Gå til innhold

CamillaLor


EmVeeJee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sprinkle skrev (56 minutter siden):

Jeg synes Camilla også har noen poenger, men jeg må si meg mer enig med den originale artikkelen. Hele bevegelsen startet jo med et godt grunnlag og utgangspunkt, men det har kommet like mye negativt som positivt av det synes jeg.

Plattformene det formidles fra er også en annen i dag enn tidligere, influensere har større påvirkningskraft og et tettere forhold til sine følgere som skaper en troverdighet gammeldags reklame ikke kan drømme om. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (1 time siden):

Hun har lest den. Ignorert budskapet. Og svart. Dama er virkelig ikke spesielt skarp. 

Selvsagt. Det er hakk i plata der i gården. Ser flere har kommentert akkurat det, men får ikke særlig gjennomslag. Hun kan like gjerne poste samme bilde hver dag, med samme tekst. Ensformig og kjedsommelige greier. Kropp er topp, og er helt enig at stor og liten kropp har samme verdi. Men blir så lei kropp i alle vinkler og posisjoner. Det må da finnes viktigere ting enn mage og lår? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (1 time siden):

Jeg synes Camilla også har noen poenger, men jeg må si meg mer enig med den originale artikkelen. Hele bevegelsen startet jo med et godt grunnlag og utgangspunkt, men det har kommet like mye negativt som positivt av det synes jeg.

Plattformene det formidles fra er også en annen i dag enn tidligere, influensere har større påvirkningskraft og et tettere forhold til sine følgere som skaper en troverdighet gammeldags reklame ikke kan drømme om. 

Helt enig med deg.

dessuten synes jeg det kan bli litt for mye «av det gode» på Instagram. Jeg har nesten helt sluttet med å bruke den plattformen nå. Blir for mye - og ikke bare fra Camilla, men generelt alle influencere 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobleplasten
Sprinkle skrev (15 timer siden):

Det jeg sliter med i hele kropps-positivitetbevegelsens mantra er at det er faktisk ting som er ULEMPER med enkelte kropper. Når man messer om at alle kropper er nydelige, alle må  være stolte og alle er like mye verdt, så dytter man også under teppet at det faktisk ER ting med enkelte kropper som ikke er fantastisk, som er bare upraktisk, vondt eller en ulempe og som man strengt tatt helst ville vært foruten om man kunne velge. 

Hadde budskapet vært "alle har rett på en plass i den offentlige samtalen, selvfølgelig skal du kunne være på TV/I avisen/være sjef et sted/lede et parti selv om du ser ut som X" så hadde det vært helt greit for meg, men det er ikke det. For det, det krever tilrettelegging, det krever at vi anerkjenner at enkelte kropper kommer med problemer andre ikke har, trenger tilrettelegging for ting andre tar for gitt og krever en helt annen innsats av menneskene rundt. I stedet får man kroppspositivitetsbevegelsen som det viktigste mantra er at du er pen. Du er vakker. Du er nydelig. Vær stolt. 

Er det virkelig det som gjør at du kan ta den plassen i verden du fortjener? Eller er det for eksempel at arbeidsgiveren din legger til rette for at du er dårlig til beins? 

Men selvfølgelig, det er vanskeligere å selge spons på Zalando og andre steder av å snakke om det som VIRKELIG holder enkelte utenfor i samfunnet og offentligheten, fravær av tilrettelegging og anerkjennelse av det store spekteret av behov forskjellige kropper og mennesker har, enn hvis mottoet bare er at du er fin, fin, fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobleplasten skrev (1 time siden):

Det jeg sliter med i hele kropps-positivitetbevegelsens mantra er at det er faktisk ting som er ULEMPER med enkelte kropper. Når man messer om at alle kropper er nydelige, alle må  være stolte og alle er like mye verdt, så dytter man også under teppet at det faktisk ER ting med enkelte kropper som ikke er fantastisk, som er bare upraktisk, vondt eller en ulempe og som man strengt tatt helst ville vært foruten om man kunne velge. 

Hadde budskapet vært "alle har rett på en plass i den offentlige samtalen, selvfølgelig skal du kunne være på TV/I avisen/være sjef et sted/lede et parti selv om du ser ut som X" så hadde det vært helt greit for meg, men det er ikke det. For det, det krever tilrettelegging, det krever at vi anerkjenner at enkelte kropper kommer med problemer andre ikke har, trenger tilrettelegging for ting andre tar for gitt og krever en helt annen innsats av menneskene rundt. I stedet får man kroppspositivitetsbevegelsen som det viktigste mantra er at du er pen. Du er vakker. Du er nydelig. Vær stolt. 

Er det virkelig det som gjør at du kan ta den plassen i verden du fortjener? Eller er det for eksempel at arbeidsgiveren din legger til rette for at du er dårlig til beins? 

Men selvfølgelig, det er vanskeligere å selge spons på Zalando og andre steder av å snakke om det som VIRKELIG holder enkelte utenfor i samfunnet og offentligheten, fravær av tilrettelegging og anerkjennelse av det store spekteret av behov forskjellige kropper og mennesker har, enn hvis mottoet bare er at du er fin, fin, fin.

Kvinner oppmuntres til å elske seg selv og ta sin plass som pene og vakre. Jeg vil heller anerkjennes for intellekt, omsorg og medmenneskelighet. Det er her alt dette feiler for meg. Elsk deg selv greia handler utelukkende on utseendet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er en overvekt av én type kropp vi får servert i media, synes jeg det er fint noen viser fram andre typer kropper. 

Jeg skulle selvsagt ønske at kropp og utseende ikke hadde det fokuset i samfunnet det er i dag. Jeg har alltid ment at dette utseende-fokuset som ligger (mest) på kvinner med de såkalte damebladene som bare skriver om sminke, slanking og andre overfladiske ting, og nå sosiale medier som gjør det samme, tar fokuset vekk fra ressursene kvinner har. Sånn sett er jeg enig i at kroppspositivisme er negativt fordi det fokuserer på utseende, men det er jo en bevegelse som har vokst frem på grunn av det usunne fokuset vi har på den "perfekte" kroppen som stort sett er umulig å oppnå for vanlige folk. For meg blir vinkelen helt feil. Hvorfor "ta" de som prøver å få de som ikke passer inn i samfunnets kroppsideal, til å faktisk føle seg bedre med den kroppen de har?

Jeg har en kropp som ikke passer inn i reklamene, og for meg har det vært en befrielse å se kropper som min på skjermen. Jeg greier å fokusere mindre på kropp og utseende og mer på andre ting, ettersom jeg slipper det voldsomme presset jeg tidligere opplevde med å passe inn i denne malen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkagenser skrev (På 9.2.2021 den 19.58):

Hvem er denne mannen som har laget en story om henne og vekt?

Lurer jeg også på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten

Det er vel for lengst borte fra internett med mindre det finnes screenshots. Folk som skal skaffe seg klout ved å lage profilerte "konflikter" med influencere mm er dessuten verste sort og fortjener ingen oppmerksomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobleplasten
Cupcake123 skrev (52 minutter siden):

Ååååårh bær deg selv med selvtilliten av en mann som oppriktig tror at overvekt og helsekonsekvenser av overvekt er noe som IGNORERES i dagens samfunn. 

(3 minutters scrolling på tilfeldig valgte nettaviser under) 

image.png.132df04a004f2020677c0a91a13e65df.pngimage.png.9c60036d2c8a01c3409ebccddac29f40.pngimage.png.d9ac3499c2dd18bf3520e70a4792ef0d.pngimage.png.9136e273052b103bf87846391baa1353.pngimage.png.64c6e40b8be01fb438c25de4696c7565.png

Endret av Bobleplasten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
miss summers skrev (På 1.2.2021 den 18.29):

Hun har lest den. Ignorert budskapet. Og svart. Dama er virkelig ikke spesielt skarp. 

Jeg synes Fetmenfattet hadde et veldig godt svar til debatten - som vanlig. Hun har veldig gode analyser og betraktninger, ikke så rart da hun jo er både dyktig og faglig oppdatert åpenbart på feltet. Og klok. 

Så selv om jeg støtter hovedinnlegget om at man ikke har kommet noen vei, så har jeg alltid lett for å være langt på vei enig med Fetmenfattet.

Meeeeeeen Camilla Lor....altså, selve dama synes jeg virker som et varmt og klokt menneske - og på et vis gjør hun mye bra.

Men det innlegget hun skrev tilbake var overraskende dårlig skrevet, med få gode poenger.

Minnes et avsnitt om «dette er vanskelig å forstå for en hvit slank CIS», altså - det er hersketeknikk og banal diskreditering fra ei nettopp hvit dame som med all respekt fikk seg jentekjæreste for 5 minutter siden og ikke akkurat har levd et liv i undertrykkelse og kamp.

Forfatteren på hva da....21 år(?), knapt ferdig med VGS hadde jo brilliante poenger og langt bedre analytisk tilnærming enn Lor som vel er ferdig utdanna psykolog og har mange års erfaring innen bransjen som formidler? 🤷‍♀️

Nå er jeg litt nådeløs her, skulle ikke tro jeg faktisk liker dama - men tror jeg ble litt skuffa fordi det bare fremstod som sånn «la meg nå gjøre en jobb og tjene penger på dette influencergreiene da». 

Men kronikkforfatteren og Fetmenfattet leverte 💥 synes jeg. 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fnuggolina

Vet noen hvilken mannlig offentlig profil som la ut i storyen dette med Camilla Lors kropp og påstander om dertil foreldreevner?

Og har den nøyaktige teksten muligens? 

Ble bare interessert i hvem denne åndsamøben er. 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
Fnuggolina skrev (33 minutter siden):

Vet noen hvilken mannlig offentlig profil som la ut i storyen dette med Camilla Lors kropp og påstander om dertil foreldreevner?

Og har den nøyaktige teksten muligens? 

Ble bare interessert i hvem denne åndsamøben er. 

Jeg linket til «debatten» i innlegget over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
Bobleplasten skrev (41 minutter siden):

Jeg linket til «debatten» i innlegget over

Ufattelig banalt å trekke frem Camilla Lorentzen og Martine Halvorsen inn i en debatt om glorifisering av FEDME.

Hallo.

Jeg har tilgode å se noen av de fremme usunn overvekt - og jeg har trålet mye innlegg altså. 

Utrolig sjukt forhold til helse om de to pekes på og må «komme på banen». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (6 timer siden):

Vet noen hvilken mannlig offentlig profil som la ut i storyen dette med Camilla Lors kropp og påstander om dertil foreldreevner?

Og har den nøyaktige teksten muligens? 

Ble bare interessert i hvem denne åndsamøben er. 

Jeg mistenker Erik Sæter siden han har en pågående agenda mot folk som lider av fedme og kroppspositivitisme. Han har jo ikke peiling i det hele tatt så at han uttaler seg er bare komisk. Han tror han har gjort noe banebrytende men han er jo helt ute å kjøre stakkars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...