Gå til innhold

Voksne som drikker store mengder brus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er helt greit. Verre med de som drikker alkohol foran ungene hver helg. 

Anonymkode: 081cc...f6d

Man kan fint drikke alkohol foran ungene hver eneste helg. Det er mengden som avgjør om det er greit eller ikke. Ingen unger tar skade av at mor og/eller far tar seg en øl eller et glass vin en fredagskveld. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er avhengig. drikker 1-2 flasker hver dag. Har prøvd å slutte flere ganger men da får kroppen abstinenser og jeg blir dehydrert. 

Anonymkode: 40830...082

Dehydreringen står du selv for. Du kan fint drikke vann eller saft. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av mange ting jeg ikke gidder mene noe om. Vil de drikke brus så må de gjerne det for min del, jeg drikker brus selv om  enn ikke daglig. Dem jeg faktisk tenker noe om er de som stadig må la seg avbilde med "noe rødt i glasset"...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker brus som tørste vann. Oppfostret på det, avhengigheten sitter langt inni ryggmargen. Jeg har vokst opp med pepsi max på tåteflaske, sånn seriøst. Aldri fått servert vann på verken flaske eller glass. Gikk rett fra morsmelk til juice, saft (med sukker så klart) og brus. 

Hva folk tenker om det bryr meg midt på ryggen. Det er mitt problem og mitt liv, ikke ditt. 

Jeg drikker sjeldent alkohol, aldri til "hverdags" ala vin eller øl til maten. Ikke til høytider heller. Jeg røyker ikke, snuser ikke. Drikker alkohol 2-3 ganger i året på fest, maks. Aldri rørt noen form for narkotika. Ikke drikker jeg kaffe en gang som noen nevnte her. Om min avhengighet av brus irriterer andre eller får de til å se ned på meg.. ja da er de problemet, ikke meg. For det er så mye mer jeg kunne ha vært avhengig av.

Anonymkode: 0ed09...8c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå var ikke tråden ment på å se ned på de som velger å drikke mye brus, og JA voksne gjør som de vil. Men jeg tenker mer på hvordan det da kan påvirke helsen. Regner med at man vet det ikke er så bra i store mengder når man faktisk er voksen. Eller er det bare fordi det er godt og vanskelig å stoppe?

Anonymkode: 3509d...51e

Det er farlig å leve ingen har overlevd hittil 

Anonymkode: 3bdd9...c9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Promqueen
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en venninne som drakk store mengder brus hver dag. Hun har ikke fått diabetes 2.

 

Anonymkode: 8f8d1...a9a

Ehhh jo... det har hun faktisk kombinert med annet dårlig kosthold og overvekt. Påstod at kunstig søtning var verre enn sukker...  hvorfor mener du noe annet? Vet du hvem jeg snakker om kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Sam Jones skrev:

Så flinke dere er da. Bra for dere. Selv elsker jeg brus, men kan heldigvis sette meg på min høye hest og se ned på snusere, veganere og Porsche- eiere. 

Hvorfor skal du se ned på veganere? De prøver å gjøre en forandring for de uten en stemme og som ingen bryr seg om-dyrene. Det er ingenting å se ned på.

Her i hus har vi vel aldri hatt en brusflaske. Vi liker ikke brus.

Anonymkode: 0d0df...8d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Promqueen skrev:

Ehhh jo... det har hun faktisk kombinert med annet dårlig kosthold og overvekt. Påstod at kunstig søtning var verre enn sukker...  hvorfor mener du noe annet? Vet du hvem jeg snakker om kanskje?

Kunstig søtning gir ikke diabetes type 2. Ikke sukkerbrus i seg selv heller, men overvekt og et generelt dårlig kosthold:

Fra nhi:.Det er mange årsaker til diabetes type 2, men de viktigste har med livsstil og arv å gjøre. Overvekt på grunn av høyt inntak av kaloririk og fet mat kombinert med lav fysisk aktivitet, er den klart viktigste årsak til diabetes type 2. 60-70 prosent av pasientene er overvektige. 

Anonymkode: 14e44...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker brus som tørste vann. Oppfostret på det, avhengigheten sitter langt inni ryggmargen. Jeg har vokst opp med pepsi max på tåteflaske, sånn seriøst. Aldri fått servert vann på verken flaske eller glass. Gikk rett fra morsmelk til juice, saft (med sukker så klart) og brus. 

Hva folk tenker om det bryr meg midt på ryggen. Det er mitt problem og mitt liv, ikke ditt. 

Jeg drikker sjeldent alkohol, aldri til "hverdags" ala vin eller øl til maten. Ikke til høytider heller. Jeg røyker ikke, snuser ikke. Drikker alkohol 2-3 ganger i året på fest, maks. Aldri rørt noen form for narkotika. Ikke drikker jeg kaffe en gang som noen nevnte her. Om min avhengighet av brus irriterer andre eller får de til å se ned på meg.. ja da er de problemet, ikke meg. For det er så mye mer jeg kunne ha vært avhengig av.

Anonymkode: 0ed09...8c2

Wow, hvordan ser tennene dine ut?    Du ble utsatt for omsorgsvikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikker brus hver dag. Sukkerfri appelsinbrus. Er ved god helse og har gode tenner. Drukket 1 liter brus daglig i 35 år

Anonymkode: e202a...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du se ned på veganere? De prøver å gjøre en forandring for de uten en stemme og som ingen bryr seg om-dyrene. Det er ingenting å se ned på.

Her i hus har vi vel aldri hatt en brusflaske. Vi liker ikke brus.

Kun forsøk på satire.

«Satire er vittig spott, det vil si en forteller- eller kunstform som kritiserer eller kommenterer mennesker, samfunn, politikk, fenomener og tanker i samtiden på en humoristisk og poengtert måte.»

 

For å fremheve et poeng der altså. 

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 0d0df...8d7

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne folk velger selv. Hvorfor dette behovet for å mene noe om alt mulig som andre gjør? Her legges opp til moralisering og dømming. 

Anonymkode: 043e6...9a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Koser meg med et glass brus* 

Av det jeg inntar har jeg ingen store laster utenom Cola Zero, og jeg har ingen intensjon om å slutte med det. Jeg er verken overvektig eller har dårlige tenner. Jeg har ingen idé om at jeg er sunn, men nå har jeg heller ikke et behov for å være det heller. Jeg er som et helt vanlig menneske. 

Anonymkode: fe46b...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bare lurer litt på hva folk synes om at voksne drikker store mengder brus hver dag. 

Selv så reagerer jeg litt på at enkelte gjerne heller i seg noen liter brus om dagen (med eller uten sukker), og velger dette som tørstedrikk over vann. Det kan jo umulig være bra for kroppen, og samtidig tenker jeg at det er gjerne noe man drikker av og til når man skal kose seg. 

Anonymkode: 3509d...51e

Over vann er brus nesten uovertruffent som tørstedrikk, bare vin er bedre. Under vann er derimot vann å foretrekke fremfor brus.

Anonymkode: 1c107...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Promqueen skrev:

Ehhh jo... det har hun faktisk kombinert med annet dårlig kosthold og overvekt. Påstod at kunstig søtning var verre enn sukker...  hvorfor mener du noe annet? Vet du hvem jeg snakker om kanskje?

Den du svarer sikter jo åpenbart til sin egen venninne, ikke din. Ikke alle som drikker brus daglig har diabetes. 

Anonymkode: fe46b...706

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg drikker brus, kanskje ikke hver dag - men flere ganger i uka i hvert fall. Sjelden mer enn en halvliter per dag da. Uansett, jeg vet jo at det ikke er sunt. Men jeg tror man må se på helheten før man dømmer folk som usunne eller sunne. Jeg drikker for eksempel IKKE alkohol, kaffe eller energidrikker. Ikke røyker eller snuser jeg heller. Spiser relativt sunt gjør jeg også. Jeg tror ikke den brusen får helsa mi til å «tippe» (selv om det selvsagt hadde vært sunnest å droppe den helt).

Anonymkode: 07b69...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min far sitter i godstolen og super 3l pepsi max hver bidige dag. Har prøvd å få han til å slutte med det, men da fnyser han bare og drikker enda mer. Er faktisk overrasket over hvor OK helsen hans holder seg. År etter år etter år. Jeg går tross alt bare å venter på at det skal "smelle". 

Anonymkode: 85af7...8b3

Hva er det som skal «smelle»? Hvordan mener du sukkerfri brus er negativt for helsen?

Anonymkode: 1d23e...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en morsom mann sa en gang "jeg har aldri sett en tynn person drikke lett-brus".

Dette er personer med helseproblemer.

Anonymkode: 45004...ddb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som en morsom mann sa en gang "jeg har aldri sett en tynn person drikke lett-brus".

Dette er personer med helseproblemer.

Anonymkode: 45004...ddb

Det er mange slanke og tynne som drikker lett-brus, så jeg tror han må få på seg brillene. Det er svært mange slanke som er veldig opptatt av hva de spiser. De kutter ut sukker og karbohydrater. De drikker kanskje mer vann enn brus, men tenker at de ville valgt lett brus hvis de skulle velge. 

Legger forresten merke til at i debatten her ikke nevner særlig rundt dette med tann emaljen. Tennene skades også av mye brus drikking.

Anonymkode: d9b57...a92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...