Gå til innhold

Hva synes dere om at barna er i barnehagen når foreldrene har fri julaften, romjula og nyttårsaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har barna hjemme fra 20. - 5. i år. Det har krevd mye planlegging og styr, men er verdt det. Ser ingen grunn til å sende barn i bhg mer enn de må. 

Anonymkode: 65706...6e0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare bli ferdig med dette før lille julaften og kose dere sammen som en familie? 

Anonymkode: 87d8d...ed4

Det rekker vi som regel ikke. Vi har jo god til å kose oss etterpå

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her blir mini sendt i barnehagen en av dagen i romjula. Vet av erfaring at da er han på vei til å få et sammenbrudd av kjedsomhet. Er bare voksne her. 

Anonymkode: d926b...bbf

Dette sier jo mer om dere som foreldre. Dere har behov for det, ikke barnet

Anonymkode: 87d8d...ed4

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Petra35 skrev:

Skjønner det, men har dere ikke påmeldingsskjema der dere må skrive ned de dagene barna kommer i jula? Inkludert 23/12. Det har vi i våre barns barnehage og det er bindende påmelding. 

Jo,  det er sant det. Må finne ut hva vi gjør før fristen går ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som sender ungene i bhg i romjula selv om de har fri sjøl, med unnskyldninger som «de trenger å rase litt fra seg», «de savner vennene sine» osv osv. Vil rive av meg håret pga enkelte. Mens de selv nyter en rolig dag uten noe særlig på agendaen.

Jeg jobber i et turnusyrke og skjønner de som er alene eller ikke har familie eller venner å støtte seg på mens de jobber, men har man fri selv skjønner jeg ikke under noen omstendigheter hvor barna må i barnehagen i jula. De trenger også fri. Gir de selv uttrykk for å ville møte venner kan man sende ei melding til barnets foreldre å spørre om de vil møtes for aking ellerno.

Kjeder barna seg like mye i sommerferien? Høstferien? Ei vanlig helg? Barn flest vil være med familien sin. De har jo gjerne fått noen nye leker til jul de vil leke med -hele tiden-, dra ut i snøen for å ake, lage snømann, barn kan kose seg like mye i familieselskap som voksne om man bare legger til rette for det.

Anonymkode: 284bb...808

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette sier jo mer om dere som foreldre. Dere har behov for det, ikke barnet

Anonymkode: 87d8d...ed4

Ungen dør virkelig ikke av en dag i bhg altså.  

Jeg vurderte faktisk å sende barnet i bhg den 27 for at det ikke skal være så langt opphold fra hverdagen.  Min erfaring er at leveringen blir veldig vanskelig etter lang ferie. Og det er det barnet det går utover. Barnet viser at det er utrygt etter så lang ferie. 

Men vi har ikke bestemt omm for hva vi skal gjøre

Anonymkode: 12069...b32

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette sier jo mer om dere som foreldre. Dere har behov for det, ikke barnet

Anonymkode: 87d8d...ed4

Nei vi har ikke noe behov for det, han er en relativt enkel unge å ha med å gjøre, men han syns det er kjedelig å være hjemme med bare voksne i over en uke. Og det skjønner jeg godt. 

Anonymkode: d926b...bbf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at det frister da vi synes det er veldig utfordrende for tiden. Mye søskenkrangling blant de to yngste.. Men vi har dem selvfølgelig hjemme. De trenger ferie 

Anonymkode: 78491...c56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en myte, kjære deg. Ett barn fra eller til, har faktisk null betydning for oss.

Anonymkode: 610fb...aaa

😅🤣

Anonymkode: 4edc3...f46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei vi har ikke noe behov for det, han er en relativt enkel unge å ha med å gjøre, men han syns det er kjedelig å være hjemme med bare voksne i over en uke. Og det skjønner jeg godt. 

Anonymkode: d926b...bbf

Men hvis ungen kjeder seg med dere voksne, bør vel dere strengt talt gå vekk fra kaffekoppen og finne på aktiviteter med barnet. Juleferien er tiden for å endelig gjøre ting sammen som familie som man ellers ikke får tid til i en ofte hektisk og travel hverdag. 

Anonymkode: 186d6...ed6

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vi har ikke noe behov for det, han er en relativt enkel unge å ha med å gjøre, men han syns det er kjedelig å være hjemme med bare voksne i over en uke. Og det skjønner jeg godt. 

Anonymkode: d926b...bbf

Nettopp.. Tiltaksløshet heter det vel. 

Anonymkode: 87d8d...ed4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fed up av egoistiske foreldre som driter i bhg ansatte og barna sine!

Utsagn som jeg har kreft så jeg driter i bhg.

Jeg må ha fri for å rengjøre til jul

Ungene krangeler så mye hjemme.

 

osv.

 

jeg spyr. 

Anonymkode: 3398c...0d4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungen dør virkelig ikke av en dag i bhg altså.  

Jeg vurderte faktisk å sende barnet i bhg den 27 for at det ikke skal være så langt opphold fra hverdagen.  Min erfaring er at leveringen blir veldig vanskelig etter lang ferie. Og det er det barnet det går utover. Barnet viser at det er utrygt etter så lang ferie. 

Men vi har ikke bestemt omm for hva vi skal gjøre

Anonymkode: 12069...b32

Nei, men de trenger også fri akkurat som dere.

Anonymkode: 87d8d...ed4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som sender ungene i bhg i romjula selv om de har fri sjøl, med unnskyldninger som «de trenger å rase litt fra seg», «de savner vennene sine» osv osv. Vil rive av meg håret pga enkelte. Mens de selv nyter en rolig dag uten noe særlig på agendaen.

Jeg jobber i et turnusyrke og skjønner de som er alene eller ikke har familie eller venner å støtte seg på mens de jobber, men har man fri selv skjønner jeg ikke under noen omstendigheter hvor barna må i barnehagen i jula. De trenger også fri. Gir de selv uttrykk for å ville møte venner kan man sende ei melding til barnets foreldre å spørre om de vil møtes for aking ellerno.

Kjeder barna seg like mye i sommerferien? Høstferien? Ei vanlig helg? Barn flest vil være med familien sin. De har jo gjerne fått noen nye leker til jul de vil leke med -hele tiden-, dra ut i snøen for å ake, lage snømann, barn kan kose seg like mye i familieselskap som voksne om man bare legger til rette for det.

Anonymkode: 284bb...808

For oss er det stor forskjell på over to uker hjemme til jul og om sommeren. Vi bor på vestlandet det blåser og regner hele vinteren, om sommeren/påske ol er vi mye ute. Mine barn trenger mye tid ute og da blir det å henge ute i hele juleferien i pissregn med oss foreldre faktisk ganske så kjedelig. Det er IKKE et problem om sommeren. 

Mine barn går på veggene av å være mye inne, så juleferien krever faktisk ganske mye av oss for barna blir veldig rastløse. Vi har ikke noe sted å reise, har noe familie her vi besøker, det blir en tur på kino ol, men en lenger ferie i 5 grader, vind og regn er ikke det beste utgangspunktet. 

Vi har alltid holdt barns hjemme hele ferien, men inår er den ekstra lang om man også holder hjemme lille julaften, da blir det 2,5 uker hjemme. Skolebarnet skal derfor noen timer på SFO lille julaften og fredagen i romjula. Lillebror holdes hjemme, for han hadde blitt stresa av de manglende rutinene i barnehagen. Så vi er jo ikke blant de som kritiseres, men jeg ville likevel få frem at det er mange familier som har barn hvor man ikke bare er inne og kooooser seg hele jule for det leder til barn som henger i taket allerede dag tre i noen hjem. 

Hadde vi bare hatt snø hadde juleferien vært en drøm. 

Anonymkode: 5df0f...868

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir fed up av egoistiske foreldre som driter i bhg ansatte og barna sine!

Utsagn som jeg har kreft så jeg driter i bhg.

Jeg må ha fri for å rengjøre til jul

Ungene krangeler så mye hjemme.

 

osv.

 

jeg spyr. 

Anonymkode: 3398c...0d4

Og jeg blir fed up av slike som deg som alltid tror man sitter med fasiten til alle andre familier og mener alle bør leve som deg. 

Anonymkode: cafc4...14a

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvis ungen kjeder seg med dere voksne, bør vel dere strengt talt gå vekk fra kaffekoppen og finne på aktiviteter med barnet. Juleferien er tiden for å endelig gjøre ting sammen som familie som man ellers ikke får tid til i en ofte hektisk og travel hverdag. 

Anonymkode: 186d6...ed6

Det gjør vi. Drar i akebakken, på skøyter, vi lager snøborg og snøhule og drar på skitur og kanefart og sparker tur. Men det er begrenset hvor artig det er å leke med voksne. Spesielt når vi deler gjerde med barnehagen og han ser det er unger der som steker pølser, tuller rundt, og leker og har det gøy. 

Anonymkode: d926b...bbf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer på hva dere synes om det?

Det er få andre barn der så for barna er det ikke som en vanlig dag.

Personalet kan være fra andre avdelinger da de er sammenslått.

Anonymkode: 247d8...7fc

Personlig synes jeg at hver enkelt familie må få lov å bestemme dette. Skader lissom ikke at slike dager blir litt uvanlige. Bare kos det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...