Gå til innhold

Voksne som drikker store mengder brus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer litt på hva folk synes om at voksne drikker store mengder brus hver dag. 

Selv så reagerer jeg litt på at enkelte gjerne heller i seg noen liter brus om dagen (med eller uten sukker), og velger dette som tørstedrikk over vann. Det kan jo umulig være bra for kroppen, og samtidig tenker jeg at det er gjerne noe man drikker av og til når man skal kose seg. 

Anonymkode: 3509d...51e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her drikkes ikke brus i det hele tatt. Og har vi gjester, eller en bedre middag, serveres vann, vin, eller eplemost. 

Har alltid tenkt at brus er for barn, der voksne kan kose seg med litt vin eller øl i glasset. 

Anonymkode: c9c2e...4ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne mennesker gjør som de vil. Skjønner ikke greia med å legge seg borti ALT man selv ikke syns er «vanlig» hos et annet menneske. 

Anonymkode: a0e9b...87f

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer litt på hva folk synes om at voksne drikker store mengder brus hver dag. 

Selv så reagerer jeg litt på at enkelte gjerne heller i seg noen liter brus om dagen (med eller uten sukker), og velger dette som tørstedrikk over vann. Det kan jo umulig være bra for kroppen, og samtidig tenker jeg at det er gjerne noe man drikker av og til når man skal kose seg. 

Anonymkode: 3509d...51e

Jeg er såpass voksen at jeg ikke har noen mening/fordømmelse mot hva andre voksne liker å drikke.

Jeg er glad i brus, ikke øl, vin osv.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sam Jones skrev:

Så flinke dere er da. Bra for dere. Selv elsker jeg brus, men kan heldigvis sette meg på min høye hest og se ned på snusere, veganere og Porsche- eiere. 

Jeg har sluttet å snuse så nå kan jeg se ned på dem også. 

Anonymkode: 48150...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sluttet å snuse så nå kan jeg se ned på dem også. 

Anonymkode: 48150...0cb

Er det ikke deilig?! 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er i overkant dyrt å drikke brus fremfor vann som tørstedrikk. Men de som har råd til det må gjerne kjøre på for min del, så lenge de ikke klager over dårlig råd. Klager de over dårlig råd så vil jeg sannsynligvis komme med konkrete forslag. Bare 30,- i brus hver dag tilsvarer nesten 1000,- i måneden. Det er jævlig mye penger. 

Anonymkode: 14263...c57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt du ikke sitter på noen fasit 😛 

Anonymkode: a0e9b...87f

Men her var ikke spørsmålet hva som var vanlig, gjennomsnittet, medianen.... 

Men hva den enkelte synes om brusdrikking. Og da deler jeg mitt forhold til brus, som er at det er for barna. 

Det serveres da brus i mange sammenhenger, uten at jeg noen gang kommenterer det eller tenker så mye over det.

Anonymkode: c9c2e...4ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker veldig mye brus. Drikker lite alkohol (men tar gjerne en øl, ikke noe prinsipp), bruker ikke tobakk, har god kontroll på økonomien, oppfører meg som jeg skal og fremstår som en helt vanlig voksen person tross mitt brusinntak. Aldri hatt hull i tennene heller, men det er jeg klar over at jeg nok står i fare for å få, og jeg burde egentlig ta konsekvensene av dette. Trives ellers godt med brusinntaket. Klar over at det kan oppfattes litt barnslig og bestiller ikke så ofte brus sammen med en god hovedrett på restaurant, men hjemme drikker jeg mye brus. På jobb stort sett vann med kullsyre, men hjemme drikker jeg nok faktisk mer brus enn jeg drikker vann. 

... Og jeg tenker da ikke særlig negativt om voksne som drikker store mengder brus. Det ville vært ganske sært når jeg drikker store mengder brus selv.

Anonymkode: 67b02...6f9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Promqueen
 
Hadde en venninne som drakk store mengder brus hver dag. Hun har fatt diabetes 2 nå 
Endret av Promqueen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Sam Jones skrev:

Så flinke dere er da. Bra for dere. Selv elsker jeg brus, men kan heldigvis sette meg på min høye hest og se ned på snusere, veganere og Porsche- eiere. 

Ha ha ha enig og røykerne 😂

Anonymkode: ad89f...9f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Promqueen skrev:

Hadde en venninne som drakk store mengder brus hver dag. Hun har fatt diabetes 2 nå 

Hadde en venninne som drakk store mengder brus hver dag. Hun har ikke fått diabetes 2.

 

Anonymkode: 8f8d1...a9a

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sam Jones skrev:

Er det ikke deilig?! 😄

Ekstatisk! På randen til eufori. 

Anonymkode: 48150...0cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå var ikke tråden ment på å se ned på de som velger å drikke mye brus, og JA voksne gjør som de vil. Men jeg tenker mer på hvordan det da kan påvirke helsen. Regner med at man vet det ikke er så bra i store mengder når man faktisk er voksen. Eller er det bare fordi det er godt og vanskelig å stoppe?

Anonymkode: 3509d...51e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer litt på hva folk synes om at voksne drikker store mengder brus hver dag. 

Selv så reagerer jeg litt på at enkelte gjerne heller i seg noen liter brus om dagen (med eller uten sukker), og velger dette som tørstedrikk over vann. Det kan jo umulig være bra for kroppen, og samtidig tenker jeg at det er gjerne noe man drikker av og til når man skal kose seg. 

Anonymkode: 3509d...51e

Hva med folk i 20-åra som spretter en boks energidrikk hele tiden? Ikke bedre enn brus.

Anonymkode: b7e2c...94c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er fornuftige.

De kunne gjort verre ting, som f eks å drikke kaffe.

Endret av Husholdning1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå var ikke tråden ment på å se ned på de som velger å drikke mye brus, og JA voksne gjør som de vil. Men jeg tenker mer på hvordan det da kan påvirke helsen. Regner med at man vet det ikke er så bra i store mengder når man faktisk er voksen. Eller er det bare fordi det er godt og vanskelig å stoppe?

Anonymkode: 3509d...51e

Fordi jeg sjelden føler meg tørst, og synes vann ikke er noe digg, så for å få i meg noe væske drikker jeg lett brus. Er jeg super tørst blir det vann. 

Anonymkode: ad89f...9f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...