Gå til innhold

Kjæresten kaller gaven han fikk ifjor for drittgave!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Kjipt av han å ta det opp, er kanskje for å sikre seg at han ikke får noe(lignende) i år? 

Det finnes sikkert menn som hadde satt pris på å få noe slikt, men jeg tror faktisk det er unntaket og ikke regelen. 

Hva med å kjøpe noe han vil ha, fremfor noe som du syns er fint?

Anonymkode: e6f52...7df

Han kunne sagt det på en litt annen måte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde heller ikke kjøpt noe slikt til mannen min, men det er ikke det største problemet her.

Enhver person med et minimum av oppdragelse vet at man ikke kritiserer gaver man får. Dette får barna mine innprentet hver eneste desember. Du har altså klart å finne deg en mann uten et minimum av oppdragelse. Er du interessert i et oppdrageransvar for den du skal ha et jevnbyrdig forhold til? Tror du forholdet deres overlever at du plukker på han som en mor?

Anonymkode: b5dfb...dc4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Blir litt som når jeg fikk nytt batteri til pc'en av mannen et år. ;) Vi har ledd godt av det, begge to. I ettertid forstår han ikke helt hvordan han tenkte et batteri var fin julegave, hehe. Han tenkte der og da det var praktisk og nyttig. 

 

Nei jeg synes faktisk ts må tåle at han ikke likte den og at han ler av det. Ha en dose med selvironi, så blir det ikke så vanskelig! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se for meg ansiktsuttrykket til mannen min om han åpnet denne.... Men hadde nok tatt seg passe inn om vi var sammen med andre, og så ytret noe i retning av "den var kanskje ikke helt...." når vi var på tomannshand. 

Vi har alltid vært ganske ærlige når det gjelder gaver, ellers ville det jo skjedd feilkjøp på feilkjøp. 

Men derfra til å latterliggjøre den/deg ovenfor andre er ikke ok oppførsel. 

Anonymkode: 02483...07c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ga en slik figur til mannen min da vi hadde jubileum, og han ble både rørt og veldig glad for den. Den står i stua som et symbol på vår sterke kjærlighet til hverandre❤️
 

Anonymkode: 46a50...f9a

DET er noe helt annet... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tranedatter skrev:

Blir litt som når jeg fikk nytt batteri til pc'en av mannen et år. ;) Vi har ledd godt av det, begge to. I ettertid forstår han ikke helt hvordan han tenkte et batteri var fin julegave, hehe. Han tenkte der og da det var praktisk og nyttig. 

 

Nei jeg synes faktisk ts må tåle at han ikke likte den og at han ler av det. Ha en dose med selvironi, så blir det ikke så vanskelig! 

 

Du syns ikke det er litt forskjell på å le internt med sin mann og å bli latterliggjort på SoMe?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig dårlig oppførsel av han. 

Og et heller dårlig gavevalg fra deg virker det som, må jo ta utgangspunkt i hva han liker. Er han en følsom kar med hang til klisjeer og med huset pyntet med nips? Nei? 

Anonymkode: 15ab2...f30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skikkelig dårlig oppførsel av han. 

Og et heller dårlig gavevalg fra deg virker det som, må jo ta utgangspunkt i hva han liker. Er han en følsom kar med hang til klisjeer og med huset pyntet med nips? Nei? 

Anonymkode: 15ab2...f30

Spiller ingen rolle, det han gjorde vitner om både dårlige manerer og liten innlevelsesevne. TS kan ha spurt mange ganger hva han egentlig ønsket seg bare for å få skuldertrekk til svar. Noe sånt som dette hadde vært begynnelsen på slutten her i gården. 

Endret av AmandaVI
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du morsom? Vis meg én mann som hadde blitt superglad for en sånn figur. Bare én. 

Anonymkode: 0d6e1...256

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er greit å henge deg ut i sosiale medier. Men jeg tenker at dette nok handler om at du har gitt gaven du kunne tenkt deg å få og ikke den han ønsket å motta. Kanskje spesielt i parforhold handler gaver for mange om å vise at man kjenner den andre, vet hva de interesserer seg for og hva de kunne tenkt seg. Da kan det bli sårende om man føler at partneren gir noe som enten de selv kunne tenkt seg eller som blir helt feil. Da er det det at den andre ikke forstår deg som blir symbolikken, heller enn den symbolikken du ønsket at denne gaven skulle representere. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, abc123detvardet skrev:

Menn (oftest) liker ikke/ bryr seg ikke om pyntegjenstander/interiør

Det har du 100% rett i, men jeg tror jeg ville sett intensjonen bak allikevel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, den var klein... samtidig oppfører ikke mannen seg noe bra. Tror du skal si til han at det sårer deg.

Anonymkode: b9ac5...463

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, tranedatter skrev:

Blir litt som når jeg fikk nytt batteri til pc'en av mannen et år. ;) Vi har ledd godt av det, begge to. I ettertid forstår han ikke helt hvordan han tenkte et batteri var fin julegave, hehe. Han tenkte der og da det var praktisk og nyttig. 

 

Nei jeg synes faktisk ts må tåle at han ikke likte den og at han ler av det. Ha en dose med selvironi, så blir det ikke så vanskelig! 

 

Batteri til bærbare PC og det hadde et batteri som funker? 😂 😂

Jeg hadde derimot forstått det om den var på vei til å bli ødelagt, og ikke kunne flytte på PC for mer enn noen få minutter uten at det batteriet var flat. 😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel enig i at oppførselen hans ikke er så bra. Men jeg hadde heller ikke jublet over den gava der. 

En må faktisk tenke seg litt om når en kjøper gave, uansett hvem det er til. 

Anonymkode: 57671...9b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne hadde faktisk samboer syntes var fin! :)

Uansett, du ga den i beste mening og han har oppført seg veldig dumt. Jeg tror det er hans måte å si at han ikke vil ha noe liknende igjen, men jeg synes jo det er synd han ikke gjør det med noe empati for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ifjor var det første året vi var sammen og jeg kjøpte en kjempefin Willow tree figur som skulle forestille oss. Den var av et par som stod og holdt rundt hverandre. ( https://www.haugesundbok.no/produkt/promise/?gclid=EAIaIQobChMIl7GXxYG55gIVRJSyCh2kgQw5EAkYISABEgLaJvD_BwE ) Trodde han kom til å bli glad for den, men i år sier han hva han egentlig mente om den. At han ikke er jente, det var en skuffelse og han holdt på å dette av stolen da han åpnet den! 
Han ler av gaven og legge til og med ut film på min historie på messenger hvor han latterliggjør gaven! «Dette fikk jeg av kjæresten ifjor!») 

Syntes dette er veldig usympatisk og får ikke lyst til å gi han noe i år! 

Anonymkode: 0a5a8...826

Joda, du har helt rett i at han ikke fremstår som veldig sympatisk. Men, du, ts? Hvorfor er det sånn at du får lyst til å "ikke gi han gave" når han oppfører seg som en dritt mot deg? Synes du, når du har tenkt deg litt om, at det er en rasjonell reaksjon?

For i alle fall jeg ville kjeftet nedi han og sagt at en slik overtredelse til, og han ryker på hodet og rævva ut døra. Verden er overbefolket - å finne ene ny type som slår "drittsekk" er ikke utfordrende. 

Sånn som apropos så har han selvsagt helt rett i at det er en rævva gave. Denne ville nok bare tante Agnes på 97 blitt glad for, og selv hun hadde nok kanskje latet som hun ble glad. Til i år: gi aldri folk en ting med mindre du har fått tilsendt en lenke med "kjøp denne til meg til jul". Ønsker folk seg "ingenting" - gi dem ingenting. Ønsker folk seg "vet ikke" - gi dem et gavekort på en opplevelse (kino, kulturhus, kafe, restaurant, frisør, hudpleie etc etc). Jeg gjentar: gi aldri folk en ting uten å ha fått tilsendt en lenke. Aldri. 

Anonymkode: a77ff...912

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt glad for den jeg ❤️ men jeg skjønner at det kanskje er for alle, og at det kommer litt på forholdet dere har. Uansett synes jeg det er utrolig dårlig gjort av han å oppføre seg sånn. Det skal tross alt være (om)tanken som er det viktig uansett.

Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men hadde det vært kjæresten min tror jeg at jeg hadde pakket sekken og dratt om jeg ikke fikk en oppriktig, uoppfordret og uforbeholden beklagelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: det der var en drittgave. Jeg hadde blitt skikkelig sur om jeg hadde fått en sånn figur, nettopp fordi det vitner om (som noen andre sier her) at min kjæreste/samboer har gjort liten innsats i å finne noe som passer til meg. Og jeg har ikke tall på hvor mange stygge interiørting jeg har solgt på Finn, fordi jeg (eller samboer) har fått dem i gave fra folk som bare antar at det vil falle i smak fordi de liker tingen selv.

Når det er sagt, så syns jeg ikke det er greit å oppføre seg som en drittunge fra hans side heller. Her mener jeg det må gå an å ta en prat, og hvis den praten skal ha noe for seg, så må du kunne begynne med å innrømme din egen dårlige dømmekraft. «Jeg forstår at jeg bomma skikkelig med julegaven i fjor. Den gaven var nok mest noe jeg selv ville blitt glad for, fremfor noe som passet til deg. I fremtiden skal jeg forsøke å finne gaver basert på hva du liker og trenger. Men, jeg syns det er utrolig sårt at du fortsetter å «henge meg ut» for denne gaven hele tiden. Jeg har skjønt at gaven var helbom, og jeg skal gjøre en bedre innsats i år. Men da trenger jeg også at du kutter ut «mobbingen», samt gir meg noen gode og konkrete ønsker, slik at jeg både slipper å miste all selvtillit rundt det å gi gaver, samt har en sjans til å finne noe du faktisk ønsker deg.»

Hvis det ikke går an å ha denne samtalen med han, og oppnå forståelse fra hans side med denne fremgangsmåten, så tror jeg ikke dette forholdet er liv laga...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...