Gå til innhold

Voksne som drikker store mengder brus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det smaker godt. Det er eneste grunnen min. Jeg liker vann med smak og jeg liker kullsyre. Men jeg hater sukkerdrikke da jeg føler jeg får pels på tunga og tennene. Nyter sukkerfri Cola laget med Sodastream når jeg vil. Da får jeg til og med nok vann.

Jeg nekter meg ikke ting jeg liker bare fordi jeg er voksen. Sånne "regler" kan andre voksne legge på seg selv om de føler de må ha dem for å føle seg voksne. Resten av oss kan nyte våre ting i fred ❤️

 

Anonymkode: 72868...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faktisk er det bedre tørstedrikk enn vann 😄

https://www.tv2.no/a/10872569/

Det finnes grunner for å ikke gjøre det, som beskytte tennene. Men tørstedrikkmessig er brus bedre enn vann 😄

Nå er melk min favoritt da 😊

 

Anonymkode: ff6be...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her drikkes ikke brus i det hele tatt. Og har vi gjester, eller en bedre middag, serveres vann, vin, eller eplemost. 

Har alltid tenkt at brus er for barn, der voksne kan kose seg med litt vin eller øl i glasset. 

Anonymkode: c9c2e...4ac

🤢🤮

Nei takk! Brus 1000 ganger over det elendige bitre alkoholdrikken folk hele tiden skal helle i seg.

La voksne være voksne, vi klarer faktisk å bestemme selv hva vi liker å vil helle i oss.

Anonymkode: ff6be...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer, og det må man da vel få lov til uten at det skal være et problem :) 

Anonymkode: 3509d...51e

Men hvorfor lurer du? Hva er spennende med å vite hvorfor folk drikker brus. Lurer du også på hvor mange brødskiver folk spiser hver dag? Det er heller ikke sunt. Hvorfor spiser noen masse godteri hver dag? Det er heller ikke sunt. Hvorfor serverer noen ungene sine pizza hver dag til middag, det er heller ikke sunt. Liksom hva er interessant? La folk gjøre hva de vil, hvordan påvirker det din hverdag at folk rundt i Norge drikker brus?............

Anonymkode: 9a3db...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er voksen og drikker en liter brus om dagen. Ser virkelig ikke problemet, eller at andre skal bry seg med det. 

De fleste har vel sin greie. Jeg drikker ikke en dråpe alkohol eller kaffe, og røyker, snuser heller ikke. Har ikke dårlig samvittighet for den literen med brus:-) 

Anonymkode: 08d63...0ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker pepsi max hver dag, også til en god middag i helga. Velger heller det til drikke til et godt måltid framfor øl og vin som jeg ikke liker. 

For meg er det ingen drikke som slår kald pepsi max

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker mye Pepsi Max hver dag, og det er min eneste "last". Det har jeg tenkt å fortsette med. Jeg hverken røyker eller snuser, og drikker ikke energidrikker. Alkohol nytes med måte kanskje 5 ganger i året. 

Det koster penger, det er sant, men jeg liker det, så derfor fortsetter jeg.

Har vurdert Sodastream maskin. Kanskje jeg skal ønske meg det til jul? Har sett at de selger dette, smakstilsetning til sodastream som smaker Pepsi Max 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Her drikkes ikke brus i det hele tatt. Og har vi gjester, eller en bedre middag, serveres vann, vin, eller eplemost. 

Har alltid tenkt at brus er for barn, der voksne kan kose seg med litt vin eller øl i glasset. 

Anonymkode: c9c2e...4ac

herregud så passiv aggressiv.

drikk det man liker og ha helsa i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her drikkes ikke brus i det hele tatt. Og har vi gjester, eller en bedre middag, serveres vann, vin, eller eplemost. 

Har alltid tenkt at brus er for barn, der voksne kan kose seg med litt vin eller øl i glasset. 

Anonymkode: c9c2e...4ac

Enig med deg. Brus assosierer jeg med barneselskap. Drikker brus av og til når det er varmt om sommeren, ellers sjelden. Jeg lar selvsagt andre få drikke, hva og hvor mye, de vil. Blir ikke sjokkert om noen voksne ønsker brus til maten. Noen ganger smaker det godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Paramount skrev:

Enig med deg. Brus assosierer jeg med barneselskap. Drikker brus av og til når det er varmt om sommeren, ellers sjelden. Jeg lar selvsagt andre få drikke, hva og hvor mye, de vil. Blir ikke sjokkert om noen voksne ønsker brus til maten. Noen ganger smaker det godt. 

Også jeg assosierer brus med barn. Drikker kanskje 2 flasker brus i løpet av året, og da er det "ekte" CocaCola (altså med sukker).

Venninnene mine byr meg stadig på PepsiMax og Zero når jeg er på besøk. Men jeg klarer bare ikke smaken. 

En av venninnene mine bøtter nedpå en 6pack med svære PepsiMax pr. uke. Jeg klarer ikke å tro at dette kan være bra for kroppen, selv om det visstnok ikke er kalorier i drikken.

Anonymkode: df056...309

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye over hva andre folk drikker eller hvor gamle de er. 
Jeg har mer imot folk som bryr seg så inni hampen om hva andre driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en morsom mann sa en gang "jeg har aldri sett en tynn person drikke lett-brus".

Dette er personer med helseproblemer.

Anonymkode: 45004...ddb

Rart.  Jeg har en bmi på 21,6 og drikker lettbrus hver dag.  Kjenner mange slanke som er avhengige av lettbrus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker sjeldent brus, men hvis det blir servert hos venner eller på jobb kan jeg godt ta meg et glass brus. Kjøper det aldri selv og har det aldri hjemme, dermed har jeg ikke dårlig samvittighet for det lille av brus jeg drikker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det som skal «smelle»? Hvordan mener du sukkerfri brus er negativt for helsen?

Anonymkode: 1d23e...436

3 liter Pepsi-Max inneholder en del koffein. Med sånne mengder får i alle fall jeg søvnproblemer.

Anonymkode: 1c107...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha lest igjennom hele tråden: 
Koffein i relativt små mengder hjelper ganske mye på hodepine og svimmelhet, så jeg drikker ganske mye sukkerfri brus(Pepsi Max) for å unngå å gå i bakken flere ganger om dagen. 

Anonymkode: b9fa3...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er voksen og drikker fort en liter Cola Zero/Light om dagen. Har ingen annen "unnskyldning" enn at jeg vokste opp slik, vi hadde brus og Bridgeblanding og slankekurer i en evig runddans hjemme hos meg.

Som voksen har jeg kuttet ut slankingen og godteriet og beholdt brusen. Jeg har ikke overskudd til å gjøre noen store livsstilsendringer, så da blir det slik. Ingen av barna har fått Cola før de er ganske store, dog.

Hva andre måtte tenke om mitt brusforbruk bryr meg for øvrig midt bak.

Anonymkode: 4631b...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Sam Jones skrev:

Kun forsøk på satire.

«Satire er vittig spott, det vil si en forteller- eller kunstform som kritiserer eller kommenterer mennesker, samfunn, politikk, fenomener og tanker i samtiden på en humoristisk og poengtert måte.»

 

For å fremheve et poeng der altså. 

 

 

Da beklager jeg :) 

Anonymkode: 0d0df...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 14.11.2019 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Her drikkes ikke brus i det hele tatt. Og har vi gjester, eller en bedre middag, serveres vann, vin, eller eplemost. 

Har alltid tenkt at brus er for barn, der voksne kan kose seg med litt vin eller øl i glasset. 

Anonymkode: c9c2e...4ac

Ja litervis med vin eller øl er nok bedre enn brus....🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
5 timer siden, SupaWoman skrev:

Rart.  Jeg har en bmi på 21,6 og drikker lettbrus hver dag.  Kjenner mange slanke som er avhengige av lettbrus. 

Det er også mange storrøykere som blir 100 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor lurer du? Hva er spennende med å vite hvorfor folk drikker brus. Lurer du også på hvor mange brødskiver folk spiser hver dag? Det er heller ikke sunt. Hvorfor spiser noen masse godteri hver dag? Det er heller ikke sunt. Hvorfor serverer noen ungene sine pizza hver dag til middag, det er heller ikke sunt. Liksom hva er interessant? La folk gjøre hva de vil, hvordan påvirker det din hverdag at folk rundt i Norge drikker brus?............

Anonymkode: 9a3db...8f9

Fordi jeg lurer, ikke annet svar enn det :) Nå er jo dette tross alt et forum, og det stilles mange forskjellige spørsmål på et slikt sted. Da tenker jeg at man må tåle at folk spør om det de lurer på. Hvis ikke så kan man gjerne la være å trykke innpå tråden. Dette var det jeg lurte på, og jeg har fått mange gode svar. Jeg ser ikke ned på valg folk velger å ta. Samtidig forstår ikke helt hvorfor man trenger å gå i forsvarsposisjon når det gjelder et slikt spørsmål. Det var et spørsmål jeg hadde angående store mengder brus hver eneste dag og helse. Selvfølgelig angår ikke andre voksne menneskers liv meg, men jeg har fortsatt rett til å kunne spørre. Vi alle mennesker er født med nysgjerrighet på forskjellige plan og tema. 

Anonymkode: 3509d...51e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...