...bee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med kjæresten din. Den gaven er for jentete.

Anonymkode: bdd53...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Ser mange har en tendens til å gi partneren gaver, som de egentlig ønsker seg selv. Skjønner ham godt jeg. Selv om tanken var god, er jeg faktisk enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gi han en ny slik trefigur, men gi denne:

Home.jpeg

 

Anonymkode: 8f742...e84

Haha. Da får han nok panikk :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som var gaven er faktisk helt underordnet. Det er oppførselen hans som er tema her. Og den er bedriten. Uansett hvor dårlig man har truffet med en gave, gir det ikke rett til å gå ut på SoMe og drite ut folk. Å gjøre det mot kjæresten sin er helt utilgivelig, og vitner om at han hverken har oppdragelse eller sosiale antenner.

I mitt hode skal han ha massivt gode kvaliteter ellers for å veie opp for dette. Er ikke disse kvalitetene tilstede, hadde jeg nok begynt å se meg om etter noe bedre. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår jo at han ikke likte den, men han klarer vel å se at den er gitt i god mening? Han kan jo søren ikke holde på sånn som han gjør!

Jeg er faktisk enig med de som skriver at de ville gitt en til (eventuelt ingen gave) og så ville jeg nok tenkt meg grundig om ift. forholdet.

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Ulven skrev:

Hva som var gaven er faktisk helt underordnet. Det er oppførselen hans som er tema her. Og den er bedriten. Uansett hvor dårlig man har truffet med en gave, gir det ikke rett til å gå ut på SoMe og drite ut folk. Å gjøre det mot kjæresten sin er helt utilgivelig, og vitner om at han hverken har oppdragelse eller sosiale antenner.

I mitt hode skal han ha massivt gode kvaliteter ellers for å veie opp for dette. Er ikke disse kvalitetene tilstede, hadde jeg nok begynt å se meg om etter noe bedre. 

 

Eneste vettuge svaret her! Gratulerer ulven. 

At det var et bomkjøp kan man ikke helt si, for symbolikken var viktig. Her ser man at det man faktisk får i gave er viktigere enn tanken bak! Dere som har svart her er like materalistiske. 

Anonymkode: c1605...2cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør også tenke etter om dette er et isolert tilfelle av elendig sosiale antenner som kanskje kan gjøres noe med, eller en del av en systematisk strategi for å trykke deg ned psykisk.

Anonymkode: 7d625...11a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig utakknemlig av han, men for å være ærlig så var det jo temmelig skivebom av deg å gi han en pyntefigur i gave...😛

Så jeg tror nok han har fortalt deg dette for å unngå at du gjør samme tabbe i år. Han var antageligvis redd for at du skulle tro gaven var et så blinkskudd at du kjøper en annen pyntefigur til han i år 🙈

Men han kunne sagt det på en penere måte da.

Konklusjonen blir at du bør være glad for at han tør å være såpass ærlig med deg, samt at du virkelig må skjerpe deg og forsøke å gi folk gaver de ønsker seg, ikke ting du vil ha. 

Anonymkode: 49e8c...469

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Men han kunne sagt det på en penere måte da.

Det verste er ikke engang den utrolig uhøflige måten å si det på, men å legge ut film om det for andre. Hva slags mennesker gjør slikt?

Anonymkode: 7d625...11a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah bare nei, det der var virkelig skivebom fra din side. Du må jo finne gaver som passer til mottakeren, ikke gaver som symboliserer ditt og datt. Menn er enkle, de aller fleste menn ser virkelig ikke verdien av en overpriset pyntefigur. Hadde du satt pris på å få et gevær/gitar/fiskestang/biljekk/whatever han driver med i julegave? Med mindre du driver med det selv?
 

Når det er sagt: oppførselen hans er helt ræva. Den alene hadde gjort at jeg hadde satt han kraftig på plass, og om han ikke skjønte det hadde jeg revurdert hele forholdet.

Anonymkode: 6135d...61c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hva? Latterliggjør han deg på SoMe fordi du bommet med hans smak i gaver? Pleier han å oppføre seg slik når det er noe han mener bør latterliggjøres uten tanke for andres følelser? Hvorfor er du fortsatt sammen med han?

Nå er tiden kommet for å legge sjelen din i en gave som fungerer flott som oppfølger for latterliggjøringen hans - aller helst burde det være en t-skjorte som det står "Kjæresten min gjorde det slutt og alt jeg fikk var denne t-skjorten" som du selvsagt filmer og legger ut på SoMe selv.

Neida ... neida ... jo da ... litt ...!

Når det gjelder gaven: ja jeg skjønner tanken din. Men jeg er 54 år og har aldri likt unyttig nips selv. Skulle jeg satt pris på noe sånt måtte det vært fordi giveren hadde laget det selv, ikke noe masseprodusert intetsigende  nips som jeg ikke ville hatt fremme uansett hva du betalte meg. Beklager altså, gaven var virkelig skivebom.

Det forsvarer ikke oppførselen hans for til og med jeg hadde smilt og sagt "Tusen takk" før jeg gjemte den i en skuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og hadde virkelig ikke blitt glad for den gaven. Men jeg hadde jo ikke latterliggjort gaven.

Anonymkode: 62edd...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...