Gå til innhold

ville verden vert en tryggere plass uten menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på dette en stund og det stemmer jo egnentlig litt. Jeg sier ikke at ingen kvinner gjør dette men menn er helt klart overrepresentert med 95%

- Blind vold

- skyteepisoder 

- bilbranner

- gjengkrimminalitet

- voldtekter

- slåssing

- pedofili

-ran 

- tilfeldig knivstikking

- Menn starter de fleste kriger og er som regel de som går til våpen. ( Finnes det kvinner som har drept flere i terrorangrep for eksempel?)

Jeg sier ikke at alle menn er slik, og man trenger jo menn for at verden skal gå videre, men uten menn hadde vi hatt et tryggere samfunn uten så mange forferdelig ting. 

 

Anonymkode: 522ef...7bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verden blir stort sett styrt av onde mennesker. Så verden ville bare blitt styrt av onde kvinner istedenfor onde menn. 

Anonymkode: 826c7...054

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det paradoksale med menn et at de er huleboere men uten dem så hadde vi fremdeles levd i huler. 

Anonymkode: 09dbd...348

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke blitt igjen mange mennesker da. Hadde dødd ut etter en generasjon, og kjedelig hadde det også vært. Da kunne jeg ikke blitt forelsket :snurt:

Anonymkode: 845d8...4f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker verden ville vært et tryggere sted om maktfordelingen på verdensbasis var likere mellom kjønnene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt på dette en stund og det stemmer jo egnentlig litt. Jeg sier ikke at ingen kvinner gjør dette men menn er helt klart overrepresentert med 95%

- Blind vold

- skyteepisoder 

- bilbranner

- gjengkrimminalitet

- voldtekter

- slåssing

- pedofili

-ran 

- tilfeldig knivstikking

- Menn starter de fleste kriger og er som regel de som går til våpen. ( Finnes det kvinner som har drept flere i terrorangrep for eksempel?)

Jeg sier ikke at alle menn er slik, og man trenger jo menn for at verden skal gå videre, men uten menn hadde vi hatt et tryggere samfunn uten så mange forferdelig ting. 

 

Anonymkode: 522ef...7bd

Jeg er mann, og mitt svar på dette spørsmålet du stiller er klart JA.

Menn er mer egoistiske, aggressive, risikosøkende, statusjagende og impulsive enn kvinner. Derfor har de skylden for nesten alt som skjer av vold, krig og kriminalitet. En verden styrt av kvinner hadde uten tvil vært et mye bedre sted. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden blir stort sett styrt av onde mennesker. Så verden ville bare blitt styrt av onde kvinner istedenfor onde menn. 

Anonymkode: 826c7...054

Onde kvinner finnes, men de blir ikke gangstere som plaffer løs i gatene, starter ikke slagsmål i nærmeste bar, voldtar ikke på fester, og de starter ikke enorme kriger for å tilfredsstille eget ego.

Selv onde kvinner er mer rasjonelle, mindre risikosøkende og «gærne» enn onde menn. En person kan være en drittsekk og likevel bruke lovlige og rasjonelle metoder for å oppnå det hun eller han vil ha. Det er macho-egenskapene til menn som gjør dem farlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sirkelen skrev:

Onde kvinner finnes, men de blir ikke gangstere som plaffer løs i gatene, starter ikke slagsmål i nærmeste bar, voldtar ikke på fester, og de starter ikke enorme kriger for å tilfredsstille eget ego.

Jo. Ikke mange kvinner gjør dette, men noen. De gjør ofte disse tingene mot andre kvinner, fordi de generelt ikke har sjans til å gjøre det mot menn. 

Anonymkode: 826c7...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja menn er helt klart overrepresentert blant drittsekker.

Men menn er jo tilsvarende overrepresentert blant genier. Og står for nesten all verdiskapning, vitenskapelige og teknologiske fremskritt. Så har også menn peniser som verden trenger. 

Anonymkode: de4ad...2ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo. Ikke mange kvinner gjør dette, men noen. De gjør ofte disse tingene mot andre kvinner, fordi de generelt ikke har sjans til å gjøre det mot menn. 

Anonymkode: 826c7...054

Uansett blir andelen farlige kvinner svært liten i forhold til andelen farlige menn. 
 

Margaret Thatcher virket som en dame med  lite empati, men om det ble bråk i verden ville jeg hundre ganger heller hatt henne ved roret enn Donald Trump. Eller noen andre i den endeløse rekken machomenn som ofte ender opp i lederposisjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen

Hadde menn klart å svelge sin stolthet hadde de innsett at det å velge gode kvinnelige ledere hadde vært best for oss alle i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det eneste man legger i trygghet er fravær av voldskriminalitet hadde den jo antagelig det, selv om det hadde vært en underlig kollektiv avstraffelse av det overveldende flertallet av hyggelige og ordentlige menn. Men jeg tror verden hadde vært betraktelig kjipere og gråere også, da, selv hvis man fikk løst det med reproduksjon på et eller annet vis. Tilsvarende om alle kvinner forsvant også, åpenbart.

Anonymkode: adc89...130

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det eneste man legger i trygghet er fravær av voldskriminalitet hadde den jo antagelig det, selv om det hadde vært en underlig kollektiv avstraffelse av det overveldende flertallet av hyggelige og ordentlige menn. Men jeg tror verden hadde vært betraktelig kjipere og gråere også, da, selv hvis man fikk løst det med reproduksjon på et eller annet vis. Tilsvarende om alle kvinner forsvant også, åpenbart.

Anonymkode: adc89...130

Problemet er bare det at samfunnet mangler mekanismer for å fjerne det mindretallet av uempatiske, egodyrkende machomenn som er en plage for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det paradoksale med menn et at de er huleboere men uten dem så hadde vi fremdeles levd i huler. 

Anonymkode: 09dbd...348

Artig observasjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det finnes flest genier blant menn, og det stort sett er menn som har funnet opp alt som er nyttig i verden så ville ikke jeg levd i en verden uten menn. Dessuten, hvor skulle alle barna kommet fra?
Ved å gå tilbake til mer morbide tider og tillate dødsstraff for horrible kriminelle handlinger så vil man på sikt redusere slik atferd. Spesielt dersom man kapper hodet av folk før de får reprodusert sine dårlige gener.

 

Anonymkode: 03c47...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten menn hadde menneskeheten dødd ut på en generasjon. Om det er lurt å leve i heterogene samfunn, med menn som ikke bryr seg om deg, ikke har noen forpliktelser ovenfor deg, ikke ser på deg som en del av inn-gruppa si, det er noe annet. Det vil jeg si absolutt er utrygt.

Anonymkode: 231c3...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

I og med at det finnes flest genier blant menn, og det stort sett er menn som har funnet opp alt som er nyttig i verden så ville ikke jeg levd i en verden uten menn.

Det var bare et tidsspørsmål når dette svaret ville komme i tråden.

Anonymkode: 5eca6...35d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var bare et tidsspørsmål når dette svaret ville komme i tråden.

Anonymkode: 5eca6...35d

Det er jo sant. Kvinner har en mer jevn fordeling av intelligens slik at flere er innenfor normalen. Menn har større variasjon og har flest med lavest intelligens og da også flest med høyest intelligens. Rent gjennomsnittlig er kjønnene like smarte, men variasjonene er større hos menn. Det er jo ikke bare positivt for menn, de har jo også flest av de med lavest intelligens.

Anonymkode: 03c47...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikke oppstod en mutasjon som gjorde at kvinner kunne reprodusere seg uten menn (som enkelte dyrearter kan), ville hele befolkningen dø ut uten menn. Så ja, da ville verden blitt mye tryggere. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det paradoksale med menn et at de er huleboere men uten dem så hadde vi fremdeles levd i huler. 

Anonymkode: 09dbd...348

Neppe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...