Gå til innhold

Hva synes dere om at barna er i barnehagen når foreldrene har fri julaften, romjula og nyttårsaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.12.2019 den 15.44, Kvinne487 skrev:

Jeg jobber i barnehage. Har barnet mitt i samme barnehage. Jeg jobber lillejulaften og da må han være i barnehagen. Men alle avdelinger er slått sammen,så da er vi uansett sammen. Heldigvis har barnehagen stengt i heeeele jula. Så de foreldrene som konsekvent sender barna i barnehagen når de selv har fri,må faktisk være sammen med dem selv. Og det er flere som sender barna i barnehagen og forteller åpent om alt det morsomme de har gjort. Barnet kommer gjerne 7.15 og blir hentet 16.45 når vi stenger. I tillegg bruker de så lang tid i garderoben at vi får ikke låst før nærmere 17.00. Det får se sannelig høre også ja!

Forstår ikke hvorfor foll får barn når de ikke vil bruke tid med de.Og barna er mer i bhg enn med foreldrene.Kjenner flere som står på bhg døren før det åpner og henter rett før stenging. De vil slappe av alene og gjøre ting dør de henter barna..Men må være tungt for små barn å være så lenge i bhg..og i juleferien.trist. Forstår de som aboslutt må.Men når de selv har fri..nei.

Anonymkode: 106d9...c9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.12.2019 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Ungen dør virkelig ikke av en dag i bhg altså.  

Jeg vurderte faktisk å sende barnet i bhg den 27 for at det ikke skal være så langt opphold fra hverdagen.  Min erfaring er at leveringen blir veldig vanskelig etter lang ferie. Og det er det barnet det går utover. Barnet viser at det er utrygt etter så lang ferie. 

Men vi har ikke bestemt omm for hva vi skal gjøre

Anonymkode: 12069...b32

Ungen dør ikke av å være hjemme og kjede seg med mamma og pappa heller

Anonymkode: c7946...854

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mulighet til å ha min hjemme. Vi skal ha han hjemme hele uken. Jeg er gravid og begrenset hva jeg orker er høygravid. Han går på veggen allerede idag. Kjeder seg. Vi skal ut en tur etterpå. Hvordan få dagen innholdsrik for en 2 åring. Hans far er uduglig og jeg har ikke energi til å krangle med han. Min har det bedre i barnehagen enn hjemme. Han kjeder seg her.

Anonymkode: 24512...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Det ER fordi barnehage ansatte ønsker roligere dager i romjula, og helst fri!

Anonymkode: 4edc3...f46

Nei. Jeg er pedagogisk leder selv, og med 5 feriedager igjen så har det null betydning for min del hvorvidt barna får fri eller ei. Jeg har min lovpålagte ferie uansett. Som regel er vi overbemannet i personal i slike høytider, fordi det alltids er noen som ønsker å jobbe/har brukt opp ferien sin - i tillegg til at det som regel er en del barn som skulle kommet, men får ekstra fri. 
 

Du trenger din ferie, barna trenger sin ferie. Så enkelt og greit er det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2019 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om det? Kjenner nok til å vite at de ikke har gode grunner alle sammen

Anonymkode: d5fb6...0ee

Så slitsomt det må være å bruke så mye tid på legge seg opp i hva andre familier gjør eller ikke gjør. Anbefaler deg å feie for egen dør og skaffe deg en givende hobby. Dette er trist. Kjøp deg en katt. 

Anonymkode: 38fab...bd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mandag dukket det opp 5 av 14 barn som hadde sagt at de skulle komme og i dag dukket det opp 2 av 10 barn....

Hvorfor i alle dager skal man si at man kommer disse dagene, for så å oppdage at det er få barn og lekekamerater så «da blir vi like godt  hjemme»
Vi var satt opp 3 voksne begge dagene for å være nok personal på jobb, Et par tok med barna hjem igjen mens andre ikke har gitt beskjed engang.

Vi kunne faktisk fått vært hjemme med egne barn om dere hadde giddet å si fra i god tid. Ganske irriterende. 
Dagens utblåsning!

Anonymkode: 9c962...833

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt mannen ut på tur med tre barn så jeg får ryddet litt etter julaften. Vi klarte oss helt uten barnehage denne julen også. 

Anonymkode: b0e90...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...