Gå til innhold

Voksne som drikker store mengder brus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med folk i 20-åra som spretter en boks energidrikk hele tiden? Ikke bedre enn brus.

Anonymkode: b7e2c...94c

Energidrikk synes jeg personlig er mye verre enn brus. 

Anonymkode: 3509d...51e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min far sitter i godstolen og super 3l pepsi max hver bidige dag. Har prøvd å få han til å slutte med det, men da fnyser han bare og drikker enda mer. Er faktisk overrasket over hvor OK helsen hans holder seg. År etter år etter år. Jeg går tross alt bare å venter på at det skal "smelle". 

Anonymkode: 85af7...8b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig avhengig av pepsi max/cola zero. Jeg syns rett og slett ikke vann gjør samme "nytten". Blir spesielt mye på jobb. Jeg syns ikke akkurat det er så "kult" og vil jo helst ikke reklamere om hvor mye brus jeg faktisk drikker. Men syns jo heller ikke at folk skal blande seg så mye borti hva jeg velger å drikke. Det er mitt valg og jeg vet det ikke er direkte sunt. Men til gjengjeld er jeg veldig glad i grønnsaker og sunn mat.

Anonymkode: 7e680...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Sam Jones skrev:

Så flinke dere er da. Bra for dere. Selv elsker jeg brus, men kan heldigvis sette meg på min høye hest og se ned på snusere, veganere og Porsche- eiere. 

Jeg skal fra nå av kun drikke vann og spise kål. Så kan jeg se ned på absolutt alle. 

Å hvor deilig det skal bli! 

Anonymkode: 48150...0cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit. Verre med de som drikker alkohol foran ungene hver helg. 

Anonymkode: 081cc...f6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bryr du deg? Er vel de som drikker masse brus sitt problem om de får  tenner med hull i, dårlig ånde eller legger på seg. Dessuten dør du ikke av å drikke brus, uansett om du drikker 1 glass her og der eller 1 liter hver dag. 

Pass på deg selv. 

Anonymkode: 9a3db...8f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer litt på hva folk synes om at voksne drikker store mengder brus hver dag. 

Selv så reagerer jeg litt på at enkelte gjerne heller i seg noen liter brus om dagen (med eller uten sukker), og velger dette som tørstedrikk over vann. Det kan jo umulig være bra for kroppen, og samtidig tenker jeg at det er gjerne noe man drikker av og til når man skal kose seg. 

Anonymkode: 3509d...51e

Jeg startet med å drikke litt boksbruss i uken som min mor kjöpte tio meg

 Ballen rullet videre og jeg gikk fra å drikke 1.5 liter pepsi max i helgen til 5 liter i uken🤣😂😅😂🤣

Det er akkurat som drugs

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker Pepsi Max hver dag, avhengig. Men jeg verken røyker, snuser eller drikker alkohol, så ser på brusdrikking som veldig uskyldig. Og noen laster må man få ha.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bryr du deg? Er vel de som drikker masse brus sitt problem om de får  tenner med hull i, dårlig ånde eller legger på seg. Dessuten dør du ikke av å drikke brus, uansett om du drikker 1 glass her og der eller 1 liter hver dag. 

Pass på deg selv. 

Anonymkode: 9a3db...8f9

Jeg lurer, og det må man da vel få lov til uten at det skal være et problem :) 

Anonymkode: 3509d...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker pepsi max HVER dag, og har ingen planer om å slutte. Det er min hverdagssynd, som jeg unner meg med beste samvittighet. Jeg trener regelmessig, spiser over gjennomsnittet sunt, røyker ikke, drikker svært sjeldent alkohol, og har en generell god helse. Dessuten funker sukkerfri brus som en utmerket  ettersatter for meg når jeg er sugen på søtsaker.  Hadde fint klart å slutte om jeg måtte, men har ingen grunner til å slutte. 

Anonymkode: a377d...eea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Jeg synes de er fornuftige.

De kunne gjort verre ting, som f eks å drikke kaffe.

Bøtter ned kaffe før kl. 16 og går over til cola zero kl.17. 😘🤣🤣🍾 

Drikker også vin minst 2 dager i uken. Tipper jeg dør snart. 

Til ts, fordi livet er hverdagsgledene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min far sitter i godstolen og super 3l pepsi max hver bidige dag. Har prøvd å få han til å slutte med det, men da fnyser han bare og drikker enda mer. Er faktisk overrasket over hvor OK helsen hans holder seg. År etter år etter år. Jeg går tross alt bare å venter på at det skal "smelle". 

Anonymkode: 85af7...8b3

Hvorfor skal det "smelle" av å drikke mye pepsi max hver dag? 

 

Jeg kan drikke brus (da sukkerfri) daglig, men det blir som regel 4-6 dager pr uke. Men jeg drikker ikke alkohol, ikke snus eller røyk og heller ikke kaffe. De som må ta seg ett glass vin eller en øl flere ganger i uken er da mye usunnere enn vi som drikker brus. For å ikke snakke om de som røyker eller snuser. 

La nå folk få nyte det de vil, så lenge det ikke går utover familie el. 

Anonymkode: 4af83...3eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig. drikker 1-2 flasker hver dag. Har prøvd å slutte flere ganger men da får kroppen abstinenser og jeg blir dehydrert. 

Anonymkode: 40830...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker vel egentlig ikke stort om voksne som drikker (mye) brus, kanskje fordi jeg ikke kjenner noen :P 

Men jeg tenker vel i mitt stille sinn at brus er for barn, og ser for meg den stereotypiske Pepsi Max-konsumenten med noen kilo for mye, og som gjerne går på trygd 😛

Fordommer, jeg vet. Beklager 😛

Anonymkode: 4fc69...885

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår er at en del brus-drikkere påstår at de liksom er SÅ utrolig "sunne" samtidig som de heller innpå temmelig mye "sukker-fri" brus.                              

Anonymkode: d2aac...5b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som drikker litervis med brus er avhengige og sukkeret/søtstoffene trigger de riktige delene i hjernen som gjør at de må bare ha mer. Alder spiller ingen rolle.

Anonymkode: be74c...b0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg ikke forstår er at en del brus-drikkere påstår at de liksom er SÅ utrolig "sunne" samtidig som de heller innpå temmelig mye "sukker-fri" brus.                              

Anonymkode: d2aac...5b5

De vet det er usunt, men må overbevise seg selv om det egentlig ikke er så ille for å kunne fortsette.

Anonymkode: be74c...b0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...