Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020

Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Godt nyttår damer! 🎆

10+2 i dag og vært ekstremt sliten og trøtt hele jula. Var hjemme fra jobb flere ganger i jula/romjula pga.dårlig i form pga.graviditet og omgangssyke oppå der igjen.. 😏 Kjenner en del aktivitet rundt livmor og eggstokker. Er en del murringer, i tillegg til å være ekstremt "støl". Er også ekstremt redd for å begynne å blø om dagen. Kjenner også at det stikker godt når jeg hoster/nyser.

Tenkte å ringe og bestille første time til svangerskapkontroll ila.uken, så blir spennende å høre når de vil ha meg inn :) Har også tenkt på en ul etter uke 12, men blir nok ikke før i midten av uke 13 pga.samboeren sin jobb 🤰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny ultralyd på meg i dag; 14+2😊 Der fikk vi beskjed om at vi venter en gutt💙 Jeg var 99% sikker på at det var jente, så ble veldig overrasket🤪 Blir altså guttamamma til sommeren jeg🥰 

Jeg har kjøpt inn svart heliumballong med masse blå konfetti inni som skal sprekkes, og invitert hele familien og noen venner til gender reveal i morgen🤪 heheh Har fått alle til å gjette på forhånd og kun 1 som tror det blir gutt😏 Tror nok mange blir overrasket ja😉 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, heidipiia skrev:

Ny ultralyd på meg i dag; 14+2😊 Der fikk vi beskjed om at vi venter en gutt💙 Jeg var 99% sikker på at det var jente, så ble veldig overrasket🤪 Blir altså guttamamma til sommeren jeg🥰 

Jeg har kjøpt inn svart heliumballong med masse blå konfetti inni som skal sprekkes, og invitert hele familien og noen venner til gender reveal i morgen🤪 heheh Har fått alle til å gjette på forhånd og kun 1 som tror det blir gutt😏 Tror nok mange blir overrasket ja😉 

Så koselig! Gratulerer så mye med gutten. Spennende å vite litt mer om den lille. Ikke at kjønnet egentlig har så mye å si, men jeg føler at med all informasjon man får blir man litt mer kjent med den lille som former seg der inne ☺️ Har dere snakket noe om navn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, heidipiia skrev:

Så hyggelig! Gratulerer 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en god jul og en fin nyttårsfeiring! 😊

I dag var vi på vår andre TUL. Vår lille spire hadde det veldig bra og gjorde akrobatikk inne i magen 💛 Alle organer så ut som de skulle og vi fikk beskjed om at alt lå til rette for at dette skulle gå godt!

Jeg har imidlertid hatt veldig vondt i nedre korsrygg den siste uken/halvannen. Sliter med plutselige stikk på den ene siden, samme plass hver gang. Det gjør utrolig vondt. Jordmor mente det var veldig tidlig for å være bekkenløsning/låsning, men skal sjekke med kiropraktor og fastlege denne uken. Noen andre som har noe tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en kommende guttebaby @heidipiia 🌟👼🏻 Nå være kjekt å bli enda litt mer kjent med mageboeren!

Jeg har klart å få meg en ganske kraftig forkjølelse, og er faktisk til sengs og venter på grønnsakssuppe nå. Skulle startet i ny jobb på mandag, men heldigvis var de ikke helt klar til å ta meg i mot før neste mandag. Gruer meg litt til å si at jeg er gravid, og om de vil reagere negativt på det.. 

Ellers er jeg i dag 12+0 og kjenner veldig på denne milepælen! Vi er utrolig glade, men jeg er litt rar og tror liksom ennå ikke på det helt om det gir mening. Blir nok enda mer virkelig på (vår andre) TUL den 23.01 🥰 Klarer ikke å vente helt til OUL for å se om alt står bra til ennå. 

Har dere landet etter jula? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, unknown1 skrev:

Håper alle har hatt en god jul og en fin nyttårsfeiring! 😊

I dag var vi på vår andre TUL. Vår lille spire hadde det veldig bra og gjorde akrobatikk inne i magen 💛 Alle organer så ut som de skulle og vi fikk beskjed om at alt lå til rette for at dette skulle gå godt!

Jeg har imidlertid hatt veldig vondt i nedre korsrygg den siste uken/halvannen. Sliter med plutselige stikk på den ene siden, samme plass hver gang. Det gjør utrolig vondt. Jordmor mente det var veldig tidlig for å være bekkenløsning/låsning, men skal sjekke med kiropraktor og fastlege denne uken. Noen andre som har noe tilsvarende?

Så bra at alt så bra ut! Jeg er ikke godt kjent med bekkenløsning og den type problematikk, så har dessverre ikke tilsvarende erfaring. Men høres ikke godt ut, og sikkert lurt å sjekke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Silisium skrev:

Gratulerer så mye med en kommende guttebaby @heidipiia 🌟👼🏻 Nå være kjekt å bli enda litt mer kjent med mageboeren!

Jeg har klart å få meg en ganske kraftig forkjølelse, og er faktisk til sengs og venter på grønnsakssuppe nå. Skulle startet i ny jobb på mandag, men heldigvis var de ikke helt klar til å ta meg i mot før neste mandag. Gruer meg litt til å si at jeg er gravid, og om de vil reagere negativt på det.. 

Ellers er jeg i dag 12+0 og kjenner veldig på denne milepælen! Vi er utrolig glade, men jeg er litt rar og tror liksom ennå ikke på det helt om det gir mening. Blir nok enda mer virkelig på (vår andre) TUL den 23.01 🥰 Klarer ikke å vente helt til OUL for å se om alt står bra til ennå. 

Har dere landet etter jula? ☺️

Det går nok helt fint med jobben 🙂 man jobber der jo på lang sikt, og om du må ha litt permisjon i løpet av disse mange årene utgjør det bare litt av totalen. 

Har landet etter jula, og ble kastet raskt inn i hverdagen med jobb torsdag og fredag. Har jo egentlig vært i veldig god form i løpet av svangerskapet, med bare noen få dager med kvalme i løpet av uke 7-8, men disse dagene har jeg faktisk vært litt uggen. Usikker om det er tilfeldig, eller om det kommer av at jeg er mer utsatt for stress og mer utslitt på jobb enn hva jeg har vært hjemme på juleferie. Håper ikke det blir et problem, har jo satset på å holde meg i jobb frem til det nærmer seg fødsel hvertfall! 

Jeg er 11+4 og gleder meg veldig til uke 12. Skal ikke på ny TUL, men skal på svangerskapskontroll neste uke. Da skal vi lytte til hjertelyd med doppler-apparat, så det vil hvertfall gi oss en bekreftelse på liv etter jeg er ferdig med første trimester. 

Endret av Kassiopeia8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Det går nok helt fint med jobben 🙂 man jobber der jo på lang sikt, og om du må ha litt permisjon i løpet av disse mange årene utgjør det bare litt av totalen. 

Har landet etter jula, og ble kastet raskt inn i hverdagen med jobb torsdag og fredag. Har jo egentlig vært i veldig god form i løpet av svangerskapet, med bare noen få dager med kvalme i løpet av uke 7-8, men disse dagene har jeg faktisk vært litt uggen. Usikker om det er tilfeldig, eller om det kommer av at jeg er mer utsatt for stress og mer utslitt på jobb enn hva jeg har vært hjemme på juleferie. Håper ikke det blir et problem, har jo satset på å holde meg i jobb frem til det nærmer seg fødsel hvertfall! 

Jeg er 11+4 og gleder meg veldig til uke 12. Skal ikke på ny TUL, men skal på svangerskapskontroll neste uke. Da skal vi lytte til hjertelyd med doppler-apparat, så det vil hvertfall gi oss en bekreftelse på liv etter jeg er ferdig med første trimester. 

Ja, det er slik jeg og tenker. Familieøkning ligger litt i kortene når man er kvinne på 30 år, så jeg håper det går fint. 😊

Jeg kjenner meg igjen med uggenheten (tror jeg nettopp lagde et ord🙈), jeg merker den blir litt mer fremtredende når jeg anstrenger meg. Her ga kvalmen seg for ca ei uke siden, og det var deilig! Krysser fingrene for at du snart er i enda litt bedre form når du kommer over i 2. trimester!

Formen her er laber, lett feber og forkjøla og synes synd på meg selv 😂 Er det mulig..pleier da ikke å være den som legger meg ned og er «needy», men det har jeg nå altså gjort. I tillegg har jeg fått noe utrolig vondt i venstre side i ryggen som gjør helt forj🤬lig vondt når jeg reiser meg, for ikke å nevne ved hosting og nysing. Lurer på om kiropraktor kan hjelpe? Uff, beklager syting...trengte visst en liten utblåsning 🥳

Blir spennende å høre etter hjertelyd med doppler! Jeg har kun legetime nå i uke 12 og ikke time hos jordmor før i uke 16. Men er vel litt ulik praksis der og. 

Lurer forresten på om dere har opplevd større pupper? Her lar det i allefall vente på seg. Har en grei str. til vanlig (D-cup), men synes alle snakker om at puppene vokser. Mine er like, bortsett fra ømmere og litt større knopper på brystvortene 🙈🤔. Erfaringer?

Håper at både du @Kassiopeiaog alle vordende mødre i gruppa vår har hatt en fin helg!

Klem 💖

Endret av Silisium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Silisium skrev:

Lurer forresten på om dere har opplevd større pupper? Her lar det i allefall vente på seg. Har en grei str. til vanlig (D-cup), men synes alle snakker om at puppene vokser. Mine er like, bortsett fra ømmere og litt større knopper på brystvortene 🙈🤔. Erfaringer?

Håper at både du @Kassiopeiaog alle vordende mødre i gruppa vår har hatt en fin helg!

Klem 💖

Jeg har fått litt større pupper. De har vært veldig ømme og faste frem til litt uti uke 10, og nå er de mindre ømme og mer vanlig "fasthet". Har ikke helt oversikt over hvilke størrelser jeg har gått opp, for byttet til myk bomullsbh pga ømheten 😅

Håper du også har hatt det fint ❤️ 

Endret av Kassiopeia8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Silisium skrev:

Ja, det er slik jeg og tenker. Familieøkning ligger litt i kortene når man er kvinne på 30 år, så jeg håper det går fint. 😊

Jeg kjenner meg igjen med uggenheten (tror jeg nettopp lagde et ord🙈), jeg merker den blir litt mer fremtredende når jeg anstrenger meg. Her ga kvalmen seg for ca ei uke siden, og det var deilig! Krysser fingrene for at du snart er i enda litt bedre form når du kommer over i 2. trimester!

Formen her er laber, lett feber og forkjøla og synes synd på meg selv 😂 Er det mulig..pleier da ikke å være den som legger meg ned og er «needy», men det har jeg nå altså gjort. I tillegg har jeg fått noe utrolig vondt i venstre side i ryggen som gjør helt forj🤬lig vondt når jeg reiser meg, for ikke å nevne ved hosting og nysing. Lurer på om kiropraktor kan hjelpe? Uff, beklager syting...trengte visst en liten utblåsning 🥳

Blir spennende å høre etter hjertelyd med doppler! Jeg har kun legetime nå i uke 12 og ikke time hos jordmor før i uke 16. Men er vel litt ulik praksis der og. 

Klem 💖

God bedring til deg! Det er lov å synes ekstra synd i seg selv da 😊 

Puppene mine har vokst noe voldsomt 😳 Jeg må kjøpe ny bh, for nå renner det bokstavelig talt over 😅 Men er så usikker på hvilken type bh jeg skal gå for, for om dette fortsetter kan det bli en dyr affære. Jeg merker derimot ikke forskjell på brystvortene, men leser at flere opplever det samme som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har egen eller vurderer slik ultralydsmonitor til hjemmebruk? Har selv lyst på en da jeg har to ufrivillige aborter bak meg og neste ul ikke er før om 3 uker - og jeg holder på å gå på veggen 🤦‍♀️

Samboer er skeptisk til dette (noe jeg skjønner veldig godt) og tror det skaper mer bekymring enn glede hvis vi ikke finner hjertelyden så tidlig. Er 11 uker i morgen. Skal til jordmor 11+3, men vet ikke om hun kommer til å prøve å lytte etter hjertelyden eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, J1994 skrev:

Noen her som har egen eller vurderer slik ultralydsmonitor til hjemmebruk? Har selv lyst på en da jeg har to ufrivillige aborter bak meg og neste ul ikke er før om 3 uker - og jeg holder på å gå på veggen 🤦‍♀️

Samboer er skeptisk til dette (noe jeg skjønner veldig godt) og tror det skaper mer bekymring enn glede hvis vi ikke finner hjertelyden så tidlig. Er 11 uker i morgen. Skal til jordmor 11+3, men vet ikke om hun kommer til å prøve å lytte etter hjertelyden eller ikke..

Jeg har hørt at slike dopplerapparater kan skape stress for barnet, da det sender inn ultralydstråling til barnet. Å ta undersøkelser med ultralyd er ikke farlig noen få ganger, men det er ikke noe som anbefales på jevnlig basis. 

Jeg vil tro jordmor kommer til å lytte! Det går hvertfall an å spørre. Min jordmor sa at de alltid tilbyr dette rundt uke 12, da dette jo er det eneste tegn til liv man kan tilbys av det offentlige før OUL i uke 18.

Jeg skjønner at du er bekymret, vi går vel alle og kjenner på følelsen av at noe er galt innimellom. Likevel så tenker jeg at i et så tidlig stadie av svangerskapet så er det ikke noe man faktisk kan gjøre dersom det går galt. Det er liksom ikke slik at hvis man oppdager det raskt nok så tar man en pille som gjør at man redder barnet. Dermed er det vel like så vondt å lytte og ikke høre hjertelyd, som å faktisk få blødning i trusa en dag. Kroppen sier stort sett fra om det går dårlig, og det tenker jeg vi bare får krysse fingrene for at vi slipper. 

Nå er du 11 uker på veg, og så vidt jeg vet er det mellom 2 og 3 prosent sjanse for spontanabort nå. Det er utrolig lite! Man sier at etter uke 12 går det bra, men det går nesten vel så bra fra uke 11. Statistikken er bare bittelitt høyere. 

Stor klem, dette går bra ❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da endte dette svangerskapet med en MA for meg. Var på tidlig ultralyd i dag (uke 8+6) og fikk vite at fosteret hadde gått til grunne rundt uke 7 og noen dager. 

En skikkelig nedtur, og spesielt fordi vi hadde fortalt det til familie og noen venner i jula. 

Ønsker dere andre masse lykke til videre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mingrid skrev:

Da endte dette svangerskapet med en MA for meg. Var på tidlig ultralyd i dag (uke 8+6) og fikk vite at fosteret hadde gått til grunne rundt uke 7 og noen dager. 

En skikkelig nedtur, og spesielt fordi vi hadde fortalt det til familie og noen venner i jula. 

Å, så utrolig leit ❤️ Samtidig er det kanskje fint med støtte fra de nærmeste? Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Å, så utrolig leit ❤️ Samtidig er det kanskje fint med støtte fra de nærmeste? Stor klem til deg!

Ja, det har forsåvidt vært veldig fint å kunne være åpen om det til de nærmeste, så jeg angrer ikke på at vi har fortalt det, selv om jeg følte meg litt dum som måtte si i fra til alle i går. 

Vi prøver bare å se fremover og håpe at ting blir bra igjen. Selv om det er tungt trøster jeg meg med at det ikke var liv laga denne gangen, og at det største såret er brist i forventningene og alt vi har gledet oss til. 

Klem ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, mingrid skrev:

Så trist å lese 😥💔

Det som hjalp meg gjennom min MA, var å være åpen og ærlig om det, så håper du har noen fine folk rundt deg 💖 Klem!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker unnagjort og endelig fått svar fra Ahus 🥳 Datoen for OUL passer selvfølgelig ikke da, så må ringe og be om ny - typisk 🤪

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kassiopeia8 skrev:

12 uker unnagjort og endelig fått svar fra Ahus 🥳 Datoen for OUL passer selvfølgelig ikke da, så må ringe og be om ny - typisk 🤪

Spennende med 12 uker passert 🙏 Hvor langt på vei er du på OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, J1994 skrev:

Spennende med 12 uker passert 🙏 Hvor langt på vei er du på OUL?

Deilig å ha passert den milepælen, ja! På datoen jeg har fått tildelt vil jeg være 18 uker på vei, men ettersom jeg må flytte den blir det sikkert uka etter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...