Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

5 hours ago, AnonymBruker said:

Slik som at kontinentet Afrika som er det rikeste på naturressurser er samtidig det landet med mest fattigdom pga rike land gribber til seg, slik du mener? I såfall fungerer det jo utmerket allerede, veldig mange land hvor innbyggerene er slaver for andre land og bedrifter, du kan jo starte med å google hva Equinor, som eies av Norge, driver med rundt om i verden, så gå videre i jakten på kobolt, gull, olje, diamanet osv osv osv osv osv

Anonymkode: f58eb...ca1

Er godt klar over alt dette, ja. Har jobbet for Equinor i utlandet.

Men ser ikke helt hva poenget ditt er i forhold til forrige innlegg.

Anonymkode: 1418a...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen har så mye ferie

De har akkurat like mye ferie som andre, men jobber et komprimert år. Avspaseringen for dette må tas når elevene har ferie. 

Anonymkode: efe30...e2c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg mener at alle bør ha rett til tester uavhengig av alder for å utelukke feil og sykdom på foster, og at det da bør være helt ok å ta abort dersom fosteret har feks downs syndrom. Om denne meningen er upopulær i samfunnet er jeg ikke sikker på, men jeg vet jeg ikke bør si det høyt blant mine kjente, da holdningen ofte er at alle barn er unike, alle barn har rett på liv, uavhengig av hvor lite rustet foreldrene måtte være til å ta vare på et barn med utfordringer. 

Jeg mener at alle innvandrere som kommer hit uten en arbeidsplan av noe slag, bør gjennom et obligatorisk norsk-kurs. De bør være villige til å lære språket såpass at de kan bli forstått/forstå oss. Det trenger ikke å være plettfritt, men det bør være en vilje for å få det til. Dersom de ikke ønsker så mener jeg at da får de dra hjem igjen, da språk er en viktig del av integrering. 

Jeg mener at det bør være en gjennomgang av saken dersom en som står i uføretrygdprosess/sluttløp av aap blir gravid. For meg blir det helt merkelig å si at man er så syk at man ikke kan jobbe, men samtidig mens dette pågår, så skal man ha barn. (Blir selvsagt noe annet dersom man har barn fra før av, eller får barn flere år etter at man fikk innvilget uføretrygd). 

Anonymkode: bd462...e0d

den første er helt forkastlig.

de andre er jeg enig i

Anonymkode: a1a0d...630

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke være lov å jobbe i helsevesenet eller i serviceyrker (typ bussjåfør) hvis man ikke kan snakke skikkelig norsk. Det er sinnsykt irriterende når de ikke skjønner hva man prøver å fortelle. Helt håpløst.

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina
Tvillingsjel skrev (Akkurat nå):

Det burde ikke være lov å jobbe i helsevesenet eller i serviceyrker (typ bussjåfør) hvis man ikke kan snakke skikkelig norsk. Det er sinnsykt irriterende når de ikke skjønner hva man prøver å fortelle. Helt håpløst.

Så enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (40 minutter siden):

Det burde ikke være lov å jobbe i helsevesenet eller i serviceyrker (typ bussjåfør) hvis man ikke kan snakke skikkelig norsk. Det er sinnsykt irriterende når de ikke skjønner hva man prøver å fortelle. Helt håpløst.

Enig!

Anonymkode: db1aa...86f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg syns lærere er en ufordragelig yrkesgruppe. De er verdens største sytekopper. Ingen har så mye ferie men det er aldri bra nok. Ber du dem føre timelister for å dokumentere at de er "overarbeidet" (som resten er tvunget til å gjøre) får de helt fnatt. Sier litt

Anonymkode: 31d6a...ff2

Lærere jobber et komprimert årsverk, ikke overtid. Andre yrkesgrupper med komprimert arbeidsperioder trenger heller ikke å dokumentere arbeid, da det er stadfestet i kontrakten). Så ifølge deg har offshorearbeidere som jobber 2-3 eller 2-4 ferie i over et halvt år da?

ikke rart lærere blir hatet når folk ikke har peiling

Anonymkode: 5ccf5...c80

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gå an å politianmelde barnevernsansatte

Anonymkode: 3c053...587

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (10 timer siden):

Det burde ikke være lov å jobbe i helsevesenet eller i serviceyrker (typ bussjåfør) hvis man ikke kan snakke skikkelig norsk. Det er sinnsykt irriterende når de ikke skjønner hva man prøver å fortelle. Helt håpløst.

Og enda verre når de på apotek ikke snakker norsk og ikke skjønner hva du er ute etter.

Anonymkode: 4f1c9...cc1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det burde gå an å politianmelde barnevernsansatte

Anonymkode: 3c053...587

for hva? enkelte foreldre tåler heller ikke sannheten at de er mindre gode foreldre

Anonymkode: a1a0d...630

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det burde gå an å politianmelde barnevernsansatte

Anonymkode: 3c053...587

Lever du i den tro at barkevernsansatte ikke kan anmeldes for kriminelle forhold?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

At verden er o ferd med å tas over av en global elite som har som mål å skape kaos og fattigdom. For så å ta over makten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne
PetterKanin skrev (3 timer siden):

Lever du i den tro at barkevernsansatte ikke kan anmeldes for kriminelle forhold?

Tror ikke AnonymBrukerxxx svarer på dette, men jeg regner med de fleste vet at ALLE kan bli politianmeldt. Det gjelder selvsagt også ansatte i barnevernet.

Hvorvidt anmeldelsen fører til noe mer, er noe helt annet. Saker blir stort henlagt uansett. Politiet har for mye å gjøre. 

Min upopulære mening:

Småbarnsmødre tør ikke innrømme at det er et jævla slit å være mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes mange overvektige er late. 

Anonymkode: 3cef1...0ed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg synes mange overvektige er late. 

Anonymkode: 3cef1...0ed

Det er undervektige også 

Anonymkode: db1aa...86f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk som flytter til utlandet og slutter å betale skatt til Norge ikke bør få hjelp tilbake hit når helsa svikter. Når det er thailandsk velferd du gidder å betale for, er det thailandsk velferd du fortjener.

Anonymkode: 3b0b4...a48

  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

99% av alle miljøaktivister gjør ikke mer for miljøet enn oss som ikke flyr rundt å skriker om miljøet, Når disse tullingene lenker seg fast å blokkerer trafikken så står det kilometer med biler på tomgang og spyr ut eksos, når disse skulker skolen for å demonstrere utenfor stortinget har over halvparten av de en mobil som er under 12 mnd gammel, de har hvert i syden minst en gang de siste 12 mnd og de tenker ikke en dritt på hvor maten de spiser kommer i fra. Vegetarianere tenker sjelden eller aldri på hvor maten deres kommer i fra, mesteparten av den er langreist så det holder og hadde de virkelig tenkt dyrevelferd så hadde de visst hvor mange småkryp som blir sprøytet og lider en grufull død for at de skal få den billige gode vegetarmaten sin. Hadde de virkelig brydd seg så hadde de levd økologisk, levd av jorden og dyrket selv, da hadde de ikke hatt tid til å lime seg fast på stortinget, blokkere veier eller låse seg fast utenfor bygninger. Supert at folk engasjerer seg men gjør det der det teller, ikke bare for å få oppmerksomhet på deg som person og ikke på sak. TULLINGER!

Anonymkode: cf514...0f4

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes mange overvektige er late. 

Anonymkode: 3cef1...0ed

Cause and effect, latskap er vel #1 grunn til fedme. Her på KG kalles det for gener og medisiner 🤪

Anonymkode: b572d...620

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at religion er utdatert, gammeldags, og at de som tror på dette er godtroende og naive. Selv om jeg sier naive, så er det bare rettet mot religionstroen, det kan være smarte mennesker ellers.

 

Samme gjelder religiøse plagg, religiøse plagg som brukes som argument mot seksualisering. "Jeg bruker dette for å ikke bli seksualisert" er litt det samme som å si at en naken kropp er seksualisert. Ved å dekke til, så gjør en bare alle kroppsdeler som synes bli seksualisert. Da må man jo dekke seg til for å ikke seksualisere, hvorfor ikke lære folk å tåle å se nakne kropper uten å tenke sex in the first place? Synes det er utrolig dum logikk.

Anonymkode: 6f0f9...65d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All men are dogs! 

Håper og tror ikke det er slik,men i mitt liv er de det. ( snart 50) Ett ekteskap, en forlovelse ,og 3 andre seksuelle erfaringer. Thats it! 

 Jeg mistenker at selv gode menn på overflaten, er egoister.  

Veldig trist å ha mistet trua . Motbevis meg ,- for jeg har virkelig gjort mitt gjennom årtier.  Og elsker egentlig menn..men har blitt brent . 

Anonymkode: 65b80...5c3

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...