Gå til innhold

Voksne som drikker store mengder brus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic

Jeg trenger ikke synse om andres brusdrikking foruten når jeg får spørsmålet slik som nå: i tråden her er det mange gode unnskyldninger for å drikke mye brus. Drikk i vei, men å påstå at det ikke er negativt for helsen blir å ta det litt langt. For mye ekte sukker er dårlig for tenner og vekt. For mye kunstig sukker tuller til insulinivået, er avhengighetsskapende og det kan umulig heller være godt å helle innpå kunstige kjemikalier i større kvanta daglig. Ikke blir man slank av det heller. Til slutt klarer man ikke drikke vann fordi kroppen forbinder tørsteslukking med mye smak. Koffein er det forsåvidt ikke så mye i veien med bortsett fra at søvnen og fordøyelsen kan bli negativt påvirket. 

Og til alle som vil protestere og si at de har et fantastisk liv med brus. La være. Du vet innerst inne at jeg har rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 11/14/2019 at 6:07 PM, AnonymBruker said:

Jeg bare lurer litt på hva folk synes om at voksne drikker store mengder brus hver dag. 

Anonymkode: 3509d...51e

Kunne virkelig ikke brydd meg mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, theTitanic said:

Og til alle som vil protestere og si at de har et fantastisk liv med brus. La være. Du vet innerst inne at jeg har rett. 

"Vinner" du nå da? :klo:

Hvorfor er det et problem for deg om en voksen person drikker nye brus?

Endret av Miklo Velka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en morsom mann sa en gang "jeg har aldri sett en tynn person drikke lett-brus".

Dette er personer med helseproblemer.

Anonymkode: 45004...ddb

er tynn og drikker lettbrus. Gidder ikke å drikke noe med kalorier. Bortkastet mener jeg.

Anonymkode: e202a...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Familytree
På 14.11.2019 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer litt på hva folk synes om at voksne drikker store mengder brus hver dag. 

Jeg liker ikke brus😣 Dette er veldig ekkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en morsom mann sa en gang "jeg har aldri sett en tynn person drikke lett-brus".

Dette er personer med helseproblemer.

Anonymkode: 45004...ddb

Alle anorektikerne jeg har møtt bøtter innpå med Pepsi max

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 18.38, Husholdning1 skrev:

Jeg synes de er fornuftige.

De kunne gjort verre ting, som f eks å drikke kaffe.

Hva er gale med kaffekoppenene mine?

Når det kommer til TS så må folk selv få velge hva de putter i munnen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Syns det er helt greit. Verre med de som drikker alkohol foran ungene hver helg. 

Anonymkode: 081cc...f6d

Tviler på at de 12,5 cl vin vi drikker til middagen skader barna

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en morsom mann sa en gang "jeg har aldri sett en tynn person drikke lett-brus".

Dette er personer med helseproblemer.

Anonymkode: 45004...ddb

Kunstige søtningsmidler og litt koffein pleier å få meg til å føle meg bedre. For tiden har jeg normalvektig BMI (rundt 20 et sted, varierer litt), men har vært ivrig lettbrusdrikker i mange år, også med BMI på 16-17. 

Har helseproblemer altså, men ikke på grunn av overvekt. Påstår overhodet ikke heller at lettbrus er spesielt godt for helsa, men det hjelper veldig på migrenen min. I perioder med lite stress og mye brusdrikking kan jeg ha migrene så sjeldent som en gang i måneden, og er villig til å ofre perfekte tenner for det x)

Anonymkode: b9fa3...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Jeg setter pris på mange forskjellige svar og meninger! :) Jeg ser at det er noen som reagerer litt på at jeg lurer på dette her, men som jeg har svart på et tidligere innlegg så var dette bare noe jeg lurte på. Jeg bryr meg ikke om hva hver enkelt velger å kose seg med, om det er brus, snus, røyk, energidrikk, alkohol eller kaffe. Jeg tenker alt med måte. Men jeg synes det er interessant å høre om ting jeg lurer på. Jeg tror selv at ingen av delene er bra i store mengder, men i dette innlegget hadde jeg brus som hoved spørsmål. 

Jeg kan helt fint ta meg et glass brus om jeg får lyst på det, på lik linje som om jeg skulle få lyst på et glass rødvin på kvelden. Så jeg er ikke så skinnhellig selv. Selvsagt skal man nyte livet og leve. Men jeg har en vennekrets som drikker opp i 4-6 liter brus om dagen, og da jeg skrev innlegget var det dette som var i mitt hovedfokus. 

Om det er små mengder med både brus, øl, vin, snus, røyk og kaffe, så synes jeg at man skal kunne nyte livet litt.  

Alt i alt var dette et spørsmål om brus og helse, og ikke på en dømmende måte. 

 

 

Anonymkode: 3509d...51e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke ned på mennesker utifra hva de måtte drikke eller spise. Jeg drikker flere glass med Pepsi Max hver eneste dag, og hva andre måtte mene om det er knekkende likegyldig. Jeg verken røyker eller drikker alkohol, og jeg drikker verken te eller kaffe.

Den gleden som Pepsi Max gir nyter jeg til det fulle. Og med tanke på at jeg har gått ned over 80 kg ved å heller drikker Pepsi Max i stedet for å spise for mange kalorier, gjør at jeg vet hva jeg foretrekker. Jeg drikker vann eller sukkerfri saft på jobb, stort sett, men hjemme nyter jeg min Pepsi Max med meget god samvittighet. Og nei, vann er ikke godt, det gjør bare at jeg drikker for lite væske i løpet av dagen. Enkelt og greit.

Så får det bare være at jeg er harry/tåpelig/rar/fyll inn det som passer i andres øyne. ;)

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: Jeg setter pris på mange forskjellige svar og meninger! :) Jeg ser at det er noen som reagerer litt på at jeg lurer på dette her, men som jeg har svart på et tidligere innlegg så var dette bare noe jeg lurte på. Jeg bryr meg ikke om hva hver enkelt velger å kose seg med, om det er brus, snus, røyk, energidrikk, alkohol eller kaffe. Jeg tenker alt med måte. Men jeg synes det er interessant å høre om ting jeg lurer på. Jeg tror selv at ingen av delene er bra i store mengder, men i dette innlegget hadde jeg brus som hoved spørsmål. 

Jeg kan helt fint ta meg et glass brus om jeg får lyst på det, på lik linje som om jeg skulle få lyst på et glass rødvin på kvelden. Så jeg er ikke så skinnhellig selv. Selvsagt skal man nyte livet og leve. Men jeg har en vennekrets som drikker opp i 4-6 liter brus om dagen, og da jeg skrev innlegget var det dette som var i mitt hovedfokus. 

Om det er små mengder med både brus, øl, vin, snus, røyk og kaffe, så synes jeg at man skal kunne nyte livet litt.  

Alt i alt var dette et spørsmål om brus og helse, og ikke på en dømmende måte. 

 

 

Anonymkode: 3509d...51e

Jeg tror mange reagerer fordi det ikke oppfattes som et reelt spørsmål, men en invitasjon til å snakke ned alle som drikker mye brus. Du spør hva vi «synes om det». Altså hva man synes om folk som «heller nedpå». Du skriver  også at du «reagerer» og følger opp med hva man burde gjøre (drikke litt av og til) som for meg oppfattes som en pekefinger. 

Så hvis du er overrasket over responsen, så er det sannsynligvis graden av dømming og pekefinger som jeg nevner over her. 

I tillegg fulgte jo innlegg nummer to opp med å være enig og beskrive hvordan de selv levde på en mye bedre måte enn andre som drakk brus og at brus var for barn.

 

Jeg får fortsatt ikke tak i HVA du lurer på. Det ser bare ut som om du lurer på hva man SYNES om sånne mennesker. 

Det hadde vært annerledes om du feks hadde spurt: «Jeg ser mange liker brus og tyr til det sol tørstedrikk. Hva er det ved brus som gjør at så mange velger det?»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
9 timer siden, Miklo Velka skrev:

"Vinner" du nå da? :klo:

Hvorfor er det et problem for deg om en voksen person drikker nye brus?

Det handler ikke om å vinne. Det er ikke et problem for meg at voksne drikker mye brus. Det er deres helse ikke min. Jeg sa min mening og avsluttet med at jeg poengterte fakta og at jeg vil fortsette å mene det samme selv om noen kommer med masse innvendinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, theTitanic said:

Det handler ikke om å vinne. Det er ikke et problem for meg at voksne drikker mye brus. Det er deres helse ikke min. Jeg sa min mening og avsluttet med at jeg poengterte fakta og at jeg vil fortsette å mene det samme selv om noen kommer med masse innvendinger. 

Da utfordrer jeg skjebnen: Jeg har et godt liv med brus. 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
4 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Da utfordrer jeg skjebnen: Jeg har et godt liv med brus. 😮 

Det er ikke det beste valget, men du er voksen og har selvsagt lov å velge selv hva du skal drikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, theTitanic said:

Det er ikke det beste valget, men du er voksen og har selvsagt lov å velge selv hva du skal drikke. 

Takk, så da er det altså mulig å ha et godt liv med brus. 🙂 

Anonymkode: 0d1f5...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Takk, så da er det altså mulig å ha et godt liv med brus. 🙂 

Anonymkode: 0d1f5...44d

Den skulle ikke være anonym 😮 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...