Gå til innhold

Hun avslørte ting i journalen min til venner!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi vet ingenting om hvordan ts er i det virkelige liv, hun kan være en real pain in the ass for alt vi vet. Hun må tåle at folk ikke liker henne g ungen hun unnskylder. 

Anonymkode: 15c91...e05

 Sånn er det da med alle  tråder på KG.  ingen vet om det som skrives her inne er riktig.. eller sant.. men  denne tråden handler om helsepersonell som mulig bryter taushetsplikten sin.. oppførselen hennes, eller barnet hennes har da ingenting med saken å gjøre?? Skriver du bare for å lage kvalme?

Anonymkode: 9e1aa...86b

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men denne spionen har jo heller aldri hatt grunn til å gå inn i min journal. Hun er forresten også sykepleier på dette legekontoret. Ts

Anonymkode: d701f...145

Jeg er enig i det. Jeg sier bare at denne dama neppe blir tatt for noe fordi det trolig er umulig å bevise at nettopp hun har (fått noen til å) sjekke(t) journalen din. 

Anonymkode: e0fd4...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei og det har jeg ikke sagt heller. Men er det ingen andre som vet at du er bipolar og går til psykolog som hun kan ha fått vite det av? Samboer, venninne, familiemedlem e.l.?

Anonymkode: 15c91...e05

Det spiller ingen rolle hvem hun har fått vite det av så lenge ta er pasient ved legekontoret hun jobber på. 

Anonymkode: 21bae...128

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i det. Jeg sier bare at denne dama neppe blir tatt for noe fordi det trolig er umulig å bevise at nettopp hun har (fått noen til å) sjekke(t) journalen din. 

Anonymkode: e0fd4...ca6

Jo, det kan hun. Hun har gitt ut sensitiv informasjon om en pasient ved legekontoret hun er ansatt hos. Det er brudd på taushetsplikten. 

Anonymkode: 21bae...128

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2019 den 10.15, AnonymBruker skrev:

Skrike troll pga en smiley? Jeg hadde også gliset bredt om jeg fikk hevne meg på noen som har tråkket så til de grader over grensene.

Anonymkode: dcd60...4e6

TS fremstiller dette som om det er en krig mellom henne og leder, som hun nå har vunnet. TS fremstiller seg som meget umoden! 

Anonymkode: 84ee6...dab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit i fylkeslegen. Om du er med i nsf/ff har du advokat der. Få til megling og krev en klekkelig sum. Også ber du om innsyn i hvem som har sett igjennom din journal. Deretter klager du hun til rådmannen i kommunen for brudd på helselovgivingen og klager hun rett til helsetilsynet sånn at hun blir avskiltet som helsepersonell. Brudd på taushetsplikten er alvorlig.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i det. Jeg sier bare at denne dama neppe blir tatt for noe fordi det trolig er umulig å bevise at nettopp hun har (fått noen til å) sjekke(t) journalen din. 

Anonymkode: e0fd4...ca6

Ikke umulig.. Innsyn blir registrert.

Anonymkode: 2ee33...dfc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke umulig.. Innsyn blir registrert.

Anonymkode: 2ee33...dfc

Det blir jo selvfølgelig ikke registrert på henne hvis hun har fått noen andre til å snoke for seg. 

Anonymkode: e0fd4...ca6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mannjessheim1984 skrev:

Drit i fylkeslegen. Om du er med i nsf/ff har du advokat der. Få til megling og krev en klekkelig sum. Også ber du om innsyn i hvem som har sett igjennom din journal. Deretter klager du hun til rådmannen i kommunen for brudd på helselovgivingen og klager hun rett til helsetilsynet sånn at hun blir avskiltet som helsepersonell. Brudd på taushetsplikten er alvorlig.

Hun kommer ikke til å få en krone. Reaksjon mot helsepersonell i denne saken ligger mer på typen advarsel fra helsetilsynet, du har sett for mange amerikanske serier. 

Og sånn til dere alle; det er faktisk ikke alle EPJ system brukt i kommunehelsetjenesten som logger innsyn, så hvorvidt ts i det hele tatt kan bevise det avhenger av hvilket datasystem fastlegen hennes har. 

 

Anonymkode: 15c91...e05

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kommer ikke til å få en krone. Reaksjon mot helsepersonell i denne saken ligger mer på typen advarsel fra helsetilsynet, du har sett for mange amerikanske serier. 

Og sånn til dere alle; det er faktisk ikke alle EPJ system brukt i kommunehelsetjenesten som logger innsyn, så hvorvidt ts i det hele tatt kan bevise det avhenger av hvilket datasystem fastlegen hennes har. 

 

Anonymkode: 15c91...e05

CGM journalsystem er det på dette legekontoret. Og ja, det loggføres hvem og når noen har vært inne på journalen.  TS

Anonymkode: d701f...145

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun kommer ikke til å få en krone. Reaksjon mot helsepersonell i denne saken ligger mer på typen advarsel fra helsetilsynet, du har sett for mange amerikanske serier. 

Og sånn til dere alle; det er faktisk ikke alle EPJ system brukt i kommunehelsetjenesten som logger innsyn, så hvorvidt ts i det hele tatt kan bevise det avhenger av hvilket datasystem fastlegen hennes har. 

 

Anonymkode: 15c91...e05

Negativ du var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Mannjessheim1984 skrev:

Negativ du var.

Realisme heter det. 

Anonymkode: 15c91...e05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/22/2019 at 5:52 PM, AnonymBruker said:

Tusen takk for støtte!😊 

Når det gjelder at jeg ikke sprenstreks gikk inn til de når de startet å baksnakke meg,var rett og slett at jeg ville høre hvor langt dette gikk. Synes det er greit når man først får vite hva folk egentlig synes om en.

Er forresten helt vanlig å jobbe ved samme legekontor som sin fastlege, selv om noen velger å bytte, er jo ikke alt som er like gøy å la sin kollega undersøke😬 Jeg ville nok etterhvert byttet dersom jeg hadde fått jobbet der videre. Er egentlig glad for at jeg ikke fikk det da jeg tror denne f***a ville gått all in for å ødelegge for meg.

Synes det er helt forkastelig at en sånn person kan jobbe på en slik plass.

Tusen takk for råd her. Jeg skal kontakte advokat imorgen for å høre hvordan jeg skal gå videre. Ts

Anonymkode: d701f...145

Du fikk mest sannsynlig ikke jobben fordi hun kjente til diagnosen din. Det kalles diskriminering og du kan faktisk saksøke henne for det.....

Anonymkode: ef906...47d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du melder i fra. Det er nok ikke bare dine hemmeligheter hun har sladret om! 🤬

Anonymkode: 28168...665

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan logge inn på helsenorge.no og sjekke der hvem som har lest i journalen din. Om det er en stund siden innloggingen skjedde, vil den være registrert der. Og du kn rask avklare om det er lederen selv eller noen på dennes vegne.
Du kan også sette opp varsel når noen gjør oppslag i denne.

Lederen har gjort to brudd.

1 Tilegnet seg helseopplysninger om annen person hun ikke skal/trenger ha oppplysninger om.

2 brutt taushetsplikten og videreformidlet til tredjepart (som ikke er helsepersonell eller skal ha disse) helseopplysninger om annen person.

 

Dersom annen person har snoket i journalen på lederens vegne ("spionen"), vil også denne rammes av begge overstående punkter, med mindre det er fastlegen selv som har forsynt lederen med opplysningene, som i så fall "bare" rammes av punkt 2.

Har lederen fått opplysninnger fra journalen din fra annen person, er det klanderverdig (men muligens ikke straffbert) å ikke bringe denne personens taushetsbrudd inn for ledelsen/høyere instans, slik at denne personen får refs/oppsigelse el)

Opptaket ditt TS er ulovlig. Det kan faktisk være ulovlig å oppbevare det også (i hht GDPR) så å skrive ned hva du husker fra samtalen (uten å bruke opptaket) er hva du bør gjøre. Så kan du høre over opptaket og eventuelt korrigere hovedpunkter. Men jeg ville vært forsiktig med å dokumentere 100%. Du må ihvertfall ikke opplyse om opptaket til noen annen enn advokat. Husk at du også har vitne på at du gjorde opptak, så det kan være lurt å få avklart med advokat snarest hva du bør gjøre med opptaket.

Om opptaket fortsatt stod på når du brøt inn i samtalen, kan opptaket likevel være lovlig, da du har deltatt, men dette er juridiske avveininger for advokater.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flåsing og ikke noe du skal ta til etterretning, men jeg tror ikke jeg hadde klart å la være å svare noe à la "Ja, jeg tror også det blir en ledig stilling der snart 😂".

For å være litt mer seriøs, dette er horribel oppførsel. Du er flink som har is i magen og oppfører deg taktisk. Bra jobba, og lykke til!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Du kan logge inn på helsenorge.no og sjekke der hvem som har lest i journalen din. Om det er en stund siden innloggingen skjedde, vil den være registrert der. Og du kn rask avklare om det er lederen selv eller noen på dennes vegne.
Du kan også sette opp varsel når noen gjør oppslag i denne.

Lederen har gjort to brudd.

1 Tilegnet seg helseopplysninger om annen person hun ikke skal/trenger ha oppplysninger om.

2 brutt taushetsplikten og videreformidlet til tredjepart (som ikke er helsepersonell eller skal ha disse) helseopplysninger om annen person.

 

Dersom annen person har snoket i journalen på lederens vegne ("spionen"), vil også denne rammes av begge overstående punkter, med mindre det er fastlegen selv som har forsynt lederen med opplysningene, som i så fall "bare" rammes av punkt 2.

Har lederen fått opplysninnger fra journalen din fra annen person, er det klanderverdig (men muligens ikke straffbert) å ikke bringe denne personens taushetsbrudd inn for ledelsen/høyere instans, slik at denne personen får refs/oppsigelse el)

Opptaket ditt TS er ulovlig. Det kan faktisk være ulovlig å oppbevare det også (i hht GDPR) så å skrive ned hva du husker fra samtalen (uten å bruke opptaket) er hva du bør gjøre. Så kan du høre over opptaket og eventuelt korrigere hovedpunkter. Men jeg ville vært forsiktig med å dokumentere 100%. Du må ihvertfall ikke opplyse om opptaket til noen annen enn advokat. Husk at du også har vitne på at du gjorde opptak, så det kan være lurt å få avklart med advokat snarest hva du bør gjøre med opptaket.

Om opptaket fortsatt stod på når du brøt inn i samtalen, kan opptaket likevel være lovlig, da du har deltatt, men dette er juridiske avveininger for advokater.

På helsenorge.no kan man kun sjekke kjernejournal og hvem som har vært inne på journalen på sykehus eller institusjoner. Ikke på selve hovedjournalen ved vanlig legekontor. Dessverre. Ts

Anonymkode: d701f...145

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GDPR omfattar ikkje privatpersonar sin behandling av personopplysningar, så det har ingenting i denne saka å gjere. Altså oppbevaring av opptak.
 

Elles - lykke til med å få ordna opp i dette. Den dama der bør ikkje jobbe med menneske. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...