Gå til innhold

ville verden vert en tryggere plass uten menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.11.2019 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Verden hadde blitt et tryggere sted uten religion og kapitalisme. Da hadde mye av kriminaliteten gått ned., 

Anonymkode: a6b4e...d51

Tvert imot, ateisme og sosialisme dreper og fører til enorme lidelser for mennesker som lever i slike land.

Anonymkode: ebefe...f66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datamaskiner, vaskemaskiner, kjøretøy, veier, fly... youtube, instagram, facebook, twitter, google 😬 

Det kan hende vi ville ha funnet opp alt det om vi ikke hadde menn til stedet, men hadde ikke tatt den sjansen 😂 unnskyld men du overdriver med det negative! - kan du ikke se det som er positivt?

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 16.21, Sirkelen skrev:

Jeg er mann, og mitt svar på dette spørsmålet du stiller er klart JA.

Menn er mer egoistiske, aggressive, risikosøkende, statusjagende og impulsive enn kvinner. Derfor har de skylden for nesten alt som skjer av vold, krig og kriminalitet. En verden styrt av kvinner hadde uten tvil vært et mye bedre sted. 
 

Mannfolk generelt er kanskje noe mere utagerende en kvinner og har mere testosteron med alt det medfører.

 

Men dersom alle menn hadde forduftet og kvinner hadde fortsatt kunne reprodusert seg, er jeg ikke sikker på at problemene hadde blitt løst. Damer er i full stand til å starte konflikter og være noe innmari jævlige med hverandre. Og dersom menn hadde forsvunnet ville dynamikken blitt noe helt annet.

 

Ja jeg tror noe av problematikken hadde blitt bedre men jeg tipper at nye problemer hadde oppstått. Krig hadde ikke blitt en saga blott og fanatisk religion hadde ikke blitt en saga blott. Men voldtekt hadde det kanskje blitt mindre av og mindre terror i regi av høyre orienterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Tvert imot, ateisme og sosialisme dreper og fører til enorme lidelser for mennesker som lever i slike land.

Anonymkode: ebefe...f66

Hvordan fører ateisme til enorme lidelser? :klo:

Anonymkode: 5eca6...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 16.53, AnonymBruker skrev:

Hvem har hindret dere i å brette opp ermene og ta et tak?

Anonymkode: afad8...dbe

Menn.

Og vi har tatt i nok tak vi bare så det er sagt. Når menn forhelliger historien om den staute karen som dro på sjøen og risikerte liv og lemmer for sin familie, så glemmer de gjerne at kvinnen som ble igjen på gården måtte ta seg av absolutt alle oppgaver alene. Lett å stikke til sjøs og leke storkar når du kommer hjem til en som har holdt hjemmet ved like helt alene...

Anonymkode: 55bf0...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 17.09, HarryDotter skrev:

Hadde verden vært full av kvinner ville vel depresjonsnivået vært betraktelig høyere vil jeg tro. Samtidig kan du trekke ifra stort sett alt av teknologi og utvikling de seneste 200 årene. Kvinner har desverre ikke stått for så mye teknologi de seneste århundrene. Jeg tror nok verden ville vært tryggere rent fysisk for kvinner, men bedre? Nei.

Kvinner bruker ikke fysisk vold fordi de vet de ikke kommer noen vei med det. Derfor benytter de utfrysning, baksnakking og psykisk vold mot sine motstandere istede. Og det ville på ingen måte gjort verden til en bedre plass. Jeg har sett den type relasjoner på nært hold og måtte jeg velge hadde jeg gladelig tatt noen fysiske slag istede.

Dette gjelder selvsagt ikke alle kvinner. Men en kvinne med makt vil ikke nødvendigvis være et bedre alternativ enn en mann med makt. Begge ville gjort mye galt på hver sin side. Begge kjønn har kapasitet til å både gjøre dritt og gode ting.

Nå må du lese litt historie før du uttaler deg for du glemmer at kvinner ble nektet feks å ta patent og at kvinner har deltatt der de kan.

Se på et u-land feks. Der ser du hvordan det går når man nekter kvinner arbeid og mulighet for å klare seg selv..

Og derfor må vi forholde oss til hvordan ting er idag. Idag finnes haugevis av kvinner som skaper og gjør masse samfunnet og hvorfor? Fordi de nå har fått muligheten.

Tenk deg hvordan det har vært for de første kvinnene i feks politiet eller forsvaret eller hvilken som helst mannejobb. Hvilke hindre de måtte igjennom og hvor mye motstand de møtte. Veldig lett å sitte å si at "det er bare å gjøre sånn" når man har fått alt tilrettelagt. Prøv å "bare gjør sånn" når du blir nektet det eller opplever at alle rundt deg prøver å stikke kjepper i hjulene for deg. 

Man ser det jo t.o.m idag hvor en kvinnelig mekaniker må "bevise" at hun kan det hun kan for å oppnå respekt mens en mann får det gratis.

Anonymkode: 55bf0...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pussig nok ser man de samme ofte strukturene utvikle seg i kvinnefengsler som i mannefengsler i USA. Den sterkestes rett, vold og gjenger. Riktig nok ikke like brutalt, men fortsatt mange likhetstrekk.

Jeg tror de fleste kvinner som har opplevd å bo eller jobbet tett oppå mange kvinner over tid, ønsker en viss kjønnsbalanse. Jeg har selv bodd i storkollektiv med overvekt av kvinner, og det er alt annet enn fredelig. Jeg tror mange som har vært involvert i miljøer med sterk kvinnedominans, har sett hvor lite fredelig og hvor mye drama det også kan skape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet hadde vært at kriger ville bli utkjempet ved lugging, og er jo bedre enn dagens alternativ.

Anonymkode: c585e...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn.

Anonymkode: 55bf0...da1

Hvordan er dere blitt hindret av menn i å ta i et tak? Vær spesifikk nå.

Anonymkode: afad8...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 20.11.2019 den 6.28, AnonymBruker skrev:

Nå må du lese litt historie før du uttaler deg for du glemmer at kvinner ble nektet feks å ta patent og at kvinner har deltatt der de kan.

Se på et u-land feks. Der ser du hvordan det går når man nekter kvinner arbeid og mulighet for å klare seg selv..

Og derfor må vi forholde oss til hvordan ting er idag. Idag finnes haugevis av kvinner som skaper og gjør masse samfunnet og hvorfor? Fordi de nå har fått muligheten.

Tenk deg hvordan det har vært for de første kvinnene i feks politiet eller forsvaret eller hvilken som helst mannejobb. Hvilke hindre de måtte igjennom og hvor mye motstand de møtte. Veldig lett å sitte å si at "det er bare å gjøre sånn" når man har fått alt tilrettelagt. Prøv å "bare gjør sånn" når du blir nektet det eller opplever at alle rundt deg prøver å stikke kjepper i hjulene for deg. 

Man ser det jo t.o.m idag hvor en kvinnelig mekaniker må "bevise" at hun kan det hun kan for å oppnå respekt mens en mann får det gratis.

Anonymkode: 55bf0...da1

Kvinner har ikke blitt nektet noe på flere tiår. Det er fritt frem å bidra nå. Fortsatt er menn mer aktive på samfunnsskapende fremskritt som teknologi og industri. Bygge, skape ting.

Menn får ingenting gratis. De jobber knallhardt for det de får. Og de tar mer risiko enn kvinner tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh...hahahaha...slike morsomme diskusjoner...
Det er når slike tråder dukker opp, at man virkelig ser at det ene er på slutten av dagen, ikke bedre en det andre.

Menn generelt, er verken mer eller mindre onde enn kvinner. At verden hadde blitt et bedre sted uten menn er barnslig vrøvel og vitner mer om lite selvinnsikt og forståelse for eget og eller det andre kjønn. Og like tåpelig som om man skulle ha sagt at verden hadde blitt et bedre sted uten kvinner. Provosert? Flotte greier. Nå har du valget mellom å gå til angrep på meg, eller ta ett par skritt tilbake og revurdere din meninger. Og tenke over hvorfor du mener det du mener.

Ved fravær av misogynistiske og misandristiske (som man ikke liker å prate om) holdninger så overlapper fleste roller mellom menn og kvinner problemfritt. Men fordi vi biologisk sett er skapt med hensyn til ulike funksjoner/roller, så er det enkelte område hvor det ene kjønnet har fordeler fremfor det andre, med dertil negative konsekvenser. Foreslår at dere går å leser denne boken: The Red Queen - Sex and the Evolution of Human Nature, av Matt Ridley. Man kan for øvrig også gå å lytte til Jordan Peterson og det han faktisk sier. I stedet for å lytte til enkelte andre om alt han ikke engang har sagt, fordi det gjennomskuer enkeltes agenda og idiotiske meninger.

Men vold ja. Ingen tvil om at menn står for mesteparten av vold i verden. Og her kan menn absolutt bli bedre. Kilden er aggressivitet. Men i motsetning til feministisk yolo propaganda er ikke aggressivitet kilden til ondskapen. Ondskapen er mangel på oppdragelse, eksterne påvirkninger, hvordan man håndtere og får utløp for aggressivitet, samt den enkelte manns moralske kompass. Hvor kvinner typisk sett er mindre aggressive, så har dere fint erstattet det med det psykiske. Menn utøver fysisk vold. Kvinner utøver psykisk vold. Det ene i verste fall drap, det andre selvmord. Mener man at det ene er mindre farlig en det andre? For øvrig er et sunt nivå og håndtering av aggressivitet obligatorisk for menn flest, når det kommer til å lykkes med livet. De er mer frempå. Og fleste kvinner velger disse mennene hver gang. Helt frivillig.

Et samfunn uten det andre kjønn gjør ikke ting bedre? I verste fall har dere blitt til ett eller annet med like stor evne til psykisk terror så vel som fysisk terror? For når dere tar over alle rollene menn engang hadde, så går ikke det vel upåvirket hen? Et kvinnedominert samfunn derimot hadde vert meget interessant å sett. 

Dagens likestilling er fortsatt en ganske ny greie. Tro det eller ei. Ting tar tid. Men det går ikke raskere av at flere kvinner sitter passivt på en stol, i stedet for å aktivt gjøre noe, for så å syte som en incel over hvor urettferdig verden er. Og legg fra dere unskyldninger for å ikke gjøre noe som "samfunnet mangler mekanismer for å fjerne det mindretallet av uempatiske, egodyrkende machomenn som er en plage for oss alle" eller denne "Hadde menn klart å svelge sin stolthet hadde de innsett at det å velge gode kvinnelige ledere hadde vært best for oss alle i det lange løp". Verden er IKKE rettferdig. Den vil ALDRI bli rettferdig. Og fleste ting som er verdt noe kommer ikke gratis, og faller heller ikke oppi fanget ditt når det passer deg. Uansett hvem som har makta. Livet er en gedigen konkurranse. Men for kvinner som er vokst opp i vesten, så er dørene åpne. Og har vært det i mange år når. Vennligst reis dere opp og bruk dem. Konkurrer! Erna Solberg klarte det. Så hvorfor ikke du?

Endret av Tron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...