Gå til innhold

Voksne som drikker store mengder brus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, så da er det altså mulig å ha et godt liv med brus. 🙂 

Anonymkode: 0d1f5...44d

En stund hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en morsom mann sa en gang "jeg har aldri sett en tynn person drikke lett-brus".

Dette er personer med helseproblemer.

Anonymkode: 45004...ddb

Linnéa Myhre? 

Anonymkode: 250a4...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brus hver dag er klart ikke sunt, men jeg synes det er merkeligere med den holdningen om at voksne kun kan drikke kaffe, vann eller alkohol. Drikker for det meste vann, men på ferie drikker jeg gjerne brus til maten flere ganger til dagen fordi vann på restaurant blir kjedelig og alkohol orker jeg ikke drikke masse av. 

Anonymkode: 6747c...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, theTitanic skrev:

Jeg trenger ikke synse om andres brusdrikking foruten når jeg får spørsmålet slik som nå: i tråden her er det mange gode unnskyldninger for å drikke mye brus. Drikk i vei, men å påstå at det ikke er negativt for helsen blir å ta det litt langt. For mye ekte sukker er dårlig for tenner og vekt. For mye kunstig sukker tuller til insulinivået, er avhengighetsskapende og det kan umulig heller være godt å helle innpå kunstige kjemikalier i større kvanta daglig. Ikke blir man slank av det heller. Til slutt klarer man ikke drikke vann fordi kroppen forbinder tørsteslukking med mye smak. Koffein er det forsåvidt ikke så mye i veien med bortsett fra at søvnen og fordøyelsen kan bli negativt påvirket. 

Og til alle som vil protestere og si at de har et fantastisk liv med brus. La være. Du vet innerst inne at jeg har rett. 

Spennende dette sitatet jeg har uthevet her. Du har dokumentasjon på dette?

Jeg er forøvrig voksen, drikker nok mer brus enn jeg burde. Ikke daglig, men flere ganger i uken.

Jeg er fortsatt tynn, har ingen hull i tennene og ellers god helse. Har ingen tro på at det er brusen som avgjør om jeg er sunn eller ikke, det er det store bildet på kostholdet mitt. Og det er faktisk mulig å kombinere brus med en ellers sunn livsstil rundt mat og trening.

Anonymkode: 27d1a...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spennende dette sitatet jeg har uthevet her. Du har dokumentasjon på dette?

Jeg er forøvrig voksen, drikker nok mer brus enn jeg burde. Ikke daglig, men flere ganger i uken.

Jeg er fortsatt tynn, har ingen hull i tennene og ellers god helse. Har ingen tro på at det er brusen som avgjør om jeg er sunn eller ikke, det er det store bildet på kostholdet mitt. Og det er faktisk mulig å kombinere brus med en ellers sunn livsstil rundt mat og trening.

Anonymkode: 27d1a...5f6

Jeg kjente ei som ble 100 år og røkte 40 sigaretter om dagen. Det går sikkert fint, men ikke alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker pepsi max HVER dag, og har ingen planer om å slutte. Det er min hverdagssynd, som jeg unner meg med beste samvittighet. Jeg trener regelmessig, spiser over gjennomsnittet sunt, røyker ikke, drikker svært sjeldent alkohol, og har en generell god helse. Dessuten funker sukkerfri brus som en utmerket  ettersatter for meg når jeg er sugen på søtsaker.  Hadde fint klart å slutte om jeg måtte, men har ingen grunner til å slutte. 

Anonymkode: a377d...eea

Pepsi max har null kalorier så påvirker ikke helsen din. Kun tennene og lommeboken drikker også hver dag og påvirker absolutt ikke helsen.

Er bedre å være avhengi av pepsi max enn alkohol, røyk, snus eller drugs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, theTitanic skrev:

Jeg kjente ei som ble 100 år og røkte 40 sigaretter om dagen. Det går sikkert fint, men ikke alltid. 

Du svarer jo ikke på det jeg spør om. Hvor er dokumentasjon på at brus gjør at kroppen til slutt ikke klarer å drikke vann? Det var helt nytt for meg, har ikke hørt det tidligere.

Ellers sa jeg ikke at brus ikke kan gjøre skade. Men jeg antyder at det ikke MÅ gjøre skade, slik flere har hevdet. Og argumenterte for er totalblikk på livsstil, i stedet for et enkelt element.

Anonymkode: 27d1a...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Også jeg assosierer brus med barn. Drikker kanskje 2 flasker brus i løpet av året, og da er det "ekte" CocaCola (altså med sukker).

Venninnene mine byr meg stadig på PepsiMax og Zero når jeg er på besøk. Men jeg klarer bare ikke smaken. 

En av venninnene mine bøtter nedpå en 6pack med svære PepsiMax pr. uke. Jeg klarer ikke å tro at dette kan være bra for kroppen, selv om det visstnok ikke er kalorier i drikken.

Anonymkode: df056...309

Det er absolutt ikke bra, hun risikerer å bli bensjør.

Anonymkode: b7e2c...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer jo ikke på det jeg spør om. Hvor er dokumentasjon på at brus gjør at kroppen til slutt ikke klarer å drikke vann? Det var helt nytt for meg, har ikke hørt det tidligere.

Ellers sa jeg ikke at brus ikke kan gjøre skade. Men jeg antyder at det ikke MÅ gjøre skade, slik flere har hevdet. Og argumenterte for er totalblikk på livsstil, i stedet for et enkelt element.

Anonymkode: 27d1a...5f6

Jeg går ikke rundt med dokumentasjon på alt mulig jeg kommer over i løpet av livet. Jeg hadde den når jeg trengte den. Nå er den ikke viktig for meg mer og har slettet. Men temaet har jeg brukt tid på ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, theTitanic said:

En stund hvertfall. 

Du må legge fra den uvanen at du tror at du vet hva som definerer et godt liv for andre mennesker. 

Anonymkode: 0d1f5...44d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Promqueen
På 14.11.2019 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Kunstig søtning gir ikke diabetes type 2. Ikke sukkerbrus i seg selv heller, men overvekt og et generelt dårlig kosthold:

Fra nhi:.Det er mange årsaker til diabetes type 2, men de viktigste har med livsstil og arv å gjøre. Overvekt på grunn av høyt inntak av kaloririk og fet mat kombinert med lav fysisk aktivitet, er den klart viktigste årsak til diabetes type 2. 60-70 prosent av pasientene er overvektige. 

Anonymkode: 14e44...545

Men det er jo akkurat lettbrus hun ikke drikker. Hun drikker vanlig sukkerholdig brus kombinert med dårlig kosthold. Jeg var en del sammen med henne så jeg så hva hun stappet og helte i seg. Jeg skrev ikke i forrige innlegg at det var brus med kunstig søtning?! Hun er også overvektig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 80 tallet hadde min mor ei venninne som kjøpte en flaske 3,3 dl Tab Ekstra hver dag. Husker hun sa hun syns det var så tåpelig at hun måtte ha en flaske hver eneste dag.  Idag drikker mange litervis.  At noen klarer å bøtte innpå litervis skjønner jeg ikke, skjønner heller ikke mennesker som ikke drikker vann eller ikke syns vann er godt. Vann smaker jo ingenting. Kan ha en 1,5 liter flaske i 2-3 dager. Noen dager prøver jeg å la vær å kjøpe inn og drikker vann eller lettsaft istedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, SupaWoman skrev:

På 80 tallet hadde min mor ei venninne som kjøpte en flaske 3,3 dl Tab Ekstra hver dag. Husker hun sa hun syns det var så tåpelig at hun måtte ha en flaske hver eneste dag.  Idag drikker mange litervis.  At noen klarer å bøtte innpå litervis skjønner jeg ikke, skjønner heller ikke mennesker som ikke drikker vann eller ikke syns vann er godt. Vann smaker jo ingenting. Kan ha en 1,5 liter flaske i 2-3 dager. Noen dager prøver jeg å la vær å kjøpe inn og drikker vann eller lettsaft istedet. 

Sikkert cola light du mener? Tab xtra fantes ikke på åttitallet.

Anonymkode: 1d23e...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.11.2019 den 20.25, SupaWoman skrev:

Man kan fint drikke alkohol foran ungene hver eneste helg. Det er mengden som avgjør om det er greit eller ikke. Ingen unger tar skade av at mor og/eller far tar seg en øl eller et glass vin en fredagskveld. 

Nei man kan ikke det. Barn som ser foreldre drikke, debuterer tidligere og drikker mer enn de som ikke ser foreldre drikke. Uavhengig av mengde foreldrene drikker. 

Anonymkode: 081cc...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
På 15.11.2019 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Også jeg assosierer brus med barn. Drikker kanskje 2 flasker brus i løpet av året, og da er det "ekte" CocaCola (altså med sukker).

Venninnene mine byr meg stadig på PepsiMax og Zero når jeg er på besøk. Men jeg klarer bare ikke smaken. 

En av venninnene mine bøtter nedpå en 6pack med svære PepsiMax pr. uke. Jeg klarer ikke å tro at dette kan være bra for kroppen, selv om det visstnok ikke er kalorier i drikken.

Anonymkode: df056...309

Du sier det jeg unnlot å nevne. To sjeler en tanke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 18.11.2019 den 12.24, AnonymBruker skrev:

Sikkert cola light du mener? Tab xtra fantes ikke på åttitallet.

Anonymkode: 1d23e...436

Joda, Tab var allerde på slutten av 70-tallet. Da het det bare TAB hadde hvit etikett og rød skrift. Tab xtra kom i 94.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.11.2019 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Her drikkes ikke brus i det hele tatt. Og har vi gjester, eller en bedre middag, serveres vann, vin, eller eplemost. 

Har alltid tenkt at brus er for barn, der voksne kan kose seg med litt vin eller øl i glasset. 

Anonymkode: c9c2e...4ac

Det er hvertfall teit holdning at brus er bare for barn! Når andre koser seg med ett glass vin i helgen så koser jeg meg med en iskald cola selv om jeg er 35 år.

Anonymkode: d9859...13a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Brus er for de under 20 år.

Anonymkode: b5818...a8e

Ingen kan anklage deg for å være smart hvertfall..

Anonymkode: d9859...13a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 20.18, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke forstår er at en del brus-drikkere påstår at de liksom er SÅ utrolig "sunne" samtidig som de heller innpå temmelig mye "sukker-fri" brus.                              

Anonymkode: d2aac...5b5

Hvorfor skriver du «sukker-fri» i anførselstegn? 
 

Enten så er brusen med sukker, eller så er den uten sukker. Det er ikke noe som heter «sukker-fri» brus.

Anonymkode: f47d8...759

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...