Gå til innhold

Hvorfor er norske menn så svake og feminin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du kvinne, ts?

Anonymkode: 9007a...072

Nei er mann.

Anonymkode: 84013...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei er mann.

Anonymkode: 84013...425

Ok, men du er ikke norsk?

Anonymkode: 9007a...072

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags miljø vanker du i, siden du forestiller deg at dette er en dagligdags problemstilling? Hvor det tydeligvis er vanlig å stadig havne i «kamp» med andre menn, og spesielt «sterke og maskuline» innvandrere.

Anonymkode: fb36e...c1c

Jeg sier sannheten. De har ikke baller. Får alltid juling dere.

Anonymkode: 84013...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier sannheten. De har ikke baller. Får alltid juling dere.

Anonymkode: 84013...425

Smarte folk, uavhengig av etnisitet, unngår å stadig havne i situasjoner hvor det vanker juling.

Anonymkode: fb36e...c1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men du er ikke norsk?

Anonymkode: 9007a...072

Nei

Anonymkode: 84013...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/20/2019 at 5:07 PM, AnonymBruker said:

Ja.... Hvorfor?

Anonymkode: 84013...425

Ja ... hvorfor generaliserer du sånn? Det ser bare så jævla teit ut! :murvegg:

Anonymkode: 2bd10...980

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier sannheten. De har ikke baller. Får alltid juling dere.

Anonymkode: 84013...425

Ja, innvandrermenn er så tøffe så, samler gjenger på 10 stk. for å gå på et enkelt offer. Men i de situasjonene jeg som norska mann har vært nødt til å forsvare meg, så var han plutselig ikke så tøff lenger da han var alene. 

Svært mange innvandrermenn er også tapere på de fleste statistikker. Ikke så kult å bli forbigått av kvinner (innvandrerkvinner kommer relativt høyt på statistikkene) av sine egne land kanskje? Kan forstå at det kan skape aggresjon og bitterhet...

Anonymkode: f3b6c...c36

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du at jeg skal beskrive? Hele verden ser på norske menn som svake, feminine og feige. Mennene i Vest-Europa trekker seg generelt fra en kamp, når de møter en sterk og maskulin innvandrer. Han vil alltid adlyde og aldri vise noen baller og forsvare seg. 

Anonymkode: 84013...425

I Singapore, Japan, Sør-Korea og de utviklede delene av Kina så er vold og kriminalitet nærmest utradert. Der fokuserer de på utdannelse, teknologisk utvikling, samfunnsnyttig adferd, produktivitet, effektivitet og innovasjon. Litt som her i Norge.

Vi ser at jo høyere utdannelse en befolkning har, jo mer mindre voldsbruk er det generelt i samfunnet. Norge er et annet eksempel på dette, vi er et høyteknologisk land hvor det nærmest er et minimumskrav å ha en mastergrad for å jobbe i kassa på Kiwi (satt på spissen). 

Samfunnet vårt er er strukturert slik at om en skal klare seg, så må man utdanne seg og ikke slåss for da faller man utenfor. Å fysisk slåss med andre menn for og overleve er noe som tilhører en meget fjern fortid (Viking-tiden?)

En fjern fortid som mange andre underutvikla land fortsatt lever i, land med ikke-eksisterende skoler eller universiteter. Det er en grunn til at rike mennesker fra disse landene kjøper seg studieplasser for sine barn i vestlige universiteter verden over. I deres eget land finnes det ingen muligheter for å få en adekvat utdannelse.

De norske mannfolka som driver å slåss og slik i Norge har nesten utelukkende falt utenfor skolesystemet og heller valgt en kriminell karriere. 

Det er ikke et bra liv å leve. Det er ikke et fruktbart liv, det er ikke et godt liv. De fleste som har levd et liv med vold angrer på sine eldre dager og skulle ønske seg at de hadde tatt andre veivalg i livet når de var yngre.

Med disse tankene så tør jeg konkludere med at skole og utdannelse siviliserer. Når man har tatt en høyere utdannelse så kommer et større overblikk med på kjøpet, kritisk tenkning, toleranse og refleksjoner. 

Forøvrig så kjenner jeg mange innvandrere som heller ikke slåss, innvandrere som tok seg utdannelser i Norge. Jeg gikk på ungdomsskole og VGS hvorpå 35-40% av studentene var ikke-vestlige innvandrere/annen generasjons innvandrere. Jeg gikk selv i en meget flerkultur klasse.

En klassekamerat av meg fra VGS er idag politibetjent, han har pakistansk opphav. En annen klassekamerat fra India er idag bioingeniør, en annen fra Tyrkia er lege. En annen fra Somalia driver sin egen snekkerbedrift. Så var det en fra Vietnam som idag er direktør av et lite meglerhus. En annen fra Sri-Lanka jobber idag som konsulent i det amerikanske McKinsey & Company.

Alle disse innvandrerne er for smarte til å havne i en primitiv slåsskamp og så risikere ødelegge karrieren sin og få stygge flekker på det kriminelle rullebladet. Ved konflikt hadde de nok prøvd på deeskalering ved hjelp av diplomatisk kløkt, om det ikke fungerte ville de nok flyktet de også da det er det lureste valget. Blir litt for dumt å risikere og bli drept av en rusa narkoman bare for å "forsvare sin ære" når man har en familie hjemme med barn, og en jobb man trives med. Når man har skapt seg et godt liv har man alt å tape på slåsskamper, mens den som ikke har utdannelse eller jobb har ingenting å tape.

Så viljen til slåsskamp og voldsbruk står ikke på etnisitet, jeg tenker heller det står på en viktig variabel : utdanningsnivå. 

En som har lav utdannelse vil ha lite å tape på og bli fengslet, og de mangler også den kritiske tenkningen som man lærer på universitetet. 

Med siviliserte og pasifistiske hilsener fra Herr Wagner 🧐

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei er mann.

Anonymkode: 84013...425

 

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, men du er ikke norsk?

Anonymkode: 9007a...072

 

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei

Anonymkode: 84013...425

Akkurat!

Anonymkode: 9007a...072

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wagner skrev:

I Singapore, Japan, Sør-Korea og de utviklede delene av Kina så er vold og kriminalitet nærmest utradert. Der fokuserer de på utdannelse, teknologisk utvikling, samfunnsnyttig adferd, produktivitet, effektivitet og innovasjon. Litt som her i Norge.

Vi ser at jo høyere utdannelse en befolkning har, jo mer mindre voldsbruk er det generelt i samfunnet. Norge er et annet eksempel på dette, vi er et høyteknologisk land hvor det nærmest er et minimumskrav å ha en mastergrad for å jobbe i kassa på Kiwi (satt på spissen). 

Samfunnet vårt er er strukturert slik at om en skal klare seg, så må man utdanne seg og ikke slåss for da faller man utenfor. Å fysisk slåss med andre menn for og overleve er noe som tilhører en meget fjern fortid (Viking-tiden?)

En fjern fortid som mange andre underutvikla land fortsatt lever i, land med ikke-eksisterende skoler eller universiteter. Det er en grunn til at rike mennesker fra disse landene kjøper seg studieplasser for sine barn i vestlige universiteter verden over. I deres eget land finnes det ingen muligheter for å få en adekvat utdannelse.

De norske mannfolka som driver å slåss og slik i Norge har nesten utelukkende falt utenfor skolesystemet og heller valgt en kriminell karriere. 

Det er ikke et bra liv å leve. Det er ikke et fruktbart liv, det er ikke et godt liv. De fleste som har levd et liv med vold angrer på sine eldre dager og skulle ønske seg at de hadde tatt andre veivalg i livet når de var yngre.

Med disse tankene så tør jeg konkludere med at skole og utdannelse siviliserer. Når man har tatt en høyere utdannelse så kommer et større overblikk med på kjøpet, kritisk tenkning, toleranse og refleksjoner. 

Forøvrig så kjenner jeg mange innvandrere som heller ikke slåss, innvandrere som tok seg utdannelser i Norge. Jeg gikk på ungdomsskole og VGS hvorpå 35-40% av studentene var ikke-vestlige innvandrere/annen generasjons innvandrere. Jeg gikk selv i en meget flerkultur klasse.

En klassekamerat av meg fra VGS er idag politibetjent, han har pakistansk opphav. En annen klassekamerat fra India er idag bioingeniør, en annen fra Tyrkia er lege. En annen fra Somalia driver sin egen snekkerbedrift. Så var det en fra Vietnam som idag er direktør av et lite meglerhus. En annen fra Sri-Lanka jobber idag som konsulent i det amerikanske McKinsey & Company.

Alle disse innvandrerne er for smarte til å havne i en primitiv slåsskamp og så risikere ødelegge karrieren sin og få stygge flekker på det kriminelle rullebladet. Ved konflikt hadde de nok prøvd på deeskalering ved hjelp av diplomatisk kløkt, om det ikke fungerte ville de nok flyktet de også da det er det lureste valget. Blir litt for dumt å risikere og bli drept av en rusa narkoman bare for å "forsvare sin ære" når man har en familie hjemme med barn, og en jobb man trives med. Når man har skapt seg et godt liv har man alt å tape på slåsskamper, mens den som ikke har utdannelse eller jobb har ingenting å tape.

Så viljen til slåsskamp og voldsbruk står ikke på etnisitet, jeg tenker heller det står på en viktig variabel : utdanningsnivå. 

En som har lav utdannelse vil ha lite å tape på og bli fengslet, og de mangler også den kritiske tenkningen som man lærer på universitetet. 

Med siviliserte og pasifistiske hilsener fra Herr Wagner 🧐

Selv blant enn del av oss utdannede norske menn kan jeg garantere deg at viljen til vold - om nødvendig dødelig - er der hvis det virkelig er nødvendig. Det betyr på ingen måte at vi oppsøker det, men hvis valget står mellom meg (evt. en av mine kjære) og dem, så er det de som skal få gjennomgå. Selvsagt bør man trekke seg fra situasjonen hvis man kan, men hvis man f. eks. ikke har noe sted å stikke av, og alternativet er at man selv eller en av sine kjære blir hardt skadet eller i verste fall dør, så skal jeg love at kampviljen og evnen er der. Har lært noen stygge triks gjennom en god del kampsporttrening for å si det sånn, og en del av det kan, for å si det rett ut, brukes for å utradere en motstander. Hvis det eneste alternativet er å bli hardt skadet/dø selv, så er eventuell fengselsstraff et bedre alternativ sett fra en samlet vurdering.

En rusa narkoman er ikke noe jeg ser på en trussel som krever slik grad av selvforsvar. De gangene jeg har blitt skreket til av en narkoman har jeg bare syntes synd på dem, mange av dem vet jo knapt en gang hvor de er, og har i liten grad evne til å sloss. Det ville vært uverdig og unødvendig å gå i kamp for å si det sånn. Dette er tross alt mennesker som selv har ødelagt sine egne liv, og jeg ser ingen grunn til å gjøre livene deres verre enn de allerede er. 

Anonymkode: f3b6c...c36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/20/2019 at 5:07 PM, AnonymBruker said:

Ja.... Hvorfor?

Anonymkode: 84013...425

Fordi norske «kvinner» er ganske maskuline...?

Anonymkode: 20df4...1f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår at MMA ikke har vært spesielt utbredt i Norge, og at det selvsagt ikke kan være så mange norske MMA stjerner på grunn at det egentlig ikke er så mange nordmenn? Men dette vil øke fremover når MMA blir større i Norge også.

Anonymkode: f3b6c...c36

I forhold til folketallet er Norge egentlig ganske greit representert i MMA med Jack Hermansson, Emil Meek, Marthin Hamlet, Alexander Jacobsen og Kenneth Bergh for øyeblikket, og tidligere i form av Jon Olav Einemo, Joachim Hansen og Simeon Thoresen. Ettersom MMA ikke er lovlig som sport i Norge, har vi ikke mange som driver med MMA. Derimot har boksing og kickboksing vært etablert lenge, samtidig som grappling er i sterk vekst. Nettopp grappling er den viktigste komponenten i MMA. MMA-utøvere trener ikke så mye MMA som de trener kickboksing og grappling vekselvis. Er man en god grappler er man automatisk en brukbar MMA-utøver, og det er en god del nordmenn som trener BJJ rundt omkring nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sterke norske menn. Vi har alle hørt om de norske verdensmesterne i boksing, mma og kickboksing. Det er så mange av dem ikke sant😜 

Anonymkode: 84013...425

I forhold til folketallet er Norge ganske greit representert innen toppen av kampsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er mange flotte og maskuline menn i Norge, og det sier jeg som er ca 10 ganger så maskulin når det kommer til personlighet og interesser som de fleste kvinnene her inne. Om man ønsker mer maskuline menn er det bare å treffe menn som bor utenfor storbyene. 

Anonymkode: dd3ca...bc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi norske «kvinner» er ganske maskuline...?

Anonymkode: 20df4...1f2

Vet du, kvinner er kvinner selv om man ikke er så sterkt kontrollert av menn at man må stå på kjøkkenet og føde barn hele livet. Jeg har vagina, eggstokker og xx-kromosom selv om jeg svært sannsynlig ville overlevd i villmarken mye lengre enn det du ville ha gjort. Å tørre å være seg selv synes jeg er svært positivt både for kvinner og menn. Menn er ikke kvinner bare fordi noen er mer interessert i å sitte på cafe enn å ligge uti skauen med rifle en søndags formiddag. For min del er jeg ikke den jeg er for å bli likt av andre. Om så ingen menn i verden hadde likt kvinner med maskuline interesser så hadde det ikke brydd meg, for jeg vil ikke miste meg selv for noe som ikke engang ville vært ekte kjærlighet. Heldigvis for meg er det mange menn som digger tøffe damer. Det er gjerne menn som ikke bare får seg dame fordi de vil ha noen som kan føde barna deres og lage mat til de kommer hjem fra jobb, men at de ønsker at partneren deres også kan være deres bestevenn. 

Anonymkode: dd3ca...bc2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Menn er ikke kvinner bare fordi noen er mer interessert i å sitte på cafe enn å ligge uti skauen med rifle en søndags formiddag. For min del er jeg ikke den jeg er for å bli likt av andre. Om så ingen menn i verden hadde likt kvinner med maskuline interesser så hadde det ikke brydd meg, 

Anonymkode: dd3ca...bc2

A sitte passivt på cafe, drikke latte og prate er ganske lagnt fra maskulin greie. 

A bry seg ikke om andre kjønn er heller ikke særlig tiltrekkende uansett kjønn.

Just sayin'

 

Anonymkode: 20df4...1f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2019 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Hva vil du at jeg skal beskrive? Hele verden ser på norske menn som svake, feminine og feige. Mennene i Vest-Europa trekker seg generelt fra en kamp, når de møter en sterk og maskulin innvandrer. Han vil alltid adlyde og aldri vise noen baller og forsvare seg. 

Anonymkode: 84013...425

🤣

Vel, majoriteten av vestlige menn har utdannelse, jobb, familie, barn, venner, interesser, hjem og opparbeidede verdier - hus,hytte,bil,båt - så at vi ikke er så interessert i å slåss med en random innvandrer på gata (eller hvem som helst nasjonalitet) er kanskje ikke så rart. Det er en del hundre år siden vi opererte på det nivået.

Adlyde :ler:? Mener du sånn at vi gir fra oss lommeboka når vi får en kniv mot magen - for så å få tilbake lommeboka av Politet 10 minutter etterpå - mens  "tøffe-mannen" parallelt er på vei til Oslo kretsfengsel for å sone 16 måneders fengselsstraff for personran?  I så fall så - Ja, ja vi adlyder ;)

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2019 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Hva vil du at jeg skal beskrive? Hele verden ser på norske menn som svake, feminine og feige. Mennene i Vest-Europa trekker seg generelt fra en kamp, når de møter en sterk og maskulin innvandrer. Han vil alltid adlyde og aldri vise noen baller og forsvare seg. 

Anonymkode: 84013...425

Langt i fra hele verdens befolkning har den kjennskapen til Norge som skal til for å danne seg et bilde av norske menn. Veldig mange der ute har ikke engang kunnskap nok til å plassere Norge på kartet, og atter andre har ikke hørt om Norge i det hele tatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2019 den 19.52, AnonymBruker skrev:

Yess !   +  Den generelle feminiseringen av samfunnet. Ikke så ille som i Sverige ennå, men vi er ikke så veldig langt etter.

Anonymkode: dccd7...5f1

Dette har med teknologi å gjøre. Flere fysiske jobber avvikles og flere går over til kontorarbeid. Jeg tar norske menn over de fleste andre nasjonaliteter any day.

Anonymkode: 94b69...802

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...