Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

jaeols skrev (9 timer siden):

Er du så uopplyst. Dette er godt kjent. De har ikke peiling. Er du en ungdom selv, som ble sur nå? Begynn med å lese bøker og aviser. Følg med hva som skjer i landet vårt. Ikke bare sitt på TikTok! 

Du mener det er godt kjent at norsk ungdom ikke kjenner til Stockholm? Har du noen kilder på dette?

Antagelsene dine er feil: Jeg leser bøker og aviser hver eneste dag, alltid vært glad i litteratur. Jeg liker også å se på søte katte- og hundevideoer på TikTok i blant, men bruker ikke appen til mye annet enn videoer av kjæledyr.

Forøvrig kan du gjerne kutte ut stråmennsargumentasjonen din, hvis du ønsker å bli tatt seriøst.

Anonymkode: ec6a5...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men folk i for eksempel seksti-årene eller åtti-årene stemmer alt for ofte på de samme politiske partiene som de har stemt på i de siste førti eller femti årene. 

Å bare stemme på det samme partiet av gammel vvane er selvfølgelig fullstendig tullete. Men enkelte folk bare er sånn: De setter seg aldri inn i ting, og gjør som de alltid har gjort. Uansett om dette er særlig "smart" eller ikke. 

Anonymkode: 7e6c6...680

Dette er bare tull og tøys. Ja sludder.  De som er voksne bytter parti  som alle andre..Slutt å lyv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke akseptere alt som er unormalt i samfunnet. Det må være grenser. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykelig sjalu. På samer, muslimer, folk med mørk hud, voldtektsofre (selv om jeg er et selv) og transpersoner. Jeg er bare funksjonshemmet og blir hatet for det, mens de får i hvert fall noe støtte.

Anonymkode: 47cf3...919

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 10.20):

Jeg synes ikke folk som trosser advarsler og blir paralyserte etterpå fortjener så mye hjelp. Stuper du der det ikke er lov, kjører du motorsykkel uten beskyttelse, driver med ekstremsport og sykler uten hjelm bør du faktisk forstå hvilke konsekvenser det kan medføre. Jeg plages av å se at mennesker som har selvpåførte skader får mer støtte enn mennesker som ikke kan noe for sine.

 

Anonymkode: 47cf3...919

Jeg har selv medfødte tilstander som førte til ekstremt dårlig behandling da jeg var yngre. Det gikk heldigvis rettens vei, og jeg vant frem, men Nyland som stupte fra et sted han ikke skulle og ble lam fikk mer i erstatning enn jeg fikk. Det er utrolig urettferdig.

Anonymkode: 47cf3...919

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg er sykelig sjalu. På samer, muslimer, folk med mørk hud, voldtektsofre (selv om jeg er et selv) og transpersoner. Jeg er bare funksjonshemmet og blir hatet for det, mens de får i hvert fall noe støtte.

Anonymkode: 47cf3...919

Hvilken støtte er det folk med mørk hud får? De har vel akkurat de samme rettighetene og kravene som oss hvite.

Anonymkode: ec6a5...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken støtte er det folk med mørk hud får? De har vel akkurat de samme rettighetene og kravene som oss hvite.

Anonymkode: ec6a5...75b

De betyr noe. Jeg er drittlei av hets fra «humane» som tror de bryr seg om mennesker bare de er opptatte av overnevnte. En jeg møtte som brydde seg om samiske rettigheter mente faktisk funksjonshemmede ikke hadde rett til liv. Jeg vet ikke hva hun mener om folk med mørk hud, men hun unner dem sikkert bedre.

Anonymkode: 47cf3...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De betyr noe. Jeg er drittlei av hets fra «humane» som tror de bryr seg om mennesker bare de er opptatte av overnevnte. En jeg møtte som brydde seg om samiske rettigheter mente faktisk funksjonshemmede ikke hadde rett til liv. Jeg vet ikke hva hun mener om folk med mørk hud, men hun unner dem sikkert bedre.

Anonymkode: 47cf3...919

Jeg skulle ønske noen av dem kunne reagere på hat mot funksjonshemmede også. Aldri sett dem reagere engang på vold.

Anonymkode: 47cf3...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skulle ønske noen av dem kunne reagere på hat mot funksjonshemmede også. Aldri sett dem reagere engang på vold.

Anonymkode: 47cf3...919

Bare det at hadde jeg vært samd kunne jeg ropt og okkupert bygninger. Alt jeg utsettes for og har blitt utsatt for pga funksjonsnedsettelser, tror du jeg kan gjøre det samme? Så før du sier de ikke har mer rettigheter burde du forstå hvor få funksjonshemmede faktisk har

Anonymkode: 47cf3...919

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare det at hadde jeg vært samd kunne jeg ropt og okkupert bygninger. Alt jeg utsettes for og har blitt utsatt for pga funksjonsnedsettelser, tror du jeg kan gjøre det samme? Så før du sier de ikke har mer rettigheter burde du forstå hvor få funksjonshemmede faktisk har

Anonymkode: 47cf3...919

* same

Anonymkode: 47cf3...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2024 den 0.49):

Denne har vært veldig upopulær de siste 10 årene, men jeg holder fast: små rumper er mye mer sexy enn store rumper.

Anonymkode: 1418a...e1b

Enig

Anonymkode: 421b5...304

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2024 den 0.49):

Denne har vært veldig upopulær de siste 10 årene, men jeg holder fast: små rumper er mye mer sexy enn store rumper.

Anonymkode: 1418a...e1b

Enig

Anonymkode: 421b5...304

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kun 2 kjønn! Å påstå noe annet blir som å påstå at et en geit er ett fly.

Mener også at Pride bør forbys i skole,barnehage etc. 

Anonymkode: 421b5...304

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De betyr noe. Jeg er drittlei av hets fra «humane» som tror de bryr seg om mennesker bare de er opptatte av overnevnte. En jeg møtte som brydde seg om samiske rettigheter mente faktisk funksjonshemmede ikke hadde rett til liv. Jeg vet ikke hva hun mener om folk med mørk hud, men hun unner dem sikkert bedre.

Anonymkode: 47cf3...919

Så en enkeltperson sin mening betyr at absolutt ingen bryr seg om funksjonshemmede? Skjønner.

Anonymkode: ec6a5...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Så en enkeltperson sin mening betyr at absolutt ingen bryr seg om funksjonshemmede? Skjønner.

Anonymkode: ec6a5...75b

Herremin! Se på kommentarene her inne da. Hvem søren skal protestere når noen mener de ikke fortjener noe? Hvem flagger noen gang, skriver innlegg, demonstrerer? Ikke engang en memneskerettighetsorganisasjon klarer å reagere på grov vold mot funksjonshemmede, men de samme skriver innlegg på innlegg om hvor forferdelig det er at noen mener samiske tradisjoner og kultur er for kostbart å opprettholde. Med en gang noen spøker med kjønn eller mener kjønnsbekreftende behandlinger er risikable er folk offentlige for å protestere og skrike og boikotte dem. Vi har debatter om at man skal si melaninrik, om at politiet i USA dreper mørkhudede selv om 50% av de de dreper også er funksjonshemmede / nevroatypiske. Og så er vi helst stille om funksjonshemmede helt til man kanskje får en så alvorlig eller senere fatal utvikling at noen vil tilby dem aktiv dødshjelp.

 

Så ja; hadde jeg vært i en minoritet vi ropte for tror jeg ingen hadde våget å la nedsettende kommentarer og evt vold og hets gå usett. Jeg hadde stadig fått vite at også jeg betød noe, ikke bare av en psykolog som fikk betalt eller en mor som er blendet av morskjærligheten, men av mennesker som viet tid og krefter til det. Om det så var overfladisk. For jeg skal bare si at, selv hvor fiendtlige de faktisk kan være, at de er gode mennesker som gjør noe bra, og, hvis jeg opplever annet, blir jeg tvunget til å føle meg som en idiot. 
 

Jeg skal vedde på at du er en person som bruker all din tid på den type aktivisme som nå innser at dere ikke har gjort en eneste ting for å hjelpe andre som ikke omfattes av den. Ikke engang de som lider eller kanskje til og med dør, fordi de ikke får medisiner, fordi dere skal bry dere om folk som ikke gidder å beskytte seg under sex.

Anonymkode: 47cf3...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hatefullt og nedsettende innhold, latterliggjøring og svar til dette 

Perelandra, mod. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke hvorfor Arbeiderpartiet nå er det tredje største partiet på meningsmålingene. Hvorfor stemmer ikke flere på Arbeiderpartiet?

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor Arbeiderpartiet nå er det tredje største partiet på meningsmålingene. Hvorfor stemmer ikke flere på Arbeiderpartiet?

Anonymkode: 1b20c...027

Mange grunner, blant annet den feilslåtte ruspolitikken. Folk flest ønsker at rusbrukere skal få hjelp, ikke straff.

Arbeiderpartiet er fremdeles for straff i ruspolitikken.

Anonymkode: ec6a5...75b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så upopulært.


Jeg skjønner utrolig godt at FrP gjør det bra, og det handler slettes ikke bare om fiendtlighet. Jeg tror mange bare er drittlei politisk korrekthet, kriminalitet og apatiske flyktninger som ikke integreres, og har mistet troen på at velferdssystemet skal hjelpe dem og ikke bare blir et personlig pengesluk.

Anonymkode: 47cf3...919

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det burde være forbudt å reservere seg mot organdonasjon etter sin død. Det betyr ikke at organene brukes, men det gir flere muligheter for at andre kan overleve organsvikt, og reservasjonen er et litt tullete, håpløst konsept som liksom skal respektere de dødes spirituelle verdier. 
 

Jeg synes det skal utvikles nye og flere testmetoder så flere kan gi blod i en tid der det trengs, og at det skal være av høy prioritet. 
 

Jeg mener faktisk oppriktig at du er en grusom person hvis du kjemper for kjønnsbekreftende behandlinger og HIV-PEP (som forsovet finnes) om du ikke samtidig engasjerer deg i bakgrunnen for pasientopprop. Du trenger ikke mene alle skal behandles ihjel, men at du driter i medisiner mot alvorlig epilepsi mens du mener noen skal få nye potensielt ikke-fungerende kjønnsorganer fordi det strider med følelsene deres forteller meg faktisk at du er et j- menneske.

Anonymkode: 47cf3...919

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...